2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Adasko75 » 2019-03-11, 21:36

Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach.
silnik 2,5 TDI V6 DBH. skrzynia automatyczna
Problem dotyczy pracy silnika w temperaturze miedzy 20-80 stopni szarpie jakby ni palił na jeden cylinder. Po nagrzaniu pracuje bez problemów.
Podczas jazdy nie odczuwam spadku mocy jest zrywny i dynamiczny. Ale gdy zaczyna szarpać i nierówno pracować to dymi na biało, dodam jeszcze, że jak jest ciepły ciężko odpala muszę długo kręcić.
Pompa wtryskowa po naprawie (serwis Bosch) 3 razy była sprawdzana bo każdy mechanik mówił, że to wina pompy. Wtryskiwacze po regeneracji w stacji boscha, hydraulika wymieniona, zostały tylko wałki bo były w dobrym stanie, rozrząd nowy ustawiony na blokadach sprawdzony, wymieniłem jeszcze pompę w zbiorniku bo się zepsuła. Czujnik temperatury sprawdzony różnica temperatur na liczniku a w silniku 6 stopni. Może ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem?
Adasko75
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-03-11, 21:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2004
Imię: Adam

Re: 2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Piotruś » 2019-03-12, 08:06

Może ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem?

Tak. Ja się spotkałem.

Wskazówek poszukaj przede wszystkim tutaj na Forum (kompendium wiedzy o 2.5 TDi) ale też z pomocą guglarki i hasła "narywanie silników BDG i BDH".
80% opisanych przez Ciebie objawów pasuje właśnie do tego problemu (narywania) co sprawia, że standardowe metody diagnostyczne nigdy nie zlikwidują wszystkich nieprzyjemnych objawów.
Pompa wtryskowa po naprawie (serwis Bosch) 3 razy była sprawdzana bo każdy mechanik mówił, że to wina pompy. Wtryskiwacze po regeneracji w stacji boscha, hydraulika wymieniona,

Co oczywiste na odległość i bez diagnostyki możemy sobie tylko spekulować, jednak powyższy cytat potwierdza, że zwykłe regeneracje, wymiany i naprawy prowadzą do nikąd.

Drogi wyjścia z impasu są dwie:

1. Niestandardowa, czasochłonna i przede wszystkim kosztowna naprawa.

Taka ścieżka największy sens (ekonomiczny oraz użytkowy) miała wiele lat temu, kiedy auta z BDG/BDH były bardzo młode. Wtedy wysokie koszty i tak stanowiły niewielką część wartości pojazdów.

Jeszcze gorsza wiadomość jest taka, że być może (w co nie bardzo wierzę) i są jeszcze gdzieś fachowcy zdolni skutecznie pokonać problem, ale ja przez ponad 10 lat poznałem jedynie dwóch.
Więcej na ten temat, jak już wyżej wspomniałem, doczytasz w archiwum naszego Forum ... .

2. Kompletna przebudowa na podzespoły starszego typu (nowszych nie ma), ale to też kosztuje worki pieniędzy a poza tym byłoby dowodem porażki i uosobieniem druciarstwa.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żebyś skorzystał z instrukcji w wątku diagnostycznym i wstawił do oceny porządnie wykonane logi.
Dowiemy się przynajmniej tego czy rzeczywiście mamy do czynienia z "problemem narywania", czy jednak możemy spróbować coś pomóc bez wchodzenia w duże i niepewne nakłady (pracy i pieniędzy).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6588
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Adasko75 » 2019-03-12, 22:29

Dziękuję, że zainteresowałeś się moim postem.
Czytałem na tym forum o narywaniu i wiem że są dwie osoby co potrafią tą usterkę usunąć co wiąże się z czasem i kosztami. Ja natomiast nie jestem pewien czy to akurat jest problem narywania. Jeśli to nie problem to proszę ocenić logi. Niestety logi bez dynamicznych jutro postaram się dołączyć. Mam jeszcze w planach zrobić pomiar Ciśnienia w cylindrach. Jeszcze zauważyłem taką zależność gdy rozłącze czujnik temperatury to narywanie ustaje.

Statyczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_3rjlE.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_8sEGW1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_ho468.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_1K63G.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_4Fm19.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_4fw9yq.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_2d5q89.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_1rWwi.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_h9Og5Mp.html

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_K00r0.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_09mJ837.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_cury9.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_50qaGAK.html
Adasko75
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-03-11, 21:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2004
Imię: Adam

Re: 2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Piotruś » 2019-03-13, 07:46

Adam,

W zasadzie "problem narywania" można już całkowicie wykluczyć.
Dawka paliwa znajduje się na prawidłowym poziomie i jest stabilna.

Co na pewno sam zdążyłeś już zauważyć najbardziej niepokojąca jest rażąca korekcja (zdaje się, że czwartego) cylindra.
Dlatego Twój pomysł pomiarów kompresji w tym stanie rzeczy jest jak najbardziej niezbędny.

No chyba, że (w co osobiście bardziej wierzę) coś poszło nie tak z regeneracją wtryskiwaczy, ale tego (pośrednio) dowiesz się właśnie z pomiarów kompresji.

Pompa wtryskowa po naprawie (serwis Bosch) 3 razy była sprawdzana bo każdy mechanik mówił, że to wina pompy.

Nie wiem jak było wcześniej. W tej chwili pompa VP44 przedstawia się bardzo dobrze ("jak nowa").

Wtryskiwacze po regeneracji w stacji boscha,

Tutaj mam najwięcej wątpliwości. Wiadomo, że pomiar kompresji część z nich potwierdzi lub wyeliminuje ale te słowa :
gdy zaczyna szarpać i nierówno pracować to dymi na biało, dodam jeszcze, że jak jest ciepły ciężko odpala muszę długo kręcić.

przynajmniej teoretycznie, książkowo pasują do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Chodzi o to, że biały dym i szarpanie pojawia się okresowo, tylko w określonym zakresie temperatury i przez to wtryski są najbardziej na cenzurowanym.
W przypadku mechanicznej usterki silnika (ubytek kompresji) problem najbardziej odczuwałbyś na w pełni rozgrzanej jednostce, kiedy dawka jest najmniejsza.
Jeszcze zauważyłem taką zależność gdy rozłącze czujnik temperatury to narywanie ustaje.

No właśnie. Patrz wyżej.
Odpięcie czujnika powoduje, że dawkowanie paliwa jest stałe, na relatywnie wysokim poziomie, a to bardzo ułatwia sprawę nie w pełni sprawnych wtrysków. Oczywiście do pewnego stopnia wyrównuje też bieg silnika ze zróżnicowaną kompresja na różnych cylindrach ale w takim przypadku, jak już wspominałem, największe szarpanie i biały dym występowały by przy pełnej temperaturze roboczej, a nie "tylko" w zakresie do 80 *C .

Oczywiście znowu tylko spekuluję ale choć jedynie teoretyczne, są to w pełni logiczne wnioski oparte na Twoich cennych spostrzeżeniach.
Dlatego, jeżeli tylko pomiary kompresji nie wykażą drastycznych różnic między cylindrami, wskazanie na niesprawność wtrysków (pomimo regeneracji) stanie się niemal 100% pewnikiem.

Powodzenia.
Niecierpliwie wyczekuję nowych wieści.

Chyba, że masz jeszcze jakieś pytania, to wal śmiało.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6588
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Adasko75 » 2019-03-14, 21:25

udało mi się zrobić logi dynamiczne.

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_wXaX8.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_BET10K.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_gMASnFo.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_tT81Vo7.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_9jQAKXT.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_XzA5nL.html

w sobotę będę robił pomiary ciśnienia to dam znać, zobaczymy jakie będą pomiary
Adasko75
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-03-11, 21:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2004
Imię: Adam

Re: 2,5 V6 BDH Szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez Piotruś » 2019-03-15, 07:05

udało mi się zrobić logi dynamiczne.

W kontekście omawianego problemu niczego ważnego nie wnoszą.

Bardziej ogólnie też nie ma do czego się zbytnio przyczepić oprócz leniwej turbiny, która zamiast reagować spontanicznie od samego dołu zbiera się do roboty dopiero gdzieś tak od około 2400 obr/min. .
Może to jednak wynikać z faktu, że logowanie "automata" nie jest równie łatwe co "manuala".
Cokolwiek spowodowało taki stan rzeczy do sprawy możesz wrócić (na przykład powtarzając logowania) po naprawie awarii "tytułowej". Do tego czasu lepiej silnika nie męczyć, bo nie wiadomo co jest na rzeczy.

w sobotę będę robił pomiary ciśnienia to dam znać, zobaczymy jakie będą pomiary

I na to teraz czekamy najbardziej :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6588
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości