Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez misiekxx82 » 2016-03-17, 11:12

Na pewno masz rację. W ogólnym rozrachunku Większość argumentów przemawia za zrobieniem mojej skrzyni Która notabene w trybie serwisowym działa jak się okazało,
Problem polega na znalezieniu specjalisty który by to zrobił w moim mieście jeden byl ale dał ciała kiedys i już mu nie ufam. Pozatym uzywka jest tansza :)
misiekxx82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-03-14, 23:12
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michal

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez mwx » 2016-03-17, 14:54

misiekxx82 napisał(a):Na pewno masz rację.

Tu się nie zgodzę. Napisałem tylko co bym podejrzewał.


Specjalistę i tak musisz znaleźć, nawet do instalacji "nowej skrzyni". Przy montażu jest kilka niuansów na które trzeba uważać i pierwszy lepszy mechanik może nie zrobić tego dobrze (np uszkodzić pompę przy łączeniu skrzyni z silnikiem).

Skąd jesteś?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez misiekxx82 » 2016-03-22, 23:50

Teoretycznie to Bydgoszcz, a praktycznie większość czasu to UK
Mój mechanik też ma allroad-a ale 2.7 więc zakładam że jakieś doświadczenie w dłubaniu ma :)
koszt zakupu używki i montaż to 50% samej regeneracji a na górke jeszcze instalacja, poza tym czas regeneracji jest dłuższy o tydzień lub dwa a to już długo.
wiem że na dłuższą metę lepiej zregenerować moją skrzynię niż pakować kota z worka ale realia czasami same podejmują za nas decyzję,
pocieszam się że jak zostawie mojego trupa i za jakiś czas ją w PL zregeneruję to będę miał zapas ;)
misiekxx82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-03-14, 23:12
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michal

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez colo82 » 2016-06-06, 23:58

Witam serdecznie.Mam Pytanie. Jestem posiadaczem Audi A6 2,5 2004r. (180 KM BAU) tiptronic. Autko hulało bez najmniejszych oznak zmęczenia. Zero dymka z wydechu. Spaliny czyste nie zasmrodzone. Tylko czasami miałem wrażenie, że silnik delikatnie zakołysze na niskich obrotach (rzadko). Poz za tym żadnych oznak zmęczenia. Pełna werwa, na autostradzie łapał 200km/h. Przebieg oryginalny 246 tysięcy. Pewnego pięknego poranka po prostu nie odpaliła. Kręciła z pełnym uderzeniem i mocą, z rury nawet mały dymek nie poszedł. Jak by kompletnie nie dostawała paliwa. Auto jest w trakcie diagnozy. (wstępna na 99% pompa ze sterowaniem) Czy orientuje się Pan o jakich numerach była tam montowana pompa wtryskowa? Czy z tymi silnikami pracowała fabrycznie pompa 059130106L ? Wyczytałem gdzieś, że skoro silnik ma literkę B to pompa również być z B. Czy ma to znaczenie czy skrzynia była w manualu czy w tipie? Na chwilę obecną sterowanie poszło do elektronika na próbę reanimacji, zobaczymy co będzie dalej. Czy jest to możliwe, że pompa skończyła się tak nagle bez większych oznak?
Jeżeli jest to możliwe to proszę o pomoc i wskazanie jaka pompa była fabrycznie montowana w moim Audi. Warsztat wstępnie przebąkiwał coś o kwocie 3500 zł, za pompę z profesjonalnego serwisu z 24 mc/ gwarancji bez limitu km. Nie ukrywam, że to dla mnie trochę przesada i wolę poszukać pompy we własnym zakresie.
Z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
colo82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-06-06, 23:34
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: 2004

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2016-06-07, 07:02

Pompa VP44 do BAU w numerze katalogowym powinna mieć końcówkę "L" .

Co do nagłej śmierci tego urządzenia uważam, że w tym modelu jest ona bardzo mało prawdopodobna.
Proponuję poszukać ewentualnej usterki elektrycznej i sprawdzić wszystkie "duże" bezpieczniki w obudowie sterownika silnikowego (podszybie), jednak przede wszystkim proszę się postarać o kompletny skan błędów zapisanych w ECU.

Istnieje ogromna szansa/prawdopodobieństwo, że szlag trafił jedynie membranę sekcji wysokiego ciśnienia, która od pewnego czasu występuje jako normalna część na rynku i naprawa tak uszkodzonej pompy zamyka się w przedziale 500 - 700 zł.- .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez HatefulEvil » 2017-01-18, 14:11

Chłopaki czy jak zmienie w AKE wałki i ich osprzęt (hydropopychacze czy co tam do tego zaliczyć - wszystko co najlepiej zrobić za jednym zamachem) na ten ulepszony 2004, bo z tego co zrozumiałem to się da, to czy też uzyskam te 40% mniejszych oporów i lepsze spalanie? Czy jakieś gniazda w blokach się różnią, albo coś innego się też do poprawy efektywności przyczyniło?
HatefulEvil
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-18, 03:35
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez HatefulEvil » 2017-01-19, 01:48

I kolejne pytanie, bo mam "okazję" na fabrycznie tuningowany model. Czy model z 12/2002 łapie się pod poprawioną pompę vp44? Zakładam, że tak bo tuningują przecież chyba najmocniejszą dostępną jednostkę (czyt. poprawiony AKE). Czy ten tuning dostarcza kolejnych bolączek oraz czy 350k km to "bardzo dużo" <rotfl> ? Jeśli wszystko posprawdzam z pomocą vaga i ani skrzynia ani silnik nie będą miały jakichś specjalnych problemów to szansa, że coś walnie zakładam jest taka sama przy każdym innym przebiegu? Jak ogłoszenie dotrwa do weekendu to spróbuję pojechać go zobaczyć.
HatefulEvil
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-18, 03:35
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2017-01-19, 06:57

HatefulEvil napisał(a):Chłopaki czy jak zmienie w AKE wałki i ich osprzęt (hydropopychacze czy co tam do tego zaliczyć - wszystko co najlepiej zrobić za jednym zamachem) na ten ulepszony 2004, bo z tego co zrozumiałem to się da, to czy też uzyskam te 40% mniejszych oporów i lepsze spalanie? Czy jakieś gniazda w blokach się różnią, albo coś innego się też do poprawy efektywności przyczyniło?

Poczytaj Forum dokładniej a szybko się dowiesz, że do przeróbki na BAU (i pochodnych) potrzebujesz nie tylko wałki ale całe głowice.
Po takiej modyfikacji oczywiście uzyskasz oczekiwany spadek oporów wewnętrznych, łagodniejsze odgłosy pracy i tak dalej.
HatefulEvil napisał(a):I kolejne pytanie, bo mam "okazję" na fabrycznie tuningowany model. Czy model z 12/2002 łapie się pod poprawioną pompę vp44?

Nie istnieje coś takiego jak "fabrycznie tuningowany model". To nonsens albo wręcz fantasmagorie sprzedającego.
Co do pompy z końca 2002 roku może (choć nie musi) być już z serii "zblokowanych".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez HatefulEvil » 2017-01-19, 11:44

Ej ale to Twoje słowa <lol>
Piotruś napisał(a):WPROWADZENIE:
[...]
- aż po “fabrycznie stuningowane” [b]204-206 PS
przy udziale firm ABT oraz MTM
[...]

bo w ogłoszeniu jest podane, że ma 207 kucy, ale może być to wałek bo jest też napisane, że ma 6 biegów manual, a jest automat :D
samochód niby z quattro recaro bose, białe zegary. Jutro powiem ziomkowi by dzwonił i ustawiał nas na weekend jeśli dalej będzie ogłoszenie.
HatefulEvil
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-18, 03:35
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2017-01-19, 12:15

A cudzysłów widział ;-) :?:
Skrót myślowy dotyczący "chipów" dopuszczonych/"autoryzowanych" przez producenta, z gatunku ABT i MTM, zresztą wyraźnie wymienione w zdaniu poniżej.
Jeżeli pomimo tego wprowadziłem kogokolwiek (takim opisem) w błąd - sorry.
Fabryczny tuning NIE istnieje. Są jedynie takie, które nie powodują utraty gwarancji ani ograniczenia innych uprawnień lojalnościowych.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez HatefulEvil » 2017-01-19, 12:23

Ok, ale w takim wypadku będzie to AKE, a nie coś słabszego racja? Czy coś dodatkowo się znacznie psuje z powodu tego fabrycznego tuningu czy tylko wałki jeszcze szybciej zawory oskrobują, czy tam hydropopychacze? :mrgreen:
Co do cudzysłowu to widziałem, ale nie wiedziałem czy dotyczy określenia czy tematu :oops: .
Edit. Doczytałem, że automat nie lubi tuningu...
HatefulEvil
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-18, 03:35
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2017-01-19, 14:40

HatefulEvil napisał(a):Ok, ale w takim wypadku będzie to AKE, a nie coś słabszego racja?

Niekoniecznie. Pokaż ogłoszenie (jeśli chcesz).
HatefulEvil napisał(a):Czy coś dodatkowo się znacznie psuje z powodu tego fabrycznego tuningu czy tylko wałki jeszcze szybciej zawory oskrobują, czy tam hydropopychacze?

Akurat tuning na struganie wałków (i ogólnie głowice) nie za bardzo ma wpływ (oprócz ewentualnie wyższej temperatury roboczej silnika).
Gorzej ma za to cały układ korbowo tłokowy, gniazda zaworowe, TURBINA, SPRZĘGŁO i DWUMASA.
Oczywiście też (zarówno manualna jak i automatyczna) skrzynia biegów, przeguby i wiele innych elementów zespołu napędowego.
Im starsze auto tym gorzej/bardziej z powodu zmęczenia materiału. Na końcu najwięcej i tak zależy od poprzedniego właściciela.
Idiota zniszczy młotek, a mądry nawet mocno zachipowanego "potwora" uszanuje ... .
Osobiście nigdy nie kupiłbym używanego auta "z chipem", nowego czy starego egall. Żadne 2.5TDi ani 3.0TDi czy nawet i 4.2TDi nie służą do "wariowania" i jeśli ktoś ma smaka sobie poszaleć, to rynek oferuje mu ogromny wybór silnych benzynówek na sterydach, od STI poczynając na RS'ach kończąc lub przekraczając tą granicę typowe "wyścigówki" od Porsche, Ferrari poczynając ... .
Udawanie i wiara, że 2.5TDi może być sustytutem jakiegokolwiek samochodu choćby tylko quasisportowego jest po prostu żałosne i zwyczajnie głupie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez pastaldo » 2017-01-19, 22:17

Pewnie jest grupa osób które faktycznie stara sie chipować by mieć pseudo wyścigówkę. Oczywiście diesel i wyścigówka to sprzeczność.
Ale myślę że jest duża część osób które samochód chętnie by "podrasowały" w tym ja by przyjemniej się jeździło. Tzn nie po to by ruszać z pod świateł pierwszym tylko np by bezpiecznie i jeszcze płynniej wyprzedzać. Mi np średnio podoba się harakterystyka AKE którym bardzo ciężko się jeździ po mieście z krótka sześciobiegową skrzynią albo to że max moment jest pociagniety przy dość niskich obrotach i trzeba wachlować skrzynią.
Czy faktycznie modyfikacje 2.5TDI są taką złą praktyką? Powiedzmy jaki bezpieczny program byś Piotruś zaakceprował w takim AKE? Oczywiście nie mówimy tu o drutowaniu EGR itp tylko zrobiony zgodnie ze sztuką z zachowaniem pełniej funkcjonalności. Jakbyś się zapatrywał ja poprowadzenie max momentu powiedzmy do 3500rpm i czy układ wtryskowy by to ogarnął bo z tego co widac to turbina ma raczej spory zapas z tego co się widuje.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez HatefulEvil » 2017-01-20, 00:18

[Szkoda trochę samochodu by wpadł w niewłaściwe ręce i nie było dbane o niego... <lol>
Zresztą jest szansa, że nie ogarnięty gościu się po prostu jebnął - jak z tym manualem 6 biegowym
Bo nie zależy mi jakoś specjalnie na tych kucach, ale za to wyposażenie miodne.
BTW w takim przypadku turbo jest coś przestrojone mechanicznie (wiem że jest tam taka śrubka <rotfl> . odbojnik czy coś) czy sterowanie z poziomu ecu. Bo jeśli turbina jest grzebana to w sumie słabo. Potem padnie i będę się bujać nie wiedząc co wsadzić :D

EDIT.
Po rozmowie telefonicznej okazało się, że nie ma po co jechać, bo jest już za późno by zadbać o ten samochód. Zero historii, rozrząd wymieniony z wieśkiem, tak samo jak zrobiony "chip" LOL . Myślałem, by pojechać tylko tak pojeździć bez zamiaru zakupu, ale doszedłem do wniosku z ziomkiem, że szkoda czasu.
HatefulEvil
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-18, 03:35
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2017-01-21, 16:41

pastaldo napisał(a):Pewnie jest grupa osób które faktycznie stara sie chipować by mieć pseudo wyścigówkę. Oczywiście diesel i wyścigówka to sprzeczność.Ale myślę że jest duża część osób które samochód chętnie by "podrasowały" w tym ja by przyjemniej się jeździło.

Cel NIE uświęca środków. TECHNICZNIE NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA kto i po co drutuje seryjne oprogramowanie. Istotny jest fakt drutowania bez względu na intencje.
Przyrosty mocy osiągane NIEUPRAWNIONYM DRUTOWANIEM W ECU uzyskiwane są ZAWSZE w jeden jedyny sposób, czyli żonglerką ZWIĘKSZONEJ dawki paliwa i nierozerwalnie powiązanym PRZECIĄZANIEM I KATOWANIEM TERMICZNYM turbiny.
pastaldo napisał(a): Tzn nie po to by ruszać z pod świateł pierwszym tylko np by bezpiecznie i jeszcze płynniej wyprzedzać. Mi np średnio podoba się harakterystyka AKE którym bardzo ciężko się jeździ po mieście z krótka sześciobiegową skrzynią albo to że max moment jest pociagniety przy dość niskich obrotach i trzeba wachlować skrzynią.

Pierwsze słyszę żeby kogoś uwierał nisko pociągnięty wysoki moment obrotowy :-o :-o ale w niczym nie przeszkadza a wręcz będzie bardzo zdrowe dla silnika jeśli z kolejnych biegów będziesz korzystał przy relatywnie dużych obrotach (np. w przedziale ok. 2200 - 2500 obr) .
Jednak dla zgniłych leni, którym nie chce się mieszać wajchą (do których naturalnie ja też należę) najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zakup auta z automatyczną skrzynią biegów. Polecam :-D :!:
pastaldo napisał(a):Czy faktycznie modyfikacje 2.5TDI są taką złą praktyką?

Ja bym to nazwał techniczną zbrodnią, która powinna być surowo zakazana i ścigana.
Najbardziej ceniący swoją wątpliwą markę "tunerzy" też tak sądzą czego wyrazem jest KATEGORYCZNA ODMOWA "modzenia" w tych jednostkach.
A że na przeciwnym biegunie znajduje się populacja niezliczonych (najczęściej "internetowych") wysrańców i zwykłych skurwieli używających NIEISTNIEJĄCEGO pojęcia o rzekomo "bezpiecznych granicach" takiego drutowania - to już inna sprawa ... .
Moim zdaniem powinni być osądzeni i dożywotnio skazani na kopanie ziemniaków, bo przy tak prostym zajęciu byłaby jakaś szansa, że nigdy już nie użyją swoich chciwych, prymitywnych, kłamliwych i SZKODLIWYCH zapędów.
pastaldo napisał(a):Powiedzmy jaki bezpieczny program byś Piotruś zaakceprował w takim AKE?

Co oczywiste FABRYCZNY / SERYJNY.

Ja naturalnie znam gigantyczną ale uporczywie powtarzaną bzdurę pseudotuneruff, że silniki skrywają w sobie magiczną rzekomą rezerwę, chwytliwie określaną "potencjałem tuningowym" :[ ... . Ale to nieprawda.
Faktycznie rezerwy istnieją, ale służą ochronie silnika podczas sporadycznych lecz skrajnie ciężkich warunków eksploatacyjnych.
Przykładem ekstremalnego obciążenia silnika (fizycznego oraz termicznego) jest podróż z kompletem pasażerów na pokładzie, bagażnikiem wypakowanym po sufit i choćby leciutką przyczepą. I wcale nie trzeba alpejskich podjazdów, a wystarczą zwykłe autostradowe "podejścia" np. pod Górę św.Anny i liczne kilkukilometrowe wzniesienia w Turyngii praktycznie tuż za polską granicą.
Praca, którą w takich warunkach musi wykonać silnik powoduje, że z oleju "robi się" woda, a kolektory i turbina świecą na czerwono jakby się miały zaraz stopić. I moim zdaniem właśnie po to są te ewentualne rezerwy, a nie po to żeby jakiś pierdolnięty wacuś udając znafffce wpierał frajerom niesionym emocjami kosztowne ale opłakane w skutkach bzdety.

I żebyśmy się do końca dobrze rozumieli - ja NIE jestem wrogiem PRAWDZIWEGO tuningu i PRAWDZIWYCH tunerów.
Ale tych, którzy wkładając swoją pasję i worki pieniędzy NAJPIERW W PRZEBUDOWĘ silników oraz ich osprzętu dopiero na koniec poszczególnych etapów dokonują zestrojenia nowej konfiguracji za pomocą zmian w oprogramowaniu. Ale to kosztuje krocie i nie każdego na to stać, zaś wiara, że zdrutowanie kilku linijek softu za jakieś niebotycznie horrendalne kwoty może dać zadowalające efekty bez ujemnych skutków dla silnika jest nierealną mrzonką.
Żaden, absolutnie żaden polski tuner nie posiada jakiejkolwiek dokumentacji serwisowej wskazującej jakiekolwiek granice ewentualnej ingerencji w parametry pracy silnika, a o tym co się wysra wcześniej czy później decyduje przypadek albo gotowce o których wiadomo, że kilku frajerów już na nich jeździ i w jakimś dłuższym okresie czasu nic się nie stało.

Kończąc chcę jeszcze zaznaczyć, że wszystko co powyżej napisałem nie tyczy się właśnie firm dokonujących tuningu za przyzwoleniem producenta.
Nie znam szczegółów tej współpracy ale podejrzewam, że koszty takich modyfikacji często na poziomie 2kEUR+ nie są jedynie wygórowaną fanaberią lecz obejmują przynajmniej minimalne zmiany techniczne powodujące, że te 20 - 25 PSów przyrostu pozostaje bez negatywnego wpływu na silnik i elementy zespołu napędowego.

I dobrze, że wydajność układu wtryskowego 2,5TDi V6 jest relatywnie nieduża, bo gdyby możliwe zmiany były równie wielkie co w silnikach 1,9 PD - zapewne większa część jeszcze żyjących silników już dawno znajdowałaby się na szrocie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości