Swap AFB na co ????

Swap AFB na co ????

Postprzez Tomas74 » 2017-02-01, 15:11

Witam.

Jestem tutaj nowy i od kilku dni wertuję opinie na temat zamian słupków , silników i sporo mam lakonicznych wypowiedzi więc postanowiłem poszukać opinii fachowców w temacie.

Kupiłem Audi A6 C5 1999 automat 2,5 TDI AFB z padniętym rozrusznikiem. Po wymianie kręci, pali ale uruchamia się w trybie awaryjnym i jeździ do 90 km/h prawdopodobnie na 2 biegu (tryb awaryjny skrzyni biegów - sprostowanie) tryb awaryjny przez awarie we wnętrzu skrzyni tj hydraulicznemu zaworków.
Z diagnozy wynika , że jest to spowodowane wałkami rozrządu bo nawet na moje niewprawne ucho silnik mocno klekocze. Diagnoza padła na wałki, popychacze i całą resztę osprzętu włącznie z pestkami. Teraz jak już zaznajomiłem się z różnymi postami to ten silniczek ma często problemy z wałkami rozrządu więc się zastanawiam czy nie lepiej zmienić słupek na BDH, chociaż doradzano mi BAU. Pytanie co jest najsensowniejsze biorąc pod uwagę koszty i zabawę z czasem, robocizną ? Słowem z czym będzie najłatwiej i najlepiej.
Będę bardzo wdzięczny za konstruktywne naprostowanie mojej wiedzy na ten temat.

Pozdrawiam Tomek.
Tomas74
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-02-01, 13:53
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 1999
Imię: Tomasz

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez mwx » 2017-02-01, 15:59

Lepiej zdiagnozuj jeszcze osprzęt - turbo i układ wtryskowy, bo skoro hydraulika już zdechła to może się okazać że i tam nie ma co ratować.

Co do wyboru słupka - są generalnie takie same, biorąc pod uwagę to, ze najmłodsze mają już ponad 10 lat to brałbym ten w lepszym i bardziej znanym Tobie stanie.

Przekalkuluj tę zabawę 3x, bo taki swap może kosztować Cię drugie tyle co ten samochód.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez pastaldo » 2017-02-01, 16:06

mwx napisał(a):Zdaje się że tylko BDH z allroada ma bardzo delikatnie zmieniony stopień sprężania
Na korzyść? W która stronę?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez mwx » 2017-02-01, 16:08

Głupotę napisałem. BDH i BAU mają taki sam. BCZ ma chyba delikatnie mniejszy. Chodzi o zmniejszenie emisji NOx'ów
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez pastaldo » 2017-02-01, 16:10

Albo nie kombinować za wiele i o ile by się udało kupić to zmienić same głowice
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez storck » 2017-02-04, 19:02

Witam,

Słuchaj bierzesz kupujesz słupek BAU "cały" osprzęt zostawiasz swój i cieszysz się jazdą :)
2-3 dni roboty 0 problemów

Słupek kupisz w granicach 1800-2200

pozdro
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez mwx » 2017-02-07, 10:49

No a jakość pracy silnika nieporównywalna. Spalanie też mniejsze.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez storck » 2017-02-08, 08:29

Spalanie w cyklu mieszanym na AYM miałem około 9.4l/100km obecnie BAU w osprzęcie AYM osiąga 8,9l/100km więc jest ok
co by nie było zawsze pół litra do przodu ;) I tak jak "mwx" napisał praca silnika o niebo lepsza i cichasza :)


pozdrawiam
Michał
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: Swap AFB na co ????

Postprzez oli80 » 2017-02-14, 20:33

Z twojego opisu wynika że masz za wczesny kont wtrysku,stąd głośna praca silnika i tryb awaryjny skrzyni biegow <mysli>
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości