[A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

[A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez pawelk600 » 2013-06-08, 22:11

Witam wszystkich.

Zaczynamy od demontażu kierownicy. Zanim to zrobimy należy zdjąć KLEME UJEMNĄ AKUMULATORA. Ustawić kierownicę na wprost, zdemontować poduszkę powietrzną (klucz TORX 30 lub śrubokręt, zależnie od rodzaju kierownicy) rozłączamy przewody i odkładamy poduszkę obiciem do GÓRY. Dalej odkręcamy kierownicę(klucz SPLINE 12), zanim ściągniemy kierownicę warto zaznaczyć np. punktakiem dokładne położenie kierownicy względem kolumny. Po demontażu kierownicy należy zablokować pierścień ślizgowy zwijaka najlepiej taśmą izolacyjną.

Obrazek

Obrazek


Dalej przechodzimy do przedziału silnikowego. Pokrywa komputera ma jedną śrubę schowaną głęboko pod plastikowym podszybiem ja mam dużo zmyślnych narzędzi i odkręciłem ją, dla mniej wprawnych i wyposażonych: należy wymontować wycieraczki i plastikowe podszybie.

Obrazek

Gdy odłożymy komputer na bok w głębi zobaczymy kilka wtyczek łączących wiązkę silnika z wiązką deski rozdzielczej. Nas interesuje wewnętrzna skrajna BIAŁA 15-TO PINOWA WTYCZKA(zaznaczona na czerwono na rysunkach instalacji nr 20 i 45).

Obrazek

Umiejętnie rozłączamy ją i odkładamy na bok. Została nam druga część wtyczki we wsporniku wtyczek, musimy ją wyjąć w dół: najpierw wracamy pod deskę rozdzielczą i tam trzeba odkręcić kluczem oczkowym 8MM jedną śrubkę właśnie od wspornika wtyczek, jest ona zaraz obok tej białej wtyczki, dostęp całkiem dobry, to pozwoli na uniesienie wspornika lekko do góry. Wracamy pod maskę. Teraz trzeba użyć dwóch malutkich płaskich wkrętaków i odhaczyć zapadki trzymające kostkę we wsporniku (patrz rys) i lekko wypchnąć wtyczkę w dół, szybki powrót pod deskę, unieść wspornik do góry i wtyczka powinna dać się w miarę swobodnie wyciągnąć.

Obrazek

Jeśli mamy wiązkę tempomatu oryginalną to sprawa jest łatwiejsza, natomiast jeżeli kupiliśmy samoróbkę bądź sami ją zrobiliśmy, aby nie robić partyzantki w instalacji trzeba wcześniej zakupić odpowiednie konektory (piny do naszej BIAŁEJ wtyczki. Na zdjęciu widać jak to wygląda jest tam numer oryginału VW/AUDI, koszt takiego kabelka to 6.81 PLN, potrzebne są 2 kabelki czyli 4 piny

Obrazek

Najpierw trzeba przymierzyć jaka długość wiązki jest nam potrzebna (można dać trochę zapasu).Nasze gotowe piny łączymy z wiązką tempomatu, nie wliczając w to kabla z PINU 6 wiązki, jego zostawiamy dobre 20cm dłuższego i nie zarobionego, z tym że kabel pinu 4 i 7 łączymy najpierw razem tworząc jeden przewód na końcu wiązki. Po połączeniu warto całą wiązkę po długości owinąć TAŚMĄ IZOLACYJNĄ PŁÓCIENNĄ, w tedy wiązka wygląda jak oryginalna. Teraz trzeba ją przeciągnąć od przełączników do kostki , można ją zaczepić już istniejącymi opaskami będzie lepiej wyglądało. Należy również pamiętać że wiązka nie może być naprężona bo podczas regulacji kierownicy mogła by się zrywać!

Po zanurkowaniu pod deskę dobieramy się do wtyczki, należy tak ją rozbroić aby można było swobodnie wsunąć nasze konektorki od wiązki, potrzebne są zręczne palce jest tam kilka zaczepów i wtyczka powinna się rozłożyć na trzy części. Skrajne piny we wtyczce są oznaczone numerkami, więc bez problemu wiadomo będzie który pin nas interesuje, nie trzeba się również martwić ,że kabelki które już są we wtyczce wypadną po rozłożeniu wtyczki, są zabezpieczone zapadką konektorka. Teraz wkładamy kabelki w odpowiednie piny:

NUMER PINU MANETKI /KOLORY ORYGIN.WIĄZKI/ NUMER PINU WTYCZKI
2 NIEBIESKI 8
3 CZERWONO-ŻÓŁTY 9
4 z 7 CZARNO-BIAŁY 10
5 CZERWONO-SZARY 7

Obrazek
Wkładając każdy kabelek powinniśmy przynajmniej poczuć a nawet usłyszeć leciutki KLIK, wtedy wiemy że PIN jest zabezpieczony i nie wypadnie. Teraz można poskładać wtyczkę do kupy i umocować ją we wsporniku wtyczek i przykręcić śrubkę wspornika.

Został nam jeden kabelek z PINU 6 manetki (czerwono-biały oryg.) który przeciągamy szczeliną obok wtyczek w okolice komputera i tu nastąpi pierwsze cięcie izolacji w instalacji, podpinamy go do bezpiecznika kontroli silnika (patrz rys) zawsze 15A ale WAŻNE podpinamy go do CZERWONO-BIAŁEGO przewodu, nie trzeba całkiem przecinać kabla wystarczy rozciąć izolację i polutować.

Obrazek

Wpinamy drugą część białej wtyczki mocujemy komputer i w zasadzie można już przykręcać pokrywę.

Teraz tylko trzeba rozłączyć manetki i nową manetkę podpiąć do manetki wycieraczek, aby to zrobić trzeba odhaczyć jedną zapadkę w okolicy otworu na kolumnę kierowniczą i rozsunąć manetki GÓRA-DÓŁ.

Obrazek

Teraz trzeba wszystko poskładać w odwrotnej kolejności( na końcu KLEMA).

Następnie podpinamy VAG lub inny sprzęt diagnostyczny i w sterowniku silnika aktywujemy tempomat. Ja dysponuje KTS 200 BOSCHa więc tam mam taką funkcje, kto ma VAGa to łączy się z ENGINE-01 sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam login 11463 i Do It!, zamykamy Vaga i wyłączamy zapłon.

Teraz pozostaje test na drodze.

POWODZENIA

KONIEC!!!
pawelk600
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2013-06-08, 14:00
Lokalizacja: Rzeszów
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez miden » 2014-10-15, 18:03

Czy działa (montaż i kodowanie) dla każdego silnika tak samo? :)
miden
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2014-10-15, 18:02
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Michał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez bendzji » 2014-10-16, 07:07

Dla każdego diesla i benzyny z elektryczną przepustnicą ( Epc na zegarach po zapłonie )
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez fosfinkel » 2015-05-15, 10:36

A ja podbiję temat i zadam kluczowe pytanie. Jak instrukcja się ma do skrzyni automatycznej?
fosfinkel
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-05-15, 10:34
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Rafał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez bendzji » 2015-05-17, 18:19

Bez różnicy czy manual czy automat.


Dodam jeszcze że w benzynach trzeba pin 6 manetki ( zasilanie ) połączyć z grubym kabelkiem czarno-niebieskim ( nie ma tego kabelka czerwono-białego on jest tylko w dieslach )
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez Rek1n82 » 2015-06-10, 10:10

Odświeżam.
Jak jest w aucie z tempomatem ale po zmianie z multi na manual. Ponoć trzeba z czujnika położenia sprzęgła poprowadzić jeden z kabli do czujnika hamulca a drugi do ECU, tylko na który pin?
Rek1n82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-22, 09:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez bendzji » 2015-06-10, 10:22

A jaki silnik i rocznik?
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez Rek1n82 » 2015-06-10, 13:00

rok 2000 silnik AQD
Rek1n82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-22, 09:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez bendzji » 2015-06-11, 06:30

Czujnik sprzęgła to pin 39 sterownika , ale na 99% będzie on wyprowadzony do tej białej wtyczki co wpinasz tempomat - sprżegło jest na pinie 13 kolor czerowono-zielony. W to miejsce wpinasz kabelek z 2 pinu czujnika , a z pinu 1 kabelek idzie do pinu 4 czujnika hamulca ( kabelek biało-czerwony ) .
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez Rek1n82 » 2015-06-11, 08:26

Ok a możesz mi jeszcze powiedzieć czy czujnik sprzęgła może być taki z podciśnieniem?
Rek1n82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-22, 09:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez VeDo » 2015-11-03, 17:15

Już miałem porozbierane wszystko, kostka wyjęta, piny na wierzchu i poległem.
Wtyczka biala, niby 15 pinowa, ale ma tylko 11 kabelkow.
http://zapodaj.net/05e57f2cc8be9.jpg.html

Wyjęta ze skrajnego gniazda, tak jak w instrukcji
http://zapodaj.net/359b262dee2db.jpg.html

Druga część kostki, rozebrana
http://zapodaj.net/5e86c05846ec0.jpg.html
http://zapodaj.net/c670cd5fe3e24.jpg.html

i te piny które są opisane czyli 7,8,9,10 są puste, tak samo pusta w tych pinach jest wtyczka przy komputerze, wiec nie wiem co dalej, może źle coś zinterpretowałem

Silnik 2.5 TDI, AFB

Czekam na pomoc
VeDo
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-10-12, 11:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Paweł

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez nieldos » 2016-01-05, 21:46

Witam mam problem przy montazu tempomatu w mojej wiazce nie ma pinu numer 10 i nie mam gdzie podpiac tych dwoch zlaczonych kabli (czarno-bialych). Co teraz? Czy jest ktos w stanie mi pomoc? Z gory dziekuje Pozdrawiam
nieldos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-10-24, 13:51
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Daniel

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez psmusz » 2016-01-16, 14:53

Witam,
Posiadam Audi S6 C5 4,2 ANK 340KM i od jakiegoś czasu zastanawiam się właśnie nad założeniem do niego tempomatu, bo w poprzednim samochodzie go posiadałem i jest to bardzo wygodne. Moje pierwsze pytanie jest czy w ogóle jest taka techniczna możliwość założenia tempomatu według powyższej instrukcji? i drugie pytanie czy poza przewodami i manetką z tempomatem jest jeszcze coś potrzebne, gdyż znalazłem na allegro coś takiego jak sterownik tempomatu i pompa tempomatu, a w opisie nie znalazłem o tym żadnej wzmianki.

Pozdrawiam Paweł
psmusz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-07-11, 17:30
Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez dzidekw » 2016-01-16, 16:17

bendzji napisał(a):Bez różnicy czy manual czy automat.


Dodam jeszcze że w benzynach trzeba pin 6 manetki ( zasilanie ) połączyć z grubym kabelkiem czarno-niebieskim ( nie ma tego kabelka czerwono-białego on jest tylko w dieslach )


Witam wszystkich
Nie mogę znaleść tego czarno-niebieskiego kabelka. Czy on znajduje się w pomarańczowym wtyku 2 od białej
Avatar użytkownika
dzidekw
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-01-16, 16:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

Postprzez dzidekw » 2016-01-16, 16:22

psmusz napisał(a):gdyż znalazłem na allegro coś takiego jak sterownik tempomatu i pompa tempomatu, a w opisie nie znalazłem o tym żadnej wzmianki.

To chyba jest potrzebne jak gaz jest na lince. Czytałem chyba o tym na innym forum ale głowy sobie nie utne :>
Obrazek
Avatar użytkownika
dzidekw
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2016-01-16, 16:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AML 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości