[2.5 TDI AAT AEL]Sprawdzenie i zmiana kąta wyprzedzenia zapł

[2.5 TDI AAT AEL]Sprawdzenie i zmiana kąta wyprzedzenia zapł

Postprzez Lechu » 2013-06-04, 10:06

Witam

Na początek pokaże jak sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Za materiał podziękowania dla elmi_k <piwo>

1. przy robieniu silnik ma być nagrzany do temp. roboczej ~90 stopni
2. Jak fejs połączy się z autem dajesz:

>Select
>Engine (z czyta wartości ze sterownika, kodowanie itd.)>
Obrazek

>Fault Codes(sprawdzasz czy w pamięci nie ma zapisanych błędów)
Obrazek

>Meas.Blocks> i pojawiają Ci się 3 wiersze
ObrazekObrazek

W pierwszym od razu masz ustawiony kanał "000" i wciskamy GO (druga wartość to jest wartość kąta wtrysku, ) możesz dawać kolejne kanały, np. 001, 002, 003
Jeżeli chcesz zobaczyć jaka masz wartość kata w BS kliknij na dole Switch to Basic Settings, automatycznie zwiększy Ci obroty do 1000 bądź 1200 w zależności jaki masz sterownik i wtedy sprawdź na kanale 000 wartość kata wtrysku). Jeżeli chcesz zobaczyć graficznie kliknij TDI Timing, wybierz po prawej na dole Twój silnik i pokaże się "wykres". Na osi X temperatura paliwa, a os Y to wartość kata.


Tutaj masz opisane poszczególne kanały:
ObrazekObrazek


Sporo z Was ma problem z kątem wyprzedzenia wtrysku.
Sam nie mogłem znaleźć szczegółowych informacji więc po uporaniu się z tym problemem, postanowiłem zrobić przewodnik krok po kroku co należy zrobić by bez problemowo kąt sobie ustawić.

Potrzebujemy
- klucze nasadowe oraz płaskie - rozmiar w zależności od tego jakie śruby będziecie mieli
- breszka - może się przydać
- przedłużka - jak najcieńsza i przynajmniej 20 cm długa.

Czas : około godziny.

Kąt można zmieniać na zgaszonym oraz na zapalonym silniku. Ja robiłem na zgaszonym gdyż drgania mogą przeszkadzać w całej operacji i wydaje mi się to nieco bezpieczniejsze.

Na początku trochę "teorii" ;-)
Na rysubku przedstawiona jest pompa oraz jej mocowanie zaznaczone na czerwono. Pompa jest zamontowana zgodnie z osią. Więc co z tego wynika można ją obracać wg własnej osi. Żeby to zrobić najpierw trzeba poluzować śruby zaznaczone na niebiesko. Ta na czarno jest tek zaznaczona ponieważ z nią jest najwiecej problemów. Wg Etki wszystkie śruby powinnu być imbusowe cylindryczne M8.
Obrazek

Niżej przedstawiona jest pompa w silniku.
Strzałki wskazują gdzie należy szukać śrub natomiast niebieskie okręgi gdzie powinna być śruba (może to być element nie widoczny na zdjęciu bo jest przysłoniety przez pompę bądź jej elementy więc śruba powinna się znajdować mniej więcej za nimi). Czerwonym okręgiem zaznaczony jest znacznik, który będzie nas interesował przy ustawianiu samego kąta.

Obrazek

Jak już wiemy co mamy poluzować możemy przystąpić do pracy. Luzujemy śruby mocujące pompę. Przestrzegam przed śrubą która jest między pompą a silnikiem bardzo trudno się do niej dostać. Na zdjęciu poniżej przedstawiam mój sposób, podejrzewam że jest on jedyny :-P (połączyłem 2 przedłużki)

Obrazek

Jeśli już wszystko poluzujemy możemy ruszać pompą wg jej własnej osi. W tym momencie patrzymy na znaczniki. Wartość przesunięcia proponuje mierzyć suwmiarką. Jeśli przesuniemy w stronę silnika wartość kąta się zwiększy, w drugą stronę zmniejszy. Możemy sobie pomóc przy przestawianiu breszką bo trochę sprężynuje.
Obrazek

Gdy już ustawimy dokręcamy śruby odpalamy VAG-a i sprawdzamy jaką mamy nową wartość. Jeśli nie jest jeszcze prawidłowa to ponawiamy ustawienie.

Tabela może być pomocna przy ustawianiu kąta :)



Mam nadzieje, że będzie to pomocne :-)
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości