Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez lukaskuki86 » 2015-01-24, 08:48

Panowie,
tudzież Panie, jeśli obecne.

Problematyka zawieszenia Allroad'a jest wszystkim znana, mnie również, niestety z autopsji. Więc może lepiej pozbyć sie pneumatycznego zawieszenia na rzecz sprężyn? Oznaczałoby koniec problemów z zastanawianiem sie czy to kompresor, czy to miech czy nieszczelność przewodów, a może wszystko naraz. Nasze samochody mają już trochę lat więc scenariusz najczęściej wygląda tak: nieszczelny miech-> wymieniamy miech, ale mamy załatwiony kompresor. Żeby wszystko trzymało się kupy to nigdzie powietrze nie może uciekać(spier..lać), wiec wymieniamy 4 x miech(przód 2 x 800zł, tył 2 x 700zł, limak)+kompresor 1300zł=3300zł. O ile kwestie utrzymania powietrza w układzie mamy ogarniętą to nadal nie mamy zrobionych amortyzatorów 800 zł za sztukę.

I przechodzimy do meritum. Z ekonomicznego punktu widzenia wymiana na zwykłe fedry wydaje się zasadna. A teraz niech mi ktoś podpowie, jakie będą tego skutki w prowadzeniu, jak dobrać części i w ogóle jak to zrobić, i czy to ma sens?
W tym momencie nadal jestem troszkę bardziej po stronie naprawienia luftfederung, co ori to ori, ale może wątek się rozwinie i ktoś zmieni moje zdanie.

Ps. drążąc temat napotkałem takie gotowe rozwiązanie:
http://allegro.pl/audi-allroad-a6-c5-ze ... 94101.html
warto?
lukaskuki86
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2013-12-13, 11:13
Lokalizacja: Tychy
Model: Allroad C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: £ukasz

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez Piotruś » 2015-01-24, 09:40

Łukaszu ... . Wzajemne przekonywanie się co lepsze (niekończący się serwis pneumatyki czy przejście na zawieszenie tradycyjne) moim zdaniem nie ma sensu.
Każdy ma własne priorytety, praktycznie każda sytuacja jest inna i inne są potrzeby oraz zamiary użytkowników na przyszłość. Dlatego co do sensowność (lub jej braku) moda na zwykłe sprężyny każdy powinien sam sobie odpowiedzieć indywidualnie.

Ja proponuję rozwinięcie tej dyskusji w aspekcie technicznym, czyli rozmowę o zakresie zmian i jej ewentualnych skutkach w codziennej eksploatacji, a także trwałości przyjętego rozwiązania (nic nie jest wieczne, zwykły zawias też nie) i innych rozwiązań alternatywnych.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez lukaskuki86 » 2015-01-24, 10:17

Masz rację Piotrek. W kwestii technicznej zastanawiam się jakie mamy możliwości. Bo rozumiem, że przekładka zawieszenia bez przeróbek zawieszenia z zwykłej wersji nie wchodzi w grę. W takim razie czego nam potrzeba żeby przypasowało? Jak już dowiemy się co to jest to możemy zrobić sobie allroada na sprężynach na poziomie symulując poziom 1 czyli bardziej na sportowo lub poziom 2 czyli komfortowo kwestia jakich sprężyn i amortyzatorów użyjemy, dobrze kombinuje? Pisząc pierwszego posta liczyłem też na to że może odezwie się ktoś kto powie: ja takie coś mam, robiłem, jeździ się tak. Bo zmiana geometrii i teoria swoją drogą, a praktyka pokazuje swoje co jest dobrym rozwiązaniem. Dla mnie allroad ma być głównie autem do dojeżdzania do pracy, nie potrzebuje jego wysokiego prześwitu. Przy zakupie wiedziałem że model ten ma znane problemy z silnikiem, że koszt naprawy skrzynii biegów jest wysoki i wszystko to świadomie przyjąłem na klatę, natomiast zawieszenie trochę mnie zaskoczyło. Więc w obecnej chwili rozważam rózne możliwości włącznie z zrobić i sprzedać, żeby kupić coś z normalnym zawieszeniem. W każdym bądź razie Piotrku nie daj się ciągnąć za język;) mów wszystko co wiesz:) i postaraj się jakoś doradzić w moim konkretnym przypadku.
lukaskuki86
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2013-12-13, 11:13
Lokalizacja: Tychy
Model: Allroad C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: £ukasz

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez Piotruś » 2015-01-27, 09:27

lukaskuki86 napisał(a):Masz rację Piotrek. W kwestii technicznej zastanawiam się jakie mamy możliwości. Bo rozumiem, że przekładka zawieszenia bez przeróbek zawieszenia z zwykłej wersji nie wchodzi w grę. W takim razie czego nam potrzeba żeby przypasowało? Jak już dowiemy się co to jest to możemy zrobić sobie allroada na sprężynach na poziomie symulując poziom 1 czyli bardziej na sportowo lub poziom 2 czyli komfortowo kwestia jakich sprężyn i amortyzatorów użyjemy, dobrze kombinuje?


Allroad C5, przeciwnie do C6, różni się od zwykłej wersji praktycznie "wszystkim".

Z przodu:
- inne są "zwieszenia" przodu (dolne wahacze, zwrotnice)
- inna jest rama pomocnicza (tzw. wózek) utrzymująca zespół napędowy i zawieszenia
- inne są elementy gumowo metalowe wwym. ramy na styku z karoserią (wyższe i mocniejsze

Z tyłu podstawowa różnica dotyczy tylnej ramy pomocniczej oraz elementów montażowych, podobnie jak z przodu.

Z powyższych powodów, moim osobistym zdaniem, zwykła przekładka (p&p) zawieszeń Allroada na zawieszenia ze zwykłego C5 kompletnie odpada.
Nawet gdyby przełożyć wszystko co się rusza zostaje problem ram pomocniczych i ich montażu do podwozia, co będzie wpływało na geometrię zawieszeń, a nawet rozstaw kół ... .

Stąd, chyba jedyną akceptowalną alternatywą dla pneumatyki będzie taki zestaw kolumn resorujących, jak ten z przywołanej aukcji, czyli zapewniający jednocześnie odpowiednią wysokość podwozia, a także parametry pracy ("sztywność" tłumienia) zbliżone do zawieszenia fabrycznego.
Naturalnie to tylko teoria, ponieważ ja nie posiadam żadnych osobistych doświadczeń z takim zestawem jak oferowany przez allegrowicza v-klasse.
Nie wiem czy jest wystarczająco trwały, odpowiedni jakościowo i wykonany z prawidłową precyzją. No i czy jest homolgowany w UE ... .

Wiem natomiast, że osoby, które zdecydowały się na zastosowanie podobnych zestawów amerykańskiej firmy Arnott, mówiąc oględnie, jakością i precyzją wykonania nadzwyczajnie zachwycone nie były.

lukaskuki86 napisał(a):Pisząc pierwszego posta liczyłem też na to że może odezwie się ktoś kto powie: ja takie coś mam, robiłem, jeździ się tak. Bo zmiana geometrii i teoria swoją drogą, a praktyka pokazuje swoje co jest dobrym rozwiązaniem.

Sam jestem ciekawy czy ktoś kiedyś się odezwie i odpowie na Twoje (słuszne) wątpliwości ... .

lukaskuki86 napisał(a):Dla mnie allroad ma być głównie autem do dojeżdzania do pracy, nie potrzebuje jego wysokiego prześwitu. Przy zakupie wiedziałem że model ten ma znane problemy z silnikiem, że koszt naprawy skrzynii biegów jest wysoki i wszystko to świadomie przyjąłem na klatę, natomiast zawieszenie trochę mnie zaskoczyło.

Po prostu nie doczytałeś (w porę) ... .

lukaskuki86 napisał(a):Więc w obecnej chwili rozważam rózne możliwości włącznie z zrobić i sprzedać, żeby kupić coś z normalnym zawieszeniem.

Prawdopodobnie jest to najlepsze (ekonomicznie) rozwiązanie ale ja bym je uzależnił od faktycznego stanu auta. Wiesz, jeżeli autko jest super utrzymane (a mamy kilka takich Rolad na forum, że tylko palce lizać), to moim osobistym zdaniem ich wartość w końcu zacznie narastać i dlatego raczej chyba (?) nie warto "psuć ich" zwykłymi kolumnami resorującymi. Naturalnie jeszcze długo nie będzie to wartość kolekcjonerska ale dobrych egzemplarzy ubywa, a Allroady C5 aż tak powszechnym zjawiskiem nie są i kiedyś to musi w końcu zaprocentować.

Jeżeli jednak mówimy o zwykłym samochodzie, doinwestowanym i prawidłowo utrzymanym ale po niejednej przygodzie blacharskiej i przykładowo z licznymi ogniskami korozji - to przeróbka na "zwykłe" zawieszenia może tylko ulżyć aktualnemu userowi w podtrzymaniu prawidłowej kondycji technicznej auta na kilka najbliższych lat. Dlatego właśnie w poprzednim poście zwróciłem uwagę, że decyzje tego typu zależą od wielu mocno "zindywidualizowanych" czynników.

lukaskuki86 napisał(a):W każdym bądź razie Piotrku nie daj się ciągnąć za język;) mów wszystko co wiesz:) i postaraj się jakoś doradzić w moim konkretnym przypadku.

Napisałem co wiedziałem :-D ... . Gdyby Twoje autko należało do mnie ;-) , decyzje podejmowałbym w ścisłej relacji z bieżącym stanem technicznym pozostałych podzespołów ale też ogólnej kondycji nadwozia i wnętrza samochodu. Po prostu "kalkulowałbym" i spekulował co będzie dla mnie najlepsze w perspektywie całego planowanego okresu eksploatacji. Jeśli wiesz, że chcesz pojeździć co najmniej kilka lat ale regulowane zawieszenie nie jest Twoim marzeniem i nie bardzo chce Ci się pieprzyć - a to z miechami, a to z pompą, a to jeszcze z innym zespołem zaworów - to może warto "zainwestować" w omawiany komplet, a jeśli za kilka lat postanowisz sprzedać - po prostu przekażesz nabywcy auto z pneumatyką, ale ładnie spakowaną do czystych kartoników :-D :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez mandi » 2016-05-08, 10:50

Odświeżę temat.Zdecydowałeś się na te sprężyny z allegro? Jeśli tak to napisz czy było warto. ;-)
pozdrawiam
mandi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2015-08-23, 11:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez Michal750 » 2018-07-07, 12:20

A kto wie co zrobić z elektroniką po konwersji zawieszenia na sprężyny?
Ta elektronika wciąż będzie widziała zawieszenie i będzie chciała pracować.
(kompresor, tryb autostradowy etc...)

Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: Allroad wymiana na zwykłe zawieszenie.

Postprzez Piotruś » 2018-07-21, 20:00

Michal750 napisał(a):A kto wie co zrobić z elektroniką po konwersji zawieszenia na sprężyny?
Ta elektronika wciąż będzie widziała zawieszenie i będzie chciała pracować.
(kompresor, tryb autostradowy etc...)


Nie potrafię się odnieść "na sucho" czy poniższa instrukcja wystarczy.
Ze sto lat nie miałem już kontaktu z tym modelem (Roladą C5 znaczy się):

Ale proszę:

To recode the Audi Allroad ECU proceed as follows.

Tools Needed - Ross Tech Diagnostic Software
1. Plug Ross Tech PC into Audi Allroad OBD com-port.
2. Cycle the ignition key to the accessory position.
3. Access Ross Tech software from PC desktop.
4. (Select control module).
5. (01-Engine) control module (Allow several seconds to pass and allow the Ross Tech to communicate with the engine control module).
6. (07-Coding) engine recode module
7. (Software Coding) change the last digit from 5 to 2 and save the software coding by clicking (DO IT!) (Allow several seconds to pass and allow the Ross Tech to communicate with the engine control module).
8. Cycle the ignition key to the off position.
9. If necessary remove all stored codes from control modules. Cycle the ignition key to the accessory position, re-access the vehicles control modules and remove all stored codes from the control modules. Cycle the ignition key to the off position when done.
10. Unplug OBD com-port from vehicle.
11. After all stored codes have been removed from the control modules start the vehicle to confirm there is no check engine light and leveling light.
Metronet is offline Reply With Quote


Jeśli komuś zadziała niech się podzieli efektami dla potomnych.

Źródło: https://www.audiworld.com/forums/audi-a ... n-2886346/

Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości