Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-02-27, 18:40

witam,

założyłem nowy topik bo jest mało o wymianie oleju a dużo o naprawach więc dla równowagi się przyda,
więc :
1.jaki olej zalewacie?
2.ile litrów do skrzyni i mostu?
3.jak często?
4.czy wymieniacie jakieś filtry,uszczelki,simeringi dodatkowo i jak często?
5.na co zwrócić uwagę?
mam audi z 2.5 tdi bez historii i przydałoby się sprawdzić jakość oleju w skrzyni
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-03-23, 21:30

żadnych odpowiedzi a tu nasuwają się nowe pytania,
moja skrzynia DAK DQT , jak nalać oleju do drugiej części skrzyni ? bo nie widać korka,
czy to jest torsen ?
o co chodzi z filtrami do skrzyni,czy to filtry do automatu ? bo w manualu chyba nic takiego nie ma
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez aro77 » 2016-03-24, 18:58

Kolego, ja zmieniałem olej w 6 biegowym manualu.
Weszło 2,5 L. Zalałem wg specyfikacji 75W90 - Hipol z Orlenu. Wydaje mi się, że nie ma filtra, ale mogę sie mylić. Zaczekajmy na wypowiedź kogoś kto ją rozbierał ;)
aro77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2013-12-12, 21:40
Lokalizacja: Lubelskie/Wa-wa
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Arek

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez itomi » 2016-03-24, 19:54

Piotr.Norbert napisał(a):witam,

założyłem nowy topik bo jest mało o wymianie oleju a dużo o naprawach więc dla równowagi się przyda,
więc :
1.jaki olej zalewacie?
2.ile litrów do skrzyni i mostu?
3.jak często?
4.czy wymieniacie jakieś filtry,uszczelki,simeringi dodatkowo i jak często?
5.na co zwrócić uwagę?
mam audi z 2.5 tdi bez historii i przydałoby się sprawdzić jakość oleju w skrzyni


zalewałem olejem z aso 170zł litr jest to olej dedykowany tylko do skrzyń manual-quattro wchodzi 2.7 litra.
olej według aso dożywotnio ja wymieniłem bo brakowało stanu i nie byłem pewien jaki jest zalany ale nie żałuje tej kasy bo biegi zaczęły chodzić płynnie i lekko nawet w mrozy.
Filtrów żadnych nie ma a jeśli nie masz wycieków na wale czy półosiach to nic nie rób z uszczelniaczami.
Przed spuszczeniem starego oleju rozgrzej dobrze auto żeby cały ewentualny syf spłynął z olejem.
Skrzynia ma jeden korek spustu i jeden kontrolny i jest połączona z torsenem także jest ten sam olej w obu częściach.
Jeśli chodzi o most to też według aso się nie wymienia,wchodzi 1.4 litra cena 120zł/l ,ja wymieniłem bo stary był lekko mętny.
itomi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2015-09-03, 18:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: romek

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-04-02, 21:31

w mojej skrzyni sprawdziłem olej i jest klarowny nawet po przejechaniu kilku kilometrów,
mógł być zmieniany,
w moście jeszcze nie sprawdzałem,
intryguje mnie ten drugi korek spustowy,w torsenie ,na zdjęciach skrzyń w google widać że jest jakby korek wlewowy od góry,ale gdy skrzynia założona na aucie nie ma do niego dojścia ,
skrzynia składa się z trzech bloków ,aluminiowy,żeliwny i aluminiowy
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez pastaldo » 2017-02-01, 21:39

Żeby nie zakładać kolejnego wątku o oleju w manualu zapytam tutaj.
Naczytałem się opini że wielu osobom, którym zaczynały ciężko wchodzić biegi (najczęściej 1 i 2 co mam u siebie) pomagała wymiana oleju w skrzyni. Więc i ja się zastanawiam nad takim rozwiązaniem. Wstępnie też myślałem nad problemami ze sprzegłem bo mam takie dziwne stukniecia przy szybkim odpuszczaniu sprzęgła ale to chyba zgonię jednak na poduszki. Pytanie tez czy jak poduszki sa walniete to czy sama skrzynia nie przemieszcza się zbyt mocno względem nadwozia co by skutkowało nieprecyzyjną pracą wybieraka, choć czasem wciśnięcie jeszcze raz sprzęgła pomaga żeby lżej wszedł bieg (szczególnie 1 lub wsteczny)
Co Wy na to warto lać i jest szansa na poprawę?
Druga sprawa to chora cena ori oleju w ASO bo z tego co pamiętam chyba koło 170zł za litr. Jak wiemy ludzie z branży tak zwani stali klienci i w ASO mają upusty (tak wynikło kiedyś z rozmowy z panem w ASO). Mamy tu kogos takiego? Czy cena dla wybrańców się nieco rózni za ten olej i czy na tyle że warto sobie zawracać głowę szukaniem dojść?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez Don_Masters » 2017-03-26, 09:15

Ja wymieniłem na castrola 75W90 i wszystko jest ok.
Ja na twoim miejscu oprócz weryfikacji i ewentualnej wymiany poduszek pod skrzynią biegów wymienił bym olej. Roboty dużo nie ma a nie zaszkodzi może tylko pomóc.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Wymiana oleju w skrzyni manualnej 6 biegów quattro

Postprzez Piotruś » 2017-03-26, 10:28

pastaldo napisał(a): czasem wciśnięcie jeszcze raz sprzęgła pomaga żeby lżej wszedł bieg (szczególnie 1 lub wsteczny)Co Wy na to warto lać i jest szansa na poprawę?

Jeżeli pytanie pozostaje aktualne to moim zdaniem wymiana oleju niczego nie zmieni. Trzymając się ściśle tego co napisałeś o skutkach ponownego wysprzeglania kierowałbym swoją uwagę na główny wałek skrzyni biegów. W przypadku nawet minimalnego luzu (osiowego lub gorzej. poprzecznego) skutki są właśnie takie jak w Twoim przypadku.
Zaobserwuj czy trudności z pierwszym i wstecznym biegiem są tak samo odczuwalne tuż po długotrwałym postoju czy dopiero po rozgrzaniu auta.
Jeżeli "na zimno" problem nie wystąpi lub jest bez wątpliwości mniej dokuczliwy - podejrzenie wewnętrznego uszkodzenia skrzyni staje się niemal pewne.

Innym testem skrzyni/sprzęgła będzie, gdy w razie trudności włączenia pierwszego biegu wyłączysz silnik. Jeśli wtedy bieg wskoczy łatwiej będziesz miał "dodatkowe" potwierdzenie ewentualnej diagnozy.

Ale przypominam raz jeszcze, że powyżej odniosłem się WYBIÓRCZO do poruszonej kwestii "podwójnego sprzęgła" i ABSOLUTNIE nie przesądzam, że właśnie ta interpretacja jest celna w opisywanym problemie. Jedynie co, należy ją poważnie uwzględnić i spróbować potwierdzić lub wykluczyć w proponowany sposób, a i tak wcale nie będzie pewności ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości