Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem A6C7

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez Piotruś » 2018-04-02, 08:11

Przemek86 napisał(a):Płyn wyrzuca tylko pod korkiem ,

Jesteś całkiem pewny, że spod korka :roll: :?:
A jakieś inne objawy towarzyszące zapowietrzeniu układu chłodzenia (np. słabe ogrzewanie).
Dużo tego płynu ubywa :?: W układzie chłodzenia panuje nadciśnienie i w co samemu mi trudno uwierzyć ale teoretycznie w korku mógł się zwiesić zaworek.
Byłaby to niesłychana rzadkość ale zanim zaczniesz zwalać głowice warto mieć pewność, że diagnoza jest prawidłowa, a kosztowna naprawa uzasadniona.
Przemek86 napisał(a): mechanik mówi że uszczelka , kwota około 5 tyś.... jest to stanowczo za dużo.

Jeżeli mechanik prawidłowo typuje usterkę to zważywszy koszt naprawy głowicy (lub wymiany na inną), nowe uszczelki, śruby i ogrom roboty do wykonania oszacowanie kosztów wcale nie jest wzięte z sufitu (IMO).
Przemek86 napisał(a):Auto ma 230tyś nowy rozrząd jestem 2 właściciel, wcześniej mój wujek auto chuchane i pod pierzyną trzymane ale jeździło trasy Gdańsk kraków, wszystko było robione w aso.

No właśnie. Nawet najlepszym fachowcom mogło się zdarzyć, że podczas wymiany "rozrządu" coś poskładali nie tak jak trzeba. Zakres prac jest ogromny i naprawdę łatwo o pomyłkę. No ale podstawowe pytanie brzmi dlaczego rozrząd w ogóle był zmieniany, bo być może tutaj tkwi klucz do zagadki ... .
Przemek86 napisał(a):Az kilka dni temu stwierdziłem sprawdź ile jedzie... 248km/h i wszystko było ok zero jakiegoś dymy komunikatów, zwalniam do 140km/h wtedy i tak chwilkę jadę wyskakuje komunikat że temp. płynu za wysoka proszę studzić auto na postoju z włączonym silnikiem , mogłem jechać tylko 90. ok tak zrobiłem ale widze dym spod maski wywaliło płyn pod zbiorniczkiem parowało od nagrzanych blach, dolałem wody z 1,5 l nic innego nie miąłem pod ręką. Ruszam wszytko ok moc jest przyspiesza zero komunikatów, ale po około 40km zatrzymuje auto i musiałem znowu dolać 1l by było na minimum po powrocie do domu auto stało pod nim plama ale tylko pod miejscem zbiorniczka około szklanki .

Jak już wyżej wspomniałem warto jeszcze raz wszystko szczegółowo pooglądać, a sam korek podmienić na inny. No i rozpatrzyć sprawę w kontekście niedawnej jak rozumiem wymiany "rozrządu".
Jeżeli jednak ta weryfikacja niczego nie wyjaśni to niestety ale trzeba będzie pogodzić się z myślą, że mechanik ma rację i naprawa głowic(-y) jest niezbędna.
Przemek86 napisał(a):Mechanik ma jeszcze sprawdzić egr ze to może podnosić ciśnienie i wywalać zaworem. Czy to już czarna dupa i tylko uszczelka...?

Przed wystąpieniem problemu ubywało płynu :?:

Tak. Rzeczywiście zdarzają się (i to wcale nierzadko) nieszczelności chłodnicy spalin, a część płynu może sukcesywnie spływać do układu ssącego.
Ale moim zdaniem jazda nawet pod największym obciążeniem i z maksymalnymi obrotami silnika nie ma żadnych szans wytworzyć takiego ciśnienia spalin, które zdołałoby przebić ciśnienie panujące w układzie chłodzenia.
Uważam, ze jedyna możliwość by spaliny przedostały się pod ciśnieniem wystarczającym do wylewania płynu korkiem jest właśnie głowica silnika (lub jej uszczelka), ale nie przez chłodnicę spalin przy EGR.

Co oczywiste przed podjęciem naprawy BEZWZGLĘDNIE należy sprawdzić obecność gazów spalinowych w układzie chłodzenia (bardzo prosty test, codzienność dla każdego mechanika).

Reasumując, moim zdaniem :
- teoretycznie istnieje zagrożenie uszkodzonej głowicy (i/lub jej uszczelki) ale nie należy podejmować naprawy zbyt pochopnie
- bezwzględnie zalecałbym dokładną ocenę zbiorniczka wyrównawczego, jego przyłączy oraz korka
- przed rozpoczęciem naprawy bezwzględnie należy ustalić obecność spalin w układzie chłodzenia. Jeżeli test wykryje spaliny wtedy warto (na próbę) wyeliminować z obiegu chłodnicę EGR (poprzez zmostkowanie rurek) i wtedy ponowić test, który potwierdzi lub wykluczy uszkodzenie głowic(-y).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3961
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez Przemek86 » 2018-04-08, 20:24

Witam

Dziękuję Bardzo że odpisałeś, jutro ostatnie sprawdziany auto nadal u mechanika ale pojadę do innego jeszcze w celu sprawdzenia tej sprawy.

Rozumiem że sam jesteś mechanikiem , z jakiego miasta Pochodzisz ?
Przemek86
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-03-31, 14:10
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2012
Imię: Przemek

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez Piotruś » 2018-04-10, 08:39

Przemek86 napisał(a):Dziękuję Bardzo że odpisałeś,

Drobiazg ;-)
Przemek86 napisał(a):jutro ostatnie sprawdziany auto nadal u mechanika ale pojadę do innego jeszcze w celu sprawdzenia tej sprawy.

Będzie miło jeśli nie zapomnisz zdać relację.
Przemek86 napisał(a):Rozumiem że sam jesteś mechanikiem

A to już nie mnie oceniać. Ale spoko, zazwyczaj wiem co mówię/piszę :-P
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3961
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez ahwnuk » 2019-05-21, 08:25

ciekawy jestem jak zakończyła się ta sprawa
ahwnuk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-05-21, 08:04
Model: Q7
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI CASA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2012
Imię: Marcin

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez Bartase30 » 2019-11-10, 13:47

Witam, mam identyczny przypadek w swojej audi. Ten sam silnik i objawy. Udało ci się usunąć usterkę ? Byłbym bardzo wdzięczny za jakaś podpowiedz. Pozdrawiam, Bartek.
Bartase30
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-11-10, 13:38
Model: A6 C7
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2016
Imię: Bartek

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez Kamil1980 » 2019-11-28, 20:06

Witam Panowie, mam podobny problem w swoim audi a6c7 (3.0 TDI , 245KM, 2013r.). Podczas jazdy ubywa płynu chłodniczego i po jakimś czasie zanika ogrzewanie. Dodam, że zbiorniczek i korek wymienione na nowe. Sprawdzany test uszczelki pod głowicą i wszystko jest ok, a problem nadal pozostaje. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź jeśli komuś udało się rozwiązać ten problem. Pozdrawiam, Kamil.
Kamil1980
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-11-28, 19:56
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2013
Imię: Kamil

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez mTimos » 2020-10-09, 05:33

Witajcie,

Moi drodzy, tak czytam i czytam i jestem zdumiony, że nie jestem sam :D

Otóż, jeśli mógłbym się kogoś poradzić.... byłoby miło.

Motor 3.0 bitdi 313km. rok 2013. A6C7

Problem zaczął się półtorej roku temu (tak, trochę z tym jeżdzę)

Problem miałem podobny jak kolega wyżej - niekoniecznie sprawdzałem ile idzie, ale wracałem dość szybko do domu 220-240 km/h i po około 100km zagotował się płyn. Komunikat, żeby zjechać i nie gasić silnika. Wyleciał bodajże cały płyn. Dolałem go 7 litrów, wróciłem do domu - i od tamtej pory, jak leciał tak leci.

Otóż. Robi się podciśnienie w układzie chłodzenia.
Diagnoza - węże twarde jak kamienie, płyn trzeba dolewać regularnie, ale co się dokładnie dzieje..

Jak jadę trasę (Łódź - warszawa) i nie przekraczam 140km/h - dojadę bez problemu i płyn dolewam dopiero w warszawie. Jeśli rozpędzę auto do prędkości 200km/h i zakręcę porządnie pod 5k obrotów to temperatura płynu eksloduje momentalnie do maksimum. Więc jazda jest możliwa ale trzeba starać się nie przekraczać 2000 obrotów (nie ukrywam, że jest to uciążliwe, bo nie po to kupiłem bitdi żeby jeździć jak passatem - bez urazy dla vw)

Podciśnienie w układzie chłodzenia i ubywający płyn to były bardzo długo jedyne problemy i WIDOCZNE objawy usterki.
Pół roku temu (czyli rok wraz z ubywającym płynem działało) przestało działać ogrzewanie w samochodzie. Działa jedynie jak się mocniej przyciśnie motor.

Z tematem byłem u blisko 10 "szpecuf" - 8 postawiło na uszczelkę, jeden na problem z turbinami, jeden na chłodniczkę egr bądź pompę wody.
Zaznaczę iż w temacie jestem kompletnie zielony, stąd prośba o poradę.

Auto ma przejechane 330tyś. Problem z ubywającym płynem pojawił się przy 260tyś, więc zrobiłem z tym już 70tyś km. - nauczyłem się z tym jeździć, ale zimy bez ciepła w kabinie nie zniese. Już i tak kawałek poprzedniej przejeździłem - istny hardkor.

W zeszłym tyg odebrałem auto z regeneracji turbin, zniknęły "czeki" ale problem pozostał.
Jedyny czek jaki był przy wycieku płynu to "błąd egr" ale co dokładnie tam było - nie mam pojęcia.

I teraz kilka faktów:
- nie dymi
- mocy ma ile miało
- jak się jeździ po mieście do 2k obrotów to dolewam litr na 3-4 dni (ok.350km) , jak przycisnę to płynu nie ma po 20km
- nie ma co2 w zbiorniczku
- świece ok
- wyrzucało płyn korkiem i wężem pod zbiorniczkiem (łączenie ze zbiorniczkiem) - wymieniłem wąż, oringi, zbiorniczek i korek (wszystko AUDI - bez zmian
- oddałem auto do szpeca, który uszczelnił wycieki, powymieniał połowę uszczelek w silniku gdzie widział wycieki, miało być dobrze, nic nie pomogło.

I tak jeżdzę sobie tym autkiem, nie chce odstawiać na uszczelkę, bo uważam, że jeśli zrobiłem z tą usterką ponad 70tyś km, to mało realne jest to, aby to była uszczelka, natomiast to tylko IMO, mechanikiem nie jestem.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam <luzik>
mTimos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-10-09, 05:11
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez marekpili » 2020-10-09, 12:39

Obstawiam uszczelkę, sprawdź poziom spalin w płynie.
Był już ten temat na forum.
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 2015-05-13, 21:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Ciśnienie w układzie chłodzenia i kłopoty z ogrzewaniem

Postprzez mTimos » 2020-10-12, 05:26

Nie ma spalin w układzie chlodzenia
mTimos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-10-09, 05:11
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CGQB 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2013
Imię: Marek

Poprzednia strona

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości