tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-15, 16:26

Witam,
Mam problem z audi A6 C6 z 2006r. 3.0TDI
Błąd skrzyni biegów tiptronic :

009988 - Element cierny skrzyni biegów / sprzęgło E: czas użycia niewiarygodny
P2704 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 330366 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.01
Czas: 13:25:45

001923 - Kontrola zmiany biegów: 3-4
P0783 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 330346 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2005.02.01
Czas: 14:18:05

Po skasowaniu błędów, i krótkiej przejażdżce skrzynia wskakuje w tryb awaryjny. po zgaszeniu silnika i włączeniu go ponownie błąd się sam kasuje ale znowu pojawia na wyzszych obrotach. na niskich obrotach chodzi ok....
Skrzynia to 6hp-19 hkg

Nie mam pojęcia co to za błędy, jak je naprawić ? co się zepsuło ? i co one tak na prawdę oznaczają ?
proszę o pomoc, dziękuję
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez Piotruś » 2014-10-16, 06:50

Arekarek999, zapis błędów raczej ewidentnie wskazuje na wewnętrzne uszkodzenie skrzyni biegów (lub mechatroniki ale wątpię).
Fajnie, że trafiłeś z tym problemem na nasze forum ale obawiam się, że internet jest ostatnim miejscem, które pomoże Ci skutecznie pozbyć się kłopotu :| .
Poszukaj specjalistycznego serwisu automatycznych skrzyń biegów ale bezwarunkowo z potwierdzonymi referencjami i takiego, która da Ci 100% gwarancji, że autko wyjedzie od nich sprawne. Jeżeli ktoś zacznie tylko eksperymentować na chybił-trafił, a w końcu się podda - to raczej żaden prawdziwy specjalista nie zgodzi się na poprawki (lub składanie skrzyni od zera) po jakimś druciarzu.

Przykra i niestety kosztowna awaria. Byłoby fajnie gdybyś dał nam znać jak sprawa się potoczy ... <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-16, 17:30

Witam,
Właśnie byłem już u kilku specjalistów, zajmującymi się automatami i każdy powiedział to samo : Naprawa wyjdzie w granicach 5.000zł i naprawią, albo za samą rozbiórkę i popatrzenie co mogło się tam porobić 1000zł .... i oddają skrzynie w częściach do bagażnika xD

Byłem u znajomego co sprowadza angliki i sna takich serwisantów od skrzyń, mówił ze lepiej kupić skrzynie i przełożyć kosz w granicach 3.000zł tylko żeby trafić na taką co działa faktycznie ;p
Mówił też ze żaden z powyższych serwisantów nie znają się na tych skrzyniach, oni w serwisach to pierwsze co robią : regenerują konwerter, wymieniają pompę i sterownik co ich kosztuje jakieś 2000zł i wtedy zazwyczaj chodzi skrzynia i kasuja 5000zł :p
Mówił ze warto samemu rozebrać w części bo być może jest uszkodzona jakaś drobnostka uszczelka czy elektrozawór, no ale i tak ktoś to musi zrobić co chociaż się trochę na tym zna a taki od razu mówi za naprawe kosmiczne pieniądze ....


Liczyłem właśnie ze ktoś miał taki problem i podpowie na forum co jest przyczyną czy sterownik czy konwerter, żebym mógł samemu kupić daną część i sobie to skręcić po prostu bo przyznam szczerze dokładać 5.000zł to zmora .....

Oczywiście będę coś kombinować i dam znać jak losy się potoczyły,


ps. pierwszy i ostatni automat.
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez jmm » 2014-10-17, 09:32

A skad jesteś? Bo w tapie nie widzę. Moze sie znajdzie jakiś lepszy serwis bliżej ciebie
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-19, 20:37

Kraków. Już mam po uszy tych wszystkich serwisantów. W Audi powiedzieli mi 10.000zł, w każdym specjalistycznym serwisie koło 5.000zł a każdy inny mechanik posiadający jakiś drobny warsztacik - NIKT SIĘ NIE CHCE PODJĄĆ ROBOTY, oni tylko chcą diagnozować VCDS'em za 100zł i powiedzieć mi jakie błędy ale nikt nie chce rozebrać i naprawiać albo chociaż spróbować .... tylko ze vcd's sobie kupiłem i też sobie sam zdiagnozowałem...
Doszedłem do wniosku że sam ją ze znajomym rozkręcimy i popatrzymy możę coś zauważymy, a jak nie to kupie całą skrzynie z allegro i zmienie bo taniej mnie to wyjdzie niż naprawa u tych wszystkich serwisantów ....
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez jmm » 2014-10-19, 22:32

Podjedz do chłopaków z quattro service, moze cos Ci doradza
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez Piotruś » 2014-10-20, 07:18

arekarek999 napisał(a):Doszedłem do wniosku że sam ją ze znajomym rozkręcimy i popatrzymy możę coś zauważymy, a jak nie to kupie całą skrzynie z allegro i zmienie bo taniej mnie to wyjdzie niż naprawa u tych wszystkich serwisantów ....


Sorry ale to raczej średni pomysł.
Zwróć uwagę, że zespół mechatroniczny Twojego tipa (czyli całe sterowanie "elektrohydrauliczne" wraz z sterownikiem) jest tak zwanym komponentem chronionym. Kupując skrzynię z Allegro będziesz miał dwa wyjścia:

1. Przełoży własny mechatronik do nowej skrzyni.

2. Po założeniu nowej skrzyni wybrać się do ASO i tam dopisać ją do reszty samochodu.

I teraz tak:

W pierwszym przypadku - jeżeli Twój mechatronik jest uszkodzony (chociaż nie sądzę), to całe działanie z oczywistych powodów straci jakikolwiek sens.

W drugim przypadku, gdyby się okazało, czego nigdy w 100% nie wykluczysz, że nowa skrzynia pochodzi z kradzieży - narazisz się na bardzo poważne konsekwencje prawne, a Twoje auto wyjedzie z ASO lawetą na policyjny parking aż do ostatecznego wyjaśnienia sprawy.
I gwarantuję - nie są to żadne "strachy na lachy", tylko całkiem realne zagrożenie dużej straty finansowej jak stania się mimowolnym paserem.

Oczywiście istnieje trzecie rozwiązanie - czyli likwidacja ochrony (skradzionego) komponentu przez szemranych cfffaniakuf za "symboliczną opłatą" , ale to w moim świecie byłoby jest już całkiem niedopuszczalne (masakra).

Osobiście, w dalszym ciągu najbardziej namawiam Cię na rzetelną diagnostykę przez serwis wyspecjalizowany w naprawach "automatów".
Naturalnie nie mam na myśli odczytu błędów via VCDS, tylko regularną ocenę wszystkich poszczególnych parametrów pracy zakończone relatywnie precyzyjnymi wnioskami zakreślającymi zakres ewentualnej naprawy.

W całej PL takich serwisów jest ok. 5 :

- Czernica (Śląskie)
- Długołęka (Dolnośląskie)
- Warszawa
- Poznań
- i zdaje się , że jeszcze okolice Katowic ale tego nie jestem do końca pewny

ale ja nie chcę żadnego faworyzować. Wystarczy użyć szukajki <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-20, 12:17

BYłem już w autoryzowanym servisie, powiedzieli mi 10.000zł Auto jest warte 25tyś a naprawa 10.000 to już wole sprzedać to auto niech się ktoś inny bawi....
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-20, 12:32

Całe życie jeździłem starą A4 z 97roku I przez 5 lat dołożyłem do niej 50zł ( zawias od drzwi ) pomijając wymianę części takich jak klocki i olej. Tą A6 nie pojeździłem nawet pół roku. Dobrze ludzie mówią ze tylko stare audi coś warte, wszystkie te nowe to jeden wielki chłam :D
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez jmm » 2014-10-21, 05:47

To jak nie sluchales co mówili ludzie tylko chciałeś nowsze to masz efekt. Po za tym a6 c6 za 25 kola? Robi sie ciekawie
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: Odp: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-10-21, 16:31

arekarek999 napisał(a):Tą A6 nie pojeździłem nawet pół roku. Dobrze ludzie mówią ze tylko stare audi coś warte, wszystkie te nowe to jeden wielki chłam :D


Wydaje mi się, że wszystko rozbija się o udokumentowaną historię serwisową i... o to jak zostało auto sprawdzone przed zakupem.

25 tys za C6 to faktycznie cena " jajka niespodzianki " albo " anglika " .

Pozdrawiam i współczuję .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez Piotruś » 2014-10-26, 14:45

Jakieś nowości w temacie ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez arekarek999 » 2014-10-29, 16:38

Witam.

Kupiłem kompletną skrzynie z allegro, wymieniłem i auto chodzi :) Sprzedam teraz tą zepsutą skrzynie chociaż za parę groszy i troszkę mi się zwróci. Wyjście kupna skrzyni było mimo wszystko najtańsza opcją wyjścia z sytuacji. Koszty naprawy tak skomplikowanego urządzenia są sporym jeszcze wydatkiem w Polsce i mało, bardzo mało specjalistów. Dzięki za porady i pozdrawiam :)
arekarek999
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-15, 16:24
Model: A6 C6
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.5 BiTurbo 520KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: staszek

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez myszk000 » 2014-11-05, 20:57

U mnie dzis bardzo podobnie. Problem z plynnoscia zmiany biegow. Tak jakby skrzynia na chwile zwariowala.
Mozecie pomoc w odczytaniu bladow? Moze ulatwi to diagnoze.
4 Bledy:
17087 - Brake Switch (F)
P0703 - 000 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 153325 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.25
Time: 14:21:52

Freeze Frame:
RPM: 800 /min
RPM: 896 /min
RPM: 384 /min
(no units): 2.0
(no units): 26.0
Temperature: 63.0°C
T.B. Angle: 0.0°

18291 - Park/Neutral Switch
P1883 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 153343 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.27
Time: 14:51:27

17167 - Shift Monitoring
P0783 - 000 - 3-4 Shift
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 154114 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.23
Time: 16:03:03

17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 154165 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.05
Time: 16:50:51
Avatar użytkownika
myszk000
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-07-17, 19:17
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2005

Re: tiptronic - tryb awaryjny, A6 C6 3.0TDI dwa bledy

Postprzez Przemcio » 2014-11-10, 15:11

Trochę Tipa w c6 pogryzlem to i się wypowiem [WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE] wiec z tak nie wielu informacji wnioskuję skrzynia jest na 99% GZW i na pewno nie ma mechatronik ochrony komponentu... po dwa jak potrzebujesz części do gzw zapraszam do torunia leży taka od mojego auta nie potrzebnie zrzucona... mam jeszcze mechatronika z kgx... co do awarii to taj jak koledzy wyżej usterka mechaniczna i bez wyjęcia jej można gdybać [WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE] polecam midparts są w Krakowie albo Katowice i poznań dobrze robia Tipa... jak juz zrzucić z skrzynie pomysł o rozrządzie... dołożysz 2700zl i z głowy hehe
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości