Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposob?

Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposob?

Postprzez dan » 2016-04-30, 15:40

Mam zasadnicze pytanie dotyczace poprawnosci ruszania nowoczesnym dieslem.
Podczas gwarancji wymieniono mi 2 razy sprzeglo oraz raz dwumase,teraz zanosi sie znowu na to samo.
Historia napraw :

1.Auto kupione u dilera,2.0 tdi CR,przebieg 90 tys. Zaraz po zakupie :szarpanie przy ruszaniu,zwlaszcza pod gorke,nie ma mowy o szybkim ruszeniu autem,ciezko wbic jedynke. Wymienione sprzeglo. Od razu po wymianie auto zaczelo normalnie ruszac,wibracje i szarpanie pozostaly. Jedynka zaczela wchodzic normalnie.

2. Z racji dalszego szarpania wymienione zostaly : sprzeglo,kolo dwumasowe,wysprzeglik. Niby wszystko super,ale juz wracajac do domu poczulem lekkie szarpanie jak wczesniej,na koncu wysprzeglania podczas ruszania. Przez miesiac bylo tylko gorzej az do teraz,kiedy jest bardzo zle.

Aso twierdzi,ze zle ruszam autem,mianowicie aby ruszyc nowoczesnym dieslem najpierw puscic nalezy pedal sprzegla a jak auto zacznie jechac nalezy dodac gazu. Ok,mozna to robic podczas wolnego spokojnego ruszania,ale nie da sie tak ruszyc ze skrzyzowania,dynamicznie,albo nawet inaczej niz na emeryta.
Od zawsze tak ruszalem i nigdy przez prawie 20 lat nie mialem klopotow z autem sprzeglem czy dwumasa.

Czy ruszanie z obrotami 1100-1300 jest zabojcze dla sprzegla?
Czy Wy musieliscie zmieniac nawyki po zakupie swoich aut i zaczac ruszac kompletnie bez gazu?
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposo

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-04-30, 18:07

Czyli jak ktoś mieszka w górach to już całkiem ma przeebane :-P ?
Pierwsze słyszę o takiej zasadzie i szczerze mówiąc - aż nie chce mi się w to wierzyć .



Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposo

Postprzez Piotruś » 2016-04-30, 18:51

Dan, czy ktokolwiek badał parametry wtryskiwaczy ??

O ile ruszanie z relatywnie niskich obrotów ma sens, szczególnie gdy nie dusi to silnika a puszczanie sprzęgła odbywa się równomiernie od samej podłogi aż do końca, bo znakomicie wydłuża życie zestawu sprzęgła wraz z dwumasą, o tyle 1200 - 1300 obrotów wału korbowego też ABSOLUTNIE nie jest szkodliwe dla żadnego elementu zespołu napędowego i NA PEWNO nie w perspektywie kilku/kilkunastu tkm nie ma szans niczego zniszczyć.
Zresztą gdyby pierdolenie w ASO miało realne oparcie w faktach, to zarówno po pierwszym jak i drugim razie, a teraz podczas ewentualnej kolejnej wymiany, okładziny cierne powinny walić spalenizną w promieniu kilkudziesięciu metrów od auta, a kolor wtórnej masy koła zamachowego musiałby przypominać lila-róż-fiolet od koszmarnego przegrzania. Ale to naturalnie bzdura, bo chociaż nie znam Twojego stylu jazdy myślę, że gdyby dzisiaj zdemontować skrzynię biegów, omawiane elementy wyglądałyby jak fabrycznie nowe, praktycznie jeszcze bez śladów pracy ... .

Natomiast to co opisujesz STATYSTYCZNIE dosyć wyraźnie przypomina ewidentny problem wtryskiwaczy paliwa, znamienny dla okresu produkcji Twojego bolida i ja akurat tutaj szukałbym rozwiązania Twoich problemów.
Ewentualnie byłoby idealną sytuacją gdybyś znalazł warsztat dysponujący kompletem wtrysków na próbę, choć oczywiście zaburzenia nie są one jedynymi podejrzanymi w zespole części układu wtryskowego.

Powodzenia w walce z niekompetencją ASO. Może powinieneś skorzystać z innego serwisu, np. Bosch'a ... <mysli> :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposo

Postprzez dan » 2016-04-30, 20:02

Dzieki Panowie za przywolanie mi rozsadku,nie jestem idiota ktory pali sprzeglo w 20 tys km co pol roku ! NIGDY nie jezdze na polsprzegle,nigdy nie przypalam 'gumy' itp itd, zreszta 80 procent mojej jazdy to autostrada.

Czy wtryski w CR 2009 byly wadliwe? Pierwsze slysze w sumie. Dodatkowo auto jest od dilera z Belgii i tutaj zawsze bylo jezdzone i nadal jest. Paliwo wiec odpada.

Mam jeszcze teorie iz te zasrane dusigrosze wstawiaja jakies czesci ktore maja na stanie a byly juz wczesniej wymieniane tak jak w moim przypadku. Srali sie z naprawa auta caly okres gwarancyjny - najpierw samo sprzeglo,potem znowu sprzeglo z dwumasa. Potem przeciagali temat az do konca gwarancji. Teraz dalej jada po omacku,chca sciagac skrzynie i jak wadliwa dwumasa to robia na ich koszt. Jak sprzeglo - ja place 400e plus sprzeglo,wyjdzie cos kolo 1100e.
Niestety nie sprawdzili wtryskow - chcialem sam ale vag nie wyswietla mi parametrow.
Nie usmiecha mi sie tez zrzucac skrzyni tylko po to zeby sobie potwierdzic,ze to nie to i za to placic w aso.

Teoria wtryskow moglaby byc dobra gdyby nie to,ze po naprawach sprzegla i dwumasy byla poprawa,na krotko. Bylo coraz gorzej,po wymianie lepiej,teraz znowu do dupy.
Czytalem tez o identycznych przypadkach w a4 z tym samym silnikiem - po wymianie kola i sprzegla zero poprawy,pomogla wymiana lozyska na walku sprzeglowym skrzyni.

Zobaczymy co zaproponuja mi w poniedzialek bo mam spotkanie w innym aso.

Mam tez niedaleko serwis VAG niezalezny,wygladaja profesjonalnie,przejade sie tam jeszcze na diagnoze zanim zaczne ruszac auto.

Czasem mam juz tego dosyc,w aso pracuja debile.
Auta tez zaczynam miec dosyc - mialo byc ze CR jest poprawione,potem sie okazalo ze naped pompy dalej jest felerny ( to akurat nieduzy problem,wymienie imbus przy rozrzadzie i czesc) ze wtryskiwacze tez moge byc fe,ze manual mial byc tani w eksploatacji a wychodzi na to ze poprzednie opluwane przez wszystkich a6 1.9 tdi multitronic bylo kompletnie bezawaryjne !

Chyba czas wymienic auto na benzyne w automacie,szkoda tylko samego auta bo jest poza zespolem napedowym idealne.

No coz podejmuje ostatnia probe w tym tygodniu,jesli mam inwestowac wiecej niz 1500e w auto i dalej ma mi ono dzialac codziennie na nerwy to zostawiam je w rozliczeniu i biore cos innego. Zeby tylko nie bylo z deszczu pod rynne bo widze ze gwarancje z aso mozna sobie w dupe wsadzic !
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: Nowoczesny diesel manual - jak ruszac w prawidlowy sposo

Postprzez dan » 2016-08-01, 01:11

Koniec problemu,sprawa rozwiazana :

wtryski idealne - sprawdzone.
wymienione kolo dwumasowe i sprzeglo ( mimo ze byly dopiero co wymienione na gwarancji)- dalej bylo to samo.
wymienione poduszki pod silnikiem i skrzynia - wreszcie spokoj i brak szarpania. Jedna sie 'pocila' i wystarczylo,zeby nie trzymala w nalezyty sposob.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości