Długo się zabierałem za wstawienie tutaj tego tematu, ale po problemach z komputerem i ogarnięciu tematu przez mad max'a wreszcie się udało.
Wielu z Was boryka się z uszkodzoną regulacją fotela i staje przed dylematem:
Naprawić, dać do naprawy, jeździć tak dalej czy szukać całego fotela. Otóż naprawa jest bardzo prosta i jedyne czego potrzebujemy to śrubokręt płaski duży, śrubokręt płaski mały, opaska zaciskowa "trytyt" i złączka elektryczna.
Pierwszą czynnością jest wyjęcie gumowej uszczelki na której trzyma się skóra. Zaczynamy to robić "od dołu" delikatnie podważając śrubokrętem, tak żeby skóry nie poszarpać.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1933/f0ddda13c0a30dc5.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/2076/7f3bb8dc3e1cfa5e.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1868/ce2a4b982a25ea50.jpg)
![Obrazek](http://images34.fotosik.pl/693/910dbefa78325f8a.jpg)
Gdy mamy już uszczelkę wyciągniętą dookoła, kolejną czynnością musi być wyciągnięcie lampki oświetlającej nogi pasażera. Lampkę wyciąga się podważając ją małym śrubokrętem najpierw od prawej strony, a potem lewej. Trzeba odpiąć teraz dwie wsuwki z przewodami, żeby ich nie wyrwać bo może coś się połamać. Cała lampka jest plastykowa.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/2073/04a3d60778a6fdd4.jpg)
Teraz czeka nas najtrudniejsza część naprawy. Naciskamy kolanem plastykową część oparcia, jednocześnie dociskamy też od dołu obiema rękami ten plastyk i pociągamy MOCNO DO GÓRY. Pozwoli nam to na wysunięcie tego do góry i w konsekwencji na zwolnienie zatrzasko-klipsów znajdujących się na rusztowaniu fotela i wewnętrznej stronie plastyku oparcia. Poniżej zdjęcia klipsów.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/2073/f8751f6e95cb1e67.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/512/0ffcafa88e916200.jpg)
Po ściągnięciu tej osłony ukazuje nam się mechanizm zmieniający kształt oparcia. Przekręcany kluczyk i bawimy się regulacją, od razu widać że wypadł pancerz od linki (u mnie tak było) i niestety ułamał się też gruby drut utrzymujący całe to ustrojstwo i pozwalający na odginanie do tyłu przy wsiadaniu i wysiadaniu. Z pancerzem poradziłem sobie w sekundzie, wsadziłem go i przypiąłem trytytem.
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/697/70fd675acf9378a0.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1854/431610e94de98b70.jpg)
Gorzej było z drutem, dość długo myślałem jak to naprawić. Zeszły ze dwa piwa
![:mrgreen:](https://a6forum.pl/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1933/ca82c6762fdc81fc.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/2073/cc2d53527913d95e.jpg)
Jak widzicie naprawa jest prosta.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/1854/05184f0f4715e3ba.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/2076/f67ccd911ef96050.jpg)
Wszystko wygląda jak przed naprawą, nic się nie ułamało. Plastykową osłonę wsuwamy od góry cały czas naciskając na nią. Tutaj ważna rzecz, trzeba pamiętać o przełożeniu kabli do lampki i jej podłączeniu. Potem już tylko ręką wciskamy uszczelką i chwalimy się żonie jacy to jesteśmy męscy i sami sobie auto naprawiamy
![8-)](https://a6forum.pl/images/smilies/icon_cool.gif)
Życzę owocnych działań, nie zapominajcie o chłodnych napojach.