Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez dan » 2015-01-13, 22:44

Chcialbym zmienic fabryczne zawieszenie S-Line 1BE na komfortowa opcje 1BA - obecnie jest zbyt twardo jak dla mnie.
Czy do zamiany potrzebna sa jakiekolwiek inne elementy ( odboje,podkladki itp itd) oprocz amortyzatorow oraz sprezyn?

No chyba ze jest inna opcja powrotu do komfortu jednoczesnie zachowujac dobry wyglad ( - 20mm) ?
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez Piotruś » 2015-01-17, 07:42

Dan, na Twoim miejscu zacząłbym od ustalenia (w ASO po VIN) jakie amortyzatory są obecnie zamontowane w Twoim samochodzie. Na kolor w ogóle nie patrz. Może się okazać, że z podstawowych części będziesz potrzebował jedynie sprężyny ponieważ możliwych kombinacji jest bardzo dużo i wcale nie zawsze sportfahrwerk oznacza inne amory (od "komfortowych").

Zmierzam do tego, że gdyby amory były odpowiednie to warto przemyśleć zakup fabrycznie nowych ori-sprężyn w ASO, ale gdybyś potrzebował kompletne kolumny resorujące - rachunek za nowe ori-części okaże się bardzo wysoki, a o zamiennikach (szczególnie sprężyn) absolutnie nie myśl, bo wtopisz.
W tym przypadku ja akurat (tylko sugestia) wolałbym rozejrzeć się za kompletnymi kolumnami w używkach, bo "wariatów" przerabiających normalne porządne zawieszenia na ;-) na jakieś gwinty, gleby i inne hardkory nie brakuje. Przez to być może łatwiej będzie znaleźć komplet porządnych części typu "komfort", a po udanej operacji swoje -20mm z łatwością opchniesz przez ebay'a lub inne alledrogo.

Po wymianie kolumn resorujących koniecznie pamiętaj o korekcie geometrii zawieszenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez dan » 2015-01-17, 09:59

Piotrze w gre wchodza jedynie czesci nowe - myslalem o zamiennikach np sachs. Ceny sa umiarkowane wraz ze sprezynami np lesjofors. Myslisz,ze moglbym wtopic/nie byc zadowolony z takiego zestawu? Wtedy bym odpuscil z pewnoscia. Ale dziekuje za naswietlenie tematu z zawieszeniem - gdyby mozna bylo zmienic same sprezyny w ASO byloby super. Sprawdze i dam znac,jak sprawy sie maja.

Dzieki !

Ale z 'wariatami' przerabiajacymi zawieszenia na deske lezaca na ziemi masz zupelna racje - dla mnie Sline ktore mam jest zbyt twarde,nie wyobrazam sobie 1BV jeszcze twardszego co dopiero mowic o gwincie... to juz wogole nie jest jazda a podskakiwanie. Zdecydowanie preferuje zawieszenie w wersji komfort. Margines bezpieczenstwa na jakiejkolwiek drodze jest i tak duzy,nie oszukujmy sie nie jezdzimy po torach wyscigowych. Na zakrety jakiekolwiek w zupelnosci wystarczaja mi fotele kubelkowe Sline :)
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez Andi » 2015-01-17, 11:05

dan, poczytaj w tym temacie bylo porownanie w odwrotna strone
http://a6forum.pl/zmiana-obnizenie-zawieszenia-z-1ba-na-1be-t1767.html <okok>
lista roznic obu typow zawieszen http://a6forum.pl/zawieszenie-t1651.html <okok>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez Piotruś » 2015-01-17, 11:51

dan napisał(a):Piotrze w gre wchodza jedynie czesci nowe - myslalem o zamiennikach np sachs. Ceny sa umiarkowane wraz ze sprezynami np lesjofors. Myslisz,ze moglbym wtopic/nie byc zadowolony z takiego zestawu?

Byłbyś niezadowolony i to bardzo, ponieważ sprężyny w zamiennikach (Lesjefors też) są sprzedawane "w zakresach" a nie "w ściśle dobranych" grupach.
Naturalnie katalogi wszystko ładnie rozpisują lecz w praktyce ta sama sprężyna jest dostarczana na warunkach "mniej-więcej" do większej liczby modeli, przez co w niektórych przypadkach okazuje się za sztywna i za wysoka (ale to WYŁACZNIE w lżejszych benzyniakach), zaś w ciężkich dieslach ZAWSZE wychodzi za miękko, a przede wszystkim za nisko.
Temat przećwiczony wielokrotnie z użyciem różnych markowych zamienników - NIGDY z sukcesem :roll: :!:

Amortyzatory aż takich scen nie urządzają ale zauważyć, że i w przypadku części oryginalnych odmian nie jest zbyt wiele, dlatego też ryzyko większej wtopy z zamiennikami proporcjonalnie maleje.

Dziwi mnie trochę, ze tak stanowczo odcinasz się od dobrze złapanych używek, w fabrycznych i zazwyczaj nigdy nie demontowanych kompletach (sprężyna+amor), ale to zrozumiałe, że każdy ma własne zdanie i preferencje. Dla mnie akurat starannie wyszukany komplet ori-kolumn resorujących nie wydaje się ryzykowny, ale to tak tylko na marginesie.

dan napisał(a):Ale z 'wariatami' przerabiajacymi zawieszenia na deske lezaca na ziemi masz zupelna racje - dla mnie Sline ktore mam jest zbyt twarde,nie wyobrazam sobie 1BV jeszcze twardszego co dopiero mowic o gwincie... to juz wogole nie jest jazda a podskakiwanie. Zdecydowanie preferuje zawieszenie w wersji komfort.

Zależy co kto chce osiągnąć. Niestety zazwyczaj jest to dążenie do innego, ponoć ładniejszego ( :roll: :?: ) wyglądu.
Zdarzają się jednak prawdziwi koneserzy, jak choćby nasz forumowy Kolega Rafał, któremu osobiście może nie tak bardzo zazdroszczę samego samochodu ale przede wszystkim determinacji, zaangażowania no i tej OGROMNEJ PASJI : zapowietrzone-a6-t499.html#p8035 <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez dan » 2015-01-17, 18:11

Wiesz Piotrze mam poprostu awersje do uzywanych elementow,zawsze z nimi jest cos nie tak,przynajmniej takie mam doswiadczenia i odpuszczam,zwlaszcza jesli chodzi o elementy majace wplyw na prowadzenie,bezpieczenstwo. Zaraz by sie okazalo,ze sprezyna peknieta,ze amortyzator wylany,ze nie tlumi... chytry traci dwa razy. Albo zmienie na nowe,albo nie ruszam,takie mam zalozenia :)

Dziekuje raz jeszcze za tak fachowa odpowiedz,winszuje wiedzy i doswiadczenia

Mi sie przytoczone a6 na airride nie podoba,wyglada jak popsute :/ krzywe kola i lezy na jezdni jakby cos peklo - gruba przesada. Wyglada to zle.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez mihoo » 2015-02-19, 23:45

Witam,
ja jestem myślami przy zmianie mojego 1BA na 1BE i natrafiłem na Twój post :)

Zawieszenie mam w pełni sprawne, suche oraz oryginalne... jednak dla mnie prześwit jest zbyt wielki i chcę obniżyć i usztywnić swoje A6.
Jeśli byłbyś zainteresowany możemy pomyśleć na zamianie :)

Jestem ze Śląska.
mihoo
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015-02-19, 23:33
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2009

Re: Wymiana zawieszenia s-line 1BE na 1BA

Postprzez dan » 2015-02-20, 11:17

Bedzie ciezko zrobic taka wymiane jako ze mieszkam w Belgii :) a poza tym jak dla mnie w gre wchodza tylko czesci nowe. Ale dziekuje za propozycje :) zaczynam sie tez przyzwyczajac chyba do twardosci zawieszenia przynajmniej jakos to wyglada hehe
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości