2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 2006

2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 2006

Postprzez Jepson » 2019-08-07, 23:36

Dzien dobry,

Z góry przepraszam za moja ewentualna niepoprawnosc gramatyczna w moich wywodach ale juz pare lat poza krajem sprawilo ze odwykam od Polskiego.

Oczywiscie smiem zaznaczyc ze mechanikiem nie jestem, razem ze swoim ojcem potrafie zrobic pare rzeczy jak rozrzad, zawieszenie, czy moze sie cos przy elektronice pobawic ale nic to nie ma wspólnego z profesjonalizmem.

Pisze dzisiaj do was drodzy Forumowicze z powodu mojej Audinki która nabylem pare tygodni temu.
Auto jest z roku 2006, posiada silnik 2.0 tdi 140 KM z oznaczeniem BRE. Aktualnie ma przejechane okolo 322 000 km.

Mam problemy z drganiem ciepłego silnika, na zimny nie zwróciłem uwagi, sprawdzę rano i dopiszę aktualizację.
Drgania sa wedlug mnie nieregularne. Drga caly silnik i owe drgania przenosza sie do kabiny i telepia calym autem jak by bylo nawiedzone.
Na wolnych obrotach wibracje są już bardzo odczuwalne ale przy dodaniu gazu tak do 1800 obrotów, wtedy telepie sie juz tak konkretnie.
Dodam tylko że włączenie klimatyzacji zmniejsza drgania i to tak konkretnie.( Załączam wideo : https://youtu.be/QXlXJajdoWo )

Dodam ze w aucie ( wedlug mnie ) do wymiany jest dwumas poniewaz podczas przyspieszenien, obrotomierz ma tendencje do podskakiwania/wychulenia ( bardzo delikanie okolo 50 obrotów/min ). ( Widać to rownież na wideo : https://youtu.be/QXlXJajdoWo )

Do teraz przelecialem juz pare wątków w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie : "Co tak go trzęsie ??"
Możliwe teorie to :
--Dwumas : ale nie jestem do konca przekonany ponieważ wciśnięcie sprzęgla nie powoduje żadnej zmiany w kwesti wibracji. Oczywiście jeżeli wcisnę sprzęglo do konca to odczuwam wibracje na pedale ale wedlug mnie : odczuwam je tylko z powodu ze pedał dotyka podlogi, a jak wiemy cala karoserja sie trzęsie.
--Wtryski : tu juz jestem bardziej przychylny nawet jezeli finansowo bedzie to ciezkie do zniesienia :P auto ma juz swoje kilometry i nie wiem jak bylo uzywane wczesniej wiec, pompowtryski : dlaczemu nie.
--Wałek sześcio-kątny pompy olejowej. - jest to problem tych silników o którym sie dowiedziałem dopiero po zakupie :P z tego co doczytalem na polskich i Francuskich forach to coś tam jest nie do końca dobrze przemyślane i w efekcie wałek jak i gniazdo ulegają degradacji/zużyciu z czasem. Nie wiem czy sama wymiana walka na taki wzmocniony coś pomoże ( zakładając oczywiście ze gniazdo jest całe ). Słyszalem też teorie że da się taką pompę podmienić z jakiegoś 1.9 tdi na pompo-wtryskiwaczach która nie ma tego problemu. -- Czy ktos ma jakieś pomysł jak mozna rozwiązac problem takiej pompy ?? I czy te wibracje silnika mogą pochodzić wlaśnie od owej pompy ? PRAGNE ZAZNACZYC ZE NIE MAM ZADNEGO METALICZNEGO STUKU/DZWIEKU Z POD MASKI ( inni ludzie którzy mieli taki problem mieli jakieś stuki przed wystąpieniem awarii tej pompy )

Nagralem pare filmików które zlepilem w jeden ( tutaj link : https://youtu.be/QXlXJajdoWo ), widac na nim drgania silnika pod maska jak i w kabinie, nagralem rowniez dzwiek silnika w paru miejschach pod maska. Pozwolilem sobie rowniez nagrac objawy konczacej sie dwumasy abyscie mogli sami ocenic czy takie zyżycie moglo spowodować takie oto wibracje.

Dziekuje z góry za wasze odpowiedzi.

Ps. Jeżeli do diagnozy potrzebujecie jakieś logi to smiało, mówcie jakie. Mam Delphi i jakiegoś starszegoo VAG-com. Zaznaczę tylko że nikdy nie robiłem logów dynamicznych więc jeżeli owe chcecie to będe potrzebował pomocy.

Kamil.
Jepson
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-08-06, 22:21
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Kamil

Re: 2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 200

Postprzez zibi06 » 2019-08-09, 01:04

Jepson napisał(a):Ps. Jeżeli do diagnozy potrzebujecie jakieś logi to smiało, mówcie jakie.

Via net to raczej najlepsze rozwiązanie (dodatkowo auto scan sterowników/odczyt zapisanych błędów)
Statyczne
001, 003, 004, 007, 010, 011, 013, 018 , 023
W nastawach podstawowych (tzw BS-y)
003, 011
Silnik rozgrzany do temperatury roboczej, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu , logi oddzielnie/pojedynczo (nie w blokach po np 3 naraz )
Wszelkie info :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html Jest link do strony na której można przekonwertować zapisane logi i linki wstawić na forum. Jeżeli będziesz miał z tym jakiś problem to napisz. Nie wiem czy Delphi-m zrobisz/ zapiszesz logi.. Starszym VAG-iem w C6 już nie podziałasz. Potrzebujesz VCDS-a. Poszukaj w sieci VCDS-Lite 1.2 (ale niestety nie wiem czy pociągnie na kablu który posiadasz)..

Teoretycznie Twoje teorie są zasadne. Ale logi powinny coś podpowiedzieć.
Trochę informacji dotyczących pompowtryskiwaczy :arrow: diagnozowanie-pompowtryskiwaczy-przy-pomocy-vag-vcds-t1223.html
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2055
Dołączył(a): 2013-06-03, 00:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: 2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 200

Postprzez Jepson » 2019-08-13, 22:15

Witam,

Sorki za czas jaki biorą moje odpowiedzi ale co chhodzi o dostęp do Diaga to mogę tylko w weekend-y.

A więc dzisiaj piszę tylko żeby was poinformować że VCDS jaki znalazłem tak na szybko u ojca z kablem Viaken nie obsługuje A6 C6 ( zatrzymuje się na A6 C5 niestety ), więc musiałem przełożyć logowanie na następny weekend jak już coś znajdę.

Za to udało mi się połączyć Delphi, oczywiście jak ZIBI06 powiedział :[quote]Nie wiem czy Delphi-m zrobisz/ zapiszesz logi.. Starszym VAG-iem w C6 już nie podziałasz. Potrzebujesz VCDS-a.[/quote],
Ale udało mi się pare okienek uzyskać, jako że robiłem to na kompie ojca to na szybko tylko zrobiłem parę ujęć telefonem i film z wynikami podrzucam wam tutaj : https://youtu.be/TNv_gbb2tbg

Dodam tylko że jakich kolwiek błedów auto-scanu brak.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na mój chłopski "łeb" to bym postawił na złączki na pompo-wtryskach, co wy o tym sądzicie ? Jest sens to rozbierać ?
W sensie chciałem :
---sciągnąć obudowę,
---przejrzeć złączki na PD,
---przy okazji jak już pokrywa zdjęta ( oczywiście uszczelkę zarzucę nową, chyba że sądzicie że bez sensu, to mówcie.) to bym wymienił swiece żarowe żeby tego nie rozbierać za 3 miesiące znowu.
---Do tego myślę czy nie byłoby dobrzę sciągnać PD i wymienić na nich te dwa oringi i oczywiście oczyścić gniazda PD-ków.
---Przy składaniu oczywiście wyregulowałbym bym pompo-wtryskiwacze tą srubą na imbus z kontrą ( mam nadzieje że mnie rozumiecie ale z pojęciami technicznymi u mnie to lipa straszna ) .

Chciałem się tylko dowiedzieć czy to się robi tak jak to widzę czasami na forach, czyli :
---1- odkręcamy kontrę - nastepnie śrubkę na imbus
---2- potem kręcimy wałkiem tak aby strona która naciska na PD-ka była maksymalnie wyhylona w stronę PD-ka (Czyli najbardziej w dół),
---3- następnie wkręcamy srubkę imbusową tak aby dociskałą na pd-ka ( niektórzy piszą o 20 NM,ale nie wiem jak to traktować )
---4- potem tę srubkę co dopiero dokręciliśmy odkręcamy o 180° ( gdzieś widziałem że ktoś pisał 270° ale to mi się już wydaje być dużo. )
---5- Dokręcamy kontrę . Et voilà.
Czynność powtarzamy na wszystkich PD-kach - ( Jeżeli trzęba to robić w jakieśjś ściśle określonej kolejności to proszę piszcie, osobiście dokręciłbym to w kolejności : Pierwszy->ostatni->drugi->przed ostatni ).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OCZYWIŚCIE JEŻELI COŚ W MOIM OPISIE NIE SIEDZI TO NIE BÓJCIE SIE MI TO WYTKNĄĆ PALCEM, JAK JUŻ MÓWIŁEM JESTEM POCZĄTKUJĄCYM, NAWET NIE MECHANIKIEM, TYLKO "ŻEŹBIARZEM" :P
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolejną czynnością jaką bym chciał zrobić to ustawić kąt synchronizacji wałków na 0 ° (Jeżeli ma to jakiś sens według was, nie wiem wypowiedzcie się proszę :D ). Jak widać na wideo ( Link tutaj : https://youtu.be/TNv_gbb2tbg ), Grupa 4, linijka 4 : wartość : -3.43° KW

Procedurę jaką znalazłem to :
1- Kręcić wałkiem prawym ( stojąć twarzą do przodu auta (Face to face ) lub po prostu wałek od strony ssącej ) tak aby móc włożyc blokadę ( wiertło/frez 6mm) tylko z tej jednej strony.
2- Następnie na tak zablokowanym prawym wałku, luzujemy 3 śrubki na kole zębatym i przestawiamy o delikatne wartości ( o 1mm w lewo lub w prawo ) , następnie skręcamy, wyciagamy blokadę !!! i odpalamy, sprawdzamy kąt na kompie. Powtarzamy 1-szy i 2-gi etap aż do uzyskania "0°" z tolerancją +/- 0.5 °( Tę tolerancje rownież znalazłem na internecie, więc jeżeli jest to wyssane z palca, proszę o skorygowanie)
3- po ustawieniu kąta na zero, znowu blokujemy prawy wałek. Następnie luzujemy lewe koło wałka i przy użyciu małego lusterka inspekcyjnego przestawiamy tak aby weszła blokada. Wszystko skręcamy, nie zapominamy o wyciągnieciu blokad. I teraz odpalamy i jeszcze raz sprawdzamy czy kąt synchronizacji jest na 0° na kompie.

Rada odemnie to : Uważajcie na spinki mocujące pokrywę wałków żeby nie pokaleczyły paska albo żeby się nie zachaczyła gdzieś w koła zębate.

Pytanie odemnie to : Czy przy takim ustawianiu kąta synchronizacji nie trzeba blokować też wału korbowego tym takim smiesznym narzędziem ???

Dziękuję z góry za analizę tego filmiku co dołączam do tego postu (link : https://youtu.be/TNv_gbb2tbg ), oraz udzielone mi odpowiedzi.

Oczywiście jak już znajde na jakiejś ruskiej stronie tego VCDS z crackiem to podeślę pełne logi. Na razie daje co mi się udało pozyskać.

Pozdrawiam wszystkich czytelników.

PS. Nie bójcie się, doprowadzę ten temat do końca, a nie jak niektórzy co przestają odpisywać w momencie jak już zostaną naprowadzeni na odpowiedz, tak samo filmiki na YT bede obserwował żeby były dostpne jak najdłużej to możliwe.


Dodatkowo dodaje wideo w którym pokazuje jak mi działa lewarek zmiany biegów. TZN : jak przechylam go do lewa tak jak do wbicia jedynki albo dwójki to on wpada troche za daleko i przez to nie moge wbic jedynki i dwojki. Musze dopiero troszeczke wrócić lewarek do środka żeby wbić jedynkę i dwójke prostym ruchem do przodu albo do tyłu.

Widzieliście już takie coś ? Jest tam może gdzieś jakaś regulacja ?

Drugie wideo to ( według mnie ) jakieś podejrzane buczenie wydechu oraz wyzaźne terkotanie które ustaje jak przytrzymamy wydech.
Terkotanie to chyba jakaś część lata w wydechu. Wie ktoś co to może być ? i czy jest to naprawialne czy dać sobie spokój ?
Co do buczenia to może ja jestem jakiś wrażliwy. Wypowiedzcie się.

Pozdrawiam Kamil.
Jepson
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-08-06, 22:21
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Kamil

Re: 2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 200

Postprzez kowal51 » 2019-08-14, 19:05

Jepson napisał(a):Ale udało mi się pare okienek uzyskać, jako że robiłem to na kompie ojca to na szybko tylko zrobiłem parę ujęć telefonem i film z wynikami podrzucam wam tutaj

Logi statyczne zapisuje się bez "gmerania" pedałem gazu. Jeżeli logujesz np. 001 statyczny i zapis pokazujesz jako film to fajnie byłoby zobaczyć jak "wygląda" dawka biegu jałowego ( przez ok 15- 20 sekund) a tak niby "skacząca", wysoka/lejąca, ale CHGW..bo komuś chciało się pobawić..
Reszta ala "logów" typu korekcje, bipy dopuszczalne chociaż to wróżbiarstwo.

Jepson napisał(a):Kolejną czynnością jaką bym chciał zrobić to ustawić kąt synchronizacji wałków na 0 ° (Jeżeli ma to jakiś sens według was, nie wiem wypowiedzcie się proszę ). Jak widać na wideo ( Link tutaj : https://youtu.be/TNv_gbb2tbg ), Grupa 4, linijka 4 : wartość : -3.43° KW

Jepson napisał(a):
Może tak ma być (lub było mniej i się zmieniło). Kiedy był zmieniany rozrząd (komplet) ?
Pytanie odemnie to : Czy przy takim ustawianiu kąta synchronizacji nie trzeba blokować też wału korbowego tym takim smiesznym narzędziem ?

To śmieszne narzędzie to w przypadku Twojego silnika blokada o oznaczeniu T0100 służąca do ustawienia rozrządu. O ile dobrze pamiętam wielkość/ parametr kąta synchronizacji " wychodzi sam" podczas ustawienia rozrządu. Nie będzie to wartość 0 a bardziej w minusie 2 czy powyżej to już "inny silnik" (z "kwadratowym" kółkiem). Tu temat muzealny dotyczący blokad (i kwadratowego kółka) :arrow: wymiana-rozrzadu-w-a6-c6-2-0tdi-170-2010-t4753.html?start=15
Zero ustawiało się/wychodziło w silnikach PD do 2004 roku.. (stosując blokadę T050 )
Chcesz zmieniać kąt synchronizacji to sobie zmieniaj /próbuj ale może cyklicznie o mniejsze wartości..

Jepson napisał(a):( niektórzy piszą o 20 NM,ale nie wiem jak to traktować )

Tak jak piszą, dokręcać kluczem dynamometrycznym z ustawioną siłą 20NM..
Na forum też jest jakoś tam coś " nażeźbione" :arrow: 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html
U ciebie pomowtryskiwacz PPD.
Jepson napisał(a):Na mój chłopski "łeb" to bym postawił na złączki na pompo-wtryskach, co wy o tym sądzicie ? Jest sens to rozbierać ?
W sensie chciałem :
---sciągnąć obudowę,
---przejrzeć złączki na PD,
---przy okazji jak już pokrywa zdjęta ( oczywiście uszczelkę zarzucę nową, chyba że sądzicie że bez sensu, to mówcie.) to bym wymienił swiece żarowe żeby tego nie rozbierać za 3 miesiące znowu.
---Do tego myślę czy nie byłoby dobrzę sciągnać PD i wymienić na nich te dwa oringi i oczywiście oczyścić gniazda PD-ków.

W kwestii profilaktyki PD-ków czemu nie. Oczyścić złącza ok Wyrywać PDki <mysli> , wymieniać oringi (zestawy naprawcze z ASO w tym nowe śruby), czyścić gniazda wszystko ok, ale na tym etapie, no nie wiem. Jeszcze tak prawdę mówiąc po gufnianej diagnostyce.. Wszystko tak trochę chaotycznie.
Jepson napisał(a):to podeślę pełne logi

No pewnie by się przydały. Oczywiście pod warunkiem, że będą wykonane prawidłowo..
No wcale nie jest powiedziane, że pokażą większe nieprawidłowości powodujące "odczuwalne"/ negatywne drgania..
Nie wiem czy nie warto profilaktycznie sprawdzić /zajrzeć do tzw "imbusik-a" <mysli>

Jepson napisał(a):Dodatkowo dodaje wideo w którym pokazuje jak mi działa lewarek zmiany biegów

Jepson napisał(a):Drugie wideo


<mysli> <bezradny> nie ma. No chyba, że faktycznie oślepłem..
Jepson napisał(a):nagralem rowniez dzwiek silnika w paru miejschach pod maska

Klepiący PD-ek (który nie grzeszy kulturą pracy) z <milczek> wie kiedy wymienionym olejem..
Jepson napisał(a):Terkotanie to chyba jakaś część lata w wydechu. Wie ktoś co to może być ? i czy jest to naprawialne czy dać sobie spokój ?

Przeważnie wszystko jest naprawialne.. Lata w wydechu to takie "długie" pojęcie :)

Jepson napisał(a):Jest tam może gdzieś jakaś regulacja ?

Na szybko. Może to tylko kwestia regulacji cięgieł
Obrazek

Jepson napisał(a):TO NIE BÓJCIE SIE MI TO WYTKNĄĆ PALCEM

O Panie pokłony za wyrozumiałość <rotfl> :arrow: regulamin-polskiego-klubu-audi-a6-t266.html Pkt 4 Regulaminu <nerwus>
No i jedna w innych zasad internetu " Nie powinno się pisać całego tekstu dużymi literami - jest to nieczytelne, źle odbierane, uznawane za krzyk" 8-)
Jepson napisał(a):PS. Nie bójcie się,

Dziękujemy <wysmiewacz>
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 264
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 200

Postprzez Jepson » 2019-08-14, 21:40

Witam znowu,

No tak jak widzę bez ironii się nie obyło ;) tymi wszystkimi "PS." i innymi "nie bójcie się" chciałem zwrócić uwagę na moją niewiedzę i że zdaję sobie sprawę że informacje które wyszperałem na necie oraz moje marne doświadczenie mogą być błedne. Ale co już poradzisz, nie pierwszy raz się z tym spotykam że ludzie zamiast poradzić lub czegoś nauczyć wolą wyśmiać moją niekompetencje/ mój debilizm w temacie. Życie ;)

Wracając do Audi :

Co do logów, no to sorki wielkie za to, ale nagrałem na szybko to co miałem przed oczami bo logować się z tego nie dało. (cały czas się to drewno przywiesza ).

Może tak ma być (lub było mniej i się zmieniło). Kiedy był zmieniany rozrząd (komplet) ?


Rozrząd zmieniłem przed dwoma tygodniami, niestety przed zmianą nie podpinałem kompa żeby sprawdzić kąt synchro.
Tutaj Kowal51 może się pośmiać ponieważ : nie posiadam tej dolnej blokady wieć ustawiony na znaki.
Kupię te blokady i spróbuje czy wchodzą jak tatynę w mamynę jeżeli tak to chyba tak zostawie ten kąt synchro.


Tak jak piszą, dokręcać kluczem dynamometrycznym z ustawioną siłą 20NM..
Na forum też jest jakoś tam coś " nażeźbione" :arrow: 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html
U ciebie pomowtryskiwacz PPD.


Ok jeżeli tak ma być to tak będe się trzymał jeżeli się będe za takie coś brał. Pytałem ponieważ wydawało mi się to troszeczkę za dużo, i bałem się że dokręcająć z taką siłą tę srubę imbusową, wcisnę za bardzo pompo-wstryskiwacz.


W kwestii profilaktyki PD-ków czemu nie. Oczyścić złącza ok Wyrywać PDki <mysli> , wymieniać oringi (zestawy naprawcze z ASO w tym nowe śruby), czyścić gniazda wszystko ok, ale na tym etapie, no nie wiem. Jeszcze tak prawdę mówiąc po gufnianej diagnostyce.. Wszystko tak trochę chaotycznie.


W takim razie wstrzymam się do czasu postawionej pewnej diagnozy zamiast kombinować jak koń pod górkę.

Nie wiem czy nie warto profilaktycznie sprawdzić /zajrzeć do tzw "imbusik-a" <mysli>


Właśnie i wtej kwesti chciałem już zadać pytanie, co myślicie : wymienić ten imbusik profilaktycznie na taki sam ORI ? czy może lepiej założyć taki wzmocniony ?
Oczywiście byłoby to rozwiązanie doczasowe, ponieważ jak będe w polsce na wakacjach to będe chciał oddać auto do warsztatu żeby firma futurum mi przerobiła tę pompę i żeby był spokój z tym tematem na wieczność.


Jepson napisał(a):
Drugie wideo


<mysli> <bezradny> nie ma. No chyba, że faktycznie oślepłem..


Faktycznie brak, robiłem to na szybko i musiałem pominąć dwa kawałki timelin-a, mój błąd. Dodam jak najszybciej.

Klepiący PD-ek (który nie grzeszy kulturą pracy) z <milczek> wie kiedy wymienionym olejem..


Olej wymieniany regularnie co max 15 KKM. Ogólnie rzecz biorąć auto zadbane jak na lata i kilometry. Od poprzedniego właściciela wiele faktur itd, wymienione już :
-EGR
-przepustnica
-intercooler

Czekają na zmianę :
- dwumas ( komplet sprzegła ) bo już podskakują obroty przy przyspieszeniach, dosyć delikatnie ale jest to wyczywalne.
oczywiście mam nadzieje że to dwumas, bo mój ojciec twiedzi że może to tarcza uślizguje. CHGW
-pompa oleju, która nie wiem w jakim jest stanie i nie wiem co się tam dzieje, w dokumentach auta nic nie jest napisane.


Na szybko. Może to tylko kwestia regulacji cięgieł


Dziekuje za schemat

Jepson napisał(a):
TO NIE BÓJCIE SIE MI TO WYTKNĄĆ PALCEM

O Panie pokłony za wyrozumiałość <rotfl> :arrow: regulamin-polskiego-klubu-audi-a6-t266.html Pkt 4 Regulaminu <nerwus>
No i jedna w innych zasad internetu " Nie powinno się pisać całego tekstu dużymi literami - jest to nieczytelne, źle odbierane, uznawane za krzyk" 8-)

Jepson napisał(a):
PS. Nie bójcie się,

Dziękujemy <wysmiewacz>


No i ironii ciąg dalszy ;) Coś niesamowitego jak grzeczność może stać się pośmiewiskiem dla innych :P chyba trzeba się przyzwyczaić ? :P

Pozdrawiam i dziękuję za odpoviedzi oraz zainteresowanie tematem :D
Jepson
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-08-06, 22:21
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Kamil

Re: 2.0 TDI BRE Nieregularne wibracje/trzęsienie silnika 200

Postprzez kowal51 » 2019-08-17, 21:10

w Kwestii jakiegoś tam wyjaśnienia małe OT
Jepson napisał(a):Ale co już poradzisz, nie pierwszy raz się z tym spotykam że ludzie zamiast poradzić lub czegoś nauczyć wolą wyśmiać moją niekompetencje/ mój debilizm w temacie. Życie

Jepson napisał(a):No i ironii ciąg dalszy Coś niesamowitego jak grzeczność może stać się pośmiewiskiem dla innych


Jepson, Twoje "nie bójcie się" wywołało naturalny uśmiech na mojej twarzy. Po prostu rozweseliłeś mnie tym "pozwoleniem" więc, jako stary eksponat tego forum (ale jeszcze żyjący) pozwoliłem sobie na :> podziękowanie :)
Ende OT.

Jepson napisał(a):Rozrząd zmieniłem przed dwoma tygodniami, niestety przed zmianą nie podpinałem kompa żeby sprawdzić kąt synchro.
Tutaj Kowal51 może się pośmiać ponieważ : nie posiadam tej dolnej blokady wieć ustawiony na znaki.

Wiesz akurat to, że pominąłeś dosyć ważną informację to zamiast <lol> jest bardziej :evil:. Przeglądanie jakiś tam filmików i analizowanie/ zastanawianie się to czas, dla mnie w tym przypadku stracony :( .
Z tego co wiem/ pamiętam z przeczytanych gdzieś tam informacji kąt synchronizacji przy użyciu blokady T0100 wychodzi ok 2,7, ale znam też przypadek, że wynosi 2.0 ;) . O ile dobrze pamiętam w 1,9tdi PD zbyt duża odchyłka kąta synchronizacji powodowała "drgania" w pewnym/ od pewnego zakresu obrotów..
Nie odpowiem Ci, jaki wpływ i czy ma na to wpływ kąt jaki jest u Ciebie ponieważ po prostu nie wiem. Kąt synchro możesz zmienić bez blokady, ale widzę/czytam , że masz zacięcie, ochotę i naprawianie sprawia Ci przyjemność to może warto podeprzeć się tym czego używają (powiedzmy dla świętego spokoju) mechanicy..
Jepson napisał(a):Ok jeżeli tak ma być to tak będe się trzymał jeżeli się będe za takie coś brał. Pytałem ponieważ wydawało mi się to troszeczkę za dużo, i bałem się że dokręcająć z taką siłą tę srubę imbusową, wcisnę za bardzo pompo-wstryskiwacz.

Przejrzałeś info w podanym linku ? Pytanie retoryczne ponieważ raczej nie ;) W temacie na "skrinach" jest "mowa" o 30 Nm.
Jepson napisał(a):W takim razie wstrzymam się do czasu postawionej pewnej diagnozy zamiast kombinować jak koń pod górkę.

Pamiętaj, że logi to tylko logi które niekoniecznie są pewną diagnozą. Pewnych rzeczy na VAG-u VCDS-ie nie zobaczysz..
Szacun za to, że chcesz iść taką drogą podtrzymania czy polepszenia świetności silnika, ale rób to tak aby czasami niepotrzebnie nie wydawać kasy.
Tak informacyjnie (niestety brakuje fotek)
Kod: Zaznacz cały
https://a4-klub.pl/topic/188283-blb-bre-bkd-demonta%C5%BC-wymiana-monta%C5%BC-pompowtryskiwaczy-20-tdi-16v/

Jepson napisał(a): bałem się że dokręcająć z taką siłą

Może zastanów się nad czymś takim jak ElsaWin.. Niestety pewnie legalna inaczej. Masz tam wszystkie schematy, instrukcje napraw, itd..

Jepson napisał(a):ponieważ jak będe w polsce na wakacjach to będe chciał oddać auto do warsztatu żeby firma futurum mi przerobiła tę pompę i żeby był spokój z tym tematem na wieczność.

Na podstawie jakich informacji (gdzie przeczytanych) chcesz dokonać przeróbek ? Na jednym z forów czytałem posty usera :) futurum i przynajmniej z mojego amatorskiego punktu widzenia raczej :) wie /-dzą co piszą.
Jepson napisał(a):wymienić ten imbusik profilaktycznie na taki sam ORI ? czy może lepiej założyć taki wzmocniony ?

Spoglądając na film szybkimi odczytami kanałów /bloków pomiarowych widać, że program diagnostyczny odczytuje silnik jako BRE 2007.. W Twoim profilu masz rocznik 2006 ale możliwe że produkcja po połowie 2006 wię modelowo 2007.. Nie pamiętam kiedy dokładnie kiedy była jakaś tam zmiana dotycząca "imbusika" i jego gniazda.. W 2007 już raczej tak i było stosowane do końca X.2009 (więc i modelach z CR). Problem wyeliminowano od XI 2009.
Największy problem dotyczył 2.0 tdi o oznaczeniu BLB , mniejszy BRE z początku produkcji ( obydwa 2.0 tdi ale były to silniki o odmiennej konstrukcji)

Jepson napisał(a):pompa oleju, która nie wiem w jakim jest stanie i nie wiem co się tam dzieje, w dokumentach auta nic nie jest napisane.

Generalnie chyba gdyby coś się działo byłaby wzmianka o wymianie/ naprawie "imbusika"/ gniazda.. Może lepiej sprawdzić niż w ciemno wydawać pieniądze.
Jepson napisał(a):oczywiście mam nadzieje że to dwumas, bo mój ojciec twiedzi że może to tarcza uślizguje. CHGW

Tata może mieć rację :). Chciaż zakładając te 323 kkm przebiegu bez wymiany dwumasy (brak dokumentacji) to chyba niezły wynik..
Mam podobny i w sumie zastanawiam się czy wymieniać komplet ( podobno bardziej podejrzana jest tarcza/docisk) czy profilaktycznie całość..
Jepson napisał(a):Olej wymieniany regularnie co max 15 KKM.

<mysli> Zakładając, że auto z "Żabiej Krainy" (ale nie tylko) przynajmniej w okresie gwarancyjnym wymiany oleju były typu LL (co 30 tyś/km) ale to kwestia sprawdzenia w książce serwisowej. Jeżeli od początku co 15 tyś/km można to traktować jako "plus"..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 264
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość