Witam
Zjazd z autostrady, to przeważnie jest z mniejszą prędkością
Nie spotkałem się jeszcze ze zjazdem gdzie po np 20m trzeba się było zatrzymać.
Zawsze jednak przed zjazdem się zwalnia przynajmniej do tych 90-100 km/h.
Potem jeszcze bardziej, kiedy jest np ślimak i w końcu stop powiedzmy na światłach.
Nawet gdy zjeżdża się na MOP to jest chwila "lżejszej" pracy silnika i czas na to, aby turbina zwolniła.
Wyłączenie silnika za szybko może się zdarzyć i bez systemu START/STOP.
Nie bronię tego, bo też uważam, że z tym systemem jest więcej kłopotów niż pożytku. Zdarzyło mi się, gdy podjechałem na parking w MOP i za długo przytrzymałem hamulec więc system się aktywował i silnik zgasł. Nie było to jednak zaraz po jeździe z prędkością 160 km/h. Chwilę jednak trwało zanim dojechałem na parking.
Każde ekstremalne używanie silnika powoduje jakąś możliwość jego uszkodzenia i wcale silnik nie musi być wyposażony w ten system.
Uważam, że powinna to być opcja wyposażenia którą się wybiera albo nie podczas konfiguracji auta.
Pozdrov