Co do nasze 6hp się nie sypie to chciałem się po prostu za śmiać
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Przemcio napisał(a):Skoro takie same to dlaczego na innych olejach jeżdżą? Ja zf8 w e60 nie widziałem. Tak samo z ravenolem dziwne ze do bumy leja i jeżdżą a jak człowiek napisze o zamienniku do audi to cie zhejtuja od góry do dołu ha ha
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
krysti napisał(a):Opiszę tutaj jak uporałem się z delikatnym stuknięciem przy redukcji z 3 na 2 przy wolnym hamowaniu autem.
A więc tak, postanowiłem wymienić olej w 6hp19, raczej nie był wymieniany od nowości - kolor był już dość ciemny. Przy okazji zrobiłem małą regenerację mechatronika.
Do wymiany poszło:
około 6-7 litrów oleju zf lifeguard 8
uszczelka miski
uszczelka korka wlewu
korek spustowy
filtr oleju
okular - element uszczelniający między mechatronikiem a skrzynią
płyta separacyjna
6 tłoczków mechatronika
Wszystkie części jakie użyłem to ori albo ZF.
Cała operacja zajęła mi około 6 godzin.
Co do tłoczków nie były spłaszczone ale pod naciskiem nowe były bardziej twarde.
Wymiana przebiegła bez większych problemów - wszystko skręcane kluczem dynamometrycznym z należytą starannością.
Efekty po wymianie, jak na razie nie czuć w ogóle zmiany zmiany z 3 na 2 z czego jestem bardzo zadowolony.
Zmiany pozostałych biegów bardzo dobre, czyli bez zmian.
Polecam wszystkim wymianę olej ZF - trzeba tylko uważać jaki jest zalany ( są trzy typy ).
Co do zmiany softu i adaptacji.
Zmiany soft nie robiłem i nie mam zamiaru robić.
Zastanawiam się tylko nad skasowaniem adaptacji i jazdą adaptacyjną skoro skrzynia bardzo dobrze pracuje.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości