Kołyszący się fotel kierowcy.

Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mirabelka » 2014-10-27, 15:40

Dzień dobry.

Z uwagi na to, ze jest to mój pierwszy zakładany temat - bardzo proszę o zrozumienie i ewentualne uwagi są bardzo mile widziane. Szybko się ucze także nie powinno być ze mna większych problemów :mrgreen:

Co się stało.
Parę tygodni temu stałam się szczęśliwą posiadaczką audi a6 3.0. Nie zauważyłam wcześniej, żeby cos niedobrego dzialo się z fotelem kierowcy dopóki. No właśnie, dopóki nie zachciało mi się sprawdzić jak maksymalnie mogę go podnieść i jak maksymalnie obniżyć. Dodam, ze mam fotele z trzema guziczkami. Nic nie muszę kręcić, pociągąć - naciskam i ustawiam. Fajny bajer. No i od tego momentu jak ustawiłam sobie ten mój fotel w pozycji dogodnej do jazdy - dosyć wysoko ale nie na maksa to czuje, ze mi się rusza. Kołysze. Nie jest to ani w przód ani w tył. Do góry ani na dól. Coś pomiędzy - tak jakby kołysał się po skosie. Jest to trochę denerwujące ponieważ mieszkam w górach i czeste podjazdy, zjazdy wywołują właśnie takie efekty co sprawia ze z moich ust wydobywają się dotychczas niestosowane słowa :-P
Czytałam już gdzies w internecie, ze mogłam połamać jakieć zaczepy / zatrzaski / bądź "nity" plastokowe w jakimś grzebieniu białym pod fotelem. Czy to jest możliwe? Pomocy - co mam sprawdzić i czy da się to zreperować?

pa
"Nazbyt układne kobiety rzadko znaczą historię"
Avatar użytkownika
mirabelka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-10-26, 20:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Mira

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez bendzji » 2014-11-01, 20:43

U mnie też podobnie się dzieje , w poprzedniej A4 B5 też miałem ten kłopot ( niestety ważę ponad 100 kg , żona jak jeździła nie narzekała ) - w A4 ponogła wymiana plastikowych ślizgów na końcówkach foteli które wchodzą w szyny - niestety po paru miesiącach problem powrócił. Myślę że trzebaby fotel wyciągnąć i sprawdzić czy jakieś nity czy spaw nie puścił.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mirabelka » 2014-11-01, 21:56

Rozumiem <okok>
Czyli sprawa nie jest jednoznaczna i przyczyn może być kilka, nawet przy identycznych objawach <mysli>
Nie pozostaje mi nic innego jak wyjęcie fotela (w zasadzie to poproszenie kogoś o jego wyjęcie <mysli> ), no chyba, że da radę to zrobić Kobieta? <mysli>
Kolego bendzji, czy mogłabym Cię poprosić o dosyć szczegółową instrukcję demontażu siedziska kierowcy?
Tak jak wspominałam - fotele mam full electric ;)
Będę bardzo wdzięczna a jeszcze bardziej jak uda mi się to zreperować lub oddać do reperacji z zadowalającym efektem końcowym <okok>

papa
"Nazbyt układne kobiety rzadko znaczą historię"
Avatar użytkownika
mirabelka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-10-26, 20:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Mira

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez bendzji » 2014-11-01, 22:50

Siedzenie do przodu , demontujesz osłony szyn na końcu po prawej i lewej ( na wcisk ) , potem do tyłu do oporu , trzeba zdjąć osłonę szyny na przodzie na środku ( jest na zatrzaski najpierw do góry i do przodu by zdjąć , a potem z dolnych zatrzasków ) , dwie śruby z przodu od szyny , rozpinasz kostki - na koniec wysuwasz fotel do tyłu i gotowe
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mirabelka » 2014-11-07, 22:23

Bardzo dziękuję Kolego bendzji za instrukcję <okok> .
Niestety muszę przemęczyć się z tym bujaniem do wiosny bo pogoda na dłubanie (przy czymkolwiek na zew.) taka średnia a auto stoi pod chmurką więc... <uoee>

papa
"Nazbyt układne kobiety rzadko znaczą historię"
Avatar użytkownika
mirabelka
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-10-26, 20:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Mira

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez bendzji » 2014-11-08, 14:41

Standart mam ten sam problem
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-11-08, 22:45

mirabelka napisał(a):Z uwagi na to, ze jest to mój pierwszy zakładany temat - bardzo proszę o zrozumienie


Jak ja nie lubię zwracać uwagi Kobiecie ;) ale skoro ...

mirabelka napisał(a): ewentualne uwagi są bardzo mile widziane


... to założyłas Temat nie w tym Dziale co trzeba <mysli> ( pierwsze koty za płoty <okok> )

Pozdrawiam <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez egoonn » 2014-11-09, 10:53

mirabelka napisał(a):Niestety muszę przemęczyć się z tym bujaniem do wiosny bo pogoda na dłubanie

a na wiosne ob jawy znikna i bedzie dobrze <lol>
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mwx » 2014-12-29, 09:39

Stawiam na zerwane mocowania plastikowego grzebienia kasującego luz na elektrycznej regulacji pochylenia siedziska. Sam grzebień nie jest częścią zamienną i go nie kupisz. Ja naprawiłem go mocując 3 nylonowymi śrubami, bez demontażu fotela z auta.

Pewnie dostanę burę - mój opis naprawy z fotkami jest na "konkurencyjnym i zakazanym" forum [link usunięty]

Najłatwiej zidentyfikować winną "oś" regulacji w taki sposób, że ustawiasz wszystkie mniej-więcej w połowie, po kolei przesuwasz pojedynczo każdą w skrajne położenie i sprawdzasz kiedy przestanie bujać.

Edited by malboro
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-12-30, 09:10

Jest jakaś szansa na opis i foty również tutaj ? Nie każdy lubi/chce "skakać" po forach ;-) .

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez jmm » 2014-12-30, 10:11

Jak mrozu nie będzie to moze sam zrobię zainspirowany sposobem kolegi, bo juz mnie irytuje to bujanie. Któryś mechanik musial mi fotel załatwić, bo mam to od niedawna :-(

tap
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mwx » 2015-01-13, 12:24

nie pamietam 82 napisał(a):Jest jakaś szansa na opis i foty również tutaj ? Nie każdy lubi/chce "skakać" po forach ;-) .


Jak komuś zależy to sobie poradzi. Informacje są dostępne na publicznym forum. Ułatwić dostępu do nich - jak widać - nie mogę.

Dziś doradziłbym tylko demontaż fotela do naprawy. Grzebanie pod nim bez demontażu wymaga iście "ginekologicznych" zdolności i można się zniechęcić a naprawa nie jest skomplikowana.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez jmm » 2015-01-14, 06:48

A jak mam jeszcze luz lewo-prawo?

tap
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez endriu_op » 2015-03-26, 21:51

witajcie
dzisiaj zabrałem się za mój fotel "bujany" i udało się go naprawić <radocha>
mój fotel bujał się do przodu i do tyłu, chyba że podniosłem go lub opuściłem na maxa
do operacji potrzebowałem
-podstawowy zestaw kluczy oczkowych
-śrubokręty
-wkręty (najlepiej M4 takie z płaskimi łebkami , ja użyłem śrub do uchwytów meblowych)
-nakrętki M4 samohamowne
-wiertarka + wiertła
-pilnik do wyrównania krawędzi po wierceniu
na początku myślałem że plastik który nazwiemy "grzebień" jest OK i szukałem przyczyny gdzie indziej ale po dokładniejszym obejrzeniu okazało się że jednak brakuje mu trochę elementów
Obrazek
a więc zaczynamy od wyjęcia pacjenta na stół operacyjny, w tym miejscu znajduje się nieszczęsny "grzebień"
Obrazek
następnie odkręcamy plastikowe osłony fotela (zdjęcie poglądowe)
Obrazek
dalej odpinamy i odkręcamy silniczek
Obrazek
dalej pojawił się problem :[ a mianowicie nie wiedziałem jak dalej rozebrać fotel żeby wyciągnąć nasz "grzebień" (śruba która była pod silniczkiem była nie do ruszenia) po dłuższej walce postanowiłem wyłamać resztę białych bolców z grzebienia i tak go wyjąłem
Obrazek
następnie powiększyłem otwory po wyrwanych bolcach wiertłem 4 mm, dalej był problem jak włożyć grzebień na swoje miejsce i skręcić śrubkami, nie obyło się bez wiertarki (zrobiłem otwór 10 mm a następnie trochę go poszerzyłem gdyż nie trafiłem idealnie na otwory "grzebienia") dalej można już manewrować całym mechanizmem góra -dół aby wkręcać śruby
Obrazek
tutaj już z śrubą
Obrazek
nakręcamy nakrętki M4 samohamowne
Obrazek
Obrazek
miałem trochę obaw czy łebki śrub nie będą przeszkadzały ale po skręceniu wszystko jest OK
Obrazek
dalej pozostaje założyć silniczek (tu musiałem najpierw lekko podpiłować zęby grzebienia gdyż silniczek nie chciał do końca wejść na swoje miejsce)
założyć osłony plastikowe i zamontować fotel w aucie <okok>
Mam nadzieję że już więcej nie będę miał problemów z bujanym fotelem . Dam znać za jakiś czas czy wszsytko jest OK
Temat z moją SKARBONKĄ
Avatar użytkownika
endriu_op
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2013-11-03, 22:41
Lokalizacja: Opole
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Andrzej

Re: Kołyszący się fotel kierowcy.

Postprzez mwx » 2015-03-27, 09:16

Zrobiłem dokładnie to samo, tylko bez wyjmowania fotela z auta :mrgreen:

Tylko że użyłem śrub nylonowych - pomyślałem sobie wówczas, że grzebień może się wyrobić pod naciskiem metalowych, no i że przyda się amortyzacja (nie musiałem piłować grzebyka). Ale może to zbytek ostrożności - metalowe z nakrętkami samohamownymi przynajmniej się nie odkręcą.

Obrazek

Nie musiałem wiercić nic w fotelu, bo nagwintowałem otworki w grzebieniu i po prostu wkręciłem w nie śruby na Loctite do tworzyw.

Moim zdaniem lepiej nie piłować grzebienia. Raczej próbowałbym zmontować to "na chama", jeśli tylko się da - grzebień z czasem trochę popłynie, gwinty w śrubach wetną się w tworzywo i luz się zwiększy.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość