Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-30, 20:46

Witam, mam na imie Kamil, swoje C5 mam niecałe 3 lata, nigdy nie było najmniejszego problemu, nawet w największe mrozy. Aż do niedawna, jechałem na autostradzie, dość szybko, nagle samochód przestał reagować na gaz , po zatrzymaniu już nie odpalił. Bak prawie do połowy zatankowany, kręcąc nawet nie kaszlnął. Na ta chwile udało mi się sprawdzić pompke w baku i czujnik G210, po podłaczeniu plusa do bezpiecznika nr 28 pompka dziala, podczas kręcenia rozrusznikiem rownież pojawia sie napiecie na wtyczce idacej do pompki. Czujnik G210 wskazuje 430ohm. Starałem się zczytać błędy programem VCDS-Lite 1.2 i pojawiły się takie.
Saturday, 30 July 2016, 18:58:43:0

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 4Z7 907 401 B
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D09
Software Coding: 01018
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 3C0BB7F33F73
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
5 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01318 - Shareware Version. To Decode all DTCs
37-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00741 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01441 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
Saturday, 30 July 2016, 19:01:15:0
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 4Z7 907 401 B
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D09
Software Coding: 01018
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 3C0BB7F33F73
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
5 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
30-00 - Open or Short to Plus

Na ta chwile tyle udało mi się sprawdzic poprzez przewód. Jaki jest sposób żeby zdiagnozowac i calkowicie wykluczyc pompe V44? Dodam ze przezroczysty wezyk idacy do pompy ma rope, wczesniej zauważyłem bąbelek powietrza, ale juz go nie ma. Dziekuje za wszelka pomoc. Oczywiscie dalej bede przeszukiwal forum .
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-30, 22:05

Szukajac informacji natknalem sie na taki filmik. czy jest jakas prosta mozliwosc sprawdzenia co w pompie padlo? Moze w moim przypadku( bo na razie wedlug bledow wychodzi ze pompa padla) padl tylko tranzystor. Bo to jest dziwne ze samochod zawsze jezdzil i nagle przestal, bez wczesniejszych objawow.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-30, 22:37

Wsumie znalazlem w internecie jak sprawdzic czy sam sterownik vp44 jest sprawny. Niestety nikt nie podal prawdziwej nazwy tranzystora ktory sie uszkadza.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 06:03

Bmxmen, drutowanie sterownika wymianą "tranzystorka" nie jest żadnym wyjściem z opresji, nawet jeśli pompa doraźnie odżyje.
Dowody w archiwum naszego Forum.
Jedynym skutecznym, a przede wszystkim trwałym sposobem naprawy jest wymiana sterownika w Boschu (w połączeniu z kalibracją) albo wymiana na inną używkę (jednak znalezienie VP44 godnej wydania pieniędzy jest niemal niemożliwe).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-31, 17:43

Wlasnie przeszukuje forum. Na razie jestem na 10 stronie. Kalibracja sterownika wymaga polaczenia z pompa? czy mozna np wyslac sam sterownik?
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 18:29

Kalibracja polega na zbudowaniu oprogramowania dopasowanego do faktycznego parametrów osiąganych przez VP44.
Dlatego odesłanie samego sterownika nie ma najmniejszego sensu. Tym bardziej, że Twój obecny sterownik prawdopodobnie nadaje się już tylko na złom.
Tak przynajmniej wskazuje zapis błędów, szczególnie 01268 i 01318.

Co bardzo ciekawe, ECU widzi jednocześnie stały błąd czujnika poziomu paliwa G210 (01441).
Aż się wierzyć nie chce, że pojawił się w tym samym czasie.
Czytałem, że działa i pokazuje 430 omów ale nie potrafię tego skomentować.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-31, 20:03

Z racji malego doswiadczenia elektronicznego zastanawia mnie wlasnie sprawa wymiany tranzystora, ktory jak wiadomo w calym ukladzie najgorzej cierpi, nie dosc ze sam wydziela duzo ciepla, to jeszcze cieply silnik go nagrzewa. Wiec widze wlasnie duze prawdopodobienstwo uszkodzenia jednego elementu, a nie calego sterownika, a wtedy raczej kalibracja byla by zbedna.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 20:54

Bmxmen, odpowiem Ci następująco : merytorycznie raczej na pewno masz rację i zdecydowanie nie jesteś pierwszym, który taki wniosek wysunął. Dodatkowo potwierdza go fakt, że bardzo dużo silników na jakiś czas po wymianie tranzystora odżyło.
No niestety - najczęściej tylko na krótką chwilę. Przykłady na Forum.
Drugie niestety jest takie, że raczej większość userów nie ma bladego pojęcia jak podejść do jeża i wysyła swoje sterowniki do naprawy (tzn. "naprawy") za ciężką kasę (kilka stówek), ale w końcu i tak trafiają między innymi do nas z dylematem "co dalej".
I tyle.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez Piotruś » 2016-07-31, 21:14

[+}
Poza tym ciągle nie daje mi spokoju ten 01441.
Skoro masz zacięcie do elektroniki to moim zdaniem zanim zaczniesz "demolować" pompę/sterownik proponowałbym wnikliwie "przedzwonić" wiązkę silnika oraz posprawdzać "duże" bezpieczniki w obudowie ECU.
Ponadto, jeśli 01441 jest stały (nie intermirttent, to silnika so wie so nie uruchomisz skoro paliwa jest poniżej połowy, nawet z najbardziej sprawną VP44 w całej EU.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-31, 21:37

Jak pogoda bedzie pozwalala to sprawdze czy sterownik pompy jest sprawny, również sprawdzę przewody jak i większe bezpieczniki. Wstyd się przyznać ale w chwili opresji, gdy samochód zaniemowil to probowałem go odpalic na plaku, nawet nie kichnął. Probowałem tez w trakcie krecenia rozrusznikiem wlaczać pompe paliwa poprzez bezpiecznik nr 28.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-31, 22:09

Wlasnie nie pamietam czy czujnik poziomu paliwa g210 przy 430 ohm zalacza pompe czy zalacza dopiero przy 100ohm. Bo wsumie co z tego ze wlaczalem pompe w baku bezposrednio podczas krecenia, skoro np czujnik powinien ja wlaczyc przy 100ohm, dodatkowo czujnik moze wylaczyc pompe vp44. W koncu ma on za zadanie uniemozliwic jej uszkodzeniu, pracu na sucho.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-07-31, 22:34

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a75d71940c5b537b wszysto jasne, sprobuje jeszcze wstawic wstepnie rezystor 100ohm. Ale czy sam czujnik g210 moze wywalic tyle innych bledow?
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez Piotruś » 2016-08-01, 06:38

bmxmen napisał(a):Ale czy sam czujnik g210 moze wywalic tyle innych bledow?

Uważam, że nie, ale skoro zmuszałeś pompę do pracy na sucho, to kto wie jak teraz interpretować kolekcję najgorszych błędów jakie sobie można w 2.5TDi wyobrazić :roll: :?:
01318 ma walor "intermittent", wiec może będziesz miał szczęście po zdrowieniu G210 ?
A może ktoś już w tej pompie kiedyś grzebał i dlatego tak zareagowała ?
Sam jestem bardzo ciekawy czym się ta sprawa zakończy ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-08-01, 14:40

Czy zmuszalem calkowicie na sucho to ciezko powiedziec, w koncu w przezroczystym wezyku paliwo jest ciagle. Rozumiem ze vp44 jest bardzo dobrze spasowane, ale zeby od kilku krotnego chwilowego krecenia teoretycznie na sucho, w praktyce na pewno calkowice sucho nie bylo, zeby taki proces mogl odrazu zniszczyc pompe. Przeciez podczas ciaglej pracy na pewno jest duzo bardziej obciazona, miedzy innymi cieplo itd. Mysle ze jutro bede w stanie czesc rzeczy sprawdzic.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Re: Allroad 2.5tdi 180km AKE nie odpala

Postprzez bmxmen » 2016-08-02, 19:04

Witam. Dzisiaj udalo mi sie kilka rzeczy sprawdzic. Bezpieczniki w komorze silnika sa sprawne, Wstawienie rezystora 100ohm w miejsce czujnik G210 wprawdzie zaskutowalo mniejsza iloscia bledow to i tak samochod nie odpalil. Dodam ze i tak nie znikl blad zwiazany z tym czujnikiem. Co dziwne. Sprawdzilem modul elektryczny pompy vp44, do jego wtyczki dochodzi napiecie, nie ma nigdzie sparcialych przewodow, 5 voltowy stabilizator ktory stabilizuje napiecie dla czujnika obrotow pompy jest sprawny, przewody idace do zaworu poczatku tlaczenia rowniez sprawdzilem, podlaczajac lampke, a nastepnie miernik, podczas krecenia lamka nie mrugla, miernik rowniez nie wskazal napiecia , jedynie jakies drobne 0.12v.. co moze wlasnie wskazywac na uszkodzenie tranzystora wyjsciowego, sterujacego zaworem dawki. Jak wiadomo powodem uszkodzenia moze by po prostu wiek elementu ,zwazywszy jego trudna prace jaka musi wykonac, jak i po prostu zatarcie zaworu lub jego ciezsza praca co skutkuje wiekszym obciazeniem powyzszego elementu elektrnicznego. Pozostaje wymienic element i sprawdzic, jesli samochod bedzie dzialal dluzej to sukcej, jesli znowu ten element padnie to wina lewy w zaworze. Najgorsze jest to ze mimo iz w internecie sa podone nazwy tego tranzystora, wieie osob je stosuje w powodzeniem to tez sa takie osoby ktore uwazaja ze tam jest inny element. Na koniec dodam bledy.
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D09
Software Coding: 01018
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 3C0BB7F33F73
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75604013289
2 Faults Found:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
27-00 - Implausible Signal
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 02 August 2016, 18:35:11:0
Control Module Part Number: 4Z7 907 389 A
Component and/or Version: ABS/ESP allrad D55
Software Coding: 06353
Work Shop Code: WSC 00011
VCID: 4AE7E12B65A7
1 Fault Found:
01310 - Level Control System Control Module (J197)
49-00 - No Communications
Nie wiem co oznacza blad z abs, a sprawdzilem ze czesto gdy jechalem kolo 70km/h to wyskakiwaly mi chwilowo kontrolki abs.
bmxmen
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2016-07-30, 19:41
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Kamil

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości