A6 C7 Avant benzyna

A6 C7 Avant benzyna

Postprzez Tomek7 » 2018-10-11, 11:11

Na wstępie się przywitam :)
Będę poszukiwał samochodu i bardzo bym prosił o rady/ wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników A6. Po kilku latach przygody z superbem czas na nowe wyzwania, było trochę przemyśleń i głównym faworytem jest A6 Avant C7 poliftowy. Skłaniam się ku benzynie 252 KM, quatrro, gdyby się trafiło to b.chętnie s-line. Rocznik i przebieg im mniej tym lepiej, wiadomo ;) , do wydania "+ - " 200 tys.
Jazda z przewagą miasta, rodzina 2+2, oprócz strony praktycznej liczy się też wygląd i trochę emocji, stąd taka oto konfiguracja.
Czas mnie nie goni, powiedzmy że do wiosny chciałbym coś znaleźć.
Gdzie szukać ? Importerzy aut premium , dealerzy Audi, a może jakieś wewnętrzne aukcje ? Poczytałem trochę forum i np. użytkownik Piotruś chyba jest obeznany w temacie i mógłby coś doradzić.
Tomek7
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-10-11, 10:40
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2018

Re: A6 C7 Avant benzyna

Postprzez Piotruś » 2018-10-13, 14:03

Poczytałem trochę forum i np. użytkownik Piotruś chyba jest obeznany w temacie i mógłby coś doradzić.

Witaj Tomek,
Oczywiście nie uważam żeby moje obeznanie było w czymkolwiek lepsze od innych Userków tego Forum, ale cieszę się, że BYĆ MOZE choć trochę uda mi się dorzucić kilka pomysłów do Twojej układanki :-D .

Przechodząc do konkretów, po lekturze Twojego posta moje odczucia są następujące:

1.
było trochę przemyśleń i głównym faworytem jest A6 Avant C7 poliftowy.

Idealny wybór :mrgreen: .

2.
Skłaniam się ku benzynie 252 KM, quatrro,

Świetna konfiguracja, szczególnie zważywszy na "miejski tryb" eksploatacji.
Najprawdopodobniej ostatni taki model w historii AUDI, bo każdy kolejny to już jakieś porąbane mild-hybrydy, filtry GPF i inne ekochybione terroryzmy :-x ... .

3.
, gdyby się trafiło to b.chętnie s-line.

Szanse są realne, duże.

4.
do wydania "+ - " 200 tys

Stanowczo za dużo jak na używkę i to w "wychodzącym" modelu :!: :!:
Przy taaaaakiej kasie uważam, że albo należałoby obniżyć loty, albo (polecam zdecydowanie bardziej) dołożyć trochę grosza i celować w funkiel nówkę nieśmigną :!:
O, na przykład coś takiego:
https://www.audi.pl/pl/web/pl/wyszukiwa ... NjY1=.html
Miałbyś i swoje s-line, ale co ważniejsze ledy, sportowe skórzane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, pakiet comfort z navi plus i mnóstwo-mnóstwo innych przydatnych dodatków.

Nie wiem jakie są Twoje doświadczenia z kupowaniem aut fabrycznie nowych ale jak dla mnie różnica pomiędzy nawet niewiele jeżdżoną używką, a sztuka fabrycznie nową jest przeogromna, a już bez wątpienia warta wydania kwoty 30 - 40 klocków, bo myślę, że maksymalnie tyle musiałbyś dołożyć do zaplanowanych 200 tysi. .
Zresztą ta nadpłacona kwota w jakiejś (niemałej) części prawdopodobnie wróci do Ciebie najpóźniej w dniu sprzedaży, bo cena ZAWSZE uwzględnia fakt, że auto pochodzi od PIERWSZEGO właściciela.

Zważywszy trwająca wyprzedaż schodzącego modelu powinno się udać wynegocjować 10 do nawet 20% rabatu ale nie ma na co czekać. Tych aut kiedyś było mnóstwo, a zostało już tylko kilka niedobitków.

Zdecydowanie warto obdzwonić też konkretnych dealerów, bo ze względu na WLTP wielu z nich porejestrowało fabrycznie nowe auta przed końcem września i one teraz nie pojawiają się jako nówki sztuki na audi.pl.

Czas mnie nie goni, powiedzmy że do wiosny chciałbym coś znaleźć.

W pewnym sensie czas będzie pracował na Twoją korzyść, bo o ile na pewno "stracą się" funkiel nówki w obniżonych cenach, o tyle będzie przybywało taniejących używek (szczególnie poleasingowych, bo demówek tez już nie będzie).
Minusem w takim kontekście jest to, że wybrałeś model benzynowy, a jak wiadomo wszelkie leasingi, floty i inne wynajmy opierają się przede wszystkim na dieslach.
Ale ja (przy Twoich założeniach) nie czekałbym ani chwili tylko walczył DOSŁOWNIE jak lew aż do krwi o fabrycznie nowy egzemplarz z wyprzedaży modelu.
Trzeba się poświęcić i cechować ogromną determinacją ale naprawdę jest o co walczyć, a okazje tego typu zdarzają się tylko RAZ NA WIELE LAT :] :!:

Gdzie szukać ? Importerzy aut premium

Zawsze trzeba uważać z kim się tańczy ale w tym przypadku uwagę należy wzmocnić jeszcze bardziej. Absolutnie nie daj się nabrać na szklane salony z marmurowymi posadzkami. Nie czas i nie miejsce na szczegóły ale miałbym co na ten temat poopowiadać :-x :shock: ... .

Naturalnie odpowiedzialność zbiorowa nie istnieje i w przypadku niezależnego importera można wyhaczyć coś godnego inwestowanej kwoty, ale MUSI to być ktoś z polecenia, parokrotnie wypróbowany przez znajomych, rodzinę i tak dalej.

dealerzy Audi

Teoretycznie powinni być najbardziej godni zaufania ale i tutaj są ludzie i ludziska.
W przypadku tak nowych i kosztownych zakupów ważnym wyznacznikiem czystości intencji jest zakup w ramach programu select+, ale i tutaj trzeba być przewidującym, bo może się trafić sztuka po naprawie powypadkowej. Program nie wyklucza takich egzemplarzy, o ile pod naprawą podpisał się dealer AUDI i widnieje ona w systemie.

a może jakieś wewnętrzne aukcje ?

Świetny pomysł. Duże banki, duże leasingi i duże domy aukcyjne (również poza Polską) najczęściej są warte zaufania, a sprzedawane samochody posiadają rzetelne oceny techniczne z DEKRY, TUV'u i tym podobnych organizacji.
Sam często biorę udział w takich aukcjach i generalnie nigdy jeszcze nie czułem się oszukany (poza tym w razie rozbieżności z ofertą kasa wraca na konto a ceniący swoja markę bank zwraca poniesione koszty).
W Twoim przypadku istnieje inne ograniczenie, o którym już wspominałem wcześniej, czyli niesłychanie skromna (a mówiąc wprost zerowa) dostępność wybranej przez Ciebie konfiguracji zespołu napędowego. Dominują diesle, diesle i jeszcze raz diesle, a benzynki zdarzają się rzadko jak czterolistna koniczyna.

I co Ty na to wszystko powiesz :-D :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6506
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C7 Avant benzyna

Postprzez Tomek7 » 2018-10-15, 09:55

Piotruś napisał(a):I co Ty na to wszystko powiesz :-D :?:


Uhhh... przede wszystkim dzięki za odzew i wyczerpującą odpowiedź, jest nad czym myśleć :-D
Celowałem bardziej w lekką używkę np. ok. 2-letnią, a postawić na dobre wyposażenie i wygląd. Fakt, że o benzynki może nie być łatwo. Nówka sztuka to już spore pieniądze ale też gwałtowny zjazd wartości zaraz po wyjeździe z salonu. Ale nie mówię "nie", gdyby negocjacje poszły naprawdę dobrze.
Mógłbyś mi dać kilka namiarów na takie aukcje wewn. (może być priv), zorientowałbym się co tam mają w ofercie.

No i jeszcze pytanie o użytkowanie takiego A6 TFSI , koszty przeglądów, serwisu - czy mocno dają po kieszeni w porównaniu z klasą średnią typu superb ? Jakie są ewentualne wady czy przypadłości tej wersji A6, z którymi trzeba się liczyć.
Ewentualnie jeszcze porównanie kosztów i eksploatacji A6 z "E" klasą i BMW 5 w wersjach benzynowych, czy są to porównywalne pieniądze ?

Pozdrawiam :)
Tomek7
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-10-11, 10:40
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2018


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości