Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez husain6 » 2016-04-18, 16:36

Witam wszystkich użytkowników. Mam pytanie. Kupilem niedawno moje wymazone audi. Auto posiada historie serwisowa i aktualnie ma przejechane 150 000km. W ksiazce serwisowej nie ma nic na temat wymiany paska z napinaczami tylko pisze ze wymiana powinna nastapic po przejechaniu 210
Tys kilometrow lub co 5 lat i tak samo powiedzial mi poprzedni wlasciciel zeby poczekac z wymiana. Czy auto wytrzyma do 210000km

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
husain6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2016-04-18, 16:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Mariusz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-18, 20:56

Husain6, jutro wstawię Ci fotki takiego rozrządu po 127000 km. . Wraz z opisem. Dzisiaj nie dam już rady bo trochę podróżuję.
Jest prawdą, że producent przewiduje 210 tyś.km. ale pogadamy jutro ... .
<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez husain6 » 2016-04-18, 22:00

Spoko dziexy

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
husain6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2016-04-18, 16:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Mariusz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-19, 07:55

Odkąd w poliftowym Audi A6 C6 (czyli od rocznika modelowego 2009) nastały silniki CAHA (i wszystkie pochodne) pojawiają się (w mojej ocenie) słuszne) wątpliwości co do maksymalnych przebiegów między kolejnymi wymianami zestawu naprawczego paska rozrządu.
Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że w niektórych przypadkach jest to "tylko" 180 tyś.km., zaś w innych (zdecydowana większość) "aż" 210 tyś.km. .

Ja nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać ani namawiać.
Posłużę się jednak zdjęciami silnika z przebiegiem dokładnie 127300 km, w którym zaistniała konieczność wymiany cieknącej pompy wody.
Co prawda fotki przedstawiają jednostkę CFHF (w Skodzie, bo akurat jedynie takimi aktualnie dysponuję), ale spoko, gdyż cały zestaw rozrządu i pompa wody SĄ IDENTYCZNE jak w CAHA i większości pozostałych VAGów z jednostkami 2.0TDi CR, bez względu na wzdłużne czy poprzeczne ustawienie silnika.

Nadmienię też, że problem cieknących pomp wody jest masowy, szczególnie w silnikach z przebiegami powyżej 100 tys.km. co skłania (przynajmniej mnie) do refleksji, że "przyśpieszone" zużycie jest łatwo zauważyć po śladach płynu G12/G13, więc trzeba się mocno zastanowić czy pozostałe rolki, z których za bardzo nie ma co wypływać (prócz śladowych ilości smaru) zużywają się w równie szybkim tempie.

Jak widać ilość sproszkowanego syfu jest porażająca, naciąg paska znajduje się już poza wszelkim zakresem regulacji (strzałka rolki napinającej powinna zawierać się w granicach zielonych wskazówek), po założeniu blokad na koła zębate rozrządu i pompy CR wetknięcie blokady wału korbowego okazało się niemożliwe o mniej więcej jeden ząbek z czego wynika, że pasek naciągnął się już o "całe kilometry".
Wszystkie rolki (prócz napinającej) z bardzo wyraźnym luzem tak wzdłużnym jak i promieniowym.

Obrazek

Obrazek

Teoretycznie miała by wystarczyć wymiana pompy wody i wszystko powinno jeszcze spokojnie przehulać ponad 80 tyś.km. ... ale pokażcie mi odważnego, który widząc cos takiego miałby odwagę poskładać silnik na starych gratach :-x ... .

Co do kompletacji oryginalnego zestawu naprawczego trzeba przyznać, że jest prawie wszystko co potrzeba :
- pasek
- dwie rolki prowadzące (na poniższym zdjęciu jedna dolna się nie załapała do kadru)
- jedna rolka odwracająca
- jedna rolka napinająca
- nakrętka rolki napinającej
- nakrętka rolki prowadzącej dolnej
- śruba rolki odwracającej
- trzy śruby koła zębatego na wałku rozrządu

Powyższe części zaznaczyłem zielonymi strzałkami, a osobno koniecznie trzeba dokupić to co zaznaczyłem na czerwono, czyli:
- pompę wody
- trzy śruby koła zębatego pompy CR
- śrubę górnej rolki prowadzącej
- co najmniej 3 - 4,5 litra koncentratu G13 (sugeruję rozrobić w stosunku 3:2 płyn/woda demineralizowana)

Tak to wygląda na gotowo, a dokładnie podczas dopieszczania synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu i pompą CR (przy użyciu blokad) :

Obrazek

Obrazek

I po wszystkim ;) :

Obrazek

Cena detaliczna zestawu naprawczego wynosi 760 zł.- , pompa wody kosztuje 220.- zł. Koncentrat G13 90 - 120 zł.- .
Minus rabat, akurat w tym przypadku często może być większy niż zazwyczaj.

Co oczywiste nie każdemu cieknie pompa wody i nie każdy odkrywa pasek rozrządu wcześniej niż po "przepisowych" 210 tyś.km. ale powiem szczerze, że (przynajmniej w autach po gwarancji) podejmowanie aż takiego ryzyka IMO nie jest potrzebne.
Zważywszy relatywnie niewielki i akceptowalny koszt nowych części (przed rabatem niecały tysiak w ASO) w mojej osobistej opinii 120-150 tyś.km. miedzy kolejnymi wymianami też jest w pełni satysfakcjonującym wynikiem ale to już niech każdy ocenia według swoich osobistych kryteriów.

I tyle ;-) ... .
Każdy głos w dyskusji jak i osobiste doświadczenia innych użytkowników mile widziane :-D .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez husain6 » 2016-04-19, 09:58

Dzieki bardzo. Opis ze zdjeciami nie pozostawia watpliwosci co do wymiany po 210tys km. Dodam ze mieszkam w UK i na wakacje jedziemy do PL i w jedna stronę mamy 2000km z czego ponad 500 przez niemieckie autostrady gdzie auto dostanie niezly wycisk a ewentualna usterka rozrzadu oznaczala by koniec dla mojego AUDI. Wymiana rozrzadu w pompa wody w serwisie AUDI kosztuje 599£ co daje ponad 3200zl. Kwota nie mała lecz ewentualne koszty usterki na trasie- tysiace euro[CRYING FACE]. Jaka jest mniej wiecej cena w Pl w autoryzowanym ASO?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
husain6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2016-04-18, 16:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Mariusz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-19, 10:28

husain6 napisał(a): Kwota nie mała lecz ewentualne koszty usterki na trasie- tysiace euro[CRYING FACE]. Jaka jest mniej wiecej cena w Pl w autoryzowanym ASO?

Nie licząc wymiany paska wielorowkowego i napinacza (przy przebiegu ok. 150 tkm i więcej warto zrobić łącznie) - za sam "rozrząd" pomiędzy 1200 - 1500 zł.- (części + robocizna). Tak szacunkowo.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez husain6 » 2016-04-19, 11:43

Połowa ceny tego co w uk. A czy mozliwe ze ASO wymienia także ten pasek z napinaczem w cenie "rozrządu"?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
husain6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2016-04-18, 16:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Mariusz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-19, 12:43

Jak się dogadasz to wszystko jest możliwe ale oficjalnie ABSOLUTNIE NIE, bo to jest jakby "odrębna" robota, a jedyny punkt styczny z "wymianą rozrządu" kończy się na ściągnięciu paska wielorowkowego (15 sekund). Reszta to całkiem różne zajęcia ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-19, 12:46

A że tak pozwolę się zapytać - skąd jesteś (gdy przebywasz w PL) ?
Tak pi oko bez jakichkolwiek szczegółów ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez husain6 » 2016-04-19, 22:01

Chełm woj Lubelskie

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
husain6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2016-04-18, 16:18
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Mariusz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-20, 06:30

W takim razie nie pomogę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Hawrysz » 2016-04-25, 16:06

Ktoś zna garaż godny polecenia ,który wykona taką operacje.Musi być wystawiony rachunek.Okolice Lubina .ogólnie Dolny Śląśk.Dodam ze Świtoń-Paczkowski Lubin koszt to 2650 zł z pompą wody.
Hawrysz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-04-23, 23:12
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2010
Imię: Łukasz

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez maciejass » 2016-04-26, 22:56

Witam mam pytanie do użytkownika Piotruś właśnie wymieniałem rozrząd w mojej audi z silnikiem CGLC dokładnie taki sam jak u Ciebie, miałem rozebrany przód dlatego postanowiłem zrobić to sam :) po założeniu blokad przed luzowaniem śrub wałka i pompy cr, blokada na wale wchodziła tak jak u Ciebie na zdjęciu czyli łapała na dwa ząbki a prawa strona była w powietrzu, po założeniu i poluzowaniu śrub na wałku i cr postanowiłem cofnąć trochę koło w lewo żeby blokada wskoczyła idealnie i teraz tak się zastanawiam czy tym sposobem nie popełniłem błędu, teoretycznie teraz rozrząd jest inaczej synchronizowany niż przed zdjęciem ori paska. Czy może po zmianie paska powinno się podłączyć go pod vag i sprawdzić synchronizacje, odnoszę wrażenie jak by auto za dużo paliło po wymianie paska.
maciejass
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-04-26, 22:44
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2012

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Piotruś » 2016-04-27, 11:56

Witam Cię Kolego maciejass,

maciejass napisał(a):po założeniu blokad przed luzowaniem śrub wałka i pompy cr, blokada na wale wchodziła tak jak u Ciebie na zdjęciu czyli łapała na dwa ząbki a prawa strona była w powietrzu, po założeniu i poluzowaniu śrub na wałku i cr postanowiłem cofnąć trochę koło w lewo żeby blokada wskoczyła idealnie i teraz tak się zastanawiam czy tym sposobem nie popełniłem błędu,

W mojej ocenie postąpiłeś jak najbardziej słusznie i prawidłowo.

Blokada wału powinna "swobodnie" spoczywać na kole zębatym.
Bolec powinien przy tym lekko i bez oporów wsuwać się do otworu w przedniej pokrywie wału.


Nieco na marginesie trzeba jednak "sprawiedliwie" zauważyć, że koło zębate wału korbowego nie jest idealnie okrągłe tylko lekko "kwadratowe" (ten specjalny kształt jest celowy ma zapobiegać wibracjom paska zębatego), przez co "końcówka" blokady wału pomimo swobodnej i dopasowanej pozycji i tak na końcu nie będzie idealnie dolegać na całej powierzchni.
W silnikach R4 TDi (głównie PD) produkowanych w latach 2005 - 2010 pod tym względem jest jeszcze "gorzej", bo tam zamiast widocznej na moich fotkach blokady T0050 trzeba używać T0100, która już "całkiem" nie dolega do "kwadratury koła" tak jak byśmy tego logicznie oczekiwali ... .


Jedyny "błąd" ;-) jaki popełniasz to przyjęte przez Ciebie mylne założenie, że moje CZYSTO POGLĄDOWE fotki przedstawiają stan "ostateczny" po regulacjach, a tak zdecydowanie NIE jest.
Ale [b]dziękuję Ci [/b]za uwagę zwróconą na aspekt, który wcześniej nie przyszedł mi do głowy. Dlatego gdy tylko znajdę trochę czasu podczas następnej wymiany jakiegoś rozrządu po prostu cyknę bardziej "doprecyzowane" zdjęcia i wstawię jako materiał "szkoleniowy" a nie jedynie poglądowy <luzik> ... .

maciejass napisał(a):teoretycznie teraz rozrząd jest inaczej synchronizowany niż przed zdjęciem ori paska.

Nie jest :] , a przynajmniej nie powinien, jeśli tylko po założeniu nowego paska ale przed kontrolnym założeniem blokad "objechałeś" silnikiem co najmniej dwa pełne obroty wału korbowego, dzięki czemu pasek "wciągnął się" na swoja normalną pozycję pracy.
Serwisowa procedura wymiany jak i zwykła ludzka logika są tutaj jednoznaczne i jeśli po kontrolnym "objechaniu" silnikiem swobodne założenie blokad jest trudne bądź niemożliwe - trzeba poluzować śruby obu górnych kółek zębatych i doprowadzić do stanu, w którym wszystkie trzy blokady wejdą jak w masło.
Po tym znowu powinno się wykonać pełne dwa obroty wałem korbowym i ponownie wetknąć blokady na próbę. W razie potrzeby znowu doregulować i powtarzać tą czynność aż do skutku gdy wszystkie blokady każdorazowo będą wchodziły w swoje dziurki bez żadnych oporów ;-) :-P ... . Całkiem jak w naturze :mrgreen: .

maciejass napisał(a): Czy może po zmianie paska powinno się podłączyć go pod vag i sprawdzić synchronizacje, odnoszę wrażenie jak by auto za dużo paliło po wymianie paska.

Teoretycznie ani logicznie nie ma takiej potrzeby pod warunkiem zachowania wyżej omówionych rygorów. Niemniej uważam, że NIC nie stoi na przeszkodzie by zweryfikować siebie samego i podłączyć VAG'a bądź VCDS'a w funkcji pomiarów rozszerzonych w celu odczytania (na uruchomionym silniku) wartości określanej jako "Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1; położenie fazy" :
Obrazek

Niestety trzeba tego poszukać na liście samemu bo numeracja grupy odczytu w poszczególnych sterownikach jest zróżnicowana.
Zacznij od 33 i 46.

Osobiście uważam, że wszystko co zawiera się w przedziale +/- 2* (od zera) jest akceptowalne, chociaż najczęściej jest to znacznie mniej, przeważnie +/- 0*15" - 0*30".

Wszystko jasne czy coś zamotałem (chętnie doprecyzuje jeśli trzeba) ;-) :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Wymiana rozrządu w a6 c6 2.0tdi 170 2010

Postprzez Porsche123 » 2016-09-26, 21:58

Piotruś,
piękny opis. Malutka uwaga. Blokada nie pasuje ci na zęby bo masz nie taką jak potrzeba. Są dwa rodzaje i tu musi być inna. Wtedy leży
na ząbkach jak ulał.
Porsche123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2016-09-26, 21:14
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości