Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez Art-Colors » 2020-05-18, 09:29

Wysłany: 2020-05-12, 19:14 Logi - prośba o ocene po zamianie silnika problem
Witam wszystkich.
Jakoś jak dotąd byłem tylko obserwatorem forum mimo że kilka 2.5tdi juz na karku
Jednak z tym jakoś ciężko idzie, być może dlatego że pod moją nieobecność przperowadzały naprawę ojcu dwie rozne osoby
Niżej logi proszę o ocene byc może ktoś cos doradzi
Opis problemu
Auto oryginalnie a6c5 lift końcówka 2001r kod AKE
Poleciały wałki wiec wpadł BAU pod osprzet AKE
Po zamontowaniu brak ciśnienia oleju - zawory w podstaiwe filtra
Po wyczyszczeniu praca wróciła natomiast brak mocy i powyżej 2500
klekotanie <figielek>
Padło na pompe a że trafił się kompletny silnik BAU z Niemca po przebiegu 160tys ?? ? a więc wpadł z osprzetem (pompa wtryski)
Sterownik silnika i wiązka została AKE jednak problem pozostał ten, auto pracuje normalnie brak zmian z pompą BAU
PIN wyciągnięty z ECU - Jagger nie dał za wygraną
Pompa dopisana do ECU całość zagrała <brawo>
Odpala ładnie pracuje równo brak błędów jednak problem braku mocy pozostał a powyżej 2500 klekotanie
VCDS pokazuje zbyt mała ilość powietrza zasysanego względem oczekiwanej - przepływomierz wymieniony

Dynamic
http://vaglogi.pl/log-004_008_010_Xk5EA.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_011_VQ8NW.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_F1HQo.html
Basic
http://vaglogi.pl/log-000_6dL5e.html
http://vaglogi.pl/log-003_D1i8k83.html
http://vaglogi.pl/log-004_kQJOXLI.html
http://vaglogi.pl/log-011_nkgt4i.html
Statyczne
http://vaglogi.pl/log-000_2PWMpa3.html
http://vaglogi.pl/log-001_003_004_5TWlN.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_011_AAy0Hzh.html
http://vaglogi.pl/log-007_013_014_sNw9fk.html
http://vaglogi.pl/log-007_013_014_xMNiclQ.html
http://vaglogi.pl/log-018_013_014_5qENE.html

Dziękuję za każdą pomoc
Art-Colors
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2020-05-18, 08:56
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2001
Imię: Kacper

Re: Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez kowal51 » 2020-05-19, 01:44

Art-Colors napisał(a):Witam wszystkich.

"Wszyscy" witają ;)
Art-Colors napisał(a):Jakoś jak dotąd byłem tylko obserwatorem forum mimo że kilka 2.5tdi juz na karku

Przepraszam ale ale chyba tylko obserwowałeś (bez czytania informacji dotyczących "problematyki" związanej z 2.5 tdi )..
Art-Colors napisał(a):Niżej logi proszę o ocene byc może ktoś cos doradzi

Może uda mi się coś doradzić..
1. W zasadzie można powiedzieć, że logi są mało wartościowe. Nie ocenia się logów wykonanych na zimnym silniku/ nie rozgrzanym do temperatury roboczej.. Przynajmniej tak wynika z odczytów parametrów z VAG-a ( log 007 => niska temp oleju i płynu chłodzącego =>log 001, 007). Nie wiem jakie masz wskazania temp płynu na zegarach, jeżeli jest/było 90*C to hipotetycznie możliwe jest , że masz/możesz mieć problem z termostatem. Ja jednak zakładam logowanie na "zimnym" silniku. Profilaktycznie :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
2. Ze względu na powyższe nie chcę "wyciągać" jakichkolwiek wniosków dotyczących logu 001 i 013, 014 (13-14 dotyczące nieakceptowalnych korekcji) i po części 004 BS (kat wtrysku jest zbyt późny ale wskazane jest logowanie na ciepłym silniku => rozgrzanym powyżej 85*C)
Profilaktycznie :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Art-Colors napisał(a):Padło na pompe a że trafił się kompletny silnik BAU z Niemca po przebiegu 160tys ? a więc wpadł z osprzetem (pompa wtryski)

Nie wiem czy było sprawdzane ustawienie rozrządu i ustawienie pompy VP44 (lub cokolwiek z tym rezane)
Profilaktycznie :arrow: skrocona-instrukcja-demontazu-pompy-wtryskowej-vp44-t58.html i "trochę innych informacji (związanych np z "klekotaniem", ustawieniem rozrządu na blokach) zawartych w tym temacie :arrow: stuki-w-glowicy-kat-wyprzedzenia-wtrysku-
t5621.html?hilit=sztanga%20turbo
Art-Colors napisał(a):VCDS pokazuje zbyt mała ilość powietrza zasysanego względem oczekiwanej - przepływomierz wymieniony

Nie ma się czemu dziwić jeżeli zmienna geometria/turbo po prostu nie działa / jest trupem (011 BS, 011 dynamiczny i 008 dynamiczny -wskazania dotyczące "ograniczenie dymienia")..
Może zacznij od wizualnego sprawdzenia pracy sztangi turbo (logując 011 BS)
Prawidłowo (co nie musi oznaczać, że turbo jest sprawne)

Zdychająco ( film z linku z tematu powyżej), turbo po jakimś czasie się rozsypało

Jeżeli zmienna geometria nie działa jak na pierwszym filmie ( zakładam, że jednak nie) to szukaj ewentualnej przyczyny w jakiejś nieszczelności /nieprawidłowym podłączaniu wężyków podciśnienia ( profilaktycznie do sprawdzenia N75)
Dodatkowym "mankamentem" jest to, że nie działa EGR (prawdopodobnie jest otwarty) / jest zabity nagarem lub również występuje problem dotyczący/ związany z nieszczelnością w połączeniach ( z uwzględnieniem sprawdzenia N18). Dodatkowo
Jeżeli jesteś zwolennikiem słusznej idei czystego EGR-a i po stwierdzeniu że jest zabity nagarem i chcesz się zabrać za jego wyczyszczenie, to KONIECZNIE I BEZWARUNKOWO trzeba też wyczyścić rurę łączącą kolektory ssące (tą "główną" pomiędzy głowicami). Tam są 3 kanały, czego ten od EGR a potem ten od prawej głowicy potrafią być bardziej "zabąkane" niż cokolwiek innego.

Generalnie jest co robić/ sprawdzać. Ale na tym etapie "koszt" to raczej praca/czas.
Na początek:
- zalogowałbym 001, 004, 013,014 stat i 004 BS (jeżeli istnieje możliwość rozgrzania silnika do temp roboczej)
- jeżeli będzie taka konieczność to ustawił kąt wtrysku ( i ponownie zalogował jw)
- sprawdziłbym kwestie dotyczące połączeń/ nieszczelności związanych z podciśnieniami (turbo, egr)

Art-Colors napisał(a):Sterownik silnika i wiązka została AKE

Tak z ciekawości AKE... seria czy "grzebane" :] ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 385
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez Art-Colors » 2020-06-13, 19:49

Witaj ponownie.
Trochę czasu upłynęło ale znalazłem chwilę czasu i troszkę usiadłem do auta.
Seria AKE z wszczepionym kompletnym silnikiem BAU z passata wraz z pompą wtryskarki turbina...
Temat braku doładowania ogarnięty - wystarczyło przejrzeć wszystko co związane ze sterowaniem + wymiana N75 bo okazało się później że późno wstaje
Kąt wtrysku ustawiony -0.2 przed GMP
Zrobiłem ponowne logi tym razem na rozgrzanym - mea kulpa z pośpiechu tak jak wspominałem nie mój wóz tylko "rodzinny"
Proszę spójrz teraz w logi bo auto jeździ w miarę - silnik nie pracuje jeszcze idealnie miękko ale już akceptowalne jak na v6 tdi, druga sprawa auto wstaje od samego dołu ale jakby słabnie wyżej i nie ma siły którą powinien dysponować
Kilka rzeczy podczas jazdy podgladałem i choćby wskazanie przepływomierza są ok i ciśnienie doładowania według VCDS również.
Dziękuję z góry za odpowiedź. Rodzina chce koniecznie auto zabrać na wakacje na początku Lipca i chce im to umożliwić.
Wypowiedź chaotyczna i nie rozwinięta z mojej strony ale aktualnie jestem w pracy i na dodatek ostatnio sporo spraw na głowie.
Pozdrawiam
Poniżej logi

Dynamic
http://vaglogi.pl/log-011_008_010_EFnPRVZ.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_010_KRYG8.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_jXvYQnx.html

Static
http://vaglogi.pl/log-014_018_001_R5C87d0.html
http://vaglogi.pl/log-004_007_013_0thCv.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_eQ2B11x.html

Basic
http://vaglogi.pl/log-011_8a3559n.html
http://vaglogi.pl/log-004_mkwn1l5.html
http://vaglogi.pl/log-003_au53sH.html
http://vaglogi.pl/log-000_7Vu8j3.html
Art-Colors
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2020-05-18, 08:56
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2001
Imię: Kacper

Re: Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez kowal51 » 2020-06-17, 16:59

Witaj
Art-Colors napisał(a):Trochę czasu upłynęło ale znalazłem chwilę czasu

Art-Colors napisał(a):na dodatek ostatnio sporo spraw na głowie

Art-Colors, wybacz ale zdarza się, że to działa w dwie strony.
Dodatkowo

Logi dynamiczne są żle wykonane. Jakimś faktem jest, że w opcji z tiptronikiem jest je trochę trudniej wykonać ale innym jakoś się udawało.
Dodatkowo w instrukcji na forum :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html#postingbox
jest takie info
Lechu napisał(a):Pamiętajmy o tym by nie logować np. 3 grup na raz ponieważ przepustowość interfejsu się nie zwiększa co za tym idzie wartości odczytywane są mniej dokładne (idą 3 grupy na raz). Najlepsza dokładność jest przy logowaniu jedna próba - jedna grupa.
,
co w Twoim przypadku się potwierdziło. Zerknij sobie na zapis zestawu logów (czas i obroty silnika) gdzie ewidentnie występują "przeskoki" w zapisie typu 1650 - 2150- 2650 obr/min czy 1800-2600 więc trudno jest "zobaczyć" co się dzieje/ jakie są parametry "pomiędzy". Pozostają dywagacje, domyślenia, itp z których mało co wynika. Możliwe, że innym powodem tego było
Lechu napisał(a):UWAGA: użytkownicy automatów muszą się pilnować by skrzynia biegów nie
zredukowała (kickdown)
.

Inną sprawą jest fakt, że zgodnie z instrukcją logowania:
Lechu napisał(a):- podczas logowania (przez cały pomiar dla grupy) pedał gazu musi być wciśnięty do
oporu (100%).

w twoim przypadku ten warunek został spełniony dopiero przy
3100 obr/ min (011,008,010), 3000 obr/min (004008,010), 3300 obr/min (000,001,003)
więc tylko jakaś tam ocena i czas poświęcony na domysły.

Art-Colors napisał(a): auto wstaje od samego dołu

Zapewne tak jest, ale w zapisie ten dół jest słabo widoczny (przynajmniej dla mnie :) ) Po prostu nie ma do czego/z czym porównywać.
Art-Colors napisał(a):ale jakby słabnie wyżej i nie ma siły którą powinien dysponować

Fakt. Z zapisu 008 wygląda jakby auto miało/jechało lekko pod górkę. Prawdopodobnie powodem tego jest zbyt mała wartość dotycząca pozycji "Smoke limitation". Wartość powinna być wyższa od pozycji "Torque limitation"
Przykład (prawidłowo) :arrow: http://vaglogi.pl/log-001_008_rCR7sF.html
W układzie dolotowym widać, ze pomiedzy 2700-3000 obr coś tam się dzieje ze skaczącymi odczytami dotyczącymi pomiaru masy powietrza, ale jednak brakuje zapisów poniżej tych 2700 obr. Prawdopodobnie występuje jakieś krótkotrwałe przeładowanie (co nie musi być złym objawem), są wyższe odczyty masy powietrza więc i turbo ma możliwość mocniej "dmuchnąć". Generalnie brakuje zapisu pomiędzy 1700 -2600 obrotów wiec trudno jest cokolwiek porównywać. Turbo pomiędzy 2800-4000 obr zachowuje się stabilnie (i to bardzo), przepływka mierzy prawidłowo "to co widzi", ciśnienie w kolektorze może lekko za wysokie (chociaż mam odnośnik do AKE). Zakłądając, że paliwo jest dobrej jakości, filtry są czyste to nie wiem czy nie powinieneś przyjrzeć się układowi dolotowemu, jego szczelności, sprawdzić czy jest jakieś nadmierne zanagarowanie, łacznie z układem EGR. Moim skromnym zdaniem w dolocie widać trochę mało "mocy".
Art-Colors napisał(a):silnik nie pracuje jeszcze idealnie miękko ale już akceptowalne jak na v6 tdi

Jak będziesz miał możliwość/ chęć zaloguj statycznie 004 i 004 BS na bardziej rozgrzanym silniku ( ok 90*)

Korekcje (log 013,014) dotyczące stabilizacji biegu jałowego są poza wszelkimi dopuszczalnymi granicami. Przyjęte jest, że dopuszczalne korekcje wtryskiwaczy mieszczą się w przedziale -1,5 do +1,5 . Wszystkie "widoczne" wyglądają jakby były po prostu "zapieczone" (zakładając, ze winą odczytów nie jest kiepskiej jakości paliwo). Oczywiście może być tak, że jakoś tam "wadliwy" będzie tylko wtryskiwacza wzorcowy (nr 2) na podstawie którego ECU oblicza/podaje parametry dla pozostałych wtryskiwaczy. Zastanów się nad użyciem jakiegoś środka do czyszczenia wtryskiwaczy typu STP lub Liqui Molly Spulung lub LM Pro Line. Osobiście używałem LM Spulung ( lałem 1 pojemnik na mała ilość paliwa w baku, następnie drugi w podobnej proporcji). Można go używać bezpośrednio w czystej postaci jako paliwo ale jest trochę zabawy z uniknięciem zapowietrzenia pompy. LM Pro Line osobiście nie używałem, z tego co pamiętam jest chyba mocniejszy od Spulunga. Oczywiście do niczego nie namawiam, Twoje decyzje. Zapomnianym profilaktycznym zabiegiem (jeżeli używany jest oczyszczacz to po jego użyciu) jest dodatek (do paliwa) zwykłego Mixolu w ilości 300 ml/ na bak przy pierwszym zastosowaniu i 200 ml na bak przy kolejnych.
Gdyby to nie pomogło to w/g sztuki sprawdzenie wtryskiwaczy w specjalistycznym serwisie (przeważnie Bosch) na dedykowanych urządzeniach. Ale jeżeli zapadła by taka decyzja to powinna być poparta diagnostyką/ oceną w realu. Niestety wiąże się to już z kosztami które nie dla wszystkich są akceptowalne.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 385
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez Art-Colors » 2020-06-18, 20:25

Dzięki za odpowiedź i uwagi. Z grupami łącznie masz rację źle zrobione. Sama jakoś wykonania logów niestety nie dane mi było prowadzić auta. Wtrysku sterujący był wymieniany. Podmienie na jeszcze jeden który mam i zrobię ponownie logi ewentualnie wezmę się później za wymianę wszystkich wtryskiwaczy. Aktualnie auto z informacji które do mnie dotarły rozpoczęło proces strasznego zadymiania okolicy i stuka jakby z poziomu wtryskiwaczy oraz szarpie na biegu jałowym. Wezmę się za porządne logi po wymianie sterującego.
Art-Colors
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2020-05-18, 08:56
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2001
Imię: Kacper

Re: Logi - proszę o pomoc - wymiana silnika na BAU

Postprzez kowal51 » 2020-06-19, 17:29

Art-Colors napisał(a): Wtrysku sterujący był wymieniany. Podmienie na jeszcze jeden który mam i zrobię ponownie logi

Jeżeli masz na myśl ten :arrow: allroad-2-5tydyii-ake-180bhp-t3055.html?hilit=wtrysk%20steruj%C4%85cy#p40671 (na 3 cylindrze prawej głowicy) to podmiana jest niepotrzebna (no chyba, że zapisał się błąd dotyczący czujnika G80) . Jak spojrzysz w logi 013, 014 to zauważysz, ze podane korekcje są dla cylindrów/wtrysków 1,3,4,5,6 .
Jeżeli już chcesz coś podmieniać to zmień/ zamień wtryskiwacz z 2 cyl na któryś z cyl 4,5,6.. Chociaż , czy coś to pomoże <mysli>
Art-Colors napisał(a):Aktualnie auto z informacji które do mnie dotarły rozpoczęło proces strasznego zadymiania okolicy i stuka jakby z poziomu wtryskiwaczy oraz szarpie na biegu jałowym.

Standardowo auto scan.. Raczej musiało się " coś wydarzyć".
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 385
Dołączył(a): 2013-10-04, 11:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości