Skrócona instrukcja demontażu pompy wtryskowej VP44.

Skrócona instrukcja demontażu pompy wtryskowej VP44.

Postprzez Piotruś » 2013-06-05, 16:17

Dobry !!

Zdarza się, że czasem, nieraz nawet w warunkach drogowych, stajemy przed koniecznością zdemontowania pompy wtryskowej VP44.

Operacja nie należy do najtrudniejszych, dlatego przedstawiam nieco skróconą i w pewnym sense "intuicyjną" instrukcję zdemontowania VP44 z silnika.

Wybudowanie pompy VP44 z silnika:

Obrazek


1. Zdemontuj rurę łączącą kolektory ssące.
2. Odepnij przednie pokrywy / osłony paska rozrządu
3. Ustaw silnik w okolicach napisu OT (widocznego przez otwór wlewu oleju na wałku rozrządu) - tak aby mozna było założyć blokadę pompy (naturalnie nie musisz dysponować profi-blokadą - wystarczy dopasowany śrubokręt krzyżakowy lub "coś" w tym kształcie).
4. Poluzuj rolkę napinającą pasek pompy - ale zgodnie ze sztuką, czyli zluzowanie nakrętki kontrującej wyłącznie przy zablokowaniu imbusem ośki (w przeciwnym razie może nastąpić poluzowanie śruby regulacyjnej od ośki i urwanie rolki np. po kilkuset kilometrach)
5. Zaznacz kierunek obrotów paska zębatego
6. Wykręć 3 śruby z koła napędzającego pasek pompy i zdejmij je
7. Wyjmij pasek pompy
8. Poluzuj, a najlepiej całkiem zdemontuj uchwyty spinające rurki wysokiego ciśnienia.
9. Wykręć pokolei rurki ciśnieniowe - zaczynając (po stronie pompy) od górnych, potem środkowych", a na końcu "dolnych". Każdą odjętą rurkę oznacz markerem zgodnie z numeracją cylindrów (lub własną).
10. Wykręć śruby drążone od rurek zasilającej oraz powrotnej paliwa ("od strony" filtra paliwa).
11. Wyjmij plastikowy łącznik znajdujący się pomiędzy lewą i prawą osłoną paska rozrządu.
12. Wykręć śruby przytrzymujące osłony paska rozrządu do pompy wtryskowej.
13. Wykręć 4 śruby trzymające pompę do blku silnika. UŻYWAJ TYLKO SUPERDOPASOWANYCH IMBUSÓW - w przeciwnym razie istnieje ryzyko, że śruby (jedna lub nawet wszystkie) ani drgną, a drążone gniazda na klucz imbusowe zrobią się okrągłe ... .
14. Przed ponownym montażem pompy do silnika zaopatrz się w ASO w odpowiednie pierścienie uszczelniające przewody zasilania i powrotu (te od strony filtra paliwa).
15. Montaż powinien przebiegać w odwrotnej kolejności lecz tylko do pewnego momentu, ponieważ pompę należy starannie odpowietrzyć
16. "Po wszystkim" będziesz zmuszony wyregulować kąt wtrysku - ale to oczywiste.

Uwaga do punktu nr 3:
W samochodach z automatyczną skrzynią biegów nie istnieje możliwość przepychania auta "na biegu" celem precyzyjnego osiągnięcia "OT".
Dlatego w warunkach pozawarsztatowych trzeba radzić sobie dodatkowymi cechami na kołach zębatych i na pasku zebatym na tyle preczyzjnie, aby podczas powrotnego montaży pompy do silnika udało się osiągnąć "stan wyjściowy", umożliwiający precyzyjne doregulowanie kąta wtrysku !!

Skrócona instrukcja montażu VP44 do silnika:

Ustaw silnik na OT, przykręć pompę, załóż pasek najpierw na koło pompy i "plecami" na rolkę napinającą, potem przyłóż koło zębate w ten sposób, żeby uzyskać możlliwie "środek regulacji" na imbusach. Wstępnie wszystko podociągaj i imbusem ustaw naciąg rolki, wyjmij imbus i załóż nasadkę żeby dociągnąć nakrętkę zabezpieczającą oraz dokręć śruby trzymające koło napędu pompy do koła na wałku rozrządu.

Wyjmij blokadę z pompy.

Odpal silnik, zagrzej, zaloguj. Jeśli kąt okaże się zły - poluzuj koło napędzające pompę, obejmij bardzo mocno obydwoma dłoniami i obróć w żądanym kierunku, dociągnij śrubki, sprawdź wynik.

Instrukcja regulacji kata wtrysku we wszystkich silnikach 2,5TDi V6.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Skrócona instrukcja demontażu pompy wtryskowej VP44.

Postprzez Pecik » 2021-05-20, 12:07

Piotruś, he
Pecik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2021-05-20, 11:56
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kacper


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości