Wymiana zegarów na pełny FIS

Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-07-23, 18:31

Witam,doszły mi dzisiaj zegary z pełnym fisem :-D lecz one są z benzyny i w milach.Moje pytania są następujące:
-jak zmienić obrotomierz i jak zaprogramować
-oraz jak zaprogramować i zmienić prędkościomierz
-czy da się podmienić swój przebieg (tak jak to się dało w C4)

Manetkę oraz kostkę szarą mam ;-) tylko założyć i będzie śmigać 8-)

Wszystkim z góry dziękuję za pomoc
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez egoonn » 2014-07-23, 18:55

daniel3262 napisał(a):Witam,doszły mi dzisiaj zegary z pełnym fisem :-D lecz one są z benzyny i w milach.Moje pytania są następujące:
-jak zmienić obrotomierz i jak zaprogramować
-oraz jak zaprogramować i zmienić prędkościomierz
-czy da się podmienić swój przebieg (tak jak to się dało w C4)

Manetkę oraz kostkę szarą mam ;-) tylko założyć i będzie śmigać 8-)

Wszystkim z góry dziękuję za pomoc

na 1 i 2 musisz zmienic na tarczki od diesla
na 3 da sie tylko piny od starego i nowego zegara i sie wszystko da
jak nie masz to vagcommander lub tacho lub cos innego do sciagniecia pinów i vag lub vcds do przekodowania i zaadoptowania zegarów , wtyczke i manetke podłaczasz

Manetka FIS
1 lewo
2 prawo
3 masa
4 reset

Pin 3 z manetki musisz podpi¹æ do masy samochodu
32 piny szara kostka
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
i z szarej kostki wyciagasz piny do masy zeby bledow nie walił
14 -Brake light
15 -Washer fluid level
16 -Tail lights/dipped beams
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-07-23, 20:39

egoonn, dzięki za informacje i do szarej kostki podpinam również radio,info żarówek aby komunikował, że jest spalona na fisie? :-D
a co tarcz nie trzeba programować? tylko przełożyć swoje wsady?
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez egoonn » 2014-07-24, 14:00

tak radi tez dokładnie cany jak dobrze pamietam to szara kostka pin 5 i 6 to cany z radia , tarcze daj swoje potem zrób dokładna kalibracje zeby bylo jak trzeba i przekoduj na diesla i zaadoptuj , reszte masz powyzej
jak nie chcesz zeby dawac te przewody do masy to mozesz jak fabryka przykazała , tylko najpierw sprawdz czy masz przekaznik 9i 10 taki w nogach kierowcy pod oslona kierownicy powinienes miec modul sprawdzania oswietlenia na pozycji 9 i 10

Te dwa konektory zlokalizowane sa w module sprawdzania oswietlenia - to taki duzy przekaznik (podwójny) wlozony nad przekaznikiem pracy wycieraczek z lewej strony (po jego prawej jest przekaznik pracy lusterek skladanych).

Brak plynu hamulcowego - konektor 22 w 32 pin niebieskim zlaczu
brak plynu od spryskiwacza - konektor 15 z 32 pin szarnym zlaczu
Info o spalonych zarówkach musisz podlaczyc 2 przewody:
- konektor nr 14 w 32 pin szarym zlaczu do konektora ne 3/KB modulu sprawdzenia oswietlenia
- konektor nr 16 w 32 pin szarym zlaczu do konekotra nr 9/KS modulu sprawdzenia oswietlenia
i teraz do bezpiecznika nr 5 (10A) od modulu sprawdzenia oswietlenia
i masz wszystko ori ale u mnie niestety nie ma tego przekaznika <uoee>
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-07-24, 15:24

egoonn, Dziękuję bardzo za dokładny opis :-D,przekodować to można VAG'iem COM czy jakimś innym programem? wiem że trzeba "adresy" skopiować i na km/h to taki adres?:
Kod: Zaznacz cały
00000090 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX 18 00 31 00 81 05
000000A0 0D 06 4D 07 BB 09 48 0D 32 10 00 00 68 00 52 07
000000B0 CF 07 C8 08 BC 0A AA 0D 1A 10 XX XX XX XX XX XX

i "adres" do obrotomierza Diesla?:
Kod: Zaznacz cały
000000B0 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX CC 00 1E 03 9F 0B
000000C0 39 17 XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX XX


Dobre podałem adresy czy coś poknociłem ? :roll:
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez egoonn » 2014-07-24, 23:36

nie tak jak juz bedziesz znał piny obu zegarow , to tylko jak pisalem vag lub vas , vcds i kodowanie na diesla i adaptacja i kalibracja wskazówek i wbij europe bedzie i km i twoje dane ze starego zegara
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-07-26, 09:37

Ok dzięki,zegary będę robił u siebie we wtorek więc jak bym coś nie wiedział to dam znać :-)
egoonn, Dzięki wielkie za wskazówki i porady
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez bendzji » 2014-07-26, 10:55

Wsad i przebieg możesz spróbować Vageepromprogramer - u mnie działa na zwykłym kabelku kkl
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-08-02, 20:08

bendzji,dzięki wielkie za poradę.Będę kombinował albo Twoją metodą albo metodą kolegi egoonn, :->
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-08-09, 01:53

Witam,sorki za duble posta :-D mam następujące problemy z wymianą zegarów:
-problem jest taki, że moje zegary z fisem są z benzyny i się różnią od moich z TDI:
Obrazek
Obrazek
-Czy da się na zwykłym kablu zakodowac zegary?jeśli tak to jak mogę to zrobić
i co tu robić,odesłać je do faceta u którego kupiłem? jutro będę próbował.
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez bendzji » 2014-08-09, 07:22

Półfis jest firmy Jeager a ten drugi Vdo

Można edytować wsad w liczniku ale i tak musiałbyś zdobyć europejskie tarczki do diesla do licznika vdo
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez daniel3262 » 2014-08-18, 13:27

Witam,mam już zegary do a6 c5 z 2,5TDI ale mam problem ponieważ nie wiem jak zczytać piny z zegarów i zaadoptować kluczyki.Wie ktoś może coś na ten temat ?

Pozdrawiam
daniel3262
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2014-07-16, 16:27
Lokalizacja: Chełm
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Daniel

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez K_r_i_s_u_Krzysiek » 2014-10-14, 18:50

Potrzebujesz pin,który wyciągniesz Commanderem przez vaga, i vagcom do adaptacji kluczy w liczniku na kanale 21 :-)
Avatar użytkownika
K_r_i_s_u_Krzysiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2014-10-05, 20:45

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez bendzji » 2014-10-14, 19:47

Z jeagera wyciąniesz pin tylko programatorem - żadne tanie kabelki go nie ruszą. Ja płaciłem 40 zł za to - gościu podpiął programator na obd i w 10 sekund miałem pin
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Wymiana zegarów na pełny FIS

Postprzez adaskinho » 2015-12-23, 16:46

Panowie! nie chcę zakladac nowego tematu wiec sie podepne!:) wczoraj kupilem swoja a6 1.9TDi 130km i moje pytanie: wskażnik paliwa jest przesuniety o 1/4, zastanawiam się nad wymianą na pełny FIS. Jak dobrać dobry licznik? Czy musi byc od diesla? czy to obojętne? I ostatnia sprawa: jestem bardzo kiepski w robieniu takich rzeczy samemu, czy są firmy które przełożyłyby mi licznik?
Avatar użytkownika
adaskinho
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2015-12-20, 21:47
Lokalizacja: Tarnów/Katowice
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości