AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotrek » 2017-11-11, 21:26

Witam wszystkich.
Otóż problem polega na tym iż auto pali moim zdaniem duzo dużo za dużo.
Dokładnie ten tydzień tj. pn-piątek dojeżdżam do pracy. W obie strony jak by nie patrzył i nie liczył zawsze wychodzi 60km. Nieco więcej wyszło wczoraj tj. + 17km dodatkowo. 5x60 + 17~320 powiedzmy. W nocy doszło około 55km dodatkowo mamy 375 łącznie, dzisiaj doszło 134 km mamy ~ 510k, Zbiornik w Avancie przy tankowaniu do pełna do odbicia któregoś z kolei łyknął około 63l. Od tankowania było dodatkowo jakieś 60km więc w efekcie liczmy 570km łacznie. Stan zbiornika na obecną chwilę zbliża się do przedziałki czerwonej 1/4 >< 1/2 . Nie ma szarpania, pali normalnie przynajmniej tak mi się wydaje, błedów w engine nie ma. Oleju nie bierze na bagnecie jest +/- na środku od wymiany zeszłorocznej filtrów i turbiny 5w40 Motula. Czy ktoś mi powie o co tu kurde chodzi. Wg fis po zalaniu 1200km do zrobienia. Może ze 100km zrobiłem i 970 już było. Chwilowe spalanie potrafi przy przyspieszeniu skoczyć do 31l. Skrzynia manual 6. Bardzo duzy problem jest żeby utrzymać spalanie na poziomie 6.5l. Lekka górka gaz etc i już do 8-10 skacze. Wg FIS średnie 6.8l. Proszę o radę. Tankuję w 90% na orlenie
Piotrek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-11-11, 20:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotruś » 2017-11-12, 07:01

Nie patrz na FISa. Oblicz spalanie na podstawie faktycznie zużytego paliwa z co najmniej dwóch - trzech kolejnych tankowań.
Jeżeli wynik będzie się zawierał pomiędzy 5,5 a 7,5l / 100km moim zdaniem należy go uznać za prawidłowy.
Oczywiście najpierw zadbaj o prawidłowe ciśnienie w ogumieniu i sprawne hamulce (żeby nie "blokowały") .
Jeżeli wszystko będzie OK, a prawdopodobnie będzie, to porównasz wyniki obliczone z tym co pokazuje FIS. W przypadku dużych rozbieżności można go lekko skalibrować.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotrek » 2017-11-12, 09:36

Prawidłowo w oponach mam 2,6 z przodu 2,4 z tyłu, hamulce działają bez zarzutu, nie ma problemów, abs sie włączał czasami ale była to wina sprężyny pękniętej czego nie ma od tygodnia po wymianie. Na dzień dzisiejszy jutro założę drugą sprężynę na ośkę i na zbieżność jechać. Szykuje mi się wymiana górnych wahaczy dodatkowo prawej strony
Piotrek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-11-11, 20:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez bendzji » 2017-11-12, 14:03

Też myślę że spalanie ok , to nie TDI na pompie żeby mega oszczędny był , do tego A6 już swoje waży
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotrek » 2017-11-12, 14:29

Czyli innymi słowy normalnym jest że ja 2 tygodni na pełnym baku nie przejeżdżę ? To jest trasa bez zbędnego zwalniania zwykle 4 wioski bez specjalnego zwalniania. Skąd w tym przypadku ludzie bajki mają że po 5-6 im pali tego nie rozumiem tym bardziej na dziadkowej jeździe.
Piotrek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-11-11, 20:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Turlogh » 2017-11-13, 14:09

Piotrek napisał(a):Czyli innymi słowy normalnym jest że ja 2 tygodni na pełnym baku nie przejeżdżę ?

Normalnym może być, że 2 dni na pełnym baku nie przejeździsz.
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotrek » 2017-11-13, 18:56

Rozumiem. Poproszę w takim razie o sposób prawidłowego zrobienia logów w engine.
Piotrek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-11-11, 20:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez zibi06 » 2017-11-14, 13:34

Piotrek napisał(a): Poproszę w takim razie o sposób prawidłowego zrobienia logów


:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Silniki R4 na pompowtryskach
-Logi statyczne
-BS-y
Silnik rozgrzany do temperatury roboczej, wyłączone odbiorniki prądu.
-Dynamiczne . Pamiętając o wciśniętym na max pedale gazu - podczas zapisu ( 100% widoczne w logu 010. Dodatkowo w logu 002 ale nie jest uwzględniony/konieczny)
Log zapisuje się w excelu jako plik .csv . Niestety od jakiegoś czasu nie działa strona na której można było przekonwertować plik i wrzucić na forum w postaci linku. Musisz go przekonwertować samemu z .csv na .xls, xlsx (w zależności od tego jakiego masz offica), zrobić skrina tabelki i wrzucić na forum
Piotrek napisał(a): To jest trasa bez zbędnego zwalniania zwykle 4 wioski bez specjalnego zwalniania.

Dużo m/innymi zależy od tego jak operujesz pedałem gazu, ukształtowania terenu/drogi i jakby nie patrzeć pory roku..
Jeżeli masz tempomat to spróbuj przejechać trasę na tempomacie (oczywiście w miarę potrzeby redukując biegi)
Jeździłem AVF-efem i miałem podobny "problem" (jak Twój).. Jedynka, dwójka są krótkie (i fis pokazywał duuuże spalanie) , lekko/delikatnie przyciśniesz gaz i fis pokazuje chwilowe spalanie większe o 2-3 ltr i więcej ;). Ja po prostu musiałem się nauczyć "operowania gazem". Przestałem wpatrywać się w w to co pokazuje na bieżąco fis ( jest to spalanie chwilowe).
Piotrek napisał(a): Skąd w tym przypadku ludzie bajki mają że po 5-6 im pali tego nie rozumiem

U mnie jest motor 1,9 tdi 115 Ps (A6 z "Biedronki" czyli Skoda S ;) ) i takie spalanie nie jest problemem. Raczej nie jest to jazda "dziadkowa". Prawie "dziadkowo" to np trasa np Półwysep helski - Trójmiasto (70-120 km/h) spalanie poniżej 5 l/100 (noc, lato)..
Piotrek napisał(a): tym bardziej na dziadkowej jeździe.

Taka jazda może okazać się "bolesna" (przynajmniej dla turbinki) :( a i spalanie wcale nie jest/ nie musi być mniejsze..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez Piotrek » 2017-11-14, 18:50

Poproszę o działający vag, wpisałem w temacie o diagnostyce. Mam W7 32 bit. VAG 311.2N działa ale nie łączy z wieloma sterownikami.
Piotrek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-11-11, 20:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Piotr

Re: AVF 1,9TDI 130KM- paliwożerny

Postprzez bendzji » 2017-11-16, 17:29

Może być też kwestia kabla , z reguły te na ftdi lepsze ( np. viakena ) nie mają problemu w polifcie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości