[wydzielone] Klapy kolektorów ssących V6 TDi - omówienie.

[wydzielone] Klapy kolektorów ssących V6 TDi - omówienie.

Postprzez dziii » 2016-04-12, 23:25

Piotruś napisał(a):
[...]

Treść opisu nadzwyczaj skromna (przypadek czy celowa zagrywka ?) a ze zdjęć mało co wynika.
Z uwag na rok produkcji bezwzględnie musisz zweryfikować historię napraw :
- łańcuchowego napędu rozrządu (jeśli nie ma udokumentowanej wymiany WSZYSTKICH napinaczy możesz być pewny, że trzeba się tym zająć już natychmiast)
- kolektorów ssących (jeśli ktoś wyrżnął klapy w pizdu lub "wyłączył je programowo" uciekaj od auta jak najdalej
(te klapy są odpowiedzialne za prawidłowe napełnianie a więc i optymalny proces spalania w cylindrach)
- regularnej wymiany oleju i filtra skrzyni biegów
- wtryskiwaczy paliwa (nie ma praktycznie szans żeby przy tym przebiegu były jeszcze sprawne
- ewentualnie DPF ale w tym roczniku mogło go nie być fabrycznie

Niestety przez neta niczego więcej doradzić, ani tym bardziej powiedzieć na temat konkretnego egzemplarza nie potrafię.
Tylko od Twoich utrzymanych na wodzy emocji i nader starannego ustalenia wszystkich istotnych faktów zależy czy ewentualny zakup sprawi radość czy pociągnie Cię do finansowej katastrofy, co wobec cen rzetelnego serwisu A6 wcale nie jest wykluczone szczególnie dlatego, że omawiany egzemplarz pochodzi z absolutnie najgorszego okresu produkcji modelu C6.


Piotruś,

Co prawda odejdę trochę do tematu ale mam pytanie ?

Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś przeciwnikiem wyłączania klap kolektora ssącego - dlaczego ?
Ostatnio interesuję się dość mocno tym wątkiem i czytam coraz więcej wypowiedzi osób które to wykonały i nie mają oraz nie widzą jakiś większych problemów z tym związanych, dodam iż coraz więcej firm wykonuje takie zabiegi. Pozwolę sobie na umieszczenie nawet opisu :

[url]http://www.diagtronik.pl/chiptuning/?p=p_59&sname=wylacz-klapy-kierujace-powietrza-w-swoim-silniku-3%252526%25252346%25253B0tdi[%25252Furl]

na dzień dzisiejszy są 2 opcje regeneracja koszt ok. 600 zł lub otwarcie klap na stałe softem koszt. 200 zł

która lepsza opcja ?

Pozdro !
Avatar użytkownika
dziii
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2016-02-22, 10:45
Lokalizacja: wlkp. Ciołkowo
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 AZA 169KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Krystian

Re: Klapy kolektorów ssących V6 TDi - omówienie.

Postprzez Piotruś » 2016-04-13, 09:45

dziii napisał(a):Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jesteś przeciwnikiem wyłączania klap kolektora ssącego - dlaczego ?

A dlatego, że tylko kompletny debil i techniczny impotent albo bezwzględny i chytry na kasę cynik może być zwolennikiem czegoś aż tak bezdennie głupiego.

Nie chce mi się teraz pisać wielostronicowych elaboratów szczegółowo omawiających rolę klap kolektorów ssących ale w największym skrócie wygląda to następująco:

- zanim nastały wielokanałowe kolektory z klapami konstruktorzy skupiali się nad takim doskonaleniem kształtu komór wirowych tłoków, żeby napełnianie przestrzeni roboczej cylindra strumieniem powietrza i paliwa było jak najbardziej optymalne w każdych warunkach pracy i w całym zakresie obrotowym.
Osiągnięto wiele i niemal całkowicie wyeliminowano tzw. martwe obszary w przestrzeni nad tłokiem, oczywiście również dzięki coraz bardziej precyzyjnemu i dopasowanemu do chwilowych potrzeb dawkowaniu paliwa, ale w końcu i tak pojawiła ściana zatrzymująca możliwość dalszych usprawnień i modyfikacji ...

- gdy nie dało się już dalej modyfikować kształtu denka tłoków - KOMOROM WIROWYM NADANO REGULARNY KSZTAŁT (półokrągły stożek), A DOTYCHCZASOWĄ ROLĘ KOMÓR WIROWYCH POWIERZONO WIELOKANAŁOWYM KOLEKTOROMM SSĄCYM Z RUCHOMYMI KLAPAMI .
Od tej pory do każdego cylindra prowadzi nie jak dotychczas jeden, ale dwa kanały ssące, z czego jeden sterowany klapką i ustawione względem siebie pod odpowiednim kątem. Ta pozornie prosta zmiana sprawia, że znacznie łatwiej i efektywniej można wpływać na zawirowanie i prędkość powietrza wpadającego do cylindra, co po prostu niebywale ułatwia efektywne, szybkie i precyzyjnie odmierzone wprowadzenie odpowiedniej porcji powietrza, a przez to pełne i wydajne spalanie ładunku mieszanki paliwowej.
WZRASTA SPRAWNOŚĆ I MOC SILNIKA, POJAWIA SIĘ OSZCZĘDNOSĆ PALIWA, NASTĘPUJE ZNACZĄCA REDUKCJA NIEDOPALONYCH NAGARUJĄCYCH SPALIN, "CIESZY SIĘ" SIĘ TURBO, DPF i moim zdaniem też bardzo ważne - ŚRODOWISKO .

I teraz tak : albo ktoś przyjmie powyższą OBIEKTYWNĄ prawdę taka jaka jest, bo NIE DA SIĘ DYSKUTOWAĆ Z FAKTAMI, albo będzie wymyślał tysiące niestworzonych bajek oraz historii z mchu i paproci po to by przede wszystkim usprawiedliwić własne wysraństwo i zataić ubóstwo obnażające bolesna prawdę, że nie stać go na posiadanie współczesnego diesla ... .
Wolny wybór ... .

Ostatnio interesuję się dość mocno tym wątkiem i czytam coraz więcej wypowiedzi osób które to wykonały i nie mają oraz nie widzą jakiś większych problemów z tym związanych, dodam iż coraz więcej firm wykonuje takie zabiegi.

A odpowiedz mi proszę tu i teraz na pytanie, czy gdziekolwiek indziej niż tutaj dowiedziałeś się równie rzetelnej i beznamiętnie obiektywnej PRAWDY o tym KTO I PO CO STWORZYŁ WIELOKANAŁOWE KOLEKTORY Z RUCHOMYMI KLAPAMI ??
Czy były to tylko mniej lub bardziej zmataczone i niezrozumiałe dla białego człowieka "argumenty" zmierzające do jednego wspólnego ale jakże zafałszowanego wniosku, że usuwanie klap jest cool :roll: :?: :?:

Czy gdziekolwiek indziej dowiedziałeś się o tym, że klapy działają do granicy ok. 2500 obr./min. co w praktyce oznacza, że ich trudna do przecenienia i pożyteczna rola spełnia zadane funkcje przez ok. 90% (jak nie więcej) technicznego życia silnika ??
Wyjątkiem są tu jednie auta poruszające się wyłącznie po autostradach z V > 140 km/h ... .

Czy nigdy nie zastanawiałeś się dlaczego ze stojącego przed Tobą (w korku lub na światłach) samochodu wydobywa się sto razy gorszy smród niżby się jakiś mamut zesrał ??

Czy chociaż raz spotkałeś się z wpisem, gdzie ktoś uskarża się przykładowo na falujące obroty, zdechłą turbinę albo zatkany DPF jednocześnie przyznając się do tego, że jakiś czas temu pozwolił się zbajerować jakiemuś oszustowi i za nędzne dwie stówki wyrżnęli obsługę klap w kosmos, a za kolejne dwie w promocji zablokowali EGRa ??

Maskara ... . Ile razy dziennie spotykasz nażelowanych gogusiów w niby odpicowanych A6, muza, skóra i komóra i zglebiona buda na feldze 19-20" z polerowanym rantem ... i NIEBIESKAWYM CUCHNĄCYM DYMKIEM Z POCZWÓRNEGO WYDECHU :[ :roll: :?: :?:
Nigdy nie masz ochoty wydłubać takiego tępego chooja zza kierownicy i nadziać ten jego głupi ryj na cuchnący nie do zniesienia wydech żeby zdychał w bólach zanim przyjedzie "ekologia" i dopełni dzieła :evil: ??

Pozwolę sobie na umieszczenie nawet opisu :

[url]http:/.diagtronik. pl/chiptuning/?p=p_59&sname=wylacz-klapy-kierujace-powietrza-w-swoim-silniku-3%252525252E0tdi%252525253C%252525252Fa%25252526gt%2525253B[/url]

Sorry ale ja akurat nie zamierzam w to klikać. Domyślam się, że link prowadzi do skomercjalizowanego forum firmy świadczącej usługi z zakresu blokowania klap, EGRów i wyrywania DPFów za ciężkie pieniądze od leszczy łapiących się na chytrze zmanipulowana reklamę ... .
Poziom obłudy jest miażdżący, skoro już "w treści" linku czytamy jak najbardziej prawdziwe określenie "klapy-kierujace-powietrza", więc już te trzy prozaicznie słowa powinny wzbudzić czujność potencjalnych kandydatów do skrojenia, ale widać pod latarnia jeszcze ciemniej ... .

na dzień dzisiejszy są 2 opcje regeneracja koszt ok. 600 zł lub otwarcie klap na stałe softem koszt. 200 zł

która lepsza opcja ?

Dla choć trochę myślącego osobnika nie ma opcji lepszej i gorszej. Jest tylko jedna - klapy MUSZĄ zawsze działać jak nowe by utrzymać sprawność silnika w najwyższej kondycji. Naturalnie ewentualna regeneracja jest świetnym rozwiązaniem ale i tu warto zwrócić uwagę, że to co w internecie można wywalczyć za 600 - 800 zł.- , zazwyczaj normalny lokalny tokarz wykona za max. dwie stówki, niejednokrotnie angażując własną inwencję zrobi to zdecydowanie lepiej.
Ale tak - regeneracja jak najbardziej ma sens.

I finito. Na tym kończę swoją opinię w kwestii kastrowania klap, EGRów, DPFów i innch chłodnic spalin ... .
W żadnym razie nie jestem wyznawcą tych wynalazków stworzonych (prócz klap kolektora) głównie pod zamówienie grupy innych oszołomów, czyli ekodebilnych terrorystów. Nie zmienia to jednak obiektywnej prawdy, że skoro producent już na etapie nie tylko produkcji ale projektu zaimplementował to wszystko do silnika, to żaden pseudotjuner, choćby nie wiem jakim by był "profesjonalistą" jest za głupi i nie posiada absolutnie żadnych kompetencji żeby w to ingerować ani kłamliwie z obłudą łowić leszczy, którzy zmanipulowani szeptanym internetowym marketingiem pozwalają sobie ten szit aplikować :!: :!:

Zaś tych którzy ulegli, bo zamiast mózgu mają sieczkę, po prostu powinno się eliminować w dosłownym i ostatecznym słowa znaczeniu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [wydzielone] Klapy kolektorów ssących V6 TDi - omówienie

Postprzez almark » 2017-02-26, 13:17

Przeczytałem wykład na temat klap, jestem od niedawna właścicielem C6 2.7 TDI rocznik 2006, więc z klapami i mam pytanie z tym związane. Mianowicie podczas czyszczenia kolektorów z klapami zaraz po zakupie swojego auta bo miałem błąd dotyczący tego, zauważyłem na zdemontowanym kolektorze że niektóre a dokładnie dwie klapy, oczywiście po oczyszczeniu nie zamykają całkowicie kanału, są jakby lekko za małe czy też może lekko owalne bo na całkowitym zamknięciu są szczeliny tak na połowie krążka klapy mniej więcej około 05-1mm. Mam w związku z tym pytanie czy jest to dopuszczalne może skoro jak na mój gust nie jest to na skutek jakiegokolwiek wytarcie na pewno ? Dodam że po przeczyszczeniu wszystkiego także z przepustnicą, tom co gdzieś tam z pod błotnika pobiera powietrze znowu wskoczył "chek" i błąd klapowy.
almark
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2016-12-29, 20:39
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Zenek


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości