Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem c6-stki wszyscy polecali 2.4v6 bo sa bez awaryjne, ale jednak nie to jakieś utrapienie, jak nie olej pije jakieś 1L na około 4tys/km. to teraz silnik odmawia posłuszeństwa, zdarzyło się kilka razy ze podczas jazdy przy nie dużej prędkości podczas dawania gazu telepie silnikiem, (ale delikatnie czuć przyspieszenie) zapala się che-ck engine, po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu jest ok, sprawdzałem czy coś zmieni po przełączeniu się na Benz ale bez zmian. (gaz zamontowany u mnie to LPI Vialle V generacji.
Podłączyłem kompa i tam takie coś wyszło na 4 cylindrze wypadanie zapł. reszta lag niżej:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 006 - Misfire Detected - Intermittent
002129 - Park/Neutral Switch Input Circuit
P0851 - 006 - Short to Ground - Intermittent
Wymieniłem więc na nowe świece zapłonowe NGK noo i jednak to samo zamieniałem nawet jeszcze raz miejscami cewki i bez zmian, zamieniłem również wtryski od Pb miejscami i bez zmian.
000774 - Cylinder 6
P0306 - 009 - Misfire Detected
000771 - Cylinder 3
P0303 - 009 - Misfire Detected
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 006 - - Intermittent
002129 - Park/Neutral Switch Input Circuit
P0851 - 006 - Short to Ground - Intermittent
dodatkowo jeszcze lambda sie odezwała o bogatej mieszance
004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich
004409 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Pozamieniałem miejscami cewki ale bez zmian jedynie co po podpieciu kabla na blokach pomiarowych 15 i 16 wypadanie zaplonu na 3 i 6 cylindrze sporadycznie na innych.
Grupa 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
0 Misfire Counter Cylinder 4
0 Misfire Counter Cylinder 5
14 Misfire Counter Cylinder 6
aktywna Misfire Recognition
Grupa 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
0 Misfire Counter Cylinder 1
0 Misfire Counter Cylinder 2
28 Misfire Counter Cylinder 3
aktywna Misfire Recognition
Grupa 009: Service Interval Extension
47.6 mm Oil Level
43.8 mm Oil Warning Threshold
14102 Fuel Consumption Signal
1 Fuel Consumption Equivalent
przeprowadziłem test katalizatorów niby jest ok:
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
12:59:47 Group 034: Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)
703 /min Engine Speed (G28)
808.0°C Catalytic Converter Bank 1 Temp.
0.0000 Dynamic Factor Bank 1 Sensor 1
B1-S1 OK Result Lambda Aging
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
13:01:32 Group 036: Lambda Control (Sensor Readiness - After Catalyst)
0.190 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
B1-S2 OK Result Lambda Availability
0.073 V Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
B2-S2 OK Result Lambda Availability
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
13:05:47 Group 037: Lambda Control (Delta Lambda Bank 1)
23.8 % Engine Load
0.063 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
0.0 % Delta Lambda Bank 1 Sensor 2
System OK Result Delta Lambda B1
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
13:18:12 Group 046: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 1)
725 /min Engine Speed (G28)
656.0°C Catalytic Converter Bank 1 Temp.
0.2813 Catalytic Conversion Bank 1
Cat B1 OK Cat. Conversion Test Bank 1
Dodam jeszcze ze na Lpg strasznie chodzi na wolnych obrotach jak by nie palil na cylindry a na Pb jeszcze da sie jakos jechac.
Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki co i gdzie szukac