Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-06, 14:53

Witam

Ostatnio dość często myślę nad zmianą licznika z wersji "biedak" na "full fis", zwłaszcza że silnik 3.0, quattro i sporo bajerów,a tu FISu brak + kwestia tego, że ekran na obecnym liczniku chyba trafia szlag pomału...

W związku z powyższym mam kilka pytań:
- czy oprócz licznika z pełnym fisem i manetki kierunkowskazów trzeba będzie dokupić coś jeszcze?
- czy dużo jest zabawy z programowaniem nowego licznika i manetki?
- czy licznik musi pochodzić z auta konkretnie z 3.0 ASN manual czy może być np.: od 1.8T albo 3.0 ale w automacie? Liczniki z takiej wersji, jak moja kosztują minimum 380zł ze sprawnym fisem, a już do 1.8T można kupić za 279zł...

Z góry dziękuję za pomoc.
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez bendzji » 2017-01-06, 20:59

Kazda benzyna polift będzie pasować ( nieważne czy to automat , manual , 2.7, 4.2 itd. )

Oprocz manetki i licznika dorzucić trzeba szarą wtykę licznika. No chyba że chcesz mieć poziom płynu spryskiwaczy czy kontrolę żarówek to więcej rzeźby.

Immo itd. To dla wprawionej osoby max 5 minut.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-13, 13:09

O immo się nie martwię, bo mam speca w okolicy ;)
Co do szarej wtyki, to jutro w wolnej chwili muszę odpiąć swój licznik i sprawdzić, czy jej tam nie ma, bo w/w fachowiec mówił, jak kodował mi immo w kluczyku, że w aucie nie ma fabrycznego licznika, więc może FIS kiedyś był, ale z niewyjaśnionych przyczyn ktoś wstawił biedaka :)
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez bendzji » 2017-01-13, 14:46

Miałbyś manetkę pod fis wtedy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-14, 09:39

Zawsze mógł ktoś wymienić. Bez fisu kosztuje grosze, a wymiana prosta, jak licznika.
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez bendzji » 2017-01-14, 11:41

No właśnie półfisy jeagery są absurdalnie drogie bo padają jak muchy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-15, 12:12

U mnie teraz mam tego Jeager-a i czasem mam tak, że jakby albo za mało, albo więcej pikseli świeci, ale większość czasu wyświetla normalnie, jakby było za mało/ za dużo prądu... Z początku byłem pewien, że to wina akumulatora, bo był jakiś Kager wsadzony na sztukę i w dodatku uszkodzony, ale zmieniłem na Bosch-a z wyższej półki, sprawdzałem go + alternator + sprawdzałem pod VAGiem napięcie i wychodzi, że coś jest z licznikiem. Poza w/w wadą chodzi wszystko perfekt
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez bendzji » 2017-01-15, 15:00

To zależne od temperatury , można taki wyswielacz na alliexpress kupic
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez malboro » 2017-01-15, 16:04

bendzji napisał(a):To zależne od temperatury

Dokładnie :)
Przy wyższych temperaturach zaczynają "pływać".

bendzji napisał(a):można taki wyswielacz na alliexpress kupic

Tylko jakość do bani...

Jedyne sensowne wyjście to chyba licznik na VDO wymienić.
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-15, 16:36

No właśnie u mnie czy ciepło czy zimno, to i tak czasem to się dzieje.
Co do Aliexpress, to są od 14$ zamienniki LCD i jakoś chodzą, bo kumplowi montowałem w A3 8l, lata ponad rok bez problemu. Tak czy owak prosta sprawa, tylko trzeba było dać do wlutowania taśmę, w serwisie GSM za 20zł to zrobili. Jak już nabędę full FIS, to w swoim taki zabieg przeprowadzę, zawsze nie wezmę 50zł, tylko trochę więcej.
I teraz nasuwa się pytanie za co spece biorą od 200zł (na chińskich częściach, na ori więcej) wzwyż za taką naprawę, jak (oprócz oprócz lutowania) wszystko, to max godzina zabawy...
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez malboro » 2017-01-15, 16:53

mefjiu napisał(a):I teraz nasuwa się pytanie za co spece biorą od 200zł (na chińskich częściach, na ori więcej) wzwyż za taką naprawę, jak (oprócz oprócz lutowania) wszystko, to max godzina zabawy...

Załóż własną działalność i później podaj nam cenę takiej usługi u Ciebie.
Jak zrobisz jeszcze dobry rabat dla A6Forum - zaprosimy Cię do grona partnerów ;-)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez bendzji » 2017-01-15, 18:29

To zaraz ty montowałeś czy serwis GSM ? Hehe tylko lutowanie , już widziałem liczniki po "tylko lutowania" od różnych magików z wypalony mi ścieżkami albo wyrwanymi.

Malboro ma rację , druga sprawa że wyświetlacze chińskie jeszcze rok temu kosztowały 25$ , teraz tak ostro poszli z cena w dół.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-15, 21:17

Generalnie znajomy serwis GSM tylko wymienił ekran (chodzi o lutowanie). Sam tego nie robiłem, bo mam lutownicę, którą co najwyżej mogę kable polutować i nie chciałem spieprzyć ścieżki na płycie i styków na taśmie. Samo rozłożenie i złożenie licznika, to dla mnie banał- siedzę w smartfonach i jednak są trochę bardziej skomplikowane, niż licznik.
Miałbym czas, to bym coś zaczął w tą stronę robić, bo to dochodowa sprawa, łatwo przekalkulować, patrząc na cenniki takich specjalistów. Już kiedyś dokładałem w A4 B6 tempomaty, full fis-y i inne programowania tych aut, ale kolidowało mi to z innymi rzeczami, więc i na to (przynajmniej narazie) czasu nie znajdę. Jak zacznę, to na pewno będę się ogłaszał gdzie będę mógł, na przyszłe lata takie plany mam, ale los może to jeszcze zweryfikować.
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez malboro » 2017-01-15, 21:33

mefjiu napisał(a):Generalnie znajomy serwis GSM tylko wymienił ekran (chodzi o lutowanie). Sam tego nie robiłem, bo mam lutownicę, którą co najwyżej mogę kable polutować i nie chciałem spieprzyć ścieżki na płycie i styków na taśmie.

Ano widzisz...

mefjiu napisał(a):Samo rozłożenie i złożenie licznika, to dla mnie banał- siedzę w smartfonach i jednak są trochę bardziej skomplikowane, niż licznik.

Wcale nie bardziej. Do wszystkiego są instrukcje w necie (nawet na YT).
Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia, w które trzeba zainwestować i chcieć ponosić ryzyko.
To powiedz mi za co serwisy GSM biorą kilka stów za wymianę ekranu w smartfonie?

mefjiu napisał(a):Miałbym czas, to bym coś zaczął w tą stronę robić, bo to dochodowa sprawa, łatwo przekalkulować, patrząc na cenniki takich specjalistów. Już kiedyś dokładałem w A4 B6 tempomaty, full fis-y i inne programowania tych aut, ale kolidowało mi to z innymi rzeczami, więc i na to (przynajmniej narazie) czasu nie znajdę. Jak zacznę, to na pewno będę się ogłaszał gdzie będę mógł, na przyszłe lata takie plany mam, ale los może to jeszcze zweryfikować.

No cóż... ciężko łapać kilka srok naraz. Musisz rzucić obecne zajęcie i zająć się tylko tym. Pamiętając, że będziesz żył z tego ;-)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: Wymiana bieda -> full fis co i jak? Proszę o pomoc

Postprzez mefjiu » 2017-01-15, 21:49

malboro napisał(a):Wcale nie bardziej. Do wszystkiego są instrukcje w necie (nawet na YT).
Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia, w które trzeba zainwestować i chcieć ponosić ryzyko.
To powiedz mi za co serwisy GSM biorą kilka stów za wymianę ekranu w smartfonie?


Żeby (załóżmy w Xperii Z3) zmienić w takim smartfonie ekran, oczywiście kompletny z ramką, żeby się nie odklejał, zazwyczaj trzeba wymienić taśmy, baterię i klapkę.. Żeby kupić te części dobrej jakości, to koszt ok. 100zł, ekran oryginalny ok. 260zł. Stres niemały, bo łatwo coś uszkodzić, więc 450zł za taką operację, to dobra cena. Oczywiście na życzenie można kupić wszystkie części łącznie za 180zł i w 250zł z robotą da się wyrobić, ale jakość a jakość... ;)

malboro napisał(a):No cóż... ciężko łapać kilka srok naraz. Musisz rzucić obecne zajęcie i zająć się tylko tym. Pamiętając, że będziesz żył z tego


Póki co plan mam rozbiórki aut, ale narazie szukam aut. Jak już działalność będzie przynosić dobre zarobki, to będę myślał o rozszerzeniu, ale narazie trzeba przebić się przez mur wielkich szrotów, bo w tej chwili nawet nie jestem płotką.
Był: Rover 45 1.8 117KM / Audi A4 B6 1.8T 163KM /Ford Mondeo ST220 3.0 V6 225KM
Avatar użytkownika
mefjiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2016-10-03, 13:57
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości