2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez tiesto851 » 2019-10-08, 11:04

Witam, mój 2.5 TDI kod BDG po pół rocznym staniu pod odpaleniu dymi na biało i rzuca silnikiem, jak już osiągnie temperaturę ok 90 stopni to jest dużo lepiej praktycznie nie dymi i pracuje równo, zrobiłem kilka logów statycznych, dynamicznych niestety nie zrobię bo automat kaput ( temu auto stało ), czy ktoś mógł by rzucić okiem co mu dolega ? czy się coś zatkało zastało czy co

https://log.malonetuning.com/chart/2697 ... LDkMKIAAAA

https://log.malonetuning.com/chart/2697 ... vDo8KRAAAA


http://vaglogger.apphb.com/log/5d9ba0bc ... X8Op32Fm4A
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-05-31, 22:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: 2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez zibi06 » 2019-10-08, 20:03

tiesto851 napisał(a): jak już osiągnie temperaturę ok 90 stopni to jest dużo lepiej praktycznie nie dymi i pracuje równo

tiesto851, nie wiem jak przedstawiały się logi przed/ czy na początku półrocznego postoju ( z uwzględnieniem np korekcji wtryskiwaczy z logów statycznych 13, 14 czy 001 stat i 004 BS). Może silnik mógłby być trochę bardziej rozgrzany (niż te 83*), ale pewnie się czepiam :>
tiesto851 napisał(a):ktoś mógł by rzucić okiem co mu dolega ?

Korzystając z informacji zawartych w archiwalnych tematach w zasadzie podobne odczyty logów zostały już zinterpretowane (na innym przykładzie).
Piotruś napisał(a):WYDAJE (podkreślam: wydaje) mi się, że problem jest bardziej rozległy niż tylko sam sterownik. Szczególnie dobrze widać to w porównaniu logowań 004 (statycznego i w nastawach BS), gdzie w nastawach kąt zdaje się być ustawiony idealnie, jednak w odczytach statycznych wygląda na niewiarygodnie opóźniony, aż do ponad 5* ATDC.

(Wykluczając sterownik) w Twoich logach 004 w zasadzie jest tak samo ( nawet ponad 6*ATDC w statycznym).

tiesto851 napisał(a):? czy się coś zatkało zastało czy co


Piotruś napisał(a):Abstrahując od sterownika za powyżej przedstawiony stan rzeczy może odpowiadać słabe ciśnienie wewnętrzne pompy i/lub zacierający się tłoczek przestawiacza albo/i zawór dawkujący.
Z kolei w statycznym logu 001, pomimo prawidłowej temperatury roboczej, uwidacznia się nienaturalnie niska dawka paliwa, co może być pochodną uszkodzonej VP44 jak tez zatartych wtryskiwaczy

Temat :arrow: prosba-o-ocene-analize-logow-t6804.html#p83371

Ps.Może warto zalogować/pokazać logi na zimnym silniku (kiedy kopci, trzęsie).. Chociaż przynajmniej wydaje mi się, że jakiś tam problem łatwiej będzie rozwiązać w realu. Logi "pokazują" co pokazują (na dodatek wybiórcze) , są podstawą do dalszej diagnostyki.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2069
Dołączył(a): 2013-06-03, 00:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: 2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez tiesto851 » 2019-10-08, 22:31

zibi06 napisał(a):
tiesto851 napisał(a): jak już osiągnie temperaturę ok 90 stopni to jest dużo lepiej praktycznie nie dymi i pracuje równo

tiesto851, nie wiem jak przedstawiały się logi przed/ czy na początku półrocznego postoju ( z uwzględnieniem np korekcji wtryskiwaczy z logów statycznych 13, 14 czy 001 stat i 004 BS). Może silnik mógłby być trochę bardziej rozgrzany (niż te 83*), ale pewnie się czepiam :>
tiesto851 napisał(a):ktoś mógł by rzucić okiem co mu dolega ?

Korzystając z informacji zawartych w archiwalnych tematach w zasadzie podobne odczyty logów zostały już zinterpretowane (na innym przykładzie).
Piotruś napisał(a):WYDAJE (podkreślam: wydaje) mi się, że problem jest bardziej rozległy niż tylko sam sterownik. Szczególnie dobrze widać to w porównaniu logowań 004 (statycznego i w nastawach BS), gdzie w nastawach kąt zdaje się być ustawiony idealnie, jednak w odczytach statycznych wygląda na niewiarygodnie opóźniony, aż do ponad 5* ATDC.

(Wykluczając sterownik) w Twoich logach 004 w zasadzie jest tak samo ( nawet ponad 6*ATDC w statycznym).

tiesto851 napisał(a):? czy się coś zatkało zastało czy co


Piotruś napisał(a):Abstrahując od sterownika za powyżej przedstawiony stan rzeczy może odpowiadać słabe ciśnienie wewnętrzne pompy i/lub zacierający się tłoczek przestawiacza albo/i zawór dawkujący.
Z kolei w statycznym logu 001, pomimo prawidłowej temperatury roboczej, uwidacznia się nienaturalnie niska dawka paliwa, co może być pochodną uszkodzonej VP44 jak tez zatartych wtryskiwaczy

Temat :arrow: prosba-o-ocene-analize-logow-t6804.html#p83371

Ps.Może warto zalogować/pokazać logi na zimnym silniku (kiedy kopci, trzęsie).. Chociaż przynajmniej wydaje mi się, że jakiś tam problem łatwiej będzie rozwiązać w realu. Logi "pokazują" co pokazują (na dodatek wybiórcze) , są podstawą do dalszej diagnostyki.


Postaram się zrobić więcej logów i na zimnym i na ciepłym, trudne jest to o tyle że auto puki się nie nagrzeje kopci i sąsiedzi się dziwnie na mnie patrzą ;p. Dokładnej historii auta nie znam jedynie to co zostało mi przekazane, o jakimś tuningu nic mi ani nikomu innemu nie wiadomo, ale jeśli będę dysponował oryginalnym softem od tego modelu to mogę je wgrać.
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-05-31, 22:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: 2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez zibi06 » 2019-10-08, 23:22

tiesto851 napisał(a):Dokładnej historii auta nie znam jedynie to co zostało mi przekazane

Autem jeździłeś (do czasu "popsucia" Tipa) czy takie "nabyłeś" ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2069
Dołączył(a): 2013-06-03, 00:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: 2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez tiesto851 » 2019-10-09, 10:02

zibi06 napisał(a):
tiesto851 napisał(a):Dokładnej historii auta nie znam jedynie to co zostało mi przekazane

Autem jeździłeś (do czasu "popsucia" Tipa) czy takie "nabyłeś" ?



Nabyłem od znajomego, chcę tylko zobaczyć czy to pompa czy może wtryski, Znajomy mówił że padł automat i auto przestało przez to pól roku, wcześniej nie dymiło i pracowało ok, w baku praktycznie brak paliwa było, jak je odpaliłem pierwszy raz po tym okresie to już tak pracowało, z tego co pamiętam to korekcje wtrysków wpadały na -3 przy odpaleniu zimnego silnika i jak się nagrzewał te wartości się zmniejszały
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-05-31, 22:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: 2.5 TDI BDG kopci po odpaleniu i nie równo pracuje

Postprzez tiesto851 » 2019-10-17, 11:53

Normalnie silnik zagadka :D Odpaliłem jak zwykle silnik dostaje drgawek i kopci, gaszę i odpinam czujnik temp i odpalam i pracuje już normalnie ale kopci dalej może trochę mniej, wpinam czujnik temp na odpalonym obroty spadają i znowu czkawka. Gasze silnik i odpalam jeszcze raz i podpinam kompa a tam wywala błąd egr i w 4 grupie kąt wtrysku 6,5 atdc bez bs. Rozgrzałem auto do 85 stopni i zmieniam kąt wtrysku bliżej zera. Udało się na 2,6 atdc, silnik pracuje równo i kopcenie stopniowo ustaje ale wywala błąd kąt wtrysku regulacja przekroczona, Zostawiłem to na godzinkę, odpalam i zapala od półobrotu i pracuje równo, może coś tam poddymia ale na pewno mniej, w grupie 4 w bs late jest 2.6 atdc a erly 13,6 btdc i myślę sobie mam cie dziadu jeden i zostawiam auto i ide spać. Rano odpalam i znowu czkawka ale słychać że mniejsza i zanikła dosłownie po 4 minutach a nie jak wcześniej po może 30. Kopci dalej ale mniej i pracuje lepiej. Błąd od kątu wtrysku jak był tak jest ale narazie nie mogę doregulować bo śruby od koła rozrządu są słabe.

Macie jakieś pomysły ? pompa mówi papa ?
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-05-31, 22:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości