Strona 1 z 1

A4B6 2,5 TDi Logi i ustawienie kąta wtrysku

PostNapisane: 2019-10-29, 16:03
przez nivre
Witam serdecznie wszystkich.
Proszę o ocenę logów A4 B6 2.5 V6 TDI AKE auto w quattro i tipie :

Basic settings:

http://vaglogi.pl/log-000_n08ojm.html
http://vaglogi.pl/log-003_f2IGC.html
http://vaglogi.pl/log-004_tf425v.html
http://vaglogi.pl/log-011_JSZoa6.html



Statyczny:

http://vaglogi.pl/log-014_A6G9D.html
http://vaglogi.pl/log-018_ZW3T1p.html
http://vaglogi.pl/log-000_5tPDJB6.html
http://vaglogi.pl/log-001_dM75uCx.html
http://vaglogi.pl/log-003_tHA9onD.html
http://vaglogi.pl/log-004_ME261.html
http://vaglogi.pl/log-007_gFq847.html
http://vaglogi.pl/log-013_3494BJ.html

Drugie pytanie tyczy się ustawianego kąta wtrysku w silniku 2.5 V6 TDI. Prosiłbym o wyjaśnienie jak ten kąt w końcu ma być ustawiony:
A) 1 stopień ATDC/ZGMP/po górnym martwym położeniu (LATE)
B) minus 1 stopień ATDC/ZGMP/po górnym martwym położeniu (LATE)

bo ja już zgłupiałem całkowicie.

Zrobiłem raz jeszcze logi z kąta wtrysku Vag'iem i Vcds'em. Wygląda na to że Vcds robi sobie jaja. Poniżej wyniki:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_6qrEeU.html (VAG)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_SydDc.html (VCDS)

Jak widać VAG pokazuje 1.6 ATDC.
Natomiast VCDS -1.6 PGMP czyli 1.6 ZGMP?

Vag w means block pokazuje 1.0 ATDC, po wejściu w BS pokazuje 1.8 ATDC (LATE) i po wejściu w Logi 1.8 ATDC (LATE).
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a60f11f88038832
https://www.fotosik.pl/zdjecie/591147dcb925b696
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e145af005aa47520


Vcds w means block pokazuje 0.8 ZGMP, po wejściu w BS pokazuje 1.8 ZGMP (LATE) a po wejściu w Logi -1.6 PGMP (LATE).
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e8e13b703936d058
https://www.fotosik.pl/zdjecie/543e626d49b8ccb1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/30aa5194c16ed179

Reasumując - mam kąt ustawiony poprawnie czy nie?

Re: A4B6 2,5 TDi Logi i ustawienie kąta wtrysku

PostNapisane: 2019-11-01, 02:02
przez zibi06
nivre napisał(a):Jak widać VAG pokazuje 1.6 ATDC.
Natomiast VCDS -1.6 PGMP czyli 1.6 ZGMP?

Tak -1.6PGMP =1.6ZGMP
Dodatkowo kąt wtrysku "podejrzysz" w 000 BS :arrow: Trzecia kolumna od lewej.. Pokazywane wartości są "inne" ale wskazują na kąt ok 1,8 (+/-0,2) ATDC/ZGMP/ -1,6PGMP
nivre napisał(a):
Vag w means block pokazuje 1.0 ATDC, po wejściu w BS pokazuje 1.8 ATDC (LATE) i po wejściu w Logi 1.8 ATDC (LATE).

nivre napisał(a):Vcds w means block pokazuje 0.8 ZGMP, po wejściu w BS pokazuje 1.8 ZGMP (LATE) a po wejściu w Logi -1.6 PGMP (LATE).

Wartości odczytów kąta wtrysku w 004 Statyczny i 004 BS nie są/ nie będą tożsame. Są zbliżone, tak jak w Twoim przypadku.

nivre napisał(a):Reasumując - mam kąt ustawiony poprawnie czy nie?

Teoretycznie tak. Jednakże jak zajrzysz do kilku tematów to proponowana jest wartość ok 1* "mniej"

nivre napisał(a):Proszę o ocenę logów A4 B6 2.5 V6 TDI AKE

Nie ocenię ale może napiszę "co widzę".
Zakładając, że:
-w sterowniku silnika nie ma żadnych "chipów",
- podczas logowania były wyłączone wszystkie odbiorniki prądu
Z logów statycznych 001, 013,014 może wynikać jakaś/pewna dysfunkcja związana z układem wtryskowym. Podwyższone korekcje wtryskiwaczy ( w tym jeden na granicy "braku iglicy" ) do tego podwyższona wartość/ dawka biegu jałowego ( w tym przypadku masło maślane bo więcej oznacza mniej czyli więcej powietrza mniej paliwa). Trudno powiedzieć kiedy były wymiany/naprawy związane z układem wtryskowym więc trudno wymagać igły jak z fabryki. Z drugiej strony jak kiedyś pewien Pan powiadał "Logi to tylko cyferki"..

Basic Settings

011 Pewnie się czepiam, wydaje mi się, że zmienna geometria może być lekko ospała. Ale to kwestia/ocena subiektywna i jakąś tam niewiadoma czy występują jakieś problemy związane z mocą, itp..
003 Ewidentnie widać, że EGR jest "martwy" (odłączony/zaślepiony ?). Szkoda bo pomaga w stabilizacji ciśnienia doładowania..

Re: A4B6 2,5 TDi Logi i ustawienie kąta wtrysku

PostNapisane: 2019-11-05, 09:38
przez nivre
Dzięki Zibi06 za odpowiedź.
Po Twoich wyjaśnieniach wyklarowało mi się wszystko. Jak najbardziej przestawię kąt w okolice między 0.5 stopnia a 1 stopień ATDC.
Co do reszty, to oczywiście wszystkie odbiorniki były wyłączone podczas logowania, też mnie te korekcje zastanawiają (szczególnie 6 wtryskiwacz) - chyba będę musiał wyjąć wtryski do sprawdzenia.
Co do dawki nawet nie wiem jaka powinna być dla tego silnika? - z 2.5 dopiero zaczynam przygodę.
Generalnie autko ładnie się zbiera, ma moc, równo przyspiesza, jednak przy wciskaniu gazu nawet niewielkim już przy 1500 obr słychać turbawkę (taki szelest) jest dość głośny. Przy wyższych obrotach zaczyna dominować już odgłos silnika, ale coś jest nie tak jak ma być wg mnie. Sztanga chodzi płynnie - nie wiem właśnie czego się czepić. EGR nie jest ani zaślepiony ani odłączony właśnie - może zatarty - muszę to sprawdzić.
Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź.