Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-05-31, 21:17

Witam,

Mam problem z moim audi po swapie tipa na manual, auto nie ma mocy, ciężko odpala i klekocze jak traktor i strasznie dymi. Po odpięciu czujnika położenia wału pracuje lepiej ale wchodzi w tryb awaryjny. Z tego co już zrobiłem to : podmiana czujnika położenia wału + ten dystans - bez zmian, pompa wtryskowa po regeneracji, bez zmian, sterownik silnika przekodowany na manual - bez zmian. Sterownik silnika wywala błąd :

Control Module Part Number: 8E0 907 401 J
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG 0005
Software Coding: 01005
Work Shop Code: WSC 19629
VCID: 2C2B87B3CF13
Additional Info: 00005 C150_1.V79KD0115
Additional Info: 00005 C150_1.V79KD0115
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

Już mi się kończą pomysły, co jeszcze mógłbym sprawdzić ?
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez Piotruś » 2017-05-31, 21:28

Postaraj się o PORZĄDNIE ZROBIONE logi, to BYĆ MOZE uda nam się coś sensownego podpowiedzieć.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-05-31, 21:31

Piotruś napisał(a):Postaraj się o PORZĄDNIE ZROBIONE logi, to BYĆ MOZE uda nam się coś sensownego podpowiedzieć.


których grup ? dynamiczne i statyczne ?
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez zibi06 » 2017-05-31, 22:29

tiesto851 napisał(a):których grup ?

Zacznij od statycznych i tzw BS-ów.
Info znajdziesz :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-06-01, 08:59

Ok dziękuje chłopaki za zainteresowanie :) dzisiaj postaram się wieczorkiem podrzucić te logi.

Załączam logi

Statyczne

bloki 000, 001, 003 http://vaglog.com/log-000_001_003_41W4x.html

bloki 004, 007, 011 http://vaglog.com/log-004_007_011_z98So.html

bloki 013, 014, 018 http://vaglog.com/log-013_014_018_1w093l.html

Statyczne BS

blok 000 http://vaglog.com/log-000_Z56I0Ge.html

blok 003 http://vaglog.com/log-003_Yt981.html

blok 004 http://vaglog.com/log-004_v10J09.html

blok 011 http://vaglog.com/log-011_TbszFY.html

przepraszam że tak długo czekaliście ale nie mogłem dziada odpalić :(

Interesuje mnie tylko czemu w nazwie obok strzałki jest AKE ?
Załączniki
Bez tytułu.jpg
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez Pietrek55 » 2017-06-05, 00:06

Błąd 550 sugeruje uszkodzenie pompy (a skoro chodziła przed swapem, to odpada) lub właśnie czujnik położenia wału. Zakładam, że czujnik masz odpowiedni, tak samo jak dystans - na etka.cc znajdziesz dokładne oznaczenia.
Rozwiązanie jest proste i niektórym znane (w tym mnie, bo przechodziłem przez to samo).
Po zmianie z tiptronika na manual trzeba zamienić plus z minusem w kostce czujnika położenia wału.
W automacie na wieńcu są wypusty, za to w manualu w kole zamachowym są otwory - stąd ta zamiana.
Kostka znajduje się przy ścianie grodziowej (z tego co pamiętam jest szara, ale bez problemu sobie sprawdzisz czy kabel prowadzi dokąd trzeba) i ma 3 piny.
Załączam zrzut ze schematu elektrycznego z opisanymi kolorami.
Obrazek
Pozdro
Pietrek55
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-08-20, 11:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Piotrek

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez Piotruś » 2017-06-05, 05:03

tiesto851 napisał(a):Załączam logi

EGR nie żyje ale to na pewno nie jest podstawowa przyczyna problemu z niestabilną pracą silnika.
Oczywiście warto, a nawet trzeba zrobić z tym porządek ale niekoniecznie już teraz.

Aktualnie największym priorytetem jest ustabilizowanie straszliwie chybotliwych obrotów biegu jałowego, co bez wątpienia ma zasadniczy wpływ na pływające korekcje, a przede wszystkim błądzącą dawkę paliwa (widoczną przykładowo w przedostatniej kolumnie loga 001).

Myślę, że NA WAGĘ ZŁOTA jest tutaj informacja od Kolegi Pietrek55 :
Pietrek55 napisał(a):Po zmianie z tiptronika na manual trzeba zamienić plus z minusem w kostce czujnika położenia wału. W automacie na wieńcu są wypusty, za to w manualu w kole zamachowym są otwory - stąd ta zamiana.

i od tego należy bezwzględnie zacząć poszukiwania.

Po ustabilizowaniu obrotów (i w konsekwencji warunków pracy pompy wtryskowej) ponownie sprawdzisz kąt wtrysku (log 004 statyczny i w nastawach podstawowych) i dokonasz ewentualnej korekty ustawień. Ale najpierw koniecznie uporządkowanie kwestii czujnika i obrotów biegu jałowego, a dopiero potem kolejne kroki.

Pozwolę sobie na jedną małą uwagę do skrótu myślowego Pietrek55 , że :
Pietrek55 napisał(a):Błąd 550 sugeruje uszkodzenie pompy
.
Moim zdaniem niekoniecznie uszkodzenie ale na pewno nieprawidłowy zakres pracy, co może się zmienić już po "naprawie" czujnika położenia wału i ewentualnym doregulowaniu kąta.

tiesto851 napisał(a):Interesuje mnie tylko czemu w nazwie obok strzałki jest AKE ?

VCDS identyfikuje numer sterownika ECU i na tej podstawie podkłada pliki etykiet. Nic nie szkodzi, ze Twoje BAU zidentyfikował sobie jak AKE, bo wszystkie wartości diagnostyczne i adaptacyjne są takie same.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-06-05, 06:55

Dziękuje chłopaki, o tym czujniku wiedziałem już w piątek i zamieniłem miejscami kabelki, teraz audi odpala prawie normalnie a co najważniejsze pracuje równo i nie stuka nic w silniku. Przejechałem się nim ale dalej nie ma mocy i kopci strasznie, muszę zrobić nowe logi i na pewno ustawić kąt wtrysku bo według tych co zamieściłem jest mocno wyprzedzony ? chyba że źle to odczytuje ;p Błędy zniknęły dało się je skasować ale powróciły z powrotem po jakimś czasie pracy silnika, w grupie 004 w BS nic się nie działo tak jak by kąt wtrysku się nie chciał przestawiać czy late czy nie i tak pisało 0.0
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-06-05, 21:28

Kąt wtrysku ustawiony najlepiej jak potrafiłem a robiłem to pierwszy raz w 2.5

logi poniżej

statyczne BS
grupa 004 http://vaglog.com/log-004_fDgwQ4J.html
grupa 003 http://vaglog.com/log-003_5t09W.html

statyczne
poprzednie i niżej obecne 000,001,003 http://vaglog.com/log-000_001_003_YykTJTi.html
http://vaglog.com/log-011_009_008_O0LMs1M.html

http://vaglog.com/log-013_014_008_O5ORH6.html

błąd 0550 pojawiał się dalej ale dopiero po jeździe testowej mimo to auto jeździ normalnie, podymił trochę ale po trasie przestał. Jedynie co to skończyła mi sie regulacja na kole od kąta wtrysku, sądzę że pompa jest przestawiona o co najmniej 1 ząbek
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez Piotruś » 2017-06-07, 07:34

Tiesto851, straszny bałagan zrobiłeś mieszając niepotrzebnie stare logi z nowymi.

Kąt wtrysku jest już taki, że w zasadzie nie wymaga dalszej regulacji a co najwyżej drobnego liftingu. Błąd 00550 nie powinien się już pojawiać.
Obroty z zakresu 742 wydają się już stabilne ale zwyczajowo w tym silniku powinny być z zakresu 766. To pomijalna różnica ale może sugerować, że ktoś mieszał wartościami adaptacyjnymi. Jeśli tak (?) - szkoda, bo fabryczne są najlepsze.

Jeżeli chcesz kolejnych konsultacji zrób porządny komplet wszystkich niezbędnych do kompleksowej oceny logów. I nie po kilka grup jednocześnie :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez tiesto851 » 2017-06-07, 11:09

Piotruś napisał(a):Tiesto851, straszny bałagan zrobiłeś mieszając niepotrzebnie stare logi z nowymi.

Kąt wtrysku jest już taki, że w zasadzie nie wymaga dalszej regulacji a co najwyżej drobnego liftingu. Błąd 00550 nie powinien się już pojawiać.
Obroty z zakresu 742 wydają się już stabilne ale zwyczajowo w tym silniku powinny być z zakresu 766. To pomijalna różnica ale może sugerować, że ktoś mieszał wartościami adaptacyjnymi. Jeśli tak (?) - szkoda, bo fabryczne są najlepsze.

Jeżeli chcesz kolejnych konsultacji zrób porządny komplet wszystkich niezbędnych do kompleksowej oceny logów. I nie po kilka grup jednocześnie :!:



Postaram się zrobić konkretne logi, najpierw muszę ogarnąć dyfer bo ma złe przełożenie, co do ustawień możliwe że ktoś tam łapy sadził, ja jeszcze tam nie lazłem :p ale sprawdzę to. Czy do rozrządu się dotykać ? chodzi o tą regulacje kąta wtrysku bo już dalej nie mogę obrócić kołem skończyła się regulacja, pewnie przestawiona jest pompa, poprzednio ustawiona byłą na maxa w prawo teraz na maxa w lewo
tiesto851
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-05-31, 21:07
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Adam

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez Piotruś » 2017-06-08, 05:13

Wykasuj błędy, zrób logi i ponownie odczytaj błędy. Wtedy podejmiesz (-my) decyzje czy aktualne nastawy kąta są akceptowalne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi A6 C5 2.5 TDI BAU problem po swapie na manual

Postprzez shoei » 2022-09-02, 09:13

Pietrek55 napisał(a):Rozwiązanie jest proste i niektórym znane (w tym mnie, bo przechodziłem przez to samo).
Po zmianie z tiptronika na manual trzeba zamienić plus z minusem w kostce czujnika położenia wału.
Pozdro


Walczyłem z tym samym problemem i dzięki opisowi udało się przywrócić samochód do używalności. Dzięki.
shoei
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-09-01, 15:51
Model: VW Golf
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1988
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości