Wymiana oleju w skrzyni biegów tiptronic - A6C6.

Wymiana oleju w skrzyni biegów tiptronic - A6C6.

Postprzez rafm » 2013-08-22, 07:35

Koledzy mam pytanko
Czy są to skrzynie biegów "bezobsługowe" ?
tzn. producent nie przewiduje wymiany oleju - prawda to ???

Czy trzeba wymieniać olej - a jeśli tak to na jaki ???
Rafał
----------------------------------
Jest A6C6
Było B3, B4, A6C5, A3, A6C6 Allroad
Avatar użytkownika
rafm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2013-08-16, 12:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009

Re: Wymiana oleju w skrzyni biegów tiptronic - A6C6.

Postprzez krysti » 2013-08-22, 22:05

rafm napisał(a):Koledzy mam pytanko
Czy są to skrzynie biegów "bezobsługowe" ?
tzn. producent nie przewiduje wymiany oleju - prawda to ???

Czy trzeba wymieniać olej - a jeśli tak to na jaki ???

Trzeba wymieniać co około 60 tyś km
Olej z tego co słyszałem tylko ori -cena około 90pln litr, ale nie fachowcy się wypowiedzą..
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Postprzez Piotruś » 2013-08-23, 05:13

Osobiście stosuję poniższy "system":
1 Forsowna eksploatacja nierzadko z przyczepą - wymiana co ok. 60 tys.km. .
2. Eksploatacja dynamiczna / agresywna (nie dopytuję każdego z osobna, bo takie sprawy można wywnioskować też po częstotliwości wymian tarcz i klocków hamulcowych i tak dalej) - wymiana najdalej co 80 tyś.km.
3. Bardzo "wyważony" tryb eksploatacji, bez forsowania (w tym termicznie) zespołu napędowego - uważam, że nawet co 100 tyś.km. wystarczy ale trzeba mieć pewność co do charakteru eksploatacji i kierowcy ... .

Olej (w modelach C6) faktycznie tylko oryginalny ale ceny zaczynają się od 190 zł.- (za tyle mniej więcej kupuje ASO w "centrali") do ok. 230 zł.- za litr ... .
Do tego filtr oleju, kilka uszczelek i nowy korek spustowy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez rafm » 2013-08-23, 11:04

Odpisał mi gość z alledrogoo że powinienem zastosować olej:

VW/AUDI G 060162 A1/A2/A6 - podobno taki symbol jest oleju oryginalnego + uszczelki etc.

lub olej ZF LIFEGUARD Fluid 8

Do skrzyni wchodzi około 8-9 litrów.

Zatem pozostaje wymiana w ASO ??? - brak oleju na rynku ???

Z tego co się zorientowałem, to quuatro mają skrzynie z oznaczeniem:
6HP19A
Rafał
----------------------------------
Jest A6C6
Było B3, B4, A6C5, A3, A6C6 Allroad
Avatar użytkownika
rafm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2013-08-16, 12:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009

Postprzez Przemcio » 2013-08-24, 13:52

Przecież jest zamiennik Ravenol http://www.ebay.de/itm/10-Liter-Automat ... 2a22ce133f

i jeszcze ten Mannol tani jak barszczyk ;p http://www.ebay.de/itm/10-Liter-ATF-Get ... 3ccab19ac3
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-08-25, 10:19

Przemcio napisał(a):Przecież jest zamiennik Ravenol http://www.ebay.de/itm/10-Liter-Automat ... 2a22ce133f

i jeszcze ten Mannol tani jak barszczyk ;p http://www.ebay.de/itm/10-Liter-ATF-Get ... 3ccab19ac3


"Wolnoć Tomku w swoim domku" :) .
Niby "oryginalne" żarniki ksenonowe od Philipsa za 80 zł.- też można kupić ... (na Allegro).

Przemcio, gdy kupiem swoje pierwsze w życiu A6 C5 2.5 TDi, to w tiptroniku znalazłem czerwony płyn ATF, a samochód jeździł z tym gufnem bardzo dobrze - ciekawe tylko jak długo by to trwało gdybym nie był pasjonatem i fanatykiem własnego auta ... .

Nie chcę wszczynać polemiki, tym bardziej, że nie posiadam żadnego doświadczenia z przedstawioną przez Ciebie "alternatywą", jednak z uwagi na:
- świadomość wymagań, które musi spełniać płyn w skrzyniach HP19A
- świadomość horrendalnych kosztów ewentualnej naprawy takiego tipa
- wrodzoną ostrożność przed produktami bez dopuszczeni producenta
... ja zdecydowanie odradzam takie eksperymenty ale co oczywiste każdy ma prawo myśleć po swojemu i robić z własnym samochodem co mu się żywnie podoba ;-) ... .

rafm napisał(a):Zatem pozostaje wymiana w ASO ?


Wymiana w ASO nie jest konieczna. Kilku ludzi w Polsce z poza ASO tez potrafi tego dokonać ... ;-) .

- brak oleju na rynku ?


Moim zdaniem brak, a według Przemcia jakaś alternatywa jednak istnieje.
Sam musisz zadecydować .... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-08-25, 11:02

Piotruś, Ja to tylko dałem jako ciekawostkę ale z drugiej str ten ravenol jest bardzo polecany do 6hp19 w BMW można znaleść dobre opinie na temat tego oleju w necie :mrgreen: Ja myśle że jakbym zmieniał to wziąłbym zamiennik do dwóch wymian,

Myśle że mogę robić za króliczka doświadczalnego ;)

W nie długim czasie mam zrobić wymianę bo mnie sie chyba tipek sypie :-/ tak dla spróbowania

To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-08-25, 11:14

Przemcio napisał(a):To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?


Spokojnie Przemcio.
W C6 jest normalny filtr (jak w 5HP z C5). Wszystkie numery podam Ci w troszkę późniejszym czasie ;-) (na tym kompie nie mam ETKI).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-08-25, 11:23

Piotruś napisał(a):
Przemcio napisał(a):To może żeby już nie spamować ma ktoś może nr filterka itd

Wiem że w bumie E60 filtr zintegrowany jest z miską a jak to wygląda w Audi? to samo co w 5Hp....?


Spokojnie Przemcio.
W C6 jest normalny filtr (jak w 5HP z C5). Wszystkie numery podam Ci w troszkę późniejszym czasie ;-) (na tym kompie nie mam ETKI).
Bez Ciebie to Jak Audi bez Q <rotfl> Dzieki za pomoc :->
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-08-26, 10:30

Przemcio napisał(a):Bez Ciebie to Jak Audi bez Q Dzieki za pomoc


Bez przesady ;-) . Z przyjemnością :

1. 09L325429 Filtr siatkowy - 1 szt. (cena ok. 170 zł.-)
2. 09L321371A Uszczelka misy - 1 szt.- (cena ok 165 - 170 zł.- )
3. 01V321379 Uszczelka korka kontrolnego/napełniania (oring) - 1 szt.- ( cena ok. 7,50 zł. )
4. 018321377B Śruba (korek) spustowa z uszczelką - 1 szt. ( cena ok. 16 zł.- ) .

Cen w EURO niestety już nie posiadam ... .

Przy okazji podam Ci jeszcze momenty dokręcania śrub misy olejowej i korków - uwierz, że naprawdę warto ich przestrzegać ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-08-26, 11:32

Piotruś napisał(a):
Przemcio napisał(a):Bez Ciebie to Jak Audi bez Q Dzieki za pomoc


Bez przesady ;-) . Z przyjemnością :

1. 09L325429 Filtr siatkowy - 1 szt. (cena ok. 170 zł.-)
2. 09L321371A Uszczelka misy - 1 szt.- (cena ok 165 - 170 zł.- )
3. 01V321379 Uszczelka korka kontrolnego/napełniania (oring) - 1 szt.- ( cena ok. 7,50 zł. )
4. 018321377B Śruba (korek) spustowa z uszczelką - 1 szt. ( cena ok. 16 zł.- ) .

Cen w EURO niestety już nie posiadam ... .

Przy okazji podam Ci jeszcze momenty dokręcania śrub misy olejowej i korków - uwierz, że naprawdę warto ich przestrzegać ... ;-) .
rzuce nr OEM i sie zobaczy dzieki bardzo
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez XCENTRIC » 2013-08-26, 21:52

To i ja się dołączę do tematu o ile wolno. Mojej C6 lift stuknęło właśnie 190tyś. i chciałem wymienić olej w automacie, bo na 200% nikt tego przede mną nie zrobił ;-)
Motorownia CDYA, więc 240KM i 500Nm (skrzynia prawdopodobnie 6HP19)
Pytanie jest następujące i dość ciekawe - jakiś czas temu dzwoniłem do serwisu ASB w Długołęce (tu skłonię się o poradę, czy warto u nich? :roll: ) i usłyszałem odpowiedź, że wymiana statyczna ZF LifeGuard FLUID 8, wraz z wymianą filtra i uszczelek to koszt 850PLN brutto :->
Powiem szczerze, że z doświadczenia wiem, że to koszt bardzo mały, nawet, jak na wymianę statyczną (koszt dynamicznej okolice 2500PLN).
Czy taka operacja jest możliwa do przeprowadzenia przy zachowaniu w/w elementów i kosztu oleju??

Ewentualnie proszę o info, gdzie we Wrocławiu, czy okolicach Legnicy/Lubina, ktoś poważnie zajmuje się automatami...
XCENTRIC
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2013-08-07, 07:01
Lokalizacja: Legnica
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009
Imię: Mariusz

Postprzez Piotruś » 2013-08-27, 02:31

XCENTRIC, myślę, że ktoś nie zachował podstawowej staranności odpowiadając na Twje pytanie.
Zwykła pomyłka lub niechlujstwo pracownika. Nie ma najmniejszych szans zrobić tego w wym. kwocie .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez rafm » 2013-08-27, 09:22

Mnie w ASO - również powiedziano większą kwotę - około 1900 PLN - dodając jednocześnie że w skrzyniach typu 6HP19A, generalnie producent nie przewiduje wymiany oleju ale u mnie można wymienić bo po wizualnej kontroli widać że olej jest "wypracowany" - takie słowa usłyszałem.

Czy po wymianie oleju przez "znajomego mechanika" - należy ingerować w sterownik skrzyni etc. ??
Rafał
----------------------------------
Jest A6C6
Było B3, B4, A6C5, A3, A6C6 Allroad
Avatar użytkownika
rafm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2013-08-16, 12:28
Lokalizacja: okolice Bełchatowa
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009

Postprzez Piotruś » 2013-08-27, 10:19

rafm napisał(a):Czy po wymianie oleju przez "znajomego mechanika" - należy ingerować w sterownik skrzyni etc.


Profesjonaliści mówią, że trzeba wykonać adaptację, zaś w ASO nie w każdym przypadku ... .

Wolałbym tego nie komentować, bo z tego co mi się udało dotychczas zauważyć, to zasadniczo każda lekko już wyeksploatowana skrzynia bezpośrednio po adaptacji pracuje jak w nowym aucie lecz po upływie jakiegoś czasu (gdy zaistnieje już większość wymaganych sytuacji dotyczących obciążenia, prędkości i temperatury) - i tak wszystko wraca do "starych przyzwyczajeń" (sterowniki GCU są już naprawdę mądre, samodzielne i obdarzone własną inteligencją).

Przeprowadzenie adaptacji jest przydatne z innego powodu - dobrym fachowcom genialnie ułatwia diagnostykę skrzyni... .

Odrębną kwestią jest zagadnienie aktualizacji oprogramowania sterującego tipem - w większości starszych egzemplarzy bardzo zalecane, a podczas wymiany oleju wręcz konieczne.
Wówczas dotychczasowe parametry nastawne i tak zostają usunięte, więc adaptacja jest wymagana, a już na pewno wysoce-wysoce wskazana !!
(samo tez się w końcu zaadoptuje ale "po swojemu")
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości