2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Re: 2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Postprzez Piotrek8706 » 2019-11-27, 16:55

A powiedz mi oglądałaś moje logi co możesz o nich powiedzieć. Np czy kąt wtrysku jest prawidłowy? Czy egr działa poprawnie itp. Nowy film po zmianie na 32768
https://youtu.be/XYEpTGP1VIs.
Oraz z ustawieniem 32678
https://youtu.be/nSHeBIrrOf4
Piotrek8706
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2019-11-24, 17:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Piotr

Re: 2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Postprzez kowal51 » 2019-11-27, 19:29

Piotrek8706 napisał(a):A powiedz mi oglądałaś moje logi co możesz o nich powiedzieć.

Mogę powiedzieć, że zaczyna mnie to po prostu wku....ć i zaczyna mi być szkoda mojego czasu.
Napisałem
kowal51 napisał(a):Obroty powinny wzrosnąć do 742/ min
Obserwuj zachowanie silnika i zaloguj kanały 01,04, 013,014 + BS 004 i może 011 (tylko nie w trybie express )

I pokazujesz 3 sekundy 001, następnie jakieś ch.. go wie do czego przydatny wykres i poszukiwania w tabelce modelu silnika..
Teraz tak:
Poproszę logi statyczne w formie linków ( ze zmienioną wartością obrotów biegu jałowego na 32768 ):
000, 01, 03, 04, 010, 011, 013, 014, 018
W nastawach podstawowych (BS-y):
000, 003, 004, 011
Silnik rozgrzany do temperatury roboczej ( czyli ok 90*C ) wyłączone wszystkie odbiorniki prądu
Czas logowania każdego kanału nie mniej jak 30 sekund ( BS 004, 011 + 10 sek)

Piotrek8706 napisał(a):Np czy kąt wtrysku jest prawidłowy?

Prawdopodobnie tak. Prawdopodobnie ponieważ chciałbym jeszcze zobaczyć log 000, 004/004 na normalnie rozgrzanym silniku.
Piotrek8706 napisał(a):Czy egr działa poprawnie itp.

Nie. Jest trupem / jest zaślepiony/zablokowany/ jak to piszą programowo zdrutowany/ zepsuty lub jest problem z N18. Nie pasuje mi jedna wartość z logu statycznego 003 dlatego chciałem zobaczyć kanał 03 dotyczący możliwości zmiany masy powietrza..
Ale spoko.. Generalnie i tak powinieneś zrobić logi dynamiczne, ale to już Twój wybór.

Piotrek8706 napisał(a):wiem że był robiony rozrząd pompa po regeneracji oraz wtryski mam na papiery

Kiedy ? Gdzie były robione wtryskiwacze i pompa ?
Piotrek8706 napisał(a): co do ustawiana auta to wiem że każdy po trochu coś grzebal w tym aucie .

Tzn ?
Piotrek8706 napisał(a):ja odkąd bo mam wymieniłem cały rozrząd

Rozumiem zgodnie ze sztuką, wymiana na dedykowanych blokadach czy jakoś inaczej ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 385
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Postprzez Piotrek8706 » 2019-11-27, 20:20

Tak zgadza się na dedykowanych blokady miałem pożyczone od takiego Pana który tylko i wyłącznie zajmował się autami audi.
Piotrek8706
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2019-11-24, 17:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Piotr


Re: 2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Postprzez Piotrek8706 » 2019-11-28, 09:15

Witam kolega kowal51 czy teraz te logi zrobiłem poprawnie?
Piotrek8706
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 2019-11-24, 17:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Piotr

Re: 2,5 tdi AKE Diagnostyka - ocena logów

Postprzez zibi06 » 2019-11-28, 14:17

Piotrek8706 napisał(a):czy teraz te logi zrobiłem poprawnie?

Myślenie nie boli, więc sprawdź czy się zgadza
kowal51 napisał(a):Poproszę logi statyczne w formie linków ( ze zmienioną wartością obrotów biegu jałowego na 32768 ):
000, 01, 03, 04, 010, 011, 013, 014, 018
W nastawach podstawowych (BS-y):
000, 003, 004, 011
Silnik rozgrzany do temperatury roboczej ( czyli ok 90*C ) wyłączone wszystkie odbiorniki prądu
Czas logowania każdego kanału nie mniej jak 30 sekund ( BS 004, 011 + 10 sek)

i sam sobie odpowiedz.
Niestety kolega kowal51 pizgnął na stół L4 z obawy, że jakiś gość wyskoczy mu z monitora bo w odpowiednim czasie nie zareagował / nie udzielił odpowiedzi.
Na podstawie Twojego zachowania (pomimo informacji, że nikt nie jest tu na etacie) mam nieodparte subiektywne wrażenie, że ciśnie Cię jakiś klient wiec latasz po forum z "bacikiem" żądając natychmiastowych odpowiedzi. Generalnie na zadane przez Ciebie pytania już uzyskałeś odpowiedzi, chociaż w jednej z zaznaczeniem "prawdopodobnie" i nie dziwię się tego zaznaczenia ponieważ pewne wartości w logach 000, 004 i 004 BS jakoś ze sobą nie korespondują, ale to już mały "szczegół" , ponieważ kąt jest "jakby" ok. Niestety chyba w nocy w temacie jakiś cfaniakowaty krasnoludek pousuwał w postach linki do wcześniej wykonanych logów więc gdyby nawet chcieć coś sobie porównać to <dupa>. Ale musiał to być dobry :-> krasnoludek bo szanujący czyjś prywatny czas na porównania.
Piotrek8706 napisał(a):co do ustawiana auta to wiem że każdy po trochu coś grzebal w tym aucie .

Więc jak wiesz to zapytaj/skonsultuj z tym ktosiem w jakim celu zmienił parametr dotyczący obrotów silnika na biegu jałowym ?
ponieważ masz
Piotrek8706 napisał(a):po regeneracji oraz wtryski mam na papiery

a niektóre korekcje wyglądają jakby wtryskiwacze strzelały paliwem jak z dubeltówki ( co wcale nie musi oznaczać, że to ich wina).
Możliwe, że ten problem jest niezwiązany z odczuwalnym ubytkiem płynności i dynamiki silnika. Powód tej patologii wypada ustalić i usunąć. Temat uważam za wyczerpany, wszystkie dalsze potrzebne informacje dotyczące kolejności działań diagnostyczno - naprawczych można znaleźć w tematach dotyczących diagnostyki VAG silników 2,5 TDI (ze szczególnym uwzględnieniem archiwalnych postów Pana Piotruś ) lub skorzystać z pomocy innego forum/klubu A6 życząc bardziej merytorycznych i wyczerpujących odpowiedzi i wyrozumialszej (na "buraczane" nagabywanie na PW) administracji.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 2013-06-03, 00:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość