Pakiet startowy a6 c5 1.9 tdi 130KM

Pakiet startowy a6 c5 1.9 tdi 130KM

Postprzez pulkownik » 2019-02-10, 13:33

Elo wszystkim...poniewaz to moje pierwsze audi w motoryzacyjnej historii , prosze Was o kilka podpowiedzi...co polecacie....jaki olej..klocki..amory oczywiscie rozrzad i wahacze , co mozna kupic a czego sie wystrzegac .Prosze o wyrozumialosc i dobre rady..Pozdrawiam Arek
pulkownik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-02-10, 13:11
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Arek

Re: Pakiet startowy a6 c5 1.9 tdi 130KM

Postprzez zibi06 » 2019-02-10, 21:22

pulkownik napisał(a):Was o kilka podpowiedzi...co polecacie...

Prawdę mówiąc dużo zależy od oczekiwań/ możliwości/ akceptacji cen..
pulkownik napisał(a):jaki olej

Potrzebujesz olej z normą 505.01 (do pompowtryskiwaczy) Na moim przykładzie (wyłącznie informacyjnie):
- Castrol 5W40 Edge Turbo Diesel (obecnie to 5W40 Edge Titanium FST Turbo Diesel)
- Valvoline All Climate Diesel C3 5W40
Ważne aby olej był z pewnego źródła i zawierał normę 505.01. Inną markę oleju możesz sobie dobrać.
Stosuję zasadę: Wymiana co max 10 tyś km (między innymi ze względu - ale nie tylko- na znaczny % jazdy miejskiej i zdarzają się krótkie odcinki)
Filtry
Zamiennie Knecht/Mann, zdarzyło się że, Hengst. Oprócz paliwa, zdarzyło się że, były filtry Filtrona. Podobno od jakiegoś czasu były/ są używane w serwisach (info od mechanika który wymieniał po fabrycznych/ gwarancyjnych wymianach). Filtron jest trochę tańszy.
pulkownik napisał(a):klocki

i tarcze
:arrow: jakie-tarcze-i-klocki-hamulcowe-t209.html?hilit=jakie%20tarcze
Informacje trochę stare ponieważ z tego co się orientuję w wielu przypadkach zdarza się że pomimo niby dobrej "Firmy" pod oznaczeniem kiedyś dobrej jakości produktu występuje wersja "budżetowa". Na zasadzie kiedyś złotko owinięte w papierek a obecnie gufniany papierek owinięty w złotko :( .
W moim przypadku był zestaw Zimmermanna i klocki (chyba) Textara. Hamulce żyleta, ale niestety zdarzyło się że, zaczęły "bić"/uległy wykrzywieniu.
Obecnie tarcze ABS (propozycja mechanika ponieważ nigdy nie miał reklamacji). W kwestii klocków warto sprawdzić/dowiedzieć się czy mocno "pylą".
pulkownik napisał(a):.amory

<mysli>Bilstein, Sachs, KYB, Meyle, ale to zależy ile się chce wydać za dobre amory. Są też tańsze zamienniki. W kwestii amorów może ktoś jeszcze podpowie, lub można zapytać/skonsultować w sklepie.
pulkownik napisał(a):oczywiscie rozrzad

Trochę tańsza alternatywa dla OEM (co wcale nie musi oznaczać "gorszą"):

Pasek rozrządu: Contitech
Pasek klinowy: Conti lub Dayco
Rolki (prowadząca, napinacza), napinacz (napinacz do oceny mechanika): SKF, SNR
Pompa: Hepu
Informacyjnie : Powyższe na moim przykładzie wymian związanych z rozrządem. Są inne alternatywy.
Warto też przy wymianie rozrządu sprawdzić/ zweryfikować stan innych rolek.
pulkownik napisał(a):i wahacze

wahacze-przod-t272.html?hilit=wahacze
Generalnie prym wiedzie/ polecane to Lemforder. Niestety w przypadku niektórych hurtowni gdzie można kupić "z ulicy" dla zwykłych użytkowników (bez rabatów) ceny bywają zaporowe. Trochę tańsze są Meyle HD. Można/wypada też wspomnieć o Firmie Moog, czy Swag i Febi. Dużym problemem jest to że, mało firm sprzedaje oryginały a wiele handluje podróbkami (często w okazyjnych cenach). Dobrze jest sprawdzić czy sprzedawca jest certyfikowanym dystrybutorem producenta i daje certyfikat autentyczności lub/i jest sprawdzonym/polecanym sprzedawcą. Inną/ważną kwestią jest też prawidłowy montaż wymienianych elementów zawieszenia.
pulkownik napisał(a):a czego sie wystrzegac

Nie ma okazji, często tanio wychodzi drogo ponieważ trzeba się liczyć z częstszymi wymianami i w przypadku skorzystania z usług fachowca, większymi kosztami związanymi z wymianą .
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2014
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Pakiet startowy a6 c5 1.9 tdi 130KM

Postprzez pulkownik » 2019-02-11, 14:56

Wielkie dzieki dobry czlowieku..widac jakies swiatelko w tunelu ! Autko w rodzinie jest od 11 lat ale ze wzgledu na to ze nigdy nie opuscilo granic GB i serwisowane bylo u angielskich kowali i druciarzy zwanych mechanikami ,mialem lekkie obawy .W marcu jade do rodzinnej Lodzi i tam mam zamiar zrobic full serwis. Kosztami nie jestem przerazony ...auto ma tykac i juz ....nigdy nie zostanie sprzedane w obce rece.....bede jezdzil az nie padnie ktores z nas <lol> Pozdrawiam z GB !
pulkownik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-02-10, 13:11
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Arek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości