Światła dzienne w miejsce halogenów.

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 14:24

scubanyGTI, jesli chodzi o przepisy to nie ma przeszkód abyś w miejsce świateł przeciwmgielnych zamontował światła dzienne. Tez nad tym myslałem, ale problemem jak dla mnie bylo to, że szybki halogenów sa dosyć skośnie ukształtowane a wszystkie lampy dzienne maja je tak jakby prostopadle. Po zamontowaniu w miejsce halogenów albo bedą jednym bokiem wystawać na zewnatrz albo drugim bedą schowane w kratce :roll:

Ostatecznie zamontowałem w kratkach okrągłe lampy, rezając otwory :lol:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Jarutis » 2014-01-08, 14:25

Hmm ja osobiście z góry mówię stanowcze NIE :) No ale to Twoje auto i zrobisz jak uważasz :) ja mam dzienne i musze je jak najszybciej wy*ebać... ani nie pomaga w niczym i szpeci przód auta... W tej kwestii przepisów nie znam ale myślę, że jakiś problemów nie powinno być gdybyś tak zamontował
Jarutis
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 152
Dołączył(a): 2014-01-02, 14:02
Lokalizacja: Tarnów
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Jarek

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-08, 18:05

Ja mam tak:

https://www.youtube.com/watch?v=XrwgrtTvwAc

w moim temacie jest troszke więcej na temat tych DRLów:

moj-pierwszy-rudolf-diesel-t1286.html
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 18:24

scubanyGTI napisał(a): Szkoda - żarówek, przetwornic - podarujmy sobie temat o paliwie.


W moim przypadku zaważył najbardziej aspekt wypalania się odbłysników (tych za soczewką). W momencie kupna auto miało 8 lat i kompletnie do d...y swiecenie (mimo, że ori ksenon). Odbłysniki szare, wypalone. Po regeneracji lampy swiecą jak nowe (nawet bardziej świecą niż wygladają jak nowe :-) ). Postanowiłem ten stan utrzymac jak najdłużej bo nie wiadomo ile takich regeneracji będzie jeszcze możliwe :roll: a ksenony są mi potrzebne w nocy a nie w dzień :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 18:31

niepamietam 82, faktycznie, jak napisał Badix to niezłą choinkę masz :mrgreen:

Nie Ty jeden, jeżdżę ostatnio dużo po ciemku i już kombinuje gdzie zamontować jakiś rkm żeby odstrzeliwać takich oslepiaczy :mrgreen: :mrgreen:

Naprawdę nie mozesz tego podłączyć tak jak być powinno ?
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-08, 18:44

RomanS napisał(a):niepamietam 82, faktycznie, jak napisał Badix to niezłą choinkę masz :mrgreen:

Nie Ty jeden, jeżdżę ostatnio dużo po ciemku i już kombinuje gdzie zamontować jakiś rkm żeby odstrzeliwać takich oslepiaczy :mrgreen: :mrgreen:

Naprawdę nie mozesz tego podłączyć tak jak być powinno ?


Powinni Ci raczej przeszkadzać Ci z HID'ami albo TIRy, które czasem wyglądają faktycznie jak mobilne Las Vegas <pocieszacz>

Oczywiście, ze mogę je podłączyć tak zeby gasły całkowicie ale właśnie tak jak są teraz mi sie podoba - w innym przypadku bym to zmienił. ;-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Światła dzienne w miejsce halogenów.

Postprzez Andi » 2014-01-08, 18:52

scubanyGTI napisał(a):Nie wiem czy ktoś wpadł na taki pomysł ale ja nie używam halogenów.
Kolejną sprawą nad która myślę, jest wmontowanie świateł dziennych w miejsce halogenów.
Nie wiem jak to jest z przepisami - czy w zderzaku muszą być w tym miejscu halogeny czy mogą być światła dzienne. Ciżżko tez dopasować dzienne do takiego zderzaka.

zgodnie z przepisami mozna ;) tylko trzeba spelnic warunki homologacji, natezenia oswietlenia , umiejscowienia i sposobu podlaczenia.

Prawo i przepisy
Światła LED do jazdy dziennej - stanowisko Biura Ruchu Drogowego KGP
W ostatnim okresie, w związku z coraz większą popularnością energooszczędnych świateł LED do jazdy dziennej, w internecie pojawiło się wiele różnych interpretacji dotyczących zgodnego z prawem ich montowania w samochodach. Aby ukrócić spekulacje, po raz kolejny zwróciliśmy się o wykładnię przepisów do Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Na podstawie art. 66 ust. 4 pkt 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą należy stwierdzić, iż zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych.

Przepisem szczegółowym w stosunku do ustawy Prawo o ruchu drogowym jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażania (Dz. U. z 2003 roku, Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) zwanego dalej rozporządzeniem, które w § 10 ust. 1 stanowi, że przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone
do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;


Należy podkreślić, iż zgodnie z § 10 ust. 2 i 3, przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi, a wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia, który w pkt. 14 stanowi, że należą do nich urządzenia świetlne i sygnalizacyjne.

Ponadto należy stwierdzić, iż zgodnie z Regulaminem nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. Powinny one być oznaczone dodatkowym symbolem „RL”. Światłość każdego ze świateł do jazdy dziennej nie może być wynosi mniej niż 400 cd (kandela – jednostka światłości) w osi odniesienia oraz najwyżej 1200 cd w dowolnym kierunku, z którego jest widoczne. Światło posiadające więcej niż jedno źródło światła (tzw. paski świetlne) musi spełniać wymóg minimalnej światłości w przypadku awarii jednego ze źródeł światła, a w przypadku gdy światło wysyłane jest ze wszystkich źródeł, nie może być przekroczona światłość maksymalna.

W praktyce oznacza to, że montowane w pojeździe samochodowym światła do jazdy dziennej, powinny posiadać odpowiednie świadectwo homologacji. Przy zakupie konkretnych lamp do jazdy dziennej, należy zwrócić uwagę na ich oznaczenie. Lampa powinna być oznakowana znakiem homologacji „E” lub „e” oraz numerem, ewentualnie cechami producenta lub dostawcy pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu. Ostatecznie może być oznakowana znakiem zgodności, zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji.

Przy montażu dwóch lamp do jazdy dziennej w kolorze białym, należy zwrócić szczególną uwagę na ich umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

Obecnie połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. W pojazdach zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2009 r. połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Przednie i tylne światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej.

Reasumując powyższe należy stwierdzić, iż dopuszcza się montować tzw. „paski z diodami” lub inne dostępne na rynku lampy świateł do jazdy dziennej w pojeździe samochodowym, jeżeli odpowiadają one powyższym uwarunkowaniom.

asp. szt. Jacek Giszczak, BRD KGP

Zrodlo :
szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz/1707/31427/Swiatla_LED_do_jazdy_dziennej__stanowisko_Biura_Ruchu_Drogowego_KGP.html Obrazek
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 19:01

Andi, Ty tu o homologacji... :-) :-) :-)

a niepamietam 82, :

niepamietam 82 napisał(a):Oczywiście, ze mogę je podłączyć tak zeby gasły całkowicie ale właśnie tak jak są teraz mi sie podoba
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Andi » 2014-01-08, 19:04

BADIX napisał(a): czy dzienne włączone w nocy oślepiają ? Raczej nie bardzo.

tak oslepiaja , swiatla dzienne nie maja ukierunkowanego swiatla sa rownomiernie rozproszone aby byly widoczne spod roznych katow.
BADIX napisał(a): Do tego jak ma je tak ustawione , ze przygasają - jest spoko. Ale - jak już wspomniałem - one nie są przystosowane fabrycznie aby pracować za pozycje. Przerabiałem ten temat na każdy model - przegrałbym.

Jezeli na swiatlach nie wybitej homologacji swiatel pozycyjnych "A" nie wolno ich uzywac jako pozycyjne

niepamietam 82 napisał(a):Oczywiście, ze mogę je podłączyć tak zeby gasły całkowicie ale właśnie tak jak są teraz mi sie podoba - w innym przypadku bym to zmienił. ;-)

Obecne podlaczenie niestety jest niezgodne z przepisami . Kwestia czasu jak sie przyczepi drogowka lub stacja przegladowa..

RomanS napisał(a):Andi, Ty tu o homologacji... :-) :-) :-)

a niepamietam 82, :

niepamietam 82 napisał(a):Oczywiście, ze mogę je podłączyć tak zeby gasły całkowicie ale właśnie tak jak są teraz mi sie podoba

Temat zakladal scubanyGTI, , co nie zmienia faktu ze niepamietam 82 ma zle podlaczone swiatla dzienne.

Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych.

zrodlo : http://www.kujawsko-pomorska.policja.go ... em%3F.html[/b]
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 19:26

BADIX napisał(a):Romek - czy dzienne włączone w nocy oślepiają ? Raczej nie bardzo.
Jak są dobrze ustawione - nie skierowane w górę - jest ok. Do tego jak ma je tak ustawione , ze przygasają - jest spoko. Ale - jak już wspomniałem - one nie są przystosowane fabrycznie aby pracować za pozycje. Przerabiałem ten temat na każdy model - przegrałbym.


Mirku, po to m.in. jest coś takiego jak homologacja, żeby kolega nie musiał zatrzymywać każdego napotkanego kierowcy i mu udowadniać, że choc ma cos niezgodnego z przepisami to jednak ON ma tak ustawione, że ON nie oslepia....
W tym konkretnym przypadku nie wiem czy to akurat oslepia czy nie, załózmu, że NIE ale ktoś zaraz to odgapi i zrobi sobie w ten sposób jakies lampy dalekosiężne. I też pewnie będzie twierdził, że to świeci tylko na 1 metr.

Przecież mając tak podłaczone lampy nie sposób przejść uczciwie przeglądu u sredno trzeźwego i kumatego diagnosty.

W tym wzgledzie jestem legalistą, jesli te lampy mają być pozycyjnymi (oczywiście jeśli maja homologację) to należy wyjąć żarówki W5W z lamp głównych.

Sam mam tego typu lampy, (ja mam NCSS czy jakos tak) i naprawdę zdarza mi się jeździć po ciemnych drogach osieddlowych tylko przy ich swietle. Dopiero jak sie zdziwię czemu oświetlenie zegarów nie działa to się łapię co jest grane :-D .

Takich lamp umieszczonych nisko nie ustawia się nisko jak halogeny przeciwmgłowe, bo się nie da, one nie mają żadnej przesłony więc i tak dają tyle samo w każdym kierunku. Zresztą ma je widzieć kierowca jadący z naprzeciwka, a taki kierowca nie ma oczu 20 cm nad jezdnią :-)

Poza tym lampy na tej wysokości brudza się dużo bardziej niz pozycyjne w reflektorze, sam dałbym moje wyżej ale nie bardzo jest gdzie.

A z praktyki, wiekszość ciężarowych mobili jadących nocą z naprzeciwka będzie sądzić, że jedziesz na halogenach (bo skąd niby mają wiedziec, że to wersja przygaszona ?). Jeżeli gość ma na dachu reflektory to najpewniej nie omieszka ich użyć aby przywalić po oczach. Nie lubię takich doświadczeń a gdybym jechał za takim autem to też bym oberwał. O pikantnych tekstach na CB już nie wspomnę :-)

Sam mam na tyle stare auto i na tyle "praktyczności" w sobie, że jak dla mnie lampy w samochodzie do czegos służą a nie są do tego żeby było "ładnie". Jeżdzimy wszyscy razem po tych samych drogach wiec powinniśmy, w imie wzajemnego szacunku czegoś tam przestrzegać. Jak ktoś chce być oryginalny to zawsze moze skonstruować sobie wehikuł jaki mu sie podoba i wybudować sobie własny prywatny tor po którym bedzie sobie jeździł.
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-08, 19:51

RomanS napisał(a):Andi, Ty tu o homologacji... :-) :-) :-)

a niepamietam 82, :

niepamietam 82 napisał(a):Oczywiście, ze mogę je podłączyć tak zeby gasły całkowicie ale właśnie tak jak są teraz mi sie podoba


Zakładając światła DRL nie majstrowałem przy ich kostce z automatem zeby przygasały o 50% jak włącze postojowe i mijania. Okablowanie było oryginalne i z tego co sie orientuje 3/4 nowych zestawów DRL różnych firm daje taką mozliwośc w zaleznosci jaki przewód przylutuje sie sie do postojowych. Tylko z uwagi na to sądziłem, ze jest to zgodne z przepisami.....ale skoro przepisy stanowią inaczej (nie omieszkam sprawdzic osobiście) będę musiał to zmienić. Piątek mam wolny, takze pojezdze po stacjach diagnostycznych i odwiedzę Komende Wojewódzką - sam jestem ciekaw co mi powiedzą.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez RomanS » 2014-01-08, 21:51

niepamietam 82 napisał(a):Okablowanie było oryginalne i z tego co sie orientuje 3/4 nowych zestawów DRL różnych firm daje taką mozliwośc w zaleznosci jaki przewód przylutuje sie sie do postojowych. Tylko z uwagi na to sądziłem, ze jest to zgodne z przepisami.....


W instrukcji montazu moich lamp (NSSC 510 HP) była mowa o kilku wersjach sterownika (oznaczane literą na pudełku), m.in. jeden był taki który zmniejszał natęzenie światła aby lampy mogły służyć za pozycyjne. Pytałem sprzedawcę o taki właśnie wariant, odparł, że były takie ale obecnie już ich nie ma. Może właśnie z powodu braku homologacji przestano je dostarczać (nie mam pewności, ale logiczne, poza tym w handlu moga być zestawy sprzed nie wiadomo ilu lat, oraz róznych producentów). Tak, że ja nie miałem wyboru (i dylematu), chciałem NSSC z powodu metalowej obudowy i odpowietrznika z tyłu a takowe były tylko z takim sterownikiem, że albo swieci albo nie ;)
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Greg » 2014-01-12, 15:58

RomanS, też mam takie i nie było problemu z podłączeniem, 3 kabelki, plus, minus i żółty chyba do pozycyjnych, że gdy włączam postojówki to gasną DRL.

Ale bratu zamówiłem takie płaskie , tez NSSC i jemu podobnie jak koledze przygasają po włączeniu świateł. Ale nie wiem jak z podłączeniem, bo ktos inny mu je podłączał

Według przepisów powinny gasnąc i uważam to za jak najbardziej słuszne.
niepamietam 82, i jak wypadło rozeznanie w terenie od strony praktycznej znajomości prawa wśród tych którzy powinni pilnować jego przestrzegania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-12, 19:52

U mnie co do podłączenia to były do wyboru fabrycznie dwa warianty:
1. Żólty do pozycji - gasną dzienne całkowicie
2. Brązowy (o ile pamietam kolor) do pozycji - przygasają 50%

Takze ja mam sterownik z czterema przewodami.

Co do rozeznania to Stróże Prawa w tym temacie słabo sie orientują (chyba sie sami juz pogubili) bo słyszałem od nich różne opinie - jedni, ze ok, drudzy - ze nie wolno ale przymykają oko. Na stacjach diagnostycznych - bez problemu - byłem na czterach i wszedzie by przeszedł.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Światła dzienne w miejsce halogenów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-06-11, 07:53

Podbijam temat pytankiem:
Czy tą gumkę, która zakrywa/zaślepia odpowietrzenie trzeba ściągnąć?

Mam powody przypuszczać, ze coś się dzieje z jednym drl bo... mi gaśnie (nie mruga tylko całkowicie gaśnie). Albo moduł już szlag jasny trafił albo coś nie tak z napięciem - gaśnie tylko jak wentylator chłodnicy chodzi na najwyższych obrotach. Zgaszę auto/zapalę to świecą obydwa. Sprawdzałem okablowanie - wszystko OK.
Sprawdzę jeszcze moduł bo nie pamiętam czy mam "F" czy "A" <mysli>

P(y)zdr(a)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość