Słabnie ogrzewanie w trasie.

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez micklbn » 2014-12-10, 18:38

Wymieniłem termostat i póki co jest ok, wiadomo że może muszę pojeździć trochę więcej żeby mieć pewność, ale narazie nie widzę spadków temp. nawiewu.
micklbn
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-11-29, 10:36
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez citrin » 2015-01-10, 21:12

micklbn napisał(a): Możliwe ze tylko wskazówka pokazuje mi 90C a faktycznie jest inaczej, .


Nic nie jest inaczej. Jeżeli temp po nagrzaniu silnika wskoczy na 90st i tak trzyma, a powinna, czy jest lato, zima czy jest nawiew na maksa czy na min., czy klima chłodzi, to tak powinno być , tak musi być !

I tu jest pies pogrzebany , właśnie sam mam problem z tym. :-( . W tym przypadku to nie jest termostat, pompa, płyn ... Wina leży w czujniku tylko jakim ?
Nie działa mi ETKA bo bym sobie znalazł.
Podobno jeden czujnik jest na podszybiu na środku kratki, tak? ten pindelek to podobno czujnik, tak ? Może to on .

Po prostu w którymś momencie przekazuje zły sygnał ( może się zbytnio nagrzeje) i mimo zwiększenia temp, powietrze zaczyna lecieć cieplejsze ale na pewno nie takie jakie powinno, wychładza się w aucie.

Swego czasu na zlocie A6 w Dadaju byłem świadkiem jak jeden z kolegów ustawiał w A6 komuś klapy, wprowadzał jakieś ustawienia klap nawiewu, może w tym jest jakaś przyczyna i trzeba by było taki zabieg wykonać.

To jak.... , ma ktoś jakieś pomysły dla kolegi/dla mnie . :-)
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez citrin » 2015-01-10, 21:14

micklbn napisał(a):Wymieniłem termostat i póki co jest ok


myslę że to nic nie da, no ale ...
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez Bezi » 2015-01-11, 11:35

A może przekaźnik wentylatora dmuchawy?
Nie wiem jak w Audi ale w BMW często to pada i to jest tak zwany "jeż"
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez Moraś » 2015-01-11, 13:22

Od siebie dodam że teraz zimą jeżdżę na econ - góra ,środek i dół ( choć nie wiem czy nie lepiej by było na econ - auto ) i zanim silnik się nagrzeje nawiew mam o słabym natężeniu ale i silnik cieplejszy tym nawiew z automatu robi się mocniejszy a wydmuchiwane powietrze bardzo ciepłe . Po osiągnięciu we wnętrzu auta większej temperatury niż zadane (23*) nawiew z automatu słabnie ale i wydmuchiwane powietrze robi się chłodniejsze , wydaje mi się że to jest normalny obrót sprawy bo jak by tak cały czas waliło ciepłym powietrzem to można by się było w aucie ugotować . Czyli podsumowując climatronik podgrzewa temperaturę w aucie ciepłym powietrzem a potem stara się utrzymać zadaną temperaturę powiedzmy 23* wydmuchując powietrze odrobinę chłodniejsze ( a przynajmniej tak by się wydawało <mysli> ) ale mogę się mylić .No tak czy inaczej ja w swojej niuni nie marznę :-)
Avatar użytkownika
Moraś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 191
Dołączył(a): 2014-03-16, 17:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Marek

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez citrin » 2015-01-11, 15:57

Moraś napisał(a):większej temperatury niż zadane (23*) nawiew z automatu słabnie ale i wydmuchiwane powietrze robi się chłodniejsze , wydaje mi się że to jest normalny obrót sprawy bo jak by tak cały czas waliło ciepłym powietrzem to można by się było w aucie ugotować . Czyli podsumowując climatronik podgrzewa temperaturę w aucie ciepłym powietrzem a potem stara się utrzymać zadaną temperaturę powiedzmy 23*


Tak to działa oczywiście, ale to nie to. W teraźniejszych temperaturach po nagrzaniu do zadanej słabnie-oczywiście, ale ile taka temp. będzie w aucie ? dosłownie chwile i musi dogrzewać, a tu wali chłodnym powietrzem od pewnego momentu i na pewno nie jest tak jak powinno.
Wygaszenie silnika i dłuższa przerwa dopiero pomaga...i znowu dobrze jakiś czas i na trasie , w mieście przy nie wiadomo jakiej okazji znowu się krzaczy.

Dlatego rozumiem kolege Miekiego bo mam to samo i tak na dobrą sprawę nie wiadomo co jest. Ewentualnie kto się spotkał z takim przypadkiem i wyeliminował to może coś podpowiedzieć. Jak nie , to ja w końcu dojdę do tego ale to może zająć wiele czasu, no ale cóż :-/
A z tym czasem wiadomo jak jest, a z drugiej strony można z tym żyć i dlatego człowiek taki leniwy :( ;-)
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez Piotruś » 2015-01-12, 09:12

Moim zdaniem w wątku zrobił się trochę za duży kocioł, ponieważ problemy Kolegi micklbn wcale nie muszą być tożsame z problemami Kolegi Citrin.

Zacznijmy od tego, że w trakcie INTENSYWNEJ jazdy miejskiej silnik nagrzewa się bardziej niż w spokojnej trasie przy 100 km/h. Tak po prostu jest z kilku powodów i dlatego nawet najmniejsza dysfunkcja termostatu może potęgować niekorzystny bilans termiczny nie tylko dla pasażerów ale również silnika.
Takie już są te nasze TDi-ki, że chciałyby ciepło całego świata dla siebie, a o dzielenie się z pasażerami nawet nie chcą "dyskutować", szczególnie gdy temperatura otoczenia spada kilka kresek poniżej zera.

Zatem, w przypadku Kolegi micklbn, biorąc pod uwagę powyższe, moim zdaniem obiektywne fakty, oraz odczuwalną poprawę po wymianie termostatu - powodem słabej wydajności ogrzewania przede wszystkim wydaje się być niska wydajność "układu wodnego".
Tutaj proponuję zwrócić jeszcze szczególną uwagę na słowa micklbn o zbiorniczku wyrównawczym:
micklbn napisał(a):zbiorniczek (przynajmniej u mnie) jest porządnie upierdzielony nie za bardzo widać na tej podziałce MIN/MAX
.
Otóż brudny zbiorniczek oznacza, że cały "układ wodny" wygląda podobnie aż po nagrzewnicę, która prawdopodobnie jest już w znacznym stopniu "przypachana" nie wiadomo czym (najczęściej jest to jakiś mocno gówniany środek uszczelniający). .
Reasumując, Koledze micklbn proponowałbym bardzo porządnie wypłukać (z użyciem stosownych środków) cały układ chłodzenia, co nie jest zajęciem łatwym ani szczególnie skutecznym, jednak "ziarnko do ziarnka" ... . W każdym razie warto powalczyć, bo przy głębszych mrozach nie w pełni drożny układ znowu o sobie przypomni. Poza tym czysty płyn wydłuży żywotność pompy wody oraz nowego termostatu.
A już zupełnie-zupeeełnieeee odrębną sprawą jest kwestia czystości czujników temperatury w kabinie pojazdu, czystego filtra kabinowego oraz sprawności
klap klimatronika oraz prawidłowo przeprowadzonej procedury nastaw podstawowych.

Pamiętajcie, że gdy klimatronik pracuje w trybie "AUTO", to poniżej (zdaje się) 5*C temperatury powietrza i zanim silnik nie osiągnie około 70*C (całkiem dokładnie nie pamiętam) - ogrzewanie wnętrza kabiny jest wspomagane elektrycznymi (grzałkami w nagrzewnicy), które jednak po pewnym czasie zostają wyłączone nawet jeśli temperatura nie osiąga jeszcze wymaganych wartości i właśnie wtedy w niektórych przypadkach z kratek nawiewu leci coraz chłodniejsze powietrze gdyż silnik z układem wodnym o ograniczonej wydolności zwyczajnie nie wyrabia z "wyprodukowaniem" odpowiedniej ilości ciepełka.

citrin napisał(a):Nic nie jest inaczej. Jeżeli temp po nagrzaniu silnika wskoczy na 90st i tak trzyma, a powinna, czy jest lato, zima czy jest nawiew na maksa czy na min., czy klima chłodzi, to tak powinno być , tak musi być !

Tylko teoretycznie. Podczas bardzo niskich temperatur, w trasie jak i podczas NIEFORSOWNEJ jazdy miejskiej nawet najbardziej sprawne ogrzewanie w 2,5TDi przestaje się wyrabiać gdy użytkownicy ustawią sobie na przykład 23*C żądanej temperatury. I nie ma na to siły, bo nawet wodne webasto też spracuje tylko do 75*C temperatury płynu.

citrin napisał(a): tu jest pies pogrzebany , właśnie sam mam problem z tym. . W tym przypadku to nie jest termostat, pompa, płyn ... Wina leży w czujniku tylko jakim ?

Trzeba podłączyć VAGa i wszystko dokładnie posprawdzać. Czujników jest dużo, począwszy od temperatury wody, poprzez pomiary wnętrza kabiny, aż po termistory umieszczone w kanałach powietrznych (w sąsiedztwie klap klimatronika).

citrin napisał(a):Podobno jeden czujnik jest na podszybiu na środku kratki, tak? ten pindelek to podobno czujnik, tak ? Może to on .

Nie. To jest fotosensor (determinuje wydajność dmuchawy i klimatyzacji zależnie od natężenia światła słonecznego).
W samochodach z klimą "manualną" nie występują, a przecież ogrzewanie działa dobrze.

citrin napisał(a):Swego czasu na zlocie A6 w Dadaju byłem świadkiem jak jeden z kolegów ustawiał w A6 komuś klapy, wprowadzał jakieś ustawienia klap nawiewu, może w tym jest jakaś przyczyna i trzeba by było taki zabieg wykonać.

Jest to jeden z warunków, ale nie antidotum na wszystko. Wystarczy wejść w pierwszą grupę nastaw podstawowych klimatronika i poczekać aż we wszystkich okienkach pojawią zera (może potrwać kilkanaście sekund). Po wprowadzeniu nastaw koniecznie trzeba odczytać pamięć usterek.

citrin napisał(a):To jak.... , ma ktoś jakieś pomysły dla kolegi/dla mnie .

Nigdzie nie jest powiedziane, ze Wasze problemy są tożsame. I moim zdaniem w znacznym stopniu nie są.

bendzji napisał(a):Sprawdź vagiem jaki masz odczyt temperatury w silniku a jaki na zegarach

Zdecydowany punkt wyjścia i warunek konieczny do wszystkich kolejnych diagnoz / napraw / wymian.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez citrin » 2015-01-12, 11:53

Wyczerpująco, jak zawsze Piotrze, dzięki

Jak się powiedziało a to trza powiedzieć b a raczej wsiąść się za b ;-)

Czy przypadek podobny do kolegi do którego się podpoiłem :-> , nie wiem, na pewno podobny.
Przy okazji wymiany rozrządu termostat i pompa nowa, płyn nowy i nie pomogło, a myślałem także, że to od termostatu. Przy okazji pełen serwis klimy bo miałem nadzieje, że może od tego i na nastawach : samo-Auto pomoże, ale nie.
Tak czy siak po rozgrzaniu do 90st, po pewnym czasie zaczyna dmuchać chłodnym powietrzem, na pewno nie 21 czy 23 st jak nastawa na wyświetlaczu. dopiero podkręcenie do wartości 26,27 zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem tak żebym nie zmarzł 8-) .

Zacznę od kogoś z porządnym VAG bo mój niebieski kabelek to słabo daje radę.
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez Piotruś » 2015-01-12, 14:46

"Na szybko" sprawdź czy działa wentylatorek czujnika w panelu klimatronika i/lub czy nie jest zalepiony kurzem. To wystarczy żeby nadmuch sfiksował pomimo wysokiej sprawności pozostałych elementów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Słabnie ogrzewanie w trasie.

Postprzez citrin » 2015-01-12, 22:15

Super, dopiero teraz zobaczyłem wpis :-/ :-D
W najbliższym czasie wezmę się za to.Na pewno będę dawał znać.
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości