Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?

Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?

Postprzez zibi06 » 2013-06-10, 17:44

Witam
Zbliża się czas wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Jakiego producenta możecie polecić ?
Interesuje mnie średnia półka cenowa.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Bartek_530xD » 2013-06-11, 07:37

Optymalnie było by kompletne ATE, choć ja powiem szczerze że zestaw tarcze zimmerman + klocki ferodo też są dobrą alternatywą:)
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez krzysztofput » 2013-06-11, 08:11

ja kupowałem z tąd byłem bardzo zadowolony Obrazek


“ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność u kierowcy ”
krzysztofput
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:27
Lokalizacja: Southend-on-Sea. UK
Model: VW Golf
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.6 FSI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Bogus³aw

Postprzez Bartek_530xD » 2013-06-11, 08:11

krzysztofput, co to za firma bo pierwszy raz mam do czynienia z nimi?
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez krzysztofput » 2013-06-11, 08:15

Bartek_530xD, tak ma w opisie
zestaw tarcze wiercone i nacinane serii GTR + klocki hamulcowe firmy Tomex.

Zestaw na przód, tarcze wentylowane. Klocki z czujnikiem zużycia
po wymianie na te tarcze i klocki ( tylko klocki zamówiłem u niego ATE ) bo kupowałem cały komplet przód i tył moja audiczka w końcu normalnie zaczęła hamować z prędkości ponad 150km/h


“ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność u kierowcy ”
krzysztofput
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:27
Lokalizacja: Southend-on-Sea. UK
Model: VW Golf
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.6 FSI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Bogus³aw

Postprzez zibi06 » 2013-06-12, 01:02

Bartek_530xD napisał(a):Optymalnie było by kompletne ATE, choć ja powiem szczerze że zestaw tarcze zimmerman + klocki ferodo też są dobrą alternatywą:)

Tak na szybko znalazłem tarcze przód
ATE 24.0125-0145.1 od 165 pln/ szt
ZIMMERMANN 600.3221.20 od 145 pln/szt
Czyli różnica powiedzmy do przyjęcia. Nie sprawdzałem w kwestii klocków

krzysztofput, z linku komplecik z klockami w cenie ok 380 pln, dobra alternatywa..
krzysztofput napisał(a):po wymianie na te tarcze i klocki ( tylko klocki zamówiłem u niego ATE )

Jakiś powód że inne klocki ?
W sumie szybko nie jeżdżę (bo za bardzo nie mam gdzie) hmmm... No to mam "gwoździa"
Czy przez to że są nacinane szybciej sie zużywają ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?

Postprzez Andi » 2013-06-12, 05:51

zibi06 napisał(a):Witam
Zbliża się czas wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Jakiego producenta możecie polecić ?
Interesuje mnie średnia półka cenowa.

Polecam tarcze i klocki TRW moze do sredniej polki nie naleza , ....ale po 80 tys km widze brak zuzycia tarcz , klocki minimalnie (z przodu gdzie sily hamowania sa wieksze)
Reasumujac tarcze starcza mi na bank do 200 tys km klocki do 120 tys km
Moim zdaniem jak wymienic: to raz a dobrze ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Bartek_530xD » 2013-06-12, 06:50

Andi napisał(a):Polecam tarcze i klocki TRW moze do sredniej polki nie naleza , ....ale po 80 tys km widze brak zuzycia tarcz , klocki minimalnie (z przodu gdzie sily hamowania sa wieksze)
Reasumujac tarcze starcza mi na bank do 200 tys km klocki do 120 tys km
Moim zdaniem jak wymienic: to raz a dobrze ;-)


Przy mojej jeździe nie ma szans na takie zużycia: Klocki ok 30-40 tyś, tarcze ok 100 tyś
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek

Postprzez Andi » 2013-06-13, 16:17

Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez zibi06 » 2013-06-15, 12:49

Andi napisał(a):Polecam wszystko ladnie opisane w artykulach

Andi, dzięki.Tylko że otwierają się główne strony (przynajmniej ja tak mam). Coś tam szukałem w zakładkach ale.... może jest to dla mnie zbyt trudne ;-)
No chyba że mam tam się przenieść "na jakiś czas" ;-)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Andi » 2013-06-15, 20:10

Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez zibi06 » 2013-06-15, 20:30

Andi napisał(a):mozna korzystac z ich wyszukiwarki , moze to co nieco wyjasni ;-)

No tak ;-) . Proste ale nie pomyślałem :oops:. Sorki i dzięki za wyjaśnienie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez citrin » 2013-06-17, 22:47

Klocki ATE po przebiegu 4 m-cy tzn ok. 4 tys km. Koszt klocków około 350pln na przód do tarcz 312mm.
Ja wiem że powiecie że były źle założone, że gdzieś trzymała strona jarzma , ale naprawdę nie! Gumki na jarzmie były dosmarowane, chodziło elegancko, a w ogóle przed wymianą miałem nie takie hamulce jakbym sobie życzył, po wymianie, myślę sobie ATE będzie ok tym bardziej że okazało się że tarcze są 312 a nie 288. Nawet VIN mówił że 288.
Hamulce miały być żyleta a tu kicha, kicha .
Wymieniłem na FOMAK produkowane w Pruszczu Gdańskim i co? W końcu mam hamulce żyleta i jestem zadowolony i za 1/3 ceny ATE. Tarcze zostały ATE.
Ot co konkluzja.
Załączniki
DSC00059.JPG
Pamiętaj, że minuta gniewu odbiera Ci 60 sek. szczęścia.

Pierwsza pomyłka to błąd, następna to już błądzenie.
Avatar użytkownika
citrin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-06-10, 23:59
Lokalizacja: Pelplin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez pawelk600 » 2013-06-23, 20:38

citrin napisał(a):Gumki na jarzmie były dosmarowane


I własnie źle!

Te gumki (zdjęcie poniżej) mają w środku takie garby, lamele (jak zwał tak zwał) garby mają zapobiegać ocieraniu klocków o tarcze gdy hamulec nie jest zwolniony, warunkiem prawidłowej pracy tych garbów brak smaru i brudu, a więc gumka i prowadnica muszą być suche.

Obrazek


Smar za to powinien być stosowany w takich gumkach:

Obrazek

które w środku są gładkie a dodatkowo mają wkładki teflonowe, ale one były stosowane głównie w golfach, polówkach itp.
pawelk600
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2013-06-08, 14:00
Lokalizacja: Rzeszów
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG

Postprzez Przemcio » 2013-06-23, 21:16

Można kupić kompletne zestawy naprawcze do zacisków ATE i TRW sam je kupywałem super sprawa na tył 16 euro komplet na dwa koła
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości