Ograniczenie momentu obrotowego stronic 3.0 tdi CDUC

Ograniczenie momentu obrotowego stronic 3.0 tdi CDUC

Postprzez Syzypor » 2018-12-31, 15:05

Czy ktoś z użytkowników miał może odczucie spadku momentu obrotowego po aktualizacji oprogramowania lub wymianie mechatroniki w skrzyni stronic 3.0 tdi CDUC ? Kupiłem samochód z wymienioną mechatroniką. Odczucia z jazdy spowodowały, że postanowiłem sprawdzić co w sterowniku silnika jest namieszane. Po odczytaniu wsadu okazało się, że modyfikacja jest wykonana z założeniem na 300KM i 600Nm. Na dzień dzisiejszy samochód ma ograniczony moment obrotowy przez co osiąga założone 300 KM, ale z momentem jest cieniutko. 510Nm. Modyfikacja wykonana była przed wymianą mechatroniki i stąd to pytanie.
Edit 06.01.2018.:
Sprawa nie dawała mi spokoju i zgłębiłem temat sterownika EDC17CP44 kierującego silnikiem CDUC. Otóż okazało się, że tuner dał ciała. Przeoczył jeden z limiterów skrzyni oraz zupełnie pominął Przełącznik do wyboru zabezpieczenia przekładni z CAN co skutkowało trwałym ograniczeniem momentu obrotowego na poziomie 510 Nm. Właściwie to ucieszyłem się, bo skrzynia nie była maltretowana nadmiernym momentem. Przekażę od razu taką ciekawostkę. Jeżeli ktoś ma zrobiony program na ponad 580 Nm w CDUC i nadal mu działa launch control to znaczy, że modyfikacja jest wykonana przez oszukanie ECU. Tzw. Italian tuning :)
Syzypor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2018-11-07, 11:37
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2012

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości