Strona 1 z 2

Pękł pasek rozrządu AAT 2.5 TDI

PostNapisane: 2013-12-27, 16:06
przez Lechu
Dzisiaj w garażu na obrotach jałowych po zaledwie 35 tys. strzelił pasek rozrządu :-o :roll: :evil:

I chyba zdarzyło się to co musiało się zdarzyć.
Pytanie jest czy pasek pękł sam z siebie czy coś zablokowało silnik.

Oto sprawca całego wydarzenia. Gates
Obrazek


wałek rozrządu kręci się i nie ma problemów. Ciekawostka że odrkręcone był koło napędzające pompę. :roll:

Sam wał można przekręcić do pewnego momentu.

1 cylinder - jak widać popychacz stoi w miejscu.
Obrazek

Obrazek

3 - cylinder popychacz podnosi się tylko do pewnego momentu
Obrazek

I co teraz ?? :roll:

Oddać do mechanika czy naprawiać samemu ??

Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego ??

Wylistowałęm z ojcem części jakie pewno będzie trzeba wymienić
Pasek rozrządu Contitech - 88
zawór wydechowy - 5 x 30
zawór ssący - 5 x 31,2
uszczelniacze - 10 x 2
prowadnice ssące - 5 x 7
prowadnice wydechowe - 5 x 12
uszczelniacze wałka rozrządu - 2 x 12
śruby głowicy - 1 kpl(12 śrub) 42 czy to konieczne ??
uszczelka kolektora wydechowego - 5 x 3
uszczelka kolektora ssącego - 15
Uszczelka głowicy - 125
Uszczelka pod pokrywę zaworów - 40

PostNapisane: 2013-12-27, 17:37
przez Andi
Lechu, jakies 4/5 lat temu mialem to samo na postoju , tez wolne obroty byly.
Dalem wtedy do mechanika, wszytko co trzeba powymieniali na wszystko papiery i faktury .
Juz prawie 100 tys nakulane ,jeszcze 20 i znow wymiana.
Najwazniejsze zdjac glowice i zobaczyc w jakim stanie sa tlok/tloki ,
Wymienialem wtedy caly nowy rozrzad raz jeszcze .
Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego ??

Glowica ma kombinacje dokrecania srub ,
w instrukcjach serwisowych warsztaty maja opisy co i z jakim momentem powinno byc dokrecone (pytanie czy wszystkie maja i czy sie podziela)

PostNapisane: 2013-12-27, 17:48
przez Lechu
Andi, naprawa głowicy to było komplet z uszczelniaczami i zaworami ??

możesz napisać jakiej firmy co zakładałeś., może czegoś nie polecasz.

PostNapisane: 2013-12-27, 17:58
przez Andi
Lechu napisał(a):Andi, naprawa głowicy to było komplet z uszczelniaczami i zaworami ??


możesz napisać jakiej firmy co zakładałeś., może czegoś nie polecasz.

Glowica poszla do IZNS (Ilawskie zaklady naprawy samochodow)
Nie wiem co w niej wymieniali na fakturze jest tylko wpisana naprawa , ale z tego co pamietam wszystkie popychacze + docieranie + planowianie - dali na to gwarancje.
naprawa glowicy 305
popychacze zaworow hydraulicznych 205
tlok ael 467 aat ma duzo tansze ;-)
uszczelka glowicy 146
uszczelka kolektor ssacy 5
uszczelka kolektor wydechowy 30
do tego byl caly kompletny rozrzad plus plyny i robocina.
Wszystko kazalem wtedy brac najlepszych firm bo i tak auto ponad miesiac stalo .

Moze pamietasz ze starego forum byl raz przypadek ,z e komus pekl pasek przy dojezdzaniu do skrzyzowania i zadnych strat na tlokach nie narobil , malo prawdobodobne ale...

PostNapisane: 2013-12-27, 20:19
przez Lechu
Robić czy szukać używanego silnika ??

PostNapisane: 2013-12-27, 20:57
przez Andi
Lechu napisał(a):Robić czy szukać używanego silnika ??
taniej pewnie wyjdzie drugi silnik bez osprzetu ( bo reszte masz i sprawna), tylko jak to zwykle bywa kwesti stanu .Jezeli bedziesz naprawial , to przynajmiej wiesz co masz.
Czasami sa tanio cale do dostania( szczegolnie angliki) ,to jeszcze mozna by sie pokusic o AEL.

PostNapisane: 2013-12-29, 16:37
przez Lechu
Jeszcze nie udało się ściągnąć głowicy gdyż jest problem z odkręceniem koła wałka rozrządu (tego większego) . :evil:

Specjalistyczne narzędzia będą chyba obowiązkowe :roll:
- liniał ustalający 2065 A
- blokada kół zębatych 3036

Posiada ktoś wymiary takich narzędzi by sobie takie narzędzia dorobić. ?? :-P

Obrazek

PostNapisane: 2013-12-31, 11:07
przez oli80
Lechu, Po jakiego grzyba ci te narzędzia :-o poluzuj centralną śrube wałka i od strony wałka
stuknij w koło rozrządu (powinien być w osłonie mały otworek) i koło jest twoje :)

PostNapisane: 2013-12-31, 11:18
przez Lechu
oli80 napisał(a): poluzuj centralną śrube wałka


NO właśnie przy tej operacji potrzebne to narzędzie bo było tak dokręcone, że pręty gięło .
Ale udało się. Ramie klucza musiało mieć prawie 2 metry.

Jakiej firmy zawory kupić ??

PostNapisane: 2013-12-31, 12:15
przez RomanS
Lechu napisał(a):Jakiej firmy zawory kupić ??


Patrzac na to jak odpowiedzialna to część to kupiłbym w ASO. Cen nie znam, ale wydatek w zasadzie jednorazowy, no i chyba wszystkich wymieniał nie będziesz ?
Oczywiście jesli wiesz kto je robi dla VAG, to zakupp poza ASO jak najbardziej, bo zawsze taniej :-)

PostNapisane: 2013-12-31, 13:25
przez Lechu
Zawory wszystkie

PostNapisane: 2013-12-31, 14:29
przez RomanS
Orientowałes sie co do ceny w ASO ?

PostNapisane: 2013-12-31, 15:47
przez Lechu
Niestety tak zależy nam na czasie , że zakupiłem nasze polskie Paradowscy ,

PostNapisane: 2013-12-31, 16:12
przez Piotruś
Lechu napisał(a):Niestety tak zależy nam na czasie , że zakupiłem nasze polskie Paradowscy ,

Są bardzo dobre.

PostNapisane: 2014-01-04, 23:47
przez Lechu
Pokonało nas koło pasowe nie byliśmy w stanie tego odkręcić. Auto stoi u mechanika.
Głowica ma już zamontowane zawory (wszystkie) uszczelniacze (wszystkie) , prowadnicę, i 2 szklanki, w trakcie planowania. Prawdopodobnie uszczelka najgrubsza (3 dziurki).