2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Cuba12 » 2014-03-26, 18:30

Witam
Chciałbym zapytać co uważacie na temat dodawania Mixolu do ON ?
Mechanik mówił mi że dodawanie ma dobry wpływ na pompę wtryskową ale szczerze mówiąc mam pewne obawy.
Cuba12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-03-26, 18:21
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Greg » 2014-03-26, 18:56

Dodawaj. Twoja pompa będzie Ci niezmiernie wdzięczna. Poważnie.
Niektórzy się z tego śmieją, ale prawdziwi fachowcy zalecają dolewanie mixolu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Koenig » 2014-03-27, 09:00

W jakich proporcjach?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Mirooo » 2014-03-27, 09:45

200ml na zbiornik, czerwony olej z orlena do 2T
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Cuba12 » 2014-03-28, 10:40

Greg napisał(a):Twoja pompa będzie Ci niezmiernie wdzięczna.

Da radę o trochę więcej informacji ?
Cuba12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-03-26, 18:21
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Mirooo » 2014-03-28, 13:03

ale jakich informacji ? podałem Ci ile masz dolewać.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez pastaldo » 2014-03-28, 13:08

Cuba12 napisał(a):
Greg napisał(a):Twoja pompa będzie Ci niezmiernie wdzięczna.

Da radę o trochę więcej informacji ?

będzie wdzięczna bo będzie lepiej smarowana. Pompa jest smarowana paliwem wiec dodatkowa ilośc oleju mixolu poprawi właściwości zmarowania tak samo jak w silnikach dwusuwowych masz w paliwie mixol i tym olejem jest smarowany silnik.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Koenig » 2014-03-28, 13:20

A czy olej ma jakiś wpływ na katalizator?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Greg » 2014-03-30, 16:32

teoretycznie może przyspieszyc jego zatykanie, ale jeśli nie dodamy go zbyt dużo, nie powinniśmy odczuć skutków tego.
Nie da się tak dodać oleju, żeby jedynie smarował on pompę, a jednocześnie nie dotarł do wtryskiwaczy paliwa i katalizatora, chociaż to była by sytuacja idealna
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez mwx » 2015-10-15, 08:23

Sorry że wskrzeszam stary wątek, ale ostatnio w takim jednym 2,2 D4D umarły wszystkie piezowtryskiwacze i po kosztownej wymianie zacząłem się zastanawiać nad zastosowaniem zabiegów konserwacyjnych.

Po sieci krąży opracowanie, zaczerpnięte z niemieckiego forum motortalk przetłumaczone na PL. Nie mam pojęcia kto jest autorem, bo przewija się przez fora większości marek i ciężko odnaleźć pierwotne źródło. Najprawdopodobniej tekst powstał na forum peugeot.klub.pl Pozwolę sobie wkleić to tutaj, jeśli administracja stwierdzi że naruszam jakieś zasady - każdy może wyszukać sobie to wpisując "olej 2t do diesla" w popularną wyszukiwarkę.

Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.
Schemat konstrukcji takiej pompy przedstawia zdjęcie z poniższego linka:
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 04_2mg.jpg

Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.
Linki:
próbka 1:50 http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686109

próbka 1:150: http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=686110


Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:
http://img33.imageshack.us/img33/2937/hfrr.jpg
Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:

Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
• Dodatkowe koszty na olej do 2T.


Osobiście z rezerwą podchodzę do internetowych mądrości. Widać jednak, że ktoś nad tym opracowaniem chwilę posiedział, więc może warto przeczytać. Oczywiście nie wierzę w zmniejszone spalanie, czy cichszą pracę.

Ja sam wyciągam z tekstu 2 ważne wnioski:

- ilość dolewanego oleju powinna wynosić ok. 1:250 w stosunku do paliwa
- przy doborze oleju należy zwrócić uwagę na procentowy udział popiołów i temperaturę zapłonu

Chciałem kupić zwykły Mixol, jednak wg specyfikacji ze strony Orlenu spalanie go wygenerowałoby sporo popiołu.
W obawie o swoje katalizatory ostatecznie wlałem Orlen Platinum Moto 2T. Koszt 1L na stacji to 32PLN - wychodzi ok 8PLN na tankowanie.

Jakie oleje Wy lejecie?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez zibi06 » 2015-10-15, 10:48

mwx napisał(a):Widać jednak, że ktoś nad tym opracowaniem chwilę posiedział, więc może warto przeczytać.

mwx napisał(a):Jakie oleje Wy lejecie?


mwx, ale o jaki silnik pytasz ? 2,5 TDi na VP44 czy inny ( w opracowaniu jest chyba bardziej mowa o silnikach z systemem zasilania CR ) ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez mwx » 2015-10-15, 11:47

O oba.
Chodzi o mojego 2,5TDi i 2,2D4D Toyoty na CR.
Na razie wlałem 250ml do TDi, do D4D jeszcze nie.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Piotruś » 2015-10-15, 13:54

Mwx, przytoczyłeś bardzo fajne opracowanie, które moim zdaniem w pełni wspiera to co od dawna proponujemy na naszym Forum :-P :
1. Do silników bez DPF "od zawsze" zalecamy 0,3 do 0,5l nie czego innego jak Mixola S, który wg. powyższego "opracowania" stawia go na podium o ile nie trzeba się martwić popiołami (a w motorach 1.9 TDi , 2.0 TDi PD oraz 2,5 TDi problem popiołu nie istnieje).
2. Do silników z DPF (czyli praktycznie niemal wszystkie CR'y TDi) zawsze zalecaliśmy tutaj wstrzemięźliwość wobec oleju 2T na korzyść dedykowanych dodatków smarujących od renomowanych producentów (LM, STP, Castrol) .

Reasumując - fajnie poczytać ale rewolucji w "zasadach stosowania" jak dla nas, użytkowników http://www.a6forum.pl (szczęśliwie) nie widać :] .

mwx napisał(a):O oba. Chodzi o mojego 2,5TDi i 2,2D4D Toyoty na CR.Na razie wlałem 250ml do TDi, do D4D jeszcze nie.

No widzisz :-D ... .
Ja akurat, zgodnie z dotychczasowym przekonaniem i po przeczytaniu powyższego "opracowana", do 2,5TDi wolałbym utrzymywać "proporcje" ok. 0,3 - 0,4 litra NAJZWYKLEJSZEGO Mixola S na zbiornik.

Do Toyoty, jeśli z DPF'em (?), z uwagi na CR (nie tylko pompę ale też wtryskiwacze) nie wlewałbym żadnego oleju 2T tylko korzystał z paliwa premium na renomowanych stacjach (prócz BP) i okresowych lub permanentnych dolewkach środka wspomagającego ON, najchętniej od LM.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez mwx » 2015-10-15, 16:30

Oba jeżdżą tylko na ropce premium. Tylko że właśnie paliwa premium są tzw "bezsiarkowe" - dobre dla DPFów, i stali w układzie wydechowym, ale (niby) gorzej smarujące.
Ten D4D nie ma DPFa, więc chyba też otrzyma kroplówkę z oleju 2T.
Myślicie że popioły nie szkodzą zwykłym katalozatorom? Nie przejmować się tym popiołem?
Do głowy mi przyszło że popioły siarczanowe mogą przyspieszać korozję, dlatego kupiłem olej o takiej specyfikacji.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: 2,5 TDI dodatek Mixolu do paliwa

Postprzez Piotruś » 2015-10-15, 16:34

Ewentualne popioły nie mają się jak zatrzymać w katalizatorach oksydacyjnych. Są "przelotowe". Tak samo jak przelatują popioły z oleju silnikowego i z sadzy, że za niektórymi nawet czarny ślad na drodze zostaje.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości