pastaldo napisał(a): czasem wciśnięcie jeszcze raz sprzęgła pomaga żeby lżej wszedł bieg (szczególnie 1 lub wsteczny)Co Wy na to warto lać i jest szansa na poprawę?
Jeżeli pytanie pozostaje aktualne to moim zdaniem wymiana oleju niczego nie zmieni. Trzymając się ściśle tego co napisałeś o skutkach ponownego wysprzeglania kierowałbym swoją uwagę na główny wałek skrzyni biegów. W przypadku nawet minimalnego luzu (osiowego lub gorzej. poprzecznego) skutki są właśnie takie jak w Twoim przypadku.
Zaobserwuj czy trudności z pierwszym i wstecznym biegiem są tak samo odczuwalne tuż po długotrwałym postoju czy dopiero po rozgrzaniu auta.
Jeżeli "na zimno" problem nie wystąpi lub jest bez wątpliwości mniej dokuczliwy - podejrzenie wewnętrznego uszkodzenia skrzyni staje się niemal pewne.
Innym testem skrzyni/sprzęgła będzie, gdy w razie trudności włączenia pierwszego biegu wyłączysz silnik. Jeśli wtedy bieg wskoczy łatwiej będziesz miał "dodatkowe" potwierdzenie ewentualnej diagnozy.
Ale przypominam raz jeszcze, że powyżej odniosłem się WYBIÓRCZO do poruszonej kwestii "podwójnego sprzęgła" i ABSOLUTNIE nie przesądzam, że właśnie ta interpretacja jest celna w opisywanym problemie. Jedynie co, należy ją poważnie uwzględnić i spróbować potwierdzić lub wykluczyć w proponowany sposób, a i tak wcale nie będzie pewności ... .