Zmiana/wybor marki auta

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

Postprzez Lechu » 2013-07-04, 16:27

Nie chciałem urazić właścicieli czy fanów, BMW . Tylko po prostu tutaj jak ktoś jest głupim ch... to z reguły bmw jeździ.

Gdzieś to wyczytałem, że BMW nazywa to napędem na 4 koła, a w specyfikacji szczegółowej jest to opisane jako napęd na tył z dołączanym przodem .

Ale ok , nie zbaczajmy z tematu Andiego
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Greg » 2013-07-04, 17:34

Lechu,
chcąc niechcąc wkurzyłes swoim zdaniem kilku posiadaczy bmw, nie Voytec, Bartek? He, he
Nie ma co generalizować, tak samo buraka można spotkać w audi C5, bo ceny spadły do tak smiesznego poziomu, że auta te kupują dresy za hajs zarobiony na drobnej dilerce, młodzi którzy przez wakacje zarobili trochę kasy za granicą albo rolnicy którzy wzięli dopłaty. Dawniej kupowali passaty w TeDeiKu, teraz poszli półkę wyżej.

Z drugiej strony gdy widzę nową piątkę, albo fajną trójkę (nie ogarniam za bardzo tych modeli e60, f10 itd) to wcale nie myślę że tym autem jedzie dres czy burak, tylko że koleś pewnie lubi czerpać przyjemność z jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Lechu » 2013-07-04, 18:13

to jak wygląda eksploatacja takiego BMW w porównaniu do C4 ;) czy D2 ?
ale to RWD :(
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez malboro » 2013-07-04, 18:19

Greg napisał(a):Z drugiej strony gdy widzę nową piątkę, albo fajną trójkę (nie ogarniam za bardzo tych modeli e60, f10 itd) to wcale nie myślę że tym autem jedzie dres czy burak, tylko że koleś pewnie lubi czerpać przyjemność z jazdy.

Często to lekarze, prawnicy, o szeroko rozumianej "grupie biznesowej" nie wspominam ;)
Pewnie "rybki" na to biorą... hehe :)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Postprzez Bartek_530xD » 2013-07-04, 19:26

Lechu napisał(a):Gdzieś to wyczytałem, że BMW nazywa to napędem na 4 koła, a w specyfikacji szczegółowej jest to opisane jako napęd na tył z dołączanym przodem .


Napęd jest stały.

Greg napisał(a):bo ceny spadły do tak smiesznego poziomu, że auta te kupują dresy za hajs zarobiony na drobnej dilerce, młodzi którzy przez wakacje zarobili trochę kasy za granicą albo rolnicy którzy wzięli dopłaty. Dawniej kupowali passaty w TeDeiKu, teraz poszli półkę wyżej.


Dokładnie kiedyś już to napisałem:)

Lechu napisał(a):to jak wygląda eksploatacja takiego BMW w porównaniu do C4 ;) czy D2 ?
ale to RWD :(


Całkiem normalnie: klocki do E60 przód 300zł, tarcze 500zł - Zimermann, zawieszenia nie miałem okazji wymieniać. Jeżeli chodzi o awaryjność to jedynym mankamentem silnika 3.0 jest kolektor który należy wymienić przy ok 200 tyś - koszt 2000zł. W porównaniu do napinaczy w V6 to mozna powiedzieć że koszty są znikome.
Co do D2 to teść mój ma taką sztukę z 2000 roku 4.2 V8. Niby wszystko ok ale tu czujniczek, tu zawieszka, i tak po grosiku dokłada. Mając na uwadzę że jeździ 8 tyś rocznie to kosmos. Jakby sadził po 30 tyś km to by nie urobił na skarbonkę.
Zgadzam się z tym co napisał Piotruś że do tego samochodu wszystko jest droższe 8-)
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez Voytec » 2013-07-04, 20:45

Bartek_530xD, kolektor kosztuje 1200zł chyba ze podałeś cene z robocizną w ASO ale to znowu za mało trochę :-)
A żeby było ciekawiej można to zrobić bez wymiany :->

Jeszcze małe OT :oops:
W sumie kupiłem A6 kiedyś i nie żałuję bo dzięki temu poznałem klub i wielu fajnych ludzi i to chyba jedyny plus z posiadania tego auta.
A6 takie jak ja miałem AKE to nic ciekawego,rozrząd masakra,pompa sterownik ,pompa paliwa i inne historie ze szkoda gadać owszem trochę pojeździłem tym ok 100tkm.
Później jeszcze wałki zaczęły lecieć i szybkie rozstanie. Prawda tak że te V6 po za miłym dla ucha grzechotem to nic nie warte.Moja była w Q no to frajda zimą byłą muszę przyznać i to wspominam miło.
Fajne auta dla mechaników ,mają na czym zarabiać 8-)
MOze koncówka produkcji to zasłużyła na lepszą uznanie :-)
Co do benzynki to nie mam opini.
Żałuję że nie kupiłem wówczas 530d ,wiem dziś że miałbym o wiele mniej kłopotów (zawsze można na trupa trafić).Nie dość że awaryjność mniejsza to spalanie też inne niż te wspaniałe V6 :-P 6-cio rzędówka BMW bije na głowę ten fantastyczny wynalazek.
Jeżeli uraziłem kogoś z posiadaczy to przepraszam ale takie jest moje zdanie.
Dlatego nie kupiłem C6,nie było żadnej opcji silnikowej w dieslu a Pb odpada.

Życie i rynek wszystko weryfikuje :-D

Co do C4 to może będziemy oglądać za chwile w jakimś programie o oldtimerach o ile się załapie w co wątpię :-|
Avatar użytkownika
Voytec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-05-31, 17:51
Lokalizacja: Eindhoven/Wschowa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Wojtek

Postprzez Voytec » 2013-07-04, 22:11

BADIX napisał(a):Jak dla mnie - oczywiście wizualnie to tylko X6.
Nie wiem co jest takiego w tym samochodzie , ze tak mi sie podoba.
Q7 nawet nie ma co stawać przy nim bo jest po prostu jakieś dziwne. Ogólnie Q7 jest z początkowych lat produkcji pogibane wizualnie niczym Cayenne. Po prostu brzydkie.
Ake...wracając do BMW to brałbym pod uwagę 645.

Poz

X6 też mi się podoba,taki sportowy pazur ma uważam :-D Choć w programie Clarksona nie wypadła za ciekawie,manewrowanie w mieście i właściwości terenowe bardzo słabo.Ale w sumie kto tym jeździ w teren a oni oczywiście zrobili testa podjazd pod trawiastą górkę i dla porównania Land Rover hehe
Co do Q7 od samego początku wydawała mi się jak taki niedżwiedź,ocieżała ,duża z ciężką dupa ;-) Jeździłem 3.0d i nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia. 4.2 owszem :-D
Avatar użytkownika
Voytec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-05-31, 17:51
Lokalizacja: Eindhoven/Wschowa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Wojtek

Postprzez Lechu » 2013-07-16, 19:12

Andi i jak tam ?? czego szukasz ??

Ja chyba po Legend będe szukał S6 C4 , A8 już pare szt obejrzałem i ten pie...y tiptronic przeraża. Ew 2.8 ACK oczywiście w Q .
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Andi » 2013-07-18, 21:35

Lechu napisał(a):Andi i jak tam ?? czego szukasz ??

Ja chyba po Legend będe szukał S6 C4 , A8 już pare szt obejrzałem i ten pie...y tiptronic przeraża. Ew 2.8 ACK oczywiście w Q .

Na razie jestem na etapie na spokojnie ogladania/ szukania - na celowniku jagus 3,0 lub bmw najlepiej 2,8 zastanawiam sie jeszcze nad A6 C5 1,8t lub 3.0
Nie wiem czy starczy sil aby sprzedac, jakos tak sie przywiazalem (auto lac i jezdzic ) nie bardzo pasuje mi perspektywa latac za drugim , jako ze wymagajacy jestem to moze byc ciezko ze znalezieniem nastepnego auta .
S6C4 ciekawa perspektywa znajomy mial kiedys w automacie ale silnik chyba byl niesparawny bo auto nie jechalo ( deko szybszy od AEL'a),
natomiast S2 z tym silnikiem i moca podciagnieta na 280KM to juz byc pocisk manualnie sterowany.....
jak to szlo 8-) <dresik>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez pama » 2013-07-19, 08:18

hej,

jako ten, ktory tez niedawno szukal swiezosci w samochodach.. moge powiedziec, ze 3x jazda zw X6 skutecznie mnie wyleczyly z tego samochodu.
Pytanie czego oczekujesz od auta. Napisze co mnie wyleczylo:
- mega twarde zawieszenie
- silnik w tym aucie (3.0TDI 306KM) bardziej wyl niz jechal ( choc to mocna jednostka)
- design w srodku rodem z BMW 3 z lat 2005
- nisko opadajaca listwa dachowa. Pare razy zdarzylo mi sie zachaczyc przy wsiadaniu o dach, nie mowiac juz o wsiadniau do tylu - porazka
- bardzo ubogie pakiety wyposazenia. A kazdy dodatkow, kosztuje duuuuuzo.

Do tego, chorrendalne ceny serwisu w porownaniu z X5.
Jazda po miescie - autobusem byloby latwiej manewrowac.

Jedyny plus - ogromne lusterka boczne.

PS. Jaguar wydaje sie byc dobry, badz Audi z 1.8T ( mam ten silnik w TT) - bezwawaryjnosc rodem 1.9 TDI :mrgreen: :mrgreen:
Ja nie je¿d¿ê szybko, ja po prostu wolno latam
Avatar użytkownika
pama
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2013-07-06, 07:37
Lokalizacja: München
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat

Re: Zmiana/wybor marki auta

Postprzez Andi » 2014-07-09, 19:55

Wypada dopisac aby watek byl pelny , jako za wczesniejsze auto popsulem wiec kupilem bmwe39 ,ktore bylo na celowniku razem z a6c4 2.5 tdi jakies7 lat temu.
Chcialem z przyzwyczajenia kupic diselka , a w bmce 2.5 common rail pacuje pieknie i gladko jak benzynka i ladnie jedzie , niestety ogladany model mnie z lekka zniechecil i z powodu braku czasu kupilem benzynke.Oczywiscie szukalem sedana , a kupilem kombi/touring :roll: 525i 2001
Bmw wspomniane jest w osobnym temacie ponizej.
po-a6c4-2-5tdi-kolejna-rzedowka-e39-525i-touring-t2059.html
Auto troche doinwestowalem : kpl kol 16 ,kpl nowych amorkow ,tulei tylnych sanek, nowy gaz i paru innych pierdolek .....musze przyznac ,ze autem jezdzi sie nad wyraz przyjemnie , duzo ciszej niz w audi ( o czym bylo juz kiedy porownanie).
Nie kryje ze ciagnie mnie dieselka 2,5d common rail ,jakos przez te 6 lat przywyklem do jazdy w nizszej parti obrotow i dostepnosci momentu obrotowego .Na chwile obecna pojezdzimy zobaczymy <okok>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: Zmiana/wybor marki auta

Postprzez Mecenas » 2014-07-12, 13:57

Ja właśnie zastanawiam się nad sharanem bo rodzina się powiększa :-) co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Mecenas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2014-05-17, 10:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7 AJK 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Mecenas

Re: Zmiana/wybor marki auta

Postprzez gregor » 2014-07-12, 19:25

Mecenas napisał(a):a właśnie zastanawiam się nad sharanem bo rodzina się powiększa co o tym sądzicie?

Jeśli spora rodzinka to polecam, zwłaszcza wersję familii, taką poruszam się przy wyjazdach rodzinnych. Duża przestrzeń, pojedyncze fotele z możliwością różnej konfiguracji zamocowania no i zintegrowane foteliki dla dzieci.
gregor
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 2013-12-05, 22:15
Lokalizacja: mazowsze
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AGU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Zmiana/wybor marki auta

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-07-12, 19:36

Sharan czy Alhambra - jeden kij... - ongiś chodziły mi po głowie te budy i... jak juz to z motorkiem 2.8 <okok> (jak moja rodzinka /kiedyś/ osiągnie stan 2+2 lub 2+3 ...bankowo skupienie moje padnie na takie budki :mrgreen: )

Pozdrawiam <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Zmiana/wybor marki auta

Postprzez malboro » 2014-07-12, 19:56

nie pamietam 82 napisał(a):Sharan czy Alhambra - jeden kij...

A może Galaxy? ;-)

nie pamietam 82 napisał(a):ongiś chodziły mi po głowie te budy i... jak juz to z motorkiem 2.8 <okok> (jak moja rodzinka /kiedyś/ osiągnie stan 2+2 lub 2+3 ...bankowo skupienie moje padnie na takie budki :mrgreen: )

Żeby one tylko doczekały tego czasu ;-)
Nie wiem jak od strony technicznej, ale na rodzinne autko fajna buda :)
Avatar użytkownika
malboro
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2686
Dołączył(a): 2013-06-07, 20:25
Lokalizacja: Śląsk
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości