Superb Laurin & Klement

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

Superb Laurin & Klement

Postprzez Don_Masters » 2016-03-05, 16:00

Witam
Ostatnio oglądałem Superb Laurin & Klement 2,0 TDI 140 kW (190 KM) 6-biegowa automatyczna DSG 4x4 SCR w poniższej konfiguracji:
http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/81074769
Jeździł już ktoś taką konfiguracją ? Miał ktoś do czynienia z negocjacjami na ofertę leasingu ? Czy agenci raczej mają sztywne wyliczenia przez program.
Jeśli się zdecyduje to może wezmę jeszcze http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/81074893
Są jacyś specjaliści w tym temacie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Superb Laurin & Klement

Postprzez Piotruś » 2016-03-07, 08:37

Specjalistą nie jestem, na leasingach nie znam się wcale ale "nowego" Superba jak najbardziej - mam rozpoznanego do (prawie) "ostatniej śrubki".
Najkrócej mówiąc moje odczucia są takie, że pomijając różnice widoczne "gołym okiem" (jest obiektywnie ładniejszy, a w wersji liftback szczególnie) i kilku wcześniej nie oferowanych gadżetów (aktywny tempomat, regulowana sztywność zawieszenia, asystent pasa ruchu, lepsze multimedia) - ja akurat nie dostrzegam ani tym bardziej nie odczuwam (podczas jazdy) ani jednej istotnej zmiany w porównaniu do poprzedniego modelu.
I nawet bym o tym nie wspominał gdyby nie całkiem już obiektywny fakt, że szczególnie w przypadku bogato wyposażonych diesli nowy model (jak dla mnie nieakceptowalnie) zdrożał .
Swego czasu Superb był "jedynym słusznym wyborem" w swojej klasie ale do chwili, gdy bardzo bogate wersje kosztowały (po rabatach) 130 do 140 tyś.zł.- .
Teraz za adekwatne wyposażenie trzeba wybulić od 170 tyś.zł.- wzwyż, co w moim odczuciu czyni ten zakup bezzasadnie przepłaconym, gdyż znacząco niweluje różnice ceny w porównaniu do klasy premium (Audi A6, BMW 5, Merc E), za auto wciąż tylko klasy średniej.
Superb klasą premium nie jest i prawdopodobnie jeszcze długo nie będzie pomimo tego, że cudownie wystarcza do każdego przeznaczenia i jest naprawdę komfortowy.

Zważywszy inny równie obiektywny fakt, że póki co jest to jeszcze świeży model obdarzony wadami wieku dziecięcego (nie aż tak wielkimi jak skutecznie uprzykrzającymi życie), moim zdaniem warto poczekać ... najlepiej na facelifting i na co mocno liczę - aż ceny spadną do poziomu przynależnego klasie średniej a nie premium.

Świetnym przykładem moich przemyśleń jest aktualna sytuacja Audi A6 C7 znajdującego się praktycznie u schyłku produkcji modelu, ale po genialnie poprowadzonym liftingu i będącym bardziej dojrzałym technicznie od egzemplarzy wyprodukowanych w latach 2011-2014.
Do tego doszedł model z dwulitrowym dieslem i napędem quattro w bardzo korzystnie skalkulowanej cenie, czego wcześniej w ogóle nie było.

Reasumując, dla mnie nowy Superb jest na pewno świetnie przemyślanym i dobrze wykonanym pojazdem ale nie w aktualnej mocno przeszacowanej cenie przez co raczej warto odczekać aż uspokoi się popyt, a producent w tym czasie zlikwiduje kilka raczej bagatelnych ale drażniących błędów młodości.
Gdybym ja dzisiaj MUSIAŁ wybrać fabrycznie nowe auto z silnikiem diesla wyłącznie do 2 litrów pojemności - "zamiast" Skody decydowałbym się na A6 Avant 2.0TDi quattro.
Mam jednak nadzieję, że za jakiś czas ceny Superba znormalnieją do poziomu właściwego dla klasy średniej, a ewentualny lifting świetnie odświeży i poprawi wizerunek analogicznie do tego jak było z poprzednim modelem dzięki zmianom zarówno technicznym jak i w wyglądzie oraz cennikach na rok modelowy 2014.

Ewidentną łyżką dziegciu, przynajmniej jak na razie, jest zmiana z Haldexa IV (doprowadzonym praktycznie do technicznego ideału) na Haldexa V, który przynajmniej na razie przedstawia się w praktycznym użyciu gorzej od poprzednika ... .
Chcę wierzyć, że i ta generacja w końcu uzyska poziom Haldexa IV ale czy na pewno ... to dopiero czas pokaże ... .
Ja póki co wolę doceniać zalety Halexa IV niż eksperymentować na górskich serpentynach z zaspanym i chyba nie tak "pancernym" Haldexem V.
Jeśli poprawa nie nastąpi - nowy Superb w moim garażu raczej już nigdy się nie pojawi.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Superb Laurin & Klement

Postprzez Don_Masters » 2016-03-07, 21:01

Ach ten wiek dziecięcy :D dzięki za wyczerpującą myśl
A o VW Passat 2.0 BiTDI 240 KM DSG 4Motioni tym silniku coś wiesz ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Superb Laurin & Klement

Postprzez Piotruś » 2016-04-08, 07:04

Don_Masters napisał(a):A o VW Passat 2.0 BiTDI 240 KM DSG 4Motioni tym silniku coś wiesz ?

To jest "stary" silnik, dobrze znany z kilku użytkowych modeli Volkswagena.
Osobiście nie mam mu niczego do zarzucenia, a na przykład brak tej odmiany w nowym poliftowym A6 ( są tylko 190 PS ) dodatkowo przekonuje mnie do opinii, że może stanowić realne zagrożenie dla droższej odmiany V6.
Niestety ceny Passaty z taką jednostką ( 2.0TDi 240PS ) są bardzo wysokie - dokładnie na poziomie poliftowego A6 w słabszej odmianie ale z quattro.
Z tego powodu, przynajmniej jak dla mnie, Pasztet 240PS znajduje się całkowicie poza zasięgiem zainteresowania, a czy wsadzą go kiedyś do Superba z jednoczesnym sprowadzeniem cen do poziomu właściwego dla mocno przerośniętych kompaktów - szczerze wątpię (przypomnę tylko, że Superb jest wyhodowany z Golfa przez co poziom aktualnych cen uważam za absurd).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Superb Laurin & Klement

Postprzez Don_Masters » 2016-04-12, 19:15

Faktycznie ceny zapewne będą zbliżone do A6 bo już kilka lat jest produkowana i ten model chyba idzie ku końcowi, Być może Audi jest w stanie zaoferować coś fajnego na A6. Co sądzicie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Superb Laurin & Klement

Postprzez Lechu » 2016-04-28, 19:58

Moje odczucia, co do wnętrza, nowego Superba, w którym siedziałem na targach, są bardzo negatywne. Wszędzie widać tandete i nie dopracowane elementy, odstające kanty wykończenia nie spasowane linie itp. Skoda premium raczej nie będzie, po drodze na drabicne jest VW.

Natomiast co mnie zaskoczyło i to bardzo to nowe S90 V90 i XC90. We wsześniejszych modelach wieje lipą straszną nie wspomnę o trwałości materiałów i skrzypiących plastkach, tak teraz wygląda to naprawdę solidnie, i przy tym ładnie wykończone i spasowane. Superb w takim porównaniu wypada bardzo słabo.

Ceny S czy V90 zaczynają się od 170 tys, a ezglemplarz, który zaprezenotwano kosztuje ok 350 tys, w zestawieniu właśnie z Audi, który w podobnym wyposażeniu kosztuje ok 30- 40 tys więcej. Porównać się niestety z Audi na targach nie dało, gdyż wszystkie auta były zamknięte :shock:

Gdybym miał kupić nowe auto to Superb-a nie brałbym pod uwagę.

W takim porównaniu Volvo wychodzi na zbyt drogie, nie jest to marka premium, ale tymi modelem wprowadza coś nowego w własny asortyment, i czy przyapdkiem nie chcieno się zbliżyć do pretendentów w tej klasie :roll:
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron