Strona 1 z 3

[A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2013-06-08, 23:11
przez pawelk600
Witam wszystkich.

Zaczynamy od demontażu kierownicy. Zanim to zrobimy należy zdjąć KLEME UJEMNĄ AKUMULATORA. Ustawić kierownicę na wprost, zdemontować poduszkę powietrzną (klucz TORX 30 lub śrubokręt, zależnie od rodzaju kierownicy) rozłączamy przewody i odkładamy poduszkę obiciem do GÓRY. Dalej odkręcamy kierownicę(klucz SPLINE 12), zanim ściągniemy kierownicę warto zaznaczyć np. punktakiem dokładne położenie kierownicy względem kolumny. Po demontażu kierownicy należy zablokować pierścień ślizgowy zwijaka najlepiej taśmą izolacyjną.

Obrazek

Obrazek


Dalej przechodzimy do przedziału silnikowego. Pokrywa komputera ma jedną śrubę schowaną głęboko pod plastikowym podszybiem ja mam dużo zmyślnych narzędzi i odkręciłem ją, dla mniej wprawnych i wyposażonych: należy wymontować wycieraczki i plastikowe podszybie.

Obrazek

Gdy odłożymy komputer na bok w głębi zobaczymy kilka wtyczek łączących wiązkę silnika z wiązką deski rozdzielczej. Nas interesuje wewnętrzna skrajna BIAŁA 15-TO PINOWA WTYCZKA(zaznaczona na czerwono na rysunkach instalacji nr 20 i 45).

Obrazek

Umiejętnie rozłączamy ją i odkładamy na bok. Została nam druga część wtyczki we wsporniku wtyczek, musimy ją wyjąć w dół: najpierw wracamy pod deskę rozdzielczą i tam trzeba odkręcić kluczem oczkowym 8MM jedną śrubkę właśnie od wspornika wtyczek, jest ona zaraz obok tej białej wtyczki, dostęp całkiem dobry, to pozwoli na uniesienie wspornika lekko do góry. Wracamy pod maskę. Teraz trzeba użyć dwóch malutkich płaskich wkrętaków i odhaczyć zapadki trzymające kostkę we wsporniku (patrz rys) i lekko wypchnąć wtyczkę w dół, szybki powrót pod deskę, unieść wspornik do góry i wtyczka powinna dać się w miarę swobodnie wyciągnąć.

Obrazek

Jeśli mamy wiązkę tempomatu oryginalną to sprawa jest łatwiejsza, natomiast jeżeli kupiliśmy samoróbkę bądź sami ją zrobiliśmy, aby nie robić partyzantki w instalacji trzeba wcześniej zakupić odpowiednie konektory (piny do naszej BIAŁEJ wtyczki. Na zdjęciu widać jak to wygląda jest tam numer oryginału VW/AUDI, koszt takiego kabelka to 6.81 PLN, potrzebne są 2 kabelki czyli 4 piny

Obrazek

Najpierw trzeba przymierzyć jaka długość wiązki jest nam potrzebna (można dać trochę zapasu).Nasze gotowe piny łączymy z wiązką tempomatu, nie wliczając w to kabla z PINU 6 wiązki, jego zostawiamy dobre 20cm dłuższego i nie zarobionego, z tym że kabel pinu 4 i 7 łączymy najpierw razem tworząc jeden przewód na końcu wiązki. Po połączeniu warto całą wiązkę po długości owinąć TAŚMĄ IZOLACYJNĄ PŁÓCIENNĄ, w tedy wiązka wygląda jak oryginalna. Teraz trzeba ją przeciągnąć od przełączników do kostki , można ją zaczepić już istniejącymi opaskami będzie lepiej wyglądało. Należy również pamiętać że wiązka nie może być naprężona bo podczas regulacji kierownicy mogła by się zrywać!

Po zanurkowaniu pod deskę dobieramy się do wtyczki, należy tak ją rozbroić aby można było swobodnie wsunąć nasze konektorki od wiązki, potrzebne są zręczne palce jest tam kilka zaczepów i wtyczka powinna się rozłożyć na trzy części. Skrajne piny we wtyczce są oznaczone numerkami, więc bez problemu wiadomo będzie który pin nas interesuje, nie trzeba się również martwić ,że kabelki które już są we wtyczce wypadną po rozłożeniu wtyczki, są zabezpieczone zapadką konektorka. Teraz wkładamy kabelki w odpowiednie piny:

NUMER PINU MANETKI /KOLORY ORYGIN.WIĄZKI/ NUMER PINU WTYCZKI
2 NIEBIESKI 8
3 CZERWONO-ŻÓŁTY 9
4 z 7 CZARNO-BIAŁY 10
5 CZERWONO-SZARY 7

Obrazek
Wkładając każdy kabelek powinniśmy przynajmniej poczuć a nawet usłyszeć leciutki KLIK, wtedy wiemy że PIN jest zabezpieczony i nie wypadnie. Teraz można poskładać wtyczkę do kupy i umocować ją we wsporniku wtyczek i przykręcić śrubkę wspornika.

Został nam jeden kabelek z PINU 6 manetki (czerwono-biały oryg.) który przeciągamy szczeliną obok wtyczek w okolice komputera i tu nastąpi pierwsze cięcie izolacji w instalacji, podpinamy go do bezpiecznika kontroli silnika (patrz rys) zawsze 15A ale WAŻNE podpinamy go do CZERWONO-BIAŁEGO przewodu, nie trzeba całkiem przecinać kabla wystarczy rozciąć izolację i polutować.

Obrazek

Wpinamy drugą część białej wtyczki mocujemy komputer i w zasadzie można już przykręcać pokrywę.

Teraz tylko trzeba rozłączyć manetki i nową manetkę podpiąć do manetki wycieraczek, aby to zrobić trzeba odhaczyć jedną zapadkę w okolicy otworu na kolumnę kierowniczą i rozsunąć manetki GÓRA-DÓŁ.

Obrazek

Teraz trzeba wszystko poskładać w odwrotnej kolejności( na końcu KLEMA).

Następnie podpinamy VAG lub inny sprzęt diagnostyczny i w sterowniku silnika aktywujemy tempomat. Ja dysponuje KTS 200 BOSCHa więc tam mam taką funkcje, kto ma VAGa to łączy się z ENGINE-01 sprawdzamy i kasujemy błędy, wchodzimy w LOGIN-11 tam login 11463 i Do It!, zamykamy Vaga i wyłączamy zapłon.

Teraz pozostaje test na drodze.

POWODZENIA

KONIEC!!!

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2014-10-15, 19:03
przez miden
Czy działa (montaż i kodowanie) dla każdego silnika tak samo? :)

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2014-10-16, 08:07
przez bendzji
Dla każdego diesla i benzyny z elektryczną przepustnicą ( Epc na zegarach po zapłonie )

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-05-15, 11:36
przez fosfinkel
A ja podbiję temat i zadam kluczowe pytanie. Jak instrukcja się ma do skrzyni automatycznej?

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-05-17, 19:19
przez bendzji
Bez różnicy czy manual czy automat.


Dodam jeszcze że w benzynach trzeba pin 6 manetki ( zasilanie ) połączyć z grubym kabelkiem czarno-niebieskim ( nie ma tego kabelka czerwono-białego on jest tylko w dieslach )

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-06-10, 11:10
przez Rek1n82
Odświeżam.
Jak jest w aucie z tempomatem ale po zmianie z multi na manual. Ponoć trzeba z czujnika położenia sprzęgła poprowadzić jeden z kabli do czujnika hamulca a drugi do ECU, tylko na który pin?

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-06-10, 11:22
przez bendzji
A jaki silnik i rocznik?

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-06-10, 14:00
przez Rek1n82
rok 2000 silnik AQD

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-06-11, 07:30
przez bendzji
Czujnik sprzęgła to pin 39 sterownika , ale na 99% będzie on wyprowadzony do tej białej wtyczki co wpinasz tempomat - sprżegło jest na pinie 13 kolor czerowono-zielony. W to miejsce wpinasz kabelek z 2 pinu czujnika , a z pinu 1 kabelek idzie do pinu 4 czujnika hamulca ( kabelek biało-czerwony ) .

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-06-11, 09:26
przez Rek1n82
Ok a możesz mi jeszcze powiedzieć czy czujnik sprzęgła może być taki z podciśnieniem?

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2015-11-03, 18:15
przez VeDo
Już miałem porozbierane wszystko, kostka wyjęta, piny na wierzchu i poległem.
Wtyczka biala, niby 15 pinowa, ale ma tylko 11 kabelkow.
http://zapodaj.net/05e57f2cc8be9.jpg.html

Wyjęta ze skrajnego gniazda, tak jak w instrukcji
http://zapodaj.net/359b262dee2db.jpg.html

Druga część kostki, rozebrana
http://zapodaj.net/5e86c05846ec0.jpg.html
http://zapodaj.net/c670cd5fe3e24.jpg.html

i te piny które są opisane czyli 7,8,9,10 są puste, tak samo pusta w tych pinach jest wtyczka przy komputerze, wiec nie wiem co dalej, może źle coś zinterpretowałem

Silnik 2.5 TDI, AFB

Czekam na pomoc

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2016-01-05, 22:46
przez nieldos
Witam mam problem przy montazu tempomatu w mojej wiazce nie ma pinu numer 10 i nie mam gdzie podpiac tych dwoch zlaczonych kabli (czarno-bialych). Co teraz? Czy jest ktos w stanie mi pomoc? Z gory dziekuje Pozdrawiam

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2016-01-16, 15:53
przez psmusz
Witam,
Posiadam Audi S6 C5 4,2 ANK 340KM i od jakiegoś czasu zastanawiam się właśnie nad założeniem do niego tempomatu, bo w poprzednim samochodzie go posiadałem i jest to bardzo wygodne. Moje pierwsze pytanie jest czy w ogóle jest taka techniczna możliwość założenia tempomatu według powyższej instrukcji? i drugie pytanie czy poza przewodami i manetką z tempomatem jest jeszcze coś potrzebne, gdyż znalazłem na allegro coś takiego jak sterownik tempomatu i pompa tempomatu, a w opisie nie znalazłem o tym żadnej wzmianki.

Pozdrawiam Paweł

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2016-01-16, 17:17
przez dzidekw
bendzji napisał(a):Bez różnicy czy manual czy automat.


Dodam jeszcze że w benzynach trzeba pin 6 manetki ( zasilanie ) połączyć z grubym kabelkiem czarno-niebieskim ( nie ma tego kabelka czerwono-białego on jest tylko w dieslach )


Witam wszystkich
Nie mogę znaleść tego czarno-niebieskiego kabelka. Czy on znajduje się w pomarańczowym wtyku 2 od białej

Re: [A6 C5] INSTRUKCJA MONTAŻU TEMPOMATU W AUDI A6 C5 2.5TDI

PostNapisane: 2016-01-16, 17:22
przez dzidekw
psmusz napisał(a):gdyż znalazłem na allegro coś takiego jak sterownik tempomatu i pompa tempomatu, a w opisie nie znalazłem o tym żadnej wzmianki.

To chyba jest potrzebne jak gaz jest na lince. Czytałem chyba o tym na innym forum ale głowy sobie nie utne :>