Swap AKN na BAU passat.

Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2016-04-18, 16:36

No przeczytałem chyba wszystkie wątki na temat owej przekładki.
Wszystkie tu tematy rozbijają się o zgranie wiązki z resztą. Czy komuś udało się to rozwiązać?
Mój passat jest z 2000r czyli przed liftem i pewnie elektryka w BAU a u mnie to dwa różne światy. Immo sie nie martwię bo to zawsze można wyłączyć.
Czy lepszym rozwiazaniem jest przełożenie w moim przypadku samego słupka i zostawić osprzęt z AKN, czy pchać się w całość i utknąć na dłużej? Moja pompa jest po regeneracji i z gwarancją co do wtryskow to się okaże po wyciągnięciu.
Czy biorąc slupek brać tez turbine jakbym zdecydował się na koncepcję osprzętu AKN?
Gdzieś koło Częstochowy jest silnik z audi i jak dzwoniłem to mówią że mogą mi przełożyć ale przekonujący to Pan nie był za bardzo.

Czy przełożenie samego słupka i mojego osprzętu to praca plug & play?

Przepraszam za kolejny taki temat ale u Was wiedza na temat tych silników jest największą i ich przekładki.

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez Witia » 2016-04-18, 17:07

tysszek na forum w dziale sprzedam jest temat kol. rolek o rozprzedaży swojej a6 na części. Co prawda jest to siknik BDG (163 KM) ale jeżeli jeszcze aktualne to przynajmniej siedzi w skorupie i można go odpalić- co jest nieporównywalne do silnika/słupka na palecie nawet z pisemną gwarancją. Wiem z własnego doświadczenia. Co do kompatybilności takiego swapu poczekaj na odpowiedzi kolegów będących bardziej w temacie silników 2.5
LINK viewtopic.php?t=4418

Pozdrawiam

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez Piotruś » 2016-04-18, 20:06

Słupek to słupek. Praktycznie zawsze i w każdym kierunku jest P&P.
W przypadku IDEALNEGO osprzętu od AKN ze zregenerowaną VP44 nie wiem czy ma sens kombinować z kompleksową przeróbką na BAU, ale gdybyś miał cłkowity komplet aż po ECU z jednego auta to aż taka sztuka dla ogarniętego gościa niby nie jest ... ale znowu argumenty Witka są tu bardzo trafne.
Jeśli pozostałbyś przy koncepcji AKN wymiana turbiny na taką od 180PS nie ma sensu (jeśli jest zdrowa).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2016-04-18, 20:53

Hmm czyli zostaje przy osprzęcie AKN i slupku BAU. Czas poszukać czegoś w okolicy żeby bylo można sprawdzić

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2016-04-18, 21:14

Dla mnie najważniejsze aby znikł problem wycierajacych się elementów :)

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2016-04-19, 12:10

Znalazłem silnik na alle... dzwoniłem wczoraj i rozmawiałem, troszkę daleko ode mnie. Przez telefon aż tak przekonujący nie byli ale później jak już pewną wiedzę miałem zadzwoniłem raz jeszczs czy elektrycznie by przekładke też ogarneli. Powiedział, że raczej tak albo tak. Jest to 500km ode mnie i nie wiem co robić.
Tu jest link jakby coś
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6084461467

Dzwoniłem wczoraj do kilku jak nie kulkunastu warsztatów i ogłoszeń z allegro co przy silniku pisali wymiana możliwa i za każdym razem było tylko że słupek a graty moje.

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2017-06-24, 12:58

Odkopie swój temat.
Niestety mój AKN umarł .... no jakaś masakra z tym moim motorem.
Powiem tak.
Udało mi się wyrwać kompletny motor BAU od anglika. Wiązka troszkę dłuższa jest ale to się da ogarnąć :)
Silnik jest kompletny: alternator, turbina, ECU+wiązka, turbina klimatyzacji, przepływka.

Siedzę od kilku dni i szukam kto robił taki SWAP z AKN na BAU i ciężko znaleźć konkrety.
Mam passata z 2000r. Licznik i wszystko mam już przełożone na wersje po lifcie i CAN też mam pociągnięty do licznika. Immo powinno pasować do nowego ECU, kwestia adaptacji lub całkowitego wyłączenia :)
Martwi mnie tylko to czy moja pompa ABS-u zadziała z nowym sprzętem. Gdzieś wyczytałem że ją też należy wymienić na model od 2.5.

Robił ktoś podobną operację i mógłby się podzielić informacjami?
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez pawel912 » 2017-06-24, 20:35

Chcesz to robić na pompie od AKN czy BAU?
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2017-06-24, 21:44

Mam cały komplet i wolałbym chyba na BAU robić wszystko. Chyba że za dużo zabawy będzie to bym zrobił to na AKN
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez mixsio » 2017-06-26, 11:30

nie wiem jakie masz oczekiwania, ale domyślam się że chodzi o moc, jeśli masz w super kondycji pompe i cie nie satysfakcjonuje 150 km i masz kompletny BAU, wsadź słupek z BAU i zostaw osprzęt z AKN za wyjątkiem wtrysków, jeśli masz z BAU to wsadzaj z BAU bo są wydajniejsze tylko wcześniej zawieź je na weryfikacje, nie wiem co będzie ze sterującym czy podejdzie p&p i zmierzam do tego żebyś sobie chipa zrobił, chociaż zwolennikiem nie jestem bo sam miałem nadłubane i już więcej nie chce, więc jak ci za mało mocy będzie i koniecznie chcesz w okolicy 180 albo i trochę lepiej, słupek BAU z wtryskami, reszta osprzętu z AKN, wywal katalizatory i znajdź profesjonalnego tunera, tu masz link podglądowy ile można zyskać http pozdrawiam
mixsio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2016-01-17, 16:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2017-06-26, 14:06

Link nie działa.
W sumie to aż tak mi na mocy nie zależy. 150 koni było wystarczające. A "czipa" zawsze można zrobić :)
Jesteś pewny że wtryski z BAU podejdą do AKN? Bo jak czytam to tyko turbo można zostawić a resztę trzeba przekładać z AKN. Że nie działa to z wtryskami z BAU.
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez Piotruś » 2017-06-26, 15:23

tysszek napisał(a):Link nie działa.

Bo został usunięty (spam).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez mixsio » 2017-06-27, 07:46

tysszek napisał(a):Jesteś pewny że wtryski z BAU podejdą do AKN?


podejść podejdą bez większych problemów je zamontujesz chodzi o coś innego co wyczytałeś zapewne w internecie, będą inne ciśnienia otwarcia w silniku BAU już też bardziej chodziło o "ekologię" czyt spełnienie normy spalin, dlatego zapewne mają inna charakterystykę pracy, przynajmniej tak mnie poinformowano w serwisie AUDI, jeśli myślisz o chipie to już dobry tuner że tak powiem wysteruje ci te wtryski, nie chodzi o zmiane ciśnienia ich otwarcia bo to sie robi fizycznie lecz tak zaprogramuje ECU że zacznie współgrać z tymi wtryskiwaczami cała reszta, tak nawiasem mówiąc wszystko można zrobić bo goście pchają tam nawet wydajniejsze końcówki od iveco i większą turbinę trzeba tylko kumatego gościa który to wysteruje i zrobi, zależy też kto ma jakie oczekiwania można mieć np 800km na 5 minut bo potem rozniesie jednostkę napędowa, a można mieć 250 i cieszyć się długim żywotem silnika, oczywiście to tylko przykład i raczej nie z 2.5 tdi, skoro wspomniałeś że nie zależy ci na mocy i te 150 starczy to ani bym sie nie zastanawiał, ładuj osprzęt kompletny ( razem z wtryskami ) od akn i będziesz miał naprawdę żywotną jednostkę napędową, ps link który usunięto poszedł na pw.
mixsio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2016-01-17, 16:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2017-06-27, 15:33

Mój mechanik powiedział że ogarnie mi to tak, że całe BAU będzie:)
Więc czekam co tam wymyśli. Na pewnie nie jest z pierwszej łapanki:) Zobaczymy. Jak wyjdzie lipa to pompę i wtryski można przełożyć jak już wszystko będzie na aucie.
Kwestia pompy ABS zostaje bo to nie wiem czy ta moja zagra czy będę musiał szukać innej
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Swap AKN na BAU passat.

Postprzez tysszek » 2017-07-26, 14:13

Hej mam takie pytanie:
W BAU jest sprężarka załączana z tego co widzę po CANie. U mnie była załączana po przez przekaźnik w nowej nie ma takiego wejścia. Czy jak mam komputer i wiązkę z BAU, jak pisałem wyżej idzie cały. To ona będzie działać prawidłowo? Dodam że auto posiada instalację CAN.
No i nieszczęsny ABS/ESP. Moja wersja auta posiada oba te cuda. Czy muszę wymieniać pompę ABSu na inną czy obecna będzie działać normalnie? Bo czytam że trzeba ale nigdzie nic dokładnie nie ma napisane.
Auta jeszcze nie odpaliłem ale na dniach już będzie. A wolałbym przygotować się na ewentualne kwiatki.
Silnik już na aucie i teraz instalacja i przełożenie zaworów z lewej na prawą i będzie próba odpalenia.
Na chwilę obecną nie wiem tylko co z tą klimatyzacją i ABSem
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość