A6 C5 - Jak kupować

A6 C5 - Jak kupować

Postprzez Lechu » 2014-01-18, 21:28

Ostatnimi czasy zrobiłem tourne po Polsce w poszukiwaniu swojej audi. I to co spotkałem natchnęło mnie, by napisać mały poradnik jak oglądać A6 C5. Większość uwag będzie się odnosiło to raczej wszystkich marek, ale my skupiamy się na Audi ;)

Po pierwsze zwracamy uwagę na samo ogłoszenie i rozmowę ze sprzedającym. Jeśli fakty się nie kleją podczas rozmowy, a ogłoszenia zawiera 2 zdjęcia i to jeszcze kiepskiej jakości, to warto się zastanowić czy jechać to 50 km. :-/

Warto zrobić sobie notatkę z pytaniami, by czegoś istotnego nie przeoczyć. :idea:
Starajcie się jeździć z kimś, nigdy samemu, ze względu na sam zakup oraz Wasze bezpieczeństwo. Nie napalać się na pojazd, bo to później słono kosztuje, decyzje podejmować na spokojnie to się bardziej opłaca. ;-)

Egzemplarz jest z rocznika modelowego '98
Przebieg licznikowy: 317 tkm
Niestety nieumyte :(

Etap I - Ogólne oględziny z zewnątrz.
Liczy się zawsze pierwsze wrażenie. Czasami z daleka już widać, że nawet nie opłaca się bliżej podchodzić. Pierwsze co powinnyśmy sprawdzić to ogólny wizerunek pojazdu. Sprawdzamy wszystkie szczeliny i linie. Zwracamy uwagę na zakończenie linii nad lampą, tam schodzą się 2 elementy (maska oraz błotnik) i powinny się one równo schodzić. Nie może być miejsca na jakieś szerokie szczeliny bądź bardzo małe. Auto jest symetryczne więc wszystko powinno się zgadzać po jednej jak i po drugiej stronie.

Na zdjęciach pomocne są czerwone strzałki, gdzie powinniśmy patrzeć i co porównywać.
warto zajrzeć nad szybę by zobaczyć, czy tam coś już nie rdzewieje od odprysków, miejsce jest dosyć newralgiczne, a zarazem kłopotliwe.
Listwa chromowa pod lusterkiem powinna iść równo przez całe auto, należy jedynie uwzględnić opuszczenie się drzwi kierowcy.
Zielonym kwadratem zaznaczony jest zamek, który absolutnie powinien być w drzwiach.
Obrazek Obrazek
Obrazek

Zwracamy uwagę po stronie pasażera na lusterko, które powinno być mniejsze (do roku modelowego '01),
na zamek a raczej jego brak (w przeciwnym wypadku istnieje podejrzenie, że egzemplarz przypłynął z anglii) oraz na naklejkę (przezroczystą), która powinna się znajdować po obydwu stronach (z nią auto wyjechało z fabryki).
Obrazek

Naklejka.
Obrazek

Warto również zwrócić uwagę na szyby. Wszystkie powinny mieć znaczek audi i nie być wyprodukowane później niż samo auto 8-)
Obrazek

Zaglądamy na dach i przyglądamy się rynienką czy czasem nie widać jakiś niepokojących objawów. Na tą chwile jest to niezbadane, niektórym egzemplarzom rdzewieją te rynienki niektórym nie. :roll:
Obrazek

Jeżeli wszystko wygląda w porządku, bądź godzimy się na pewien kompromis możemy się zacząć sprawdzać dalej. Jeśli posiadasz bądź masz dostęp do czujnika lakieru warto go użyć . Oryginalna powłoka lakiernicza ma ~110 do ~140 mikronów, na progach i słupkach za drzwiami ~70 .

Etap II - wsiadamy do środka
Również liczy się pierwsze wrażenie. Jak widzimy obśrupane wnętrze i chlew to raczej nas to nie będzie zachęcać do brnięcia dalej.

Co można zauważyć na pierwszy rzut oka. Jeśli właściciel twierdzi, że auto jest wyposażone w światła ksenonowe to po pierwsze powinny być sprawne spryski reflektorów i to obowiązkowo (przy kontroli można się pozbyć dowodu rejestracyjnego), oraz nie powinno być regulacji poziomu świateł (zaznaczone zielonym kwadratem), gdyż światła ksenonowe same się poziomują :-)
Kontrolki przy zapalonym silniku powinny wszystkie zgasnąć (ew. za wyjątkiem rezerwy i zaciągniętego ręcznego)
Obrazek

Wszystko powinno być spasowane, równo złożone, żadnych szczelin, które odstają od reszty. Zwrócić uwagę na stan przycisków klimatronika ( zaznaczone zielonym kwadratem)
Obrazek

Szczeliny między drzwiami, a kokpitem powinny być równe po obu stronach a linia boczków drzwi powinny się równo schodzić z kokpitem.
Włącznik świateł w A6 jest to element, który z czasem użytkowania się wyciera i może nam on trochę powiedzieć o intensywności użytkowania samochodu.
Obrazek Obrazek


Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość