Witam.
Jestem tutaj nowy i od kilku dni wertuję opinie na temat zamian słupków , silników i sporo mam lakonicznych wypowiedzi więc postanowiłem poszukać opinii fachowców w temacie.
Kupiłem Audi A6 C5 1999 automat 2,5 TDI AFB z padniętym rozrusznikiem. Po wymianie kręci, pali ale uruchamia się w trybie awaryjnym i jeździ do 90 km/h prawdopodobnie na 2 biegu (tryb awaryjny skrzyni biegów - sprostowanie) tryb awaryjny przez awarie we wnętrzu skrzyni tj hydraulicznemu zaworków.
Z diagnozy wynika , że jest to spowodowane wałkami rozrządu bo nawet na moje niewprawne ucho silnik mocno klekocze. Diagnoza padła na wałki, popychacze i całą resztę osprzętu włącznie z pestkami. Teraz jak już zaznajomiłem się z różnymi postami to ten silniczek ma często problemy z wałkami rozrządu więc się zastanawiam czy nie lepiej zmienić słupek na BDH, chociaż doradzano mi BAU. Pytanie co jest najsensowniejsze biorąc pod uwagę koszty i zabawę z czasem, robocizną ? Słowem z czym będzie najłatwiej i najlepiej.
Będę bardzo wdzięczny za konstruktywne naprostowanie mojej wiedzy na ten temat.
Pozdrawiam Tomek.