Stuki w głowicy - kąt wyprzedzenia wtrysku

Re: Stuki w głowicy - kąt wyprzedzenia wtrysku

Postprzez Piotruś » 2017-03-05, 09:32

Osobiście "nie czuję" żeby to był MAPsensor ale żeby go potwierdzić lub wyeliminować wystarczy bardzo proste doświadczenie.
Przygotuj sobie wężyk z jednej strony trwale nasunięty na wolny króciec przy ścianie grodziowej (ten na rurce pomiędzy pompą vacuum a serwo hamulców), a drugi koniec cyklicznie/zdecydowanie przykładaj i odejmuj od gruszki turbo. Jeśli sztanga będzie pracowała prawidłowo wiesz gdzie szukać, a jeśli wciąż pozostanie ospała ... załatw sobie jakiekolwiek inne turbo i trzymając je w ręce sprawdź jak będzie chodziła jego sztanga na podciśnieniu pociągniętym w identyczny sposób. Z tego już bardzo łatwo wyciągniesz wniosek co u Ciebie niedomaga:
- jednak turbina
- słaba vacuumpompa
- układ sterujący z N75

Czasami faktycznie dochodzimy do ściany, gdzie wszelkie pomiary stosownym sprzętem i logiczna eliminacja poszczególnych podzespołów nie wykazuje odchyłek, a w samochodzie pracować nie chce. Wtedy trzeba ratować się własną logiką i metodą prób i błędów "na podkładkę".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stuki w głowicy - kąt wyprzedzenia wtrysku - problem tur

Postprzez seba0000 » 2017-03-05, 11:01

Piotrze zrobię jak mówisz . Jeżeli chodzi o pompę vacum to zrobiłem niedawno próbę podłączając za wyjściem z pompy vacuometr . Wynik to -0.9 bar. Nie wiem czy dobry czy zły. Natomiast jeżeli chodzi o zawory N75 to podmieniałem je miejscami . Niestety poprawy nie było . Być może oba umierają :-( ...


edit :
Podłączyłem przewód pod zawór zwrotny na przewodzie z pompy Vacum (nie ściągałem zaślepki z wolnego króćca gdyż ciężko szło a nie chciałem złamać ) . Drugi koniec przewodu pod gruszkę turba na zasadzie podawania podciśnienia i odejmowania. Rezultat , gruszka szybko wciąga pręt sztangi i szybko wysuwa . Czyli turbina i gruszka w porządku . Niestety nie nagrałem filmu bo w trakcie padła bateria w telefonie. Teraz co fiksuje , że powoli podaje podciśnienie na gruszkę ?
seba0000
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2016-11-07, 08:28
Model: A6 C5
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Seba

Re: Stuki w głowicy - kąt wyprzedzenia wtrysku

Postprzez seba0000 » 2017-05-17, 08:21

Piotrze turbo umarło. Podczas jazdy stracił moc , bez kopcenia z tyłu itp. Po wyjęciu okazało się , że łożyskowanie po stronie gorącej przestało istnieć. Wirnik uszkodził się na muszli . Mam już nowy rdzeń suszarki amerykansky ;-) . Zobaczymy jak będzie się zachowywało po naprawie turba. W środku stan całkiem ładny . Geometria po wyszyszczeniu w chemii bez śladów wypracowania pracuje miękko bez zacięć . Muszle wyczyszczone teraz mistrz będzie to składał do kupy. Co dziwne olej nie poszedł w dolot . Zakupiłem Castrol 10w60 , filtr . Zrzucanie miski i czyszczenie wszystkiego . Ciekawe co tam znajdę jeszcze na dnie ;-) .
seba0000
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2016-11-07, 08:28
Model: A6 C5
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Seba

Re: Stuki w głowicy - kąt wyprzedzenia wtrysku

Postprzez Piotruś » 2017-05-17, 09:16

Miejmy nadzieję, ze to będzie już koniec Twoich kłopotów ;-) . Czekam na dobre wieści :!:
Jak wiesz od samiuśkiego początku mi się to Twoje turbo wybitne nie spodobało ale szacun dla Ciebie za konsekwentną eliminację usterek krok po kroku :-D ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości