[AKE] Swap na manual

[AKE] Swap na manual

Postprzez alus » 2015-07-14, 19:17

Witam,
Przygotowuje się do przekładki z tiptronica na manual, stronę mechniczną sobie ogarnę, elektryczną też, części które potrzebuje znam, ale wypisze, żebyście koledzy sprawdzili czy czegoś nie pominąłem a więc:
Moje obecne zestawienie to 2.5TDI AKE (IIgen), skrzynia FAU, oznaczenia dyferencjału nie znam

* Skrzynia biegów (jaka byłaby najlepsza? chodzi o przełożenia ewentualnie jakie oznaczenia występowały z 2,5 i jakie miały przełożenia)
* Dwumas+sprzęgło+docisk - jaki rozmiar (bo chyba tym się różniły, jakie były? od czego zależało?)
* wysprzęglik z przewodami do pompy
* komplet pedałów z pompą sprzęgła
* półosie
* wał
* dyferencjał (jaki do jakiej skrzyni? mój pewnie nie może zostać?)
* wybierak komplet
* dekor wybieraka

Najcenniejsze informacje to te dotyczące dwumasy oraz skrzyni, za każdą sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Kamil
alus
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2014-05-09, 17:55
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Kamil

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez Piotruś » 2015-07-17, 07:24

Alus, doskonale rozumiem, że nie o to pytasz, ale ja chciałbym Cię SERDECZNIE nakłonić do zweryfikowania i rezygnacji ze swoich zamierzeń.

Z tego co powyżej napisałeś ewidentnie widać, że masz duże doświadczenie praktyczne, a przez to na pewno zdajesz sobie sprawę ile "niespodzianek" może Cię "po drodze" spotkać.
A to urwie się śruba z ramy pomocniczej (zgroza :[ ), a to jeszcze coś się nie "zejdzie" i tak dalej ... .

Od strony czysto praktycznej - żeby wszystko się ładnie ze sobą zgrało - najlepiej żeby dawcą WSZYSTKICH części był jeden samochód, najlepiej taki, którym można się przejechać przed demontażem. Doskonale wiesz, że jak zaczniesz kompletować graty "na piechotę", to zwyczajnie zwariujesz, stracisz kupę kasy i cennego czasu ... .

Po wydaniu furmanki siana i wieeeelu nieprzespanych nockach (chyba, że masz zamiar poświęcić urlop), bez urazy, ale ciągle będzie to RYNKOWO mało atrakcyjne A6/C5 i tylko Ty (i Twoi Bliscy) będą widzieli w tej kupce blachy kawał poświęconego sprawie życia ... .

ZA DARMO TEJ PRZEKŁADKI NIE ZROBISZ :!: :!:
Obawiam się, że realne nakłady finansowe PAROKROTNIE przekroczą koszt ewentualnej wymiany tiptronica <zalamka> <mysli> ... .

Gdybym to ja miał poświęcić aż tyle własnej energii, czasu i pieniędzy, skupiłbym się na naprawie (lub nie) aktualnie posiadanego egzemplarza i sprzedaży.
Uzyskane środki (a przede wszystkim te zaoszczędzone na odstąpieniu od przeróbki) przeznaczyłbym na kupno egzemplarza z fabrycznym manualem i przeróbką na BAU (przy okazji, ale tylko w razie faktycznej potrzeby, inwestując w nowy zestaw sprzęgła).

Przepraszam za powyższe wywody. Nie czuję misji zbawienia świata ale nie mogłem się powstrzymać ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez mwx » 2015-07-17, 12:13

Dokładnie. Nawet z przekładaniem manualowego silnika do mojej budy z TIPem były jaja.
Parę jakichś pierdółek trzeba było przekręcić między silnikami- np. z jakiegoś powodu przednia podpora silnika była w innym miejscu.
No i pod manual trzeba jakoś wyrwać tuleję z wału, w której normalnie opiera się konwerter, a to nie jest proste.

Tiptronica ogarnie każdy warsztat ASB, a części nie są już wcale drogie. Jeśli sam chciałeś robić przekładkę (masz warsztat do dyspozycji) to podejrzewam że może nawet sam dałbyś radę uzdrowić TIPa.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez Maxsterr » 2015-08-15, 11:16

Wy serio tak uwazacie? Przełożyłem już kilka C5, B5, B6 z tipa na manual i nie było niespodzianek... Przełożyłem też bez problemu swojego Allroada C5 z AKE tip na AVG manual. Koszt nie większy niż zrobienie tipa...

Co do pytania autora tematu, to dyfer z tipa może zostać pod warunkiem dobrania manuala z odpowiednimi przełożeniami. Sprzęgła w 2,5 były tylko 240mm. Były za to dwie wersje docisków i kół zamachowych.
Avatar użytkownika
Maxsterr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 91
Dołączył(a): 2015-03-14, 21:12
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez mwx » 2015-08-15, 14:18

Chdzi o to, że ilość czasu i środków jakie trzeba poświęcić jest niewspółmierna do wartości takiego samochodu, która jest niewielka, a po takiej przekładce będzie jeszcze mniejsza.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez bendzji » 2015-08-15, 21:20

Po Turkiem jest taki warsztat gdzie robią takie swapy seryjnie i to nie za jakieś straszne $$$....czyli można ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [AKE] Swap na manual

Postprzez mwx » 2015-08-17, 00:04

A bo ten pomysł w ogóle coś zalatuje Turkiem :-P
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości