Strona 1 z 1

Który model A6 C5?

PostNapisane: 2013-08-10, 21:42
przez tinek33
Witam
Mam takie pytanie... który model i z jakim silnikiem polecalibyście najbardziej?
Który silnik najmniej awaryjny?
W sumie poszukuję informacji na temat silników mocniejszych od mojego, nie istotne czy diesel czy benzyna.
Proszę o wasze opinie, gdybym chciał zmienić moją A6 to chciałbym wiedzieć na jaką :) czy trzymać się mojego 1.9 TDI 110km czy czegoś mocniejszego.
Średnio robię ok 25 tyś rocznie, więc troszkę tych km robię.

Z góry dziękuję!!!

PostNapisane: 2013-08-11, 11:57
przez Przemcio
tinek33 napisał(a):Średnio robię ok 25 tyś miesięcznie, więc troszkę tych km robię.
nie zgubiłeś przecinka? wycholdziło by na to że robiss 300tyś km rocznie ;)

Na pewno godnym następcą bedzie 1,9 AWX 130 koni w poliftowej budzie, chyba że chcesz 2,5 tdi to szukaj RM 2004 z silnikiem BAU :mrgreen:

PostNapisane: 2013-08-11, 18:02
przez tinek33
Dzięki za podpowiedzi, roczny przebieg poprawiony :mrgreen:

PostNapisane: 2013-08-25, 11:34
przez tinek33
elegant76 napisał(a):tinek33,

Wybrałeś już coś ciekawego ?


Ten temat powstał z czystej mojej ciekawości :)
(ewentualnie, gdybym chciał zmienić swój samochodzik)

[ Dodano: 2013-08-27, 13:12 ]
A co sądzicie o silniku 2.8 benzyna ??
Chodzi mi o awaryjność, ile droższe będzie OC+AC+NNW :)
Jeżeli ktoś ma ten model piszcie wszystko o tych modelach.
Chyba że jakiś inny benzynowy silnik jest godny polecenia
Dzięki z góry :)

PostNapisane: 2013-09-06, 14:20
przez citrin
1.8T, także polecana przez klubowiczów, a jakby jeszcze w Q to tym bardziej.

Rzadki egzemplarz

PostNapisane: 2013-09-06, 20:41
przez gacek197
Może uwaga ............. 4.2 :mrgreen: jak sie bawic to sie bawic <lol>

PostNapisane: 2013-09-07, 14:10
przez Lechu
1.8 T jest drogie w eksploatacji jak na PB.
3.0 jakąś wadę miały . I części też drogie.

PostNapisane: 2013-09-07, 21:08
przez tinek33
A 2,7 Biturbo co o tych sinikach sądzicie?

PostNapisane: 2013-12-06, 12:06
przez nie pamietam 82
Za 2.7 TT bym sie nie brał - chyba ze masz kase i lubisz ładowac ja w naprawy, poza tym ciezko w Polsce znalezc ten silnik w przyzwoitej (zaznacze) kondycji. Ja mialem wczesniej 2.8 quattro AQD z 1999 w budzie A4 i zlego slowa nie powiem na ten silnik. Fakt - trzeba było uszczelnic go raz na jakis czas ale motor praktycznie bezawaryjny. Założyłem BRC Sequent Plug&Drive i cieszyłem sie jazdą. Srednie spalanie lpg 11-14l w cyklu mieszanym. Zanim kupiłem 2.5 TDI szukalem wlasnie 2.8 lub 4.2 w budzie C5 ale nic ciekawego nie było - wszystkie 4.2 jakie oglądalem były "trupami". Druga kwestia ile masz pieniedzy na auto. Ja szukalem do 20-22 tys i lipa. 2.5 trafiła sie zadbana wiec ... wszystkiego trzeba w zyciu spróbowac ;-)

PostNapisane: 2013-12-06, 15:20
przez RomanS
Lechu napisał(a):1.8 T jest drogie w eksploatacji jak na PB.


Z moich doświadczeń wcale tak nie wynika. Co prawda uzywam w Passacie B5 FL ale wielkościowo to to samo co A6. Naped na przód, jeśli prędkość podróżna nie przekracza 120 km/h to zuzycie paliwa ok. 8 litrów/100 km przy jeździe dynamicznej.

Tyle samo ostatnio osiągnąłem w aucie zastepczym Hyundai i30 z silnikiem bodaj 1,4 wolnossącym. I30 z przebiegiem o połowę mniejszym i 7 lat młodszy od Passata. A warunki podrózowania jednak w Passacie zupełnie inne :)