przez Piotruś » 2016-05-06, 06:51
00560 jeśli nie ma rozszerzenia wskazuje wyłącznie na problem z EGR ale rodzaj I PRZYCZYNĘ usterki trzeba ustalić "samemu".
Może wskazywać zarówno na uszkodzenie zaworka sterującego (N18) lub samego zawora EGR (przeważnie membranki).
Najlepiej podłączyć diagnozer w nastawach podstawowych i zobaczyć co się dzieje, chociaż najpewniej EGR po prostu będzie "martwy".
Sprawność zaworka N18 najwygodniej sprawdzić wakuometrem albo nawet własnym palcem sprawdzając czy przy uruchomionych nastawach podstawowych cyklicznie pojawia się podciśnienie w wężyku do EGRa.
Działanie zawora EGR zweryfikuje pompka podciśnieniowa (w razie braku koledzy używali dużej strzykawki) podłączona wężykiem wprost do membranki z równoczesną obserwacja wskazań statycznych (czyli na obrotach biegu jałowego w grupie 003.
No chyba, że jakiś debil i totalny ignorant techniczny trwale zaślepił drożność EGR'a "specjalną" blaszką, wtedy żaden z powyższych eksperymentów nie pomoże tylko trzeba "fizycznie" wydłubać to gówno umieszczane zazwyczaj na styku rurki EGR z rurą łączącą kolektory ssące.
Pozdrawiam. Piotr.
Złote myśli:
Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .