[AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

[AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Taek » 2018-11-25, 20:22

Taek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-11-30, 08:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia

Postprzez Piotruś » 2018-11-25, 23:25

Bez dynamicznych to my się tu wiele nie dowiemy. Jest watek diagnostyczny z dokładnym opisem jak i które logi należy wykonać. Wykorzystaj go jeśli oczekujesz pomocy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6506
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia

Postprzez Taek » 2018-11-26, 10:22

Taek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-11-30, 08:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Piotruś » 2018-11-26, 22:49

Klasyka.
Problemem EWIDENTNIE jest rozchwiane ciśnienie doładowania, a możliwe przyczyny mogą lokować się w :

- nieszczelnej instalacji podciśnienia sterującego gruszką turbiny a nawet EGR.
Osobiście wątpię, bo w nastawach podstawowych widać, że POZORNIE wszystko działa prawidłowo.

- uszkodzonym zaworku sterującym (popularny N75) ale patrz wyżej

- uszkodzona gruszka na turbo lub co obstawiam najbardziej fatalnie "naprawiony" mechanizm zmiennej geometrii turbo.
Myślę, ze bez wymiany turbiny na inną się nie obejdzie, skoro ta po regeneracji robi sceny. Czasem tak jest. W większości przypadków "na sucho" wszystko wydaje się dobrze ale w aucie nie ma szans na prawidłowe działanie.

Dla pewności sprawdź wężyki i zaworek ale przygotuj się na ponowną wymianę turbiny. Reklamacja tej którą masz PRAWDOPODOBNIE nie przyniesie oczekiwanych efektów. Wiem z własnego doświadczenia ale próbować oczywiście powinieneś.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6506
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Taek » 2018-11-27, 08:21

n75 już podmieniałem, przewody zmienione dla świętego spokoju. Mechanik jeszcze wymieniał wałek rozrządu, auto zaczęło dymić i palić jak smok ok 13l\100 to stanowczo za dużo jak na 1.9. Zostaje mi spr samego EGR ale wątpię żeby to był on,ponieważ przed regeneracja wszystko było ok. Po zalogowaniu w 03BS coś dziwnego się trafiło auto sie zdusiło i zgasło nwm jak to interpretować, na tym logu akurat go tylko dusiło.

http://vaglogi.pl/log-003_TPAtV3.html
Taek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-11-30, 08:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Piotruś » 2018-11-28, 00:59

n75 już podmieniałem, przewody zmienione dla świętego spokoju. Mechanik jeszcze wymieniał wałek rozrządu, auto zaczęło dymić i palić jak smok ok 13l100 to stanowczo za dużo jak na 1.9. Zostaje mi spr samego EGR ale wątpię żeby to był on,ponieważ przed regeneracja wszystko było ok.

O czysty EGR zawsze warto zadbać ale to nie on jest powodem Twoich problemów. Gdyby zawór się nie domykał nie byłoby irracjonalnych przyrostów ciśnienia w okolice 2970 mbar (log 011 dyn) .

Skoro zawór N75 i wężyki wyeliminowałeś podejrzana zostaje tylko turbina, co zresztą nie jest odosobnionym przypadkiem po nieudanej regeneracji.

Dziwnych działań mechanika nie sposób skomentować. Ta kwestię musisz rozwiązać we własnym zakresie.

Po zalogowaniu w 03BS coś dziwnego się trafiło auto sie zdusiło i zgasło nwm jak to interpretować, na tym logu akurat go tylko dusiło.


To tez się często zdarza. Wyraźnie widać, że w niektórych momentach drastycznie maleje masa zasysanego powietrza.
Wyczyść EGR. Wymiana turbiny wydaje się koniecznością ale też nie zapominaj, że gadamy na odległość wyłącznie na podstawie cyferek, więc cała odpowiedzialność za ewentualną pomyłkę spoczywa wyłącznie na Tobie. Tym bardziej wobec niezrozumiałych działań mechanika być może coś jeszcze jest na rzeczy.
Ja bym się jednak założył o wiele, że wymiana turbo i powrót do odpowiedniego wałka oraz prawidłowa regulacja synchronizacji rozrządu skutecznie rozwiążą problemy.

Nie zapomnij podzielić się wynikami podjętych prac.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6506
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Taek » 2018-11-29, 18:57

Piotruś, auto odżyło po wymianie turba na używane, także twoje przypuszczenia się sprawdziły, i takim to sposobem masz u mnie dobra wódkę, szkoda tylko ze wcześniej nie napisałem tutaj jak auto stało 3msc u magika..... Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
Taek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-11-30, 08:19
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [AWX 1.9 130KM] Brak przyspieszenia -logi

Postprzez Piotruś » 2018-11-29, 19:33

Wódki zawsze możemy się napić (ja też chętnie postawię) ale konsultacje masz za free :-D :!:

Cieszę się, ze problem przeszedł do historii. Sam tego nie rozumiem ale zdarza się relatywnie często, że turbo zregenerowane niby w profi-zakładzie, w aucie nie działa. Na pewno zawsze kryje się za tym jakiś błąd ludzki jednak jestem "osobistym przykładem", że oddane do reklamacji turbiny na stanowisku naprawczym osiągają książkowo wzorcowe parametry i wracają jako ... reklamacja odrzucona.
Przez takie coś zakończyłem współpracę z jednym z najbardziej renomowanych (i jednocześnie najdroższych) w PL zakładów regenerujących sprężarki.
Ja na Śląsku, auto z klientem w Warszawie, firma w Jaworznie. Żadne argumenty nie zadziałały (nawet kilkuletnia współpraca), "nowa" turbina zakupiona bezpośrednio w Warszawie. Tylko niesmak pozostał ... .

Szerokości :-D :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6506
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość