Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez michal78 » 2014-12-26, 08:34

Witam wszystkich Forowiczow. tak jak w tytule mam taki problem z tylnym zawieszeniem jak mozna to nazwac problemem a wiec.
Rano wsiadam do samochodu odpalam jade do pracy jest wszystko ok zostawiam samochod na noc i na drugi dzien tyllne zawieszenie siedzi po odpaleni migaja dwie kontrolki pom. i zielona ale kompresor pompuje normalnie zawieszenie sie dzwignie i jest wszystko ok az do nastepnego razu moze na drugi dzien a moze dopiero za tydzien a niekiedy dzien po dniu. jesli ktos wie prosze o podpowiedz.Dziekuje
michal78
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-12-26, 08:21
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Michal

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2014-12-26, 10:14

Spekulując najbardziej podpadnięty wydaje się zespół zaworów pneumatycznych (czyli główna rozdzielnia powietrza), znajdujący się tuż obok kompresora.
Teoretycznie można też podejrzewać sterownik (mózg) pneumatyki.

A przechodząc do konkretów proponuję odczytać pamięć usterek, dokładnie zapisać błędy i wtedy zapraszam z powrotem na forum.
Wypadałoby też przejrzeć bloki wartości mierzonych ale to raczej tylko na żywo z doświadczonym mechanikiem.

Miejmy nadzieję, że pamięć usterek coś podpowie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez michal78 » 2014-12-26, 10:21

ok dzieki sprawdze czy sa jakies bledy tylko nie wiem czy bedzie lepiej VCDS czy snap-on jak cos to sie odezwe.Dziekuje za pomoc
michal78
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-12-26, 08:21
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Michal

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2014-12-26, 10:23

VCDS będzie jak najbardziej odpowiedni.
Snap-on nie jest mi znany, wiec nie wiem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez michal78 » 2014-12-26, 10:30

Moze cos wymysle sprobuje tym i tym zobaczymy co pokaze
michal78
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-12-26, 08:21
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Michal

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez michal78 » 2014-12-26, 13:18

Witam ponownie
Przeskanowalem samochod i tylko na zawieszeniu sa 3 bledy N336-N338-N337 Dampening Adjustment Valve
michal78
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-12-26, 08:21
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Michal

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2014-12-26, 13:33

Wstaw skan z pełnym opisem błędu z VAS lub VCDS.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez michal78 » 2014-12-26, 13:41

oj nie snap-on vcds nie mam teraz w domu
michal78
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-12-26, 08:21
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Michal

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2015-12-18, 10:33

Witam serdecznie Piotruś i bardzo proszę o pomoc. Posiadam Audi allroad z końca 2006 roku, 2,7 tdi. Zauważyłem ostatnio że w aucie opada tylne zawieszenie,po podłączeniu pod komp.wykazało mi tylko jeden błąd 008C reserviert krigshammer????? Co on oznacza i jakie są najbardziej prawdopodobne przyczyny takiego stanu rzeczy? Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2015-12-19, 09:53

Marcin27, jesteś pewny, że błąd siedzi w sterowniku zawieszenia :?:
Przyznam szczerze, że ja zawsze miałem problem z prawidłowym zrozumieniem "intencji" tego błędu ale też jestem niemal pewny, że :
- jest to wewnętrzny błąd sterownika związany z utratą transmisji danych lub konfliktem oprogramowania
- z dużym prawdopodobieństwem nie ma nic wspólnego z ewentualnym opadaniem tyłu

Sugerowałbym:
- ponownie wykonać skan WSZYSTKICH sterowników i zapisać WSZYSTKIE zapisane błędy z pełnym opisem i rozszerzeniami (przykładowo VCDS nadaje się do tej roli wyśmienicie)
- skasować znalezione błędy sprawdzając, czy wszystkie dały się usunąć
- pojeździć co najmniej kilkaset kilometrów i ponownie wykonać skan pamięci usterek WSZYSTKICH sterowników

Jednak WSZYSTKIE powyższe czynności mogą NIE zbliżyć Cię ani o krok w rozpoznaniu przyczyny opadającego tyłu. W tej sprawie potencjalnie podejrzane są :
- zespół zaworów pneumatycznych (znajduje się w pobliżu kompresora z przodu po prawej stronie auta)
- wadliwe/niewiarygodne sygnały od czujników ugięcia karoserii
- zwykła fizyczna nieszczelność układu pneumatycznego (wężyki, podłączenia do miechów, które w C6 praktycznie NIGDY nie ulegają awarii, a z tyłu to już całkiem nigdy)

Zawsze też można, a wręcz trzeba sprawdzić prawidłowość adaptacji wysokości poszczególnych kolumn resorujących.

Marcin27, zdaję sobie sprawę, że wszystko powyżej brzmi jak początek drogi przez mękę ale w ujęciu praktycznym wcale nie jest to takie straszne jak się może wydawać. Teraz zależy od Ciebie czy zamierzasz "bawić się" z tym osobiście, czy jednak wolałbyś komuś zlecić diagnostykę i ewentualna naprawę. Musisz wybrać sam ... .

Że tak zapytam - skąd mniej więcej (region) Waćpan klikasz ;-) :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2015-12-20, 20:39

Dziękuję Piotruś serdecznie za udzielenie odpowiedzi,zrobię tak jak napisałeś czyli przeskanuję jeszcze raz i jeżeli coś znajdę to zapiszę. Dodam tylko że to się pojawiło na lekkim mrozie około -3C i pierwsza włączyła się kontrolka żółta poziomująca i nie zniknęła podczas jazdy około 70 km. Dopiero na drugi dzień jak auto przebywało w garażu kontrolka wyłączyła się i od tamtego czasu auto co jakiś czas spocznie sobie dupcią na ziemię.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. Będę informował o postępach lub ich braku w poszukiwaniu przyczyn.
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez piter_eg » 2016-03-04, 21:33

Witam i przepraszam za ot

W sumie potrzebuje kontaktu z "piotrus'em".

Mam a6 c6 2006r 3.2fsi z pneumatycznym zawieszeniem.

I niestety tez mam problem z opadajacym tylem. Zero bledow - skanowane vcds'em. Objawy: pare dni "odpoczynku" i auto kleka tylem (jak cytryny). Odpale silnik,napompuje sie - swieci sie zielona kontrolka poziomowania - i jest ok. Podczas jazdy czy krotkiego stania (pare godzin) nic sie nie dzieje.Zostawie auto na dzien lub wiecej i lezy na felgach. Kladzie sie najpierw tylnym prawym kolem (strona wlewu paliwa) a potem calosc - tyl.

Czy jest gdzies w okolicy Elblaga szpec co to ogarnia?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-05, 09:51

piter_eg napisał(a):W sumie potrzebuje kontaktu z "piotrus'em".

piter_eg napisał(a):Czy jest gdzies w okolicy Elblaga szpec co to ogarnia?

Piter_eg, teoretyczne przemyślenia wskazałem dwa posty wyżej. Absolutnie nie uważam by były szczególnie odkrywcze, tylko wskazują kierunek w jakim należy prowadzić poszukiwania.
Myślę, że dla każdego średnio ogarniętego mechanika moje wypociny nie są przydatne ... no ale nawet gdyby nie to ponieważ dzieli nas co najmniej 600-700 km i tak nie bardzo wiem jak mógłbym Ci bardziej pomóc.
Tak naprawdę pneumatyka jest jednym z najprostszych układów w A6, tylko ceny części zamiennych zabijają ale do prawidłowej diagnozy nie potrzeba nadzwyczajnego filozofa ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-03-06, 23:51

Witam Panie Piotrze. Chciałbym powrócić do tematu (problem z opadającym tylnym zawieszeniem). Przeprowadziĺiśmy wraz z moim przyjacielem skanowanie i w zawieszeniu wyszły dwa błędy (pierwszy prawdopodobnie jest to czujnik przyspieszenia,ale pewny nie jestem?) Czy może on być odpowiedzialny za taki stan rzeczy? Co do drugiego to nie mam pojęcia? Podaję opis błedów. 00140-Front Right Body Acceleration Sensor ( G342 ) 012-Electrical Fault in Circuit-Intermittent. ORAZ 00446- Function Limitation due to Under-Voltage 000 - - - Intermittent. Zauważyłem też,że tak samo jak u przedmówcy wpierw opada prawe tylne zawieszenie a lewe tylko wyrównuje. Dodam że ramka błędu nie jest zamrożona. Po wykasowaniu błędu,dwa dni kontrolka żółta nie pojawiła się w ogóle i auto stało dobrze lecz dzisiaj zaświeciła się ponownie. Bardzo proszę o radę i z góry serdecznie dziękuję. Pozdrawim Marcin.
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-07, 16:52

marcin27 napisał(a):Witam Panie Piotrze.

Żeby być panem potrzebny jest wygląd i pieniądze, wiec zdecydowanie lepiej zostańmy przy Piotrze bez pana :-D ... .
Cześć :] .

marcin27 napisał(a):Przeprowadziĺiśmy wraz z moim przyjacielem skanowanie i w zawieszeniu wyszły dwa błędy (pierwszy prawdopodobnie jest to czujnik przyspieszenia,ale pewny nie jestem?) Czy może on być odpowiedzialny za taki stan rzeczy?

W istocie tak się ten czujnik nazywa.
Bywa awaryjny i istnieje procedura sprawdzająca (odkręca się go od podwozia i układając w różnych pozycjach sprawdza zmiany napięcia w blokach wartości mierzonych).
Oczywiście w swojej niewiedzy mogę tkwić w błędnym przekonaniu ale nie znajduję żadnego logicznego związku między hipotetyczna awarią G342 a opadającym tylnym miechem w pustym aucie pozostawionym na parkingu.

marcin27 napisał(a):Zauważyłem też,że tak samo jak u przedmówcy wpierw opada prawe tylne zawieszenie a lewe tylko wyrównuje.

Nic dziwnego. Nie jest to wiadomość w jakikolwiek sposób ułatwiająca postawienie celnej diagnozy.

marcin27 napisał(a): 00446- Function Limitation due to Under-Voltage 000 - - - Intermittent.

"Uwielbiam" ten błąd. Ciekawi mnie tylko czy oprócz autora ktokolwiek inny rozumie przesłanie jakie ze sobą niesie.
W kontekście omawianej usterki (opadającego tyłu), w moim odczuciu, też nie wnosi niczego ważnego.
Podejrzewam, że może wynikać ze spadków napięcia albo innych zakłóceń elektryki ale nic ponadto.

Reasumując ubolewam, że skan błędów sterownika IMO nie zbliżył nas nawet o mały kroczek do rozwiązania zagadki.
Myślę, że nadeszła pora na metodyczne, krok po kroku sprawdzenie całego "odcinka" pneumatyki sterującej tylnymi poduszkami od kompresora, poprzez zespół zaworów i wszystkie rurki włącznie z tylnymi miechami.
Ponieważ z doświadczenia wiem, że takie poszukiwania bywają nieskuteczne pomimo uszkodzenia polecałbym zdecydowanie wygodniejszą metodę eliminacji - przykładowo poprzez chwilową podmianę "lewej gałęzi" z prawą (na króćcach zespołu zaworów). Jest to zajęcie mozolne ale metoda eliminacji i tak wydaje się łatwiejsza ... .
Ewentualnie byłoby też korzystnie zdobyć na podmiankę inny, 100% pewny zespół zaworów. Jedna uwaga - nie polecam podkładania części z Audi A8, które często wyglądają identycznie ale na tym kończy się prawdopodobieństwo.

Czekam na dobre wieści :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości