Dospawywanie ćwiartki

Dospawywanie ćwiartki

Postprzez Play » 2016-08-29, 22:03

Witajcie, otóż zamierzam zlecić dospawanie ćwiartki, kolega powiedział mi że jest możliwość i w dość niedużej cenie można kupić ową ćwiartkę. Przechodząc do sedna, moja tylna prawa strona była klepana, okropnie wygląda, duża luka między klapą a lampą i szpachla pęka pod zderzakiem, zamierzam dospawać i mam kilka pytań.


1. Czy mam się czego objawiać po wspawaniu takiej ćwiartki że na drodze odpadnie czy coś ? nie zamierzam tego zlecić jakiemuś gamoniowi. Zamierzam bardzo dokładnie skontrolować auto przed odbiorem, zapłatą.
2. Czy drogo sobie blacharze czy fachowcy w tych dziedzinach sobie cenią taką robociznę ?
3. Po wspawaniu ćwiartki da się zauważyć że było coś kombinowane ? Nie chodzi mi że auto na sprzedaż bo bym w cholere tą taczke kitu zostawił i sprzedał to, tylko auto dla mnie, pod siebie zrobie i chce aby to ładnie wszystko wyglądało.

Narazie to tyle, jeżeli coś mi się przypomni to dopiszę ;d

http://screenshot.sh/oe3zpWVszD9sM
http://screenshot.sh/n8eyL206laBtO
Avatar użytkownika
Play
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2015-11-26, 15:55
Lokalizacja: Radom
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Michał

Re: Dospawywanie ćwiartki

Postprzez Piotruś » 2016-08-30, 07:02

Każdy woli auto bezwypadkowe ale porządnie wspawana ćwiara przez mądrego blacharza absolutnie w niczym nie pomniejsza odporności nadwozia pod względem eksploatacyjnym i w razie wypadku. Mało tego - w niektórych przypadkach odpowiednio wspawana ćwiartka może nawet wzmocnić budę (względem seryjnej).

Na niską cenę w dobrej blacharni nie licz. Ale na tym nie warto oszczędzać.

Porządnie wspawana i prawidłowo pomalowana ćwiara praktycznie niczym nie odróżnia się względem egzemplarza seryjnego.
Dobry fachman będzie potrzebował bardzo dużo czasu by znaleźć miejsca świadczące o naprawie ale na pewno nie będą to powierzchnie zewnętrzne, tlko różne zakamarki, sposób nałożenia mastyków i tak dalej ... .

Gdybym miał dupkować z ponowną naprawą kiepsko klepanego elementu też na pewno poszedłbym w wymianę ćwiary. Bez obaw o jakiekolwiek konsekwencje techniczne czy estetyczne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Dospawywanie ćwiartki

Postprzez Play » 2016-08-30, 13:12

No i to są konkrety, dzięki wielkie :)

Jeszcze sprawa tego że ćwiartkę zamierzam zakupić pod kolor, na pewno jakaś tam będzie różnica odcieni ale myślicie że polerka wystarczy ?
Avatar użytkownika
Play
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2015-11-26, 15:55
Lokalizacja: Radom
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Michał

Re: Dospawywanie ćwiartki

Postprzez Mefiu » 2016-09-02, 22:38

I tak będzie trzeba pomalować w miejscu łączenia, a żeby nie było widać to cały element (do konkretnego miejsca oczywiście, żeby nie malować całego auta xD) malujesz bezbarwnym.

Przy zakupie ćwiartki absolutnie nie pytaj o stan lakieru, bo cena poszybuje w górę .
Avatar użytkownika
Mefiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 393
Dołączył(a): 2015-11-13, 07:18
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 00


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość